Kiirenduse alakomitee võttis vastu otsuse muuta järgmisest hooajast mootorrataste võistlusklasse. Põhjuseks E-klassi (kuni 600 cc) sisulise konkurentsi puudumine ja sõitjate huvi Streetbike klassi tagasitoomise vastu. Klassijaotus näeb alates 2013. hooajast välja selline:
ProBike - võistlusklass, kus kõik ümberehitused on lubatud. Võistlusratas ei pea olema arvel Riiklikus Autoregistrikeskuses ega välisriigi vastavas registris. Mootori kubatuuripõhine piirang puudub.
StreetBike - keelatud on kõik olulised mootorratta ümberehitused (nt kiigepikendused, ülelaadimine jms). Võistlusratas peab olema arvel Riiklikus Autoregistrikeskuses või välisriigi vastavas registris. Mootori kubatuuripõhine piirang puudub.
Mõlemas on nõutav võistlejalitsents ja on Eesti Meistrivõistluste klassid. Uued tehnilised reeglid detsembrikuu jooksul, lisan need siis ka siia teemasse.
et 600 pikendusega ja 1000 turbokas on uuel hooajal ühes klassis?
põhimõtteliselt jah, ainult selle väikese nüansiga, et neid 600-seid pikendustega pille pole sõitnud suurt kiirendustel enam viimastel aastatel.
viimase hooaja statistika - mälu järgi:
etapp E-klass - 2 võistlejat (ja ka 1 neist läks peale ühte ajasõitu kalale ära)
etapp E-klass - 2 võistlejat
etapp E-klass - Nightrace Pärnus - erand kuhu võistluse iseloomu ja asukoha tõttu tulnud rohkem võislejaid (s.h. mina ise) ehk kokku 6 ja ka neist 1-2 olid pigem streetbike klassi rattad.
etapp E-klass - Läti, 2 võistlejat, neist üks lätlane (streetbike tegelikult siis)
Kui nüüd keegi väidab, et sellist klassi kellegi jaoks tarvis on (peale nende kes pensiopõlves lapseelaste ees tahavad vastu rinda taguda kui kõvad motomehed nad nooruses olid, et kapp teise koha karikaid täis sai...) - andke tuld. Mõni meist on sõitnud isikliku parima aja parandamise eesmärgil viimasel ajal (Belku näiteks, või mina ise vahel harva) - seda võib sama edukalt edasi teha koos nende 1000cc ratastega kui tahtmist on. Karikapläniku võib poest ka osta, kui see oluline on, tuleb soodsam.
Meil Eestis veemoto maailmamastaabis piisavalt heal tasemel nii,et sa Nitse looda,et mingit paatide dragi ei hakata korraldama Pead veel hakkama oma sõnu sööma ja vintte viilima
Tegemist mingi ilmselge peresisese konspiratsiooniga, et mu tsikli turuhinda alla saada
natürlich!
varsti (noh, kunagi kauges tulevikus ehk) sel mootoril föön küljes ja kihutab jälle nigu põrguline. mitte, et see selle ratta turuhinnale ka siis kuidagi positiivsemalt mõjuks...
Olgu ära toodud ka uue hooaja võistluskalender, kus on esialgu 3 etappi, kuid võimalik on veel ühe etapi lisandumine.
EMV I etapp - 15.-16. juuni EDRA Nationals, Kiltsi Lennuväli, korraldaja MTÜ Estonian Drag Racing Association
EMV II etapp - 13. juuli (vihma korral 14.juuli), koht ja korraldaja täpsustamisel
EMV III etapp - 27. juuli Speedest Nightrace, Pärnu Lennuväli, korraldaja MTÜ Mootorispordi Arendamise Keskus
ehk siis minu ratas on streetbike kui pole pikendusi all? Jaajaa isikliku rekordit sõitma, lihtsalt kui Sul stardis vastas turbobusa,siis Sa saad oma rekordi sõitmiseks ainult yhe võimaluse kui see busa just punast ei võta, omasugustega sõites saaks ehk rohkem võimalusi uuesti stardis olla.
ehk siis minu ratas on streetbike kui pole pikendusi all? Jaajaa isikliku rekordit sõitma, lihtsalt kui Sul stardis vastas turbobusa,siis Sa saad oma rekordi sõitmiseks ainult yhe võimaluse kui see busa just punast ei võta, omasugustega sõites saaks ehk rohkem võimalusi uuesti stardis olla.
Sepp, pole ju nii kaua möödas sellest millal ise võislemas käisid - peaksid veel mäletama, et lisaks eliminaatorsõitudele on ju ka ajasõidud kus sõita saab, viimasel ajal neidki vähemalt 3 ja vahel rohkemgi... sinu ratas on jah streetbike kui pole pikendusi küljes, nii on.
Jäi natuke arusaamatuks paar asja!Seega küsiks targemate käest nõu!
Nimelt see aasta 100% kindlalt võtan osa kahest kiirenduse EMV etapist täpsemalt siis 2 ja 3 ndast!
Klass kuhu sõitma tulen on streetbike!
Nimelt ,aga ei saa sellest litsentsi värgist päris täpselt aru.
Olen Bhra kodulehel selle teksti mitu korda läbi lugenud aga ikka kohale ei jõua!
Nimelt mis oleks mõtekas!
Kas on mõtekas osta kohapealt 1 kordne litsents või hooajaline!
Ühekordse hind on 30 euri aga sinna sisse ei kuulu registreerijalitsents ja nimelt ei kuulu ka ühtegi klubisse,et kas siis peab eraldi tegema veel selle registreerijalitsentsi mille hind oli vist 325 euri!
Või on ka mõni muu võimalus!
Ja kummitama jäi ka veel selline asi Bhra kodulehelt!
UUS NÕUE EMF poolt! (EMV etappidel väljastatakse ühekordseid litsentse AINULT KLUBI KAASKIRJAGA! Selle puudumisel starti ei lubata).
Ja kuna klubisse ei kuulu,siis kust veel selle kaaskirja saab,et üldse starti saaks!
Meil Eestis veemoto maailmamastaabis piisavalt heal tasemel nii,et sa Nitse looda,et mingit paatide dragi ei hakata korraldama Pead veel hakkama oma sõnu sööma ja vintte viilima
Deiv
Kurat kui paatide drag Eestisse peaks jõudma siis kolivad vast kõik tõelised dragimehed veele. Kiirendus ju veidi teisest puust.
Streetbike klassis (nagu ka Probike), on nõutav võistlejalitsents, mis kohapalt ostes maksab 20 eurot. Hooajalist EMF võistlejalitsentsi kiirendusele eraldi pole, võistelda saab meil ringraja litsentsiga. Seega, kui on plaan ainult kiirendada, on mõttekam osta kohapealt ühekordseid litsentse.
Mis puutub registreerija-litsentsi, siis ka motomehed-naised saavad osta selle BHRA-lt. Liituma BHRA-ga ei pea, vaja on ainult täita avaldus (avaldusele märkida registreerijalitsentsi taotleja(võistleja) nimi, isikukood, kontaktid, võistlusala ning võistlusklass, soovitavalt ka olemasolevad saavutused jm lisainfo) ja saata agnes@bhra.ee.
Hooaja registreerijalitsentsi hinnaks sellisel juhul on 35 EUR.
NB! Registreerijalitsents kehtib ainult kõikidele EMV sarja kiirendusvõistlustele.
Lisaks, enne igat EMV võistluse algust selgitatakse eraldi uutele võistlejatele, et kuidas stardiprotseduur täpselt välja näeb ja millega kindlasti arvestama peab.
Kinnitatud on nüüd ka algava kiirendushooaja 4. EMV etapp: see toimub 31.08-1.09.2013 Soomes, Alastaros, koos Soome Meistrivõistluste finaalidega. Eesti Meistrivõistluste arvestuses osalejaile jäävad klassid samaks (StreetBike ja Probike).
Lisandunud etapi tõttu on toimunud mõned muudatused seoses EMF-i litsentsidega. Nimelt on kiirendajatele olemas taas eraldi hooajaline litsents, osta saab selle EMF-ist, maksab 70 eurot ja kehtib kõigil neljal EMV etapil. Posiitivne uudis on ka see, et EMF ei nõua neilt, kes ostavad kiirenduse litsentsi, klubilist kuuluvust.
Ühekordsete litsentidega võistlejatele: Alastaros kohapealt ühekordset litsentsi osta ei saa, selle saab osta EMF-ist (msport.ee), soovitavalt hiljemalt 3-4 päeva enne võistlust. Maksab see, nagu varem öeldud, 20 eurot.
Kõikidele uutele ja vanadele olijatele teadmiseks, et täna toimub Aini juures suur grillipidu, kus tulevase hooaja asjad lõplikult lahti seletatakse ja paika pannakse. Kõik huvilised on oodatud (ilma laste ja koduloomadeta)!
Kõikidele uutele ja vanadele olijatele teadmiseks, et täna toimub Aini juures suur grillipidu, kus tulevase hooaja asjad lõplikult lahti seletatakse ja paika pannakse. Kõik huvilised on oodatud (ilma laste ja koduloomadeta)!
Posiitivne uudis on ka see, et EMF ei nõua neilt, kes ostavad kiirenduse litsentsi, klubilist kuuluvust.
Täiesti puhta lehena täidan siis mspordist ära EMF Rahvusliku litsentsi taotlus 2013 ja valida Kiirendus 40 euri + kindlustus 30 eur ja kogu moos ning võib starti tulla? Lisaks siis võistlustasu korraldaja poolt?
Ma siin kaalun kas minna C klassi ka proovima/harrastama ja kui mingil arusaamatul põhjusel seda soovin, siis pean lisaks kiirendusele valima ka rinka? Ennem oli mingi jutt et rinka omaga saab ka kiirendada? Kui palju aega ennem esimest võistlust peaks selle taotluse/dokumendi saatma?
Täiesti puhta lehena täidan siis mspordist ära EMF Rahvusliku litsentsi taotlus 2013 ja valida Kiirendus 40 euri + kindlustus 30 eur ja kogu moos ning võib starti tulla? Lisaks siis võistlustasu korraldaja poolt?
Täpselt nii.
Rinka litsents kehtib endiselt kiirendusel ka, aga mitte vastupidi. Nii et kui on plaan sõita mõlemat, siis tasub võta EMF-ist ringraja litsents. Ja taotluse võiks EMFi esitada ca nädal enne esimest võistlust.