Räägiks Navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


VonSten
Postitusi: 18
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 2 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #271 Postitas VonSten » 11 Juun 2018, 09:54

Navi, kui selline, on väljasuremisohus toode. Kui eelmisel nädalal autoga Serbias käisin oli ka igaks-juhuks navi pagassis. Vaja teda ei läinud ja ei näe ka, et tulevikus läheks. Seni kui saab kasutada EU andmeside siis Google maps ja kui ei saa siis Google maps Offline kaardid. Toimib sama hästi nagu online versioon, ainult reaalaja liiklusinfota.
Kasutan mingit Xiaomi telefoni millel on 4100 mAh aku ja mis peab peaaegu terve päeva sõitmist navigeerides vastu. Õhtu poole olen toppinud telefoni hoidikusse/kotti akupanga :D
Puudub vajadus isegi mingit rõvedat laadija pistikut tekitada tsikli külge.
Konkreetne telefon on odav luts ja ekraan jääb päikesega natuke hätta, osaliselt on süüdi ka 5-eurone ebay telefoni kott/hoidik , mille läbipaistev plastik läigib värdjalikult. Selle puuduse kompenseerivad BT kõrvaklapid ja hääljuhised.
Kaalun Givi telefoni hoidiku/koti ostmist, see on parasjagu suur, et mahutada telefon ja akupank ja sellel on ka väike päikesesirm. See 5 eurone käkk, mida hetkel kasutan on tegelikult mõeldud jalgratastele.

Teine vahva Google mapsi funktsioon, mida kastutan, on "saada juhised telefoni". Reastan arvutis ennast huvitavad punktid ja siis saadan telefoni, et saaks teekonna ühe liigutusega äpis avada.



Hr.Nõel
Toetajaliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 71 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #272 Postitas Hr.Nõel » 14 Juun 2018, 15:29

Kuigi olen oma olemuselt ja vaadetelt räige konservatiiv, siis eelnevat läbi lugedes tuleb hakata vist oma poliitilist vaadet muutma. :D :D
See jutt oli täpselt minule. Lihtsalt ja loogiliselt (Loe puust ja punaseks) oli asi lahti seletatud.

Ainult see fraas...
Puudub vajadus isegi mingit rõvedat laadija pistikut tekitada tsikli külge.

.... vot selles ma vaidlen vastu. Jahh kui iga õhtu oled kuskil EU-s hotellis/motellis.
Aga kui ööbismiskoht on kuskil stepis või tesispool Volga jõge telgis. Ja ainus särtsu saamise koht on tsikli sigaretisüütaja pistik. Sest päeval ei hakka ju bensukas aega raiskama seadamete laadimiseks.

Aga muidu... VonSten... minu poolt.... (w) (w) (w)
Nagu oleks Jumal mul silmad ja tsakrad avanud. :bsmile: :bsmile:
Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4894
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 483 korda
Tänatud: 442 korda
Kontakt:

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #273 Postitas Macintosh » 14 Juun 2018, 15:44

Hr.Nõel kirjutas:Kuigi olen oma olemuselt ja vaadetelt räige konservatiiv, siis eelnevat läbi lugedes tuleb hakata vist oma poliitilist vaadet muutma. :D :D
See jutt oli täpselt minule.


Ma ütlesin sulle juba aasta tagasi, et aeg on oma poliitilisetes vaadetes muudatused sisse viia. :-)
Meil on hetkel pooleli teema Motonavi Mobiiltelefoni baasil, projekt pole üldse surnud, liigub vaikselt edasi aga talvel jäi mõneks kuuks seisma. Kui meil kogu info koos on siis saab siit "teeme ise kodus motonavi" juhendi.
viewtopic.php?f=11&t=103533
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 73
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #274 Postitas Irual » 14 Juun 2018, 16:49

Minul on telefonidega ainult üks häda - päike. Ekraan nagu peegel, kust enda kõhtu võin imetleda. Hele jope aitab muidugi kaasa ka.

franz125
Postitusi: 2184
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #275 Postitas franz125 » 14 Juun 2018, 17:03

Mina niisugust hosiannat ei laulaks kui omal pagassis varuvariant kaasas.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

VonSten
Postitusi: 18
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 2 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #276 Postitas VonSten » 14 Juun 2018, 17:39

See navi oli kaasas ise ka ei tea miks. Autoga reisides võib lubada igasuguse nodi kaasa võtmist. :D kunagi sai ostetud ja praegu läheb phmtslt prügikasti kuna ma tõesti ei saa aru, et miks seda üldse vaja peaks minema. Igapäevaselt kasutan nagunii Google mapsi juba aastaid. Mõned aastad tagasi oli Google mapsiga veider probleem, Offline ei saanud kõiki regioone salvestada.(Baltikumi minurust sealhulgas ka) ja siis polnud ka neid EU andmesidepakette nii soodsalt nagu praegu. Täna pole enam vahet.
Ekraanidest ja päiksest võin öelda, et Samsungi telefon Amoled ekraaniga oli kasutatav ka Austraalias kus päike paistis otse ülevalt ja väga eredalt.
Laadijapistikust nii palju, et 20 000 mah akupanga ja 4100mah telefoni aku kooslus peaks mitu päeva vastu pidama. Samas kui tõesti täiesti metsikud reisid on tuleb see pistik tekitada. Samas võid tekitada laadijapistiku ka sadula alla ja laadida seal teist akupanka siis ei pea ikkagi mingit rõvedat juhet lenksu peale vedama. Topid panga ja telefoni kotti ja kõik. (ühendad omavahel lühikese kaabliga - akupankadel tavaliselt kaasas ca 10cm kaablid) Siis pole veekindlus ka küsimus kui kasutada kvaliteetset kotti.

Google maps ja Waze võrdlus (oli kellegi eelmises postituses) Waze ongi Google maps ainult et selle väikese sotsiaalmeedia lisaga. Waze on ammu Google poolt üles ostetud. Keegi väitis eespool et vaatas Waze navi ja Google maps samal armatuurlaual kõrvuti ja olid väikesed erinevused. Need tulevad mitte äpist vaid erinevates telefonides kasutatavate GPS vastuvõtjate erisustest. Erinevatel telefonidel on gps täpsus erinev. Kallimatel pommikindlatel hiinakatel peaks olema ka Glonass tugi.


Mis puudutab hosianna laulmist, siis ma ei väida, et minu poolt eelnevalt kirjutatud tekst on absoluutne ja ainuvõimalik lahendus ja absoluutselt ei kutsu kedagi üles nii käituma :D lihtsalt jagan oma kogemust. Mis puudutab motonavi siis ma ei saa aru, miks ma peaks maksma ca 500 eurot mingi seadme eest, mida on ebamugav kasutada (menüüd aadressiotsing jne ), kus peab uuendama kaarte ja nö asjaga tegelema kui telefon on mul nagunii olemas ja sellega mingeid lisakulusid ei kaasne. See on ka oluline Google mapsi puhul ,et kaardi ja liikluskorralduse muudatused on kogu aeg olemas ja midagi ei pea selleks tegema. Offline kaartide eluiga on sellel põhjusel kuu aega.

Kes ei tea seda offline funktsiooni androidis ja iphones siis palun juhised on siin :
https://support.google.com/maps/answer/ ... %3DAndroid (ühe korraga saab salvestada etteantud maksimaalse suurusega tüki tervest gloobusest samas kui neid tükke on mitu ja nad on väikese ülekattega siis suudab navi offlines opereerida nende kõigi sees ja navigeerida ühest kaardist teise ka)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4894
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 483 korda
Tänatud: 442 korda
Kontakt:

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #277 Postitas Macintosh » 14 Juun 2018, 19:37

VonSten kirjutas:See navi oli kaasas ise ka ei tea miks.

Mõistlikul inimesel on alati plaan B. Ka minul on plaan olemas selleks puhuks, kui mu moto-GPS peaks üles ütlema.

VonSten kirjutas:Mis puudutab hosianna laulmist, siis


Ma kaldun arvama, et sinu arusaamad mobiiltelefoniga navigeerimisest mootorrattal on pisut idealistlikud. Arvamusi-seisukohti lugedes võin kohe öelda, et sa pole olnud paljudues oludes mis motomatkajal ette tulevad ning sa pole osanud neid endale ka ette kujutada. Sa pole ilmselgelt navigeerinud 40C kuumuses, alla 0C külmas, ööpäev sadavas paduvihmas või kohas kus internetiühendus puudub. Mobiilidel on endselt veel väga palju puudusi. Spetsiaalne GPS on nendes oludes väga hea asi.

Aga see selleks. Kui mina räägin mobiilist tsikli lenksul siis ei käi jutt sellest, et mul on igapäevane mobiiltelefon lenksul. See jääb taskusse. Navigeerimisega seoses ei ole teemaks ka Google Maps. Kuigi see on igati OK, kui sa kavatsed sõita punktist A punkti B võimalikult kiiresti või otsid lähimat XYZ-i. Motoreisidel pole eesmärgiks võimalikult kiiresti kohele jõuda, seal on eesmärgiks teekond ise. Ja selles küsimuses G.Maps ei kära. Asi, millest mina räägin on vee/tolmu/põrutuskindel telefon lenksul, mis saab toite juhtmest ja milles on offline kaardid. Ehk siis sisuliselt monofunkstionaalsest navist.

Kui sa nii võrdled, siis Garmin zumo 396LMT-S EU (päris heade näitajatega) maksab 400€ ja karbis sisaldub kõik, et seade lenksule saada. Motonaviks sobiv veekindel mobiil on suurusjärgus 120 - 150€, kinnnitus lenksule ~50€, toide ~10€, juhtmed-vidinad ~10€, tarkavara+ kaardid ~50€. Kokku seega ~240€. Hullumeelselt suur vahe polgi.
Aga ma loen plusspooleks selle, et see telefon on märkimisväärselt väiksem, suudab töötada pikka aega aku pealt, on võimaline kasutama hetkele kõige sobivamat tarkvara (G.Maps, Waze, iGO, CoPilot, TomTom, Garmin, HereWeGo, Osmand jne) ning teekondade või kaartide uuendamine võrgust on tehtav suvalises intenetikohvikus. Telefoni hävimise korral on tema asendamise kulu suurusjärgus 120 -150€ ning plaan B-na on võimalik alati ka oma mobiiltelefon selle asemel lenksule panna.
Minu silmis on lõpptulemusena 400€ maksev moto-GPS ja 250€ maksev mononavi-telefon üsna võrdsed. Juhul, kui sinus on katsetajavaimu. Kui mitte, siis on motonavi töökidel ja äraprroovitud vahend.

Irual kirjutas:Minul on telefonidega ainult üks häda - päike. Ekraan nagu peegel, kust enda kõhtu võin imetleda. Hele jope aitab muidugi kaasa ka.

Isegi minu moto-GPS'i pilt läheb poole heldamasks, kui ma paagikotile neoonivärvilise vihmakatte peale tõmban. Mobiili puhul on see lahendatav mati kaitsekilega.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1178
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #278 Postitas Ivoonu » 14 Juun 2018, 22:11

Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3548
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 653 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #279 Postitas urmas66 » 14 Juun 2018, 22:54

VonSten kirjutas:Kaalun Givi telefoni hoidiku/koti ostmist, see on parasjagu suur, et mahutada telefon ja akupank ja sellel on ka väike päikesesirm. See 5 eurone käkk, mida hetkel kasutan on tegelikult mõeldud jalgratastele.


Mul on see Givi kott+hoidik,aga ega ta suurt parem pole,see sirm ei varja tegelikult peaaegu midagi, peegeldab ikka sama moodi.Vahe odava hiinakaga oli minul selles,et Givi ei läinud seest niiskeks,kui pikalt vihmas sõita ja kile regeeris paremini puudutustele.Hoidik on ka mugavam ja stabiilsem.

Praegu kasutan veekindlat IP68 telefoni Samsung A8(eelmine oli A5) ja margipõhist laadijaga hoidikut Brodit. Saan telefoni nurka sõiduajal natuke muuta ja see peaaegu välistab peegelduse.Matt kile oleks ka võibolla abiks,aga siiani pole puudust tundnud.Ekraan on waze(kaardi taust on hele ja juhised üleval servas mustal põhjal valgega) kasutades igati hästi nähtav. Ilma kotita ehk IP lahendus välistab ülekuumenemise.
Mulle meeldib,et just sama seade on mul nii navigeerimiseks,kui kõigeks muuks.Pikemale reisile võtaks võibolla varu telefoni ka kaasa,aga vajadust pole veel siiani olnud.Mul on Telia suurkliendina hoopis tühi SIM toorik portfellis-rahakotis,mille saan iga kell oma numbrile aktiveerida ,kui midagi fataalset peaks seadmega juhtuma. Ehk ostan uue seadme, varundan ja panen uue SIM-i sisse ning kõik jätkub sealt,kus eelmisega pooleli jäi. Vaja on ainult teha kõne Teliasse ja SIM number neile teada anda.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4894
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 483 korda
Tänatud: 442 korda
Kontakt:

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #280 Postitas Macintosh » 14 Juun 2018, 23:08

Ivoonu kirjutas:Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.


Kas telefon on kotis/karbis või lihtsalt telefonihoidikus?
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

VonSten
Postitusi: 18
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 2 korda

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #281 Postitas VonSten » 14 Juun 2018, 23:19

Telefoni eelis on see, et kui see ära kaob, varastatakse või niisama saba annab siis isegi kõige vaesemates maailma piirkondades on suhteliselt odava raha eest võimalik mingi androidil jooksev käkk osta kui tegu on vähegi asustatud paigaga. Kui vaadata foorumi reisipäevikuid siis enamus inimesi väga karme reise ei tee ja liiguvad valdavalt ikka põhimaanteedel. Mis puudutab ülekuumenemist siis tasub navigeerimise ajaks kõik muud äpid kinni panna ja igasuguseid taustategevusi androidis piirata. Mul on telefonis kõik elementaarselt mittevajalik välja lülitatud, tarbetuid äppe pole ja enamusel äppidel keelatud ka "notifications" ehk siis kõikvõimalikud teadaanded sõnumid jne. Samuti on selles osas ka telefonil ja telefonil vahe sees ja kõiki seadmeid ühte patta panna ei saa. Ma ei ole kordagi väitnud et päris navi on mingi kasutu seade, aga paratamatult saab nende seadmete aeg varsti läbi. Keegi ei kuula ju muusikat ka enam pleierist ning enamusel inimestel pole peale telefoni muud fotoaparaati ja videokaamerat, pole väga näinud inimesi kalkulaatoreid ja äratuskelli ostmas jne.... Sisuliselt on navi sama asi, mis telefon - väike puuteekraaniga arvuti.
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1178
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: Räägiks Navidest

Lugemata postitus #282 Postitas Ivoonu » 15 Juun 2018, 09:39

Macintosh kirjutas:
Ivoonu kirjutas:Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.


Kas telefon on kotis/karbis või lihtsalt telefonihoidikus?

See kord oli kotis (Samsung A5), eelmine aasta samas kandis sõites oli lihtsalt hoidikus (Cat S50) ja siis ei olnud kuumaga probleemi. Kui ma nüüd hästi järgi mõtlen, siis eelmine aasta ei olnud ka ühtegi nii sooja ilma.




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist