Ducati Monster 620IE '01 - Tom.
Hetkeseis:
Esimene postitus:
Otsustasin, et teen ka siia teema, et endal oleks hea ülevaade oma esimese rattaga tehtu kohta ning ehk saab ka mõne hea näpunäite teadjamatelt.
Keda saamislugu ei huvita, võib julgelt mõne lõigu allapoole kerida. Aga peale pikka vesistamist ja aeg-ajalt sõprade ratastega ringi vuramist sai see suvi otsustatud et nüüd tuleb omale kaherattaline istumise alla muretseda. Esialgu oli päris tõsine plaan minna sõpradega kolmekesi ratast tooma Itaaliasse. Kuna huviobjektiks sai just Ducati ning nende hinnad on seal kõikse soodsamad, siis tundus nagu mõistlik plaan. Sai räägitud erinevate inimestega kes on sealtmaalt rattaid toonud, kohapeal ekspordiga tegelenud, lasknud sõpradel treilaga tuua jne jne. Lõpuks aga mõne osaleja finantsprobleemide ning plaani vettpidavuse kahtluste tõttu sai otsustatud et tuleb ratas osta siiski Eestist.
Esmaspäeval laenasin tuttavalt Mersu kaubikut ning vurasin üht ratast vaatama. Telefonitsi olin teada saanud, et ratas pole Eestis arvel ning on tükk aega seisnud. Vigadest tõi müüja välja mõlgi paagil ning väiksemaid kriime. Lisaks oli istmekate kehvasti üle värvitud ja värv kooruma hakanud. Läbisõit 35000. Kohale jõudes sai esimese asjana välimust inspekteeritud ning tuli tõdeda, et välimuse kallal nokitsemist jagub. Pärast välist vaatlust tõi vääga suure naeratuse suule ratta käivitamine. See heli mida V2 mootor ja Ducati Performance sumpsid tootsid ei saa kedagi külmaks jätta. Emotsioonid veidi maha surutud, ajasin varustuse selga ja läksin proovitiirule. Pärast mõningat sõitmist tekkis ka esimene asi, mida ma seisnud ratta ostu puhul kartsin. Nimelt mingi hetk sõidu pealt kadus pauer tagant ära ja ratas hakkas nagu välja surema. Sidur alla, paar tuuritamist ja jälle oli kõik korras. Proovisõiduga sai oma 10km tahhokale juurde liidetud ning tundus, et kõik peale selle poomise probleemi on okei. Müüjaga rääkides selgus, et ta on paaki valanud trimmeri jaoks mõeldud õliga segamini kütust. Tundus väga imelik asi mida teha, aga see andis ka kinnitust kütusesüsteemi saastele. Helistasin ka mõnele tuttavale rattaomanikule, kes tsiklite hingeeluga veidi rohkem kursis on ja uurisin kui tõsine viga see olla võib. Vastuseks sain, et midagi väga tõsist ilmselt pole, kuna tsikkel seisnud ja kütusetorustik on ilmselt sellest päris kehvas seisus. Pärast pikka kaalumist saigi lõpuks käed löödud, ratas bussi põranda külge kinnitatud ning tagasi Tartu sõidetud.
Ostuga sain kaasa kõik vajalikud paberid, millega järgmine hommik ARKi läksin. Pärast sealseid toiminguid panin numbrimärgi ilusa pruuni teibiga külge ja sõitsin Motodepoosse hooldust tegema. Seal sai tehtud tüüpiline hooajaeelne hooldus ja ostetud uus aku, kuid õhu- ja kütusefiltrit polnud kohapeal saada. Need tulevad siis hiljem. Järgmine päev käisin ära ka ülevaatusel ja oligi mu ammune märg unenägu täitunud. Olin nüüd Ducati Monsteri omanik.
Hetkel on välimuselt kõik täpselt nii nagu ostes (v.a. numbrimärk ja selle alus, mis oli enne jõhker lahmakas. See sai trimmitud mõistlikusse suurusesse ja lisatud helkur, mis ülevaatusel tarvilik pidi olema). Pildid on küll kehvakesed, sest pole veel jõudnud korralikult ratast ära pesta ja normaalseid pilte teha, aga mingi ettekujutuse saab ehk kätte. Välimuselt on ratas üpris väsinud: siin-seal on kriime ja mõrasid, istmekatte pealt koorub värv (piltidel pole seda peal), paagil on kerge mõlk.
Hoolimata räsitud välimusest otsustasin esmalt tsikkel normaalsesse sõidukorda saada, misjärel on plaan paak mõlgivabaks saada ning porikas, paak ja istmekate üle värvida.
Tehnilise poole pealt on see poomine ikka päris tüütu viga. Pärast tehnoülevaatust tekkis sõbraga mõte, et teeks väikese Tartu-Pärnu-Tartu otsa, et mu uus tsikkel sisse õnnistada (ta tuli enda rattaga). Iseenesest tundmatu ratas ja vead pole veel teada, aga otsustasime siiski minna. Sinna sõites oli kõik väga vinge. Mõnel korral esines ka poomist, kuid korraks sidur alla, gaasiga mängida ja oligi jälle korras. Tagasisõit algas 23 ajal. Väljas oli juba üsna pime ja tunduvalt külmem. Ma olin olnud ka piisavalt kaval, et sõidujope vooder koju jätta. Nii ma külmetasingi kogu tagasisõidu. See aga polnud kahjuks kõige hullem probleem. Juba Pärnus linna vahel sõites töötas mootor üpris ebaühtlaselt ja päris piinlik oli teinekord valgusfoori alt ära sõites jukerdava mootoriga tuuritada ja üritada normaalselt sõita. Õnneks väga jalgu ei jäänud, aga kohalikele jätsin kohati tuuritades ilmselt väga idiootse mulje. Maanteel sõites pidin pidevalt tee äärde tõmbama ja jamama, et mootor normaalselt tööle saada. Mingi hetk avastasin väga imeliku asja. Kui mootor hakkas jamama, siis gaasi peale keerates ei juhtunud mitte midagi. Seevastu kui gaasi maha keerata, hakkasid pöörded tõusma sinnamaani kuidas gaasiasend oli. Nii oligi terve tee randmega jebimist, et vähegi edasi liikuda. Kuidagi saavutasin mingi gaasiasendi, kus pöörded ei langenud ning kiiruse sain ka 60 peale stabiliseeritud. Mingi hetk lõi jälle lõõrid lahti ja sai kenasti kiirendada ja kõik töötas nagu peab. 3 tundi pärast startimist jõudsime Tartu kohale. Linna vahel töötas kõik jälle normaalselt. Koju jõudes oli külmunud pelmeeni tunne ja närv ka jube must. Järgmine päev otsustasin siiski väikese tiiru teha, kuna oli niikuinii vaja ketiõli ja rattakate osta. Kärutasin päeval 50km maha ja kõik oli jälle korras. Öösel linna peal tiiru tehes oli aga jälle paar-kolm korda seda probleemi. Tundub väga, et jama on seotud välistemperatuuriga. Võib-olla on tõesti külmemates oludes kütusefiltrisse kogunenud õli viskoossem ning ummistab selle ära.
Oma mõistusega tundus ka esialgu, et ehk on kütusefilter umbes ja pärast mõnda paagitäit peaks asi lahenema või vähemalt leebemaks minema. Nüüd aga tundus (jälle oma aruga), et asi peaks olema ajus. Sest sellist debiilset käitumist (gaasi vähendades pöörded suurenevad gaasiasendi nivooni) ei oskaks millegi muuga seletada.
Küsisin nõu ka välismaa foorumitest ning teadjamad mehed oskasid rääkida, et suure tõenäosusega on süüdi see õliga segamini kütus ning et peaks välja vahetama esialgu kütusefiltri ning puhastama ka pihustid. Homme tellin kütusefiltri ära, vahetan selle ning uurin kes ja kus pihustite puhastusega hakkama saaks.