IZ 2K Jupiter

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

Terv

Sai soetatud endale üks 65a isend. Vist on 2k aga kindel ka pole. Küll kunagi mõni teadajamees ütleb. Muidu mootor ja olukord rahuldav ja sõitev. Sissejuhatuseks tellisin Palu raamatu ära. Järgmisena pesin karpa puhtaks ja avastasin õhupuhastajast päris palju õli/bensu segust ollust. Kui see on seal 10a kogunenud siis on OK. Küsimus aga laiale ringile, et kui liiga palju välja lööb kas siis näitab et rõngad õhtal ja lööb survet tagasi? Lisaks on keegi totakas suunatuled installeerinud, tagumise kroom amordid ja sumpad üle värvinud. Küsimusena võiks veel uurida mida teha velgedega. Saan aru et pidurdamisel velg kuumeneb ja kroom roostetab korralikul. Uuesti kroomimine maksab terve varanduse. Kas liivaprits ja värv ....või lihtsalt uued veljed osta? (Kui neid üldse müüakse?) Käru iste ja kate ka vajavad uuendamist. Seal Madaras üks härra toimetab vist istmetega. Kust muidu uusi juppe osta, Kloostrimetsast? Kurtna laadani veel aega oodata. :? Igatahes tänud ette avatud mõtete eest.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK

urmo1
Postitusi: 11
Liitunud: 10 Mai 2013, 19:54
Tsikkel: gsx-r

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas urmo1 »

mine ja vaata automoto.ee foorumisse. :D
sealt leiad varuosi ja küsimustele vastuseid

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

urmo1 kirjutas:

mine ja vaata automoto.ee foorumisse. :D
sealt leiad varuosi ja küsimustele vastuseid

Seda vastust ma juba teadsin. Tänud 8)

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Teine võimalus on www.motokuur.ee

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1945
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas Vint »

Nii vanade aparaatitega, peaks olema ise- enesest mõistetav, et kohe mootor pulkadeks ja igasugused laagrid, simmerid jms. vahetada. Õhupuhastajasse käibki puhas õli ja 1 jõhvi nuustik, tolmu püüdmiseks.
Lööb välja mida?
Pidurdamisel velg ei kuumene mitte kuidagi, rummu sees asuvad piduri klotsid, korpus on alu.
Kroomveljed on hilisemate mudelite omad ja arvatavasti juba 18 tolli.
Amordid tee juppideks, toimivad osad on seal vaid vedrud praegusel hetkel. ( need nn. amordid, arvestades ajastut, pole just suurem asi.)

Vat kloostrimetsaga pole kursis, pealinnamehed oskavad paremini nõu anda. Lõuna pool on Põlvas, turuplatsi kõrval, on asjalik pood, kust tõesti leidub pea kõikke.
Tänapäeval järgi tehtud osi ostes, veendu alati mõõtude täpsuses, eriti just siis kui mootori osi vahetad! ( Kehtib ka muude juppide puhul. ) On rohkem kui ükskuid juhtumeid olnud. :wink:

Ja... vana tsikliga tegeledes- sa ei saa mitte kunagi seda raha tagasi, mida oled sinna matnud. ( Seda kulub oma jagu. )
Alati tekib üllatusi, lisa väljaminekuid. jms. Närvid saavad rikutud, mitmeid kordi.
Plussid- pääsed naise eest, garaasi, põhjendades putitamisega seda, õlut kulub seal palju, sõbrad käivad aeg- ajalt uudistamas sinu projekti, ( tavaliselt on neilgi õlled kaasas ) ja lõpuks se sõidurõõm, peale pikka jebimist. :bsmile:

Pildid?
Hiljem; Oled haruldlaselt komplektse pilli omale soetanud.
Õnnitlen. :) :bsmile:

Viimati muutis Vint, 29 Juun 2013, 21:54, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

Krt ma ei suuda siia pilte manada. Lugesin kkk läbi ... ikka hall teema.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

leander kirjutas:

Krt ma ei suuda siia pilte manada. Lugesin kkk läbi ... ikka hall teema.

Laed pildid kõigepealt näiteks upload.ee-sse, siis avad pildi, teed pildi peal parema hiireklõpsu ja valid sealt "kopeeri pildi aadress". Selle kopeeritud aadressi paned [img]siia[/img] ja nii lihtne see ongi. :D

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

koik
Postitusi: 83
Liitunud: 14 Juul 2012, 22:43
Tsikkel: Ducati st4
Asukoht: Haapsalu

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas koik »

Vaata Hydra.ee,seal on ka selliseid IZ-i juppe ja aadresse.Ehk abix-enda Jupiterile sain sealt juhuslikult.

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

-PitBull- kirjutas:
leander kirjutas:

Krt ma ei suuda siia pilte manada. Lugesin kkk läbi ... ikka hall teema.

Laed pildid kõigepealt näiteks upload.ee-sse, siis avad pildi, teed pildi peal parema hiireklõpsu ja valid sealt "kopeeri pildi aadress". Selle kopeeritud aadressi paned [img]siia[/img] ja nii lihtne see ongi. :D

Tõesti lihtne :D Asun kohe asja kallale!

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

Küsimusi tuleb ilmselt palju

  1. Mõõdupotsik bensupaagi korgi küljes näitab siis õli kogust bensu sisse? Ehk 1/25 ? On see reaalne? Seal peal on 0,1l x 2,5l.
ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

leander kirjutas:

Küsimusi tuleb ilmselt palju

  1. Mõõdupotsik bensupaagi korgi küljes näitab siis õli kogust bensu sisse? Ehk 1/25 ? On see reaalne? Seal peal on 0,1l x 2,5l.

25 liitrit bensiini ja liiter õli, nii see olema peaks jah

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Sellise seguga ummistad küll sumpad ära. Tänapäevast õli 200 - 250 g. 10 liitri bena peale.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Vanakooli ratastel on ka väntvõlli raamlaagrid seguõlitusega, samas kui kaasaaegsetel mootoritel on need karteris oleva õliga õlitatavad. Seega, mina oleks ettevaatlik selliste soovitustega. Fakt on muidugi see, et kaasaaegased 2T seguõlid on oluliselt paremad kui need, mis olid 50 aasatat tagasi ja põlevad silindris üsnagi väheste jääkidega.

v301060 kirjutas:

Sellise seguga ummistad küll sumpad ära. Tänapäevast õli 200 - 250 g. 10 liitri bena peale.

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

v301060 kirjutas:

Sellise seguga ummistad küll sumpad ära. Tänapäevast õli 200 - 250 g. 10 liitri bena peale.

Ega see 1/25 pole niisama paagi korgi küljes :) Ju see ikka selleks et meelest ei läheks. Parem panen nii et suitseb kui pärast mootor koos kurva näoga ratast nügin.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK

ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas ratas »

Sellisel vanemal tehnikal kasutatakse 2T mineraal õli ka tänapäeval või sünteetilist?
Uuemad sünteetilised õlid 1/40le vist ettenähtud aga rohkem ei tee vast paha kui küünlaid ära ei lägasta ja segu jääb paika.
Õhkjahutusega masinad vist kuumemad ka et põleb õli paremini?

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

Oh sa püha püss. Ratas liigub nagu ennemuiste. Lasin täna suureat õnnest tln vahel paar ringi. Kõik toimib. Eriti see 6v laadimine. Muidugi esiratas viskab pisut nii et eriti jube tunne oli sõita. Linnas sain 70 vabalt kätte, külgkorviga. Kuskil foorumis lugesin et see peaks juba über tulemus olema. Mure ka lõppu: kust saada külgkorvi istme raami. Seljatugi on olemas, istumise põhja pole. Ja käetugesid. Tänan :)

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ma eelmisel aastal taastasin ühe Jupiter 2K otsast lõpuni ära 100% kõik uued laagrid, uus väntvõll, käimar jne... Lisaks tegin 6V masina 12V peale, ning viskasin kontaktidega süüte kus see ja teinie. Nüüd on kontaktivaba elektron süüde.

Mina ostan kõik vene tehnikaga seotuvad jupid Põlvast. Neti lehte neil küll pole aga pood asub turu kõrval järve ääres.
Kõige lihtsam on talle helistada ja küsida 98% tõenäosusega on tal kõik jupid leti peal olemas.

R.H. Autoosad OÜ ehk Rein Hüppenen tel 5040623

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7219
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1877 korda
Tänatud: 521 korda

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ei ole küll suuremat sorti IŽ-i teadja,aga minuarust on tagaamortide nn tolmukatted juba tehasest värvitud enamusel,kui mitte kõigil, vene ratastel ja nendel vanematel mudelitel oli ka originaalis värvitud sumpasid.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

wake
Postitusi: 26
Liitunud: 01 Mär 2004, 20:27
Asukoht: L-Eesti

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas wake »

XL1000 kirjutas:

Ei ole küll suuremat sorti IŽ-i teadja,aga minuarust on tagaamortide nn tolmukatted juba tehasest värvitud enamusel,kui mitte kõigil, vene ratastel ja nendel vanematel mudelitel oli ka originaalis värvitud sumpasid.

Minu -69 aasta jupiter 2K tagumised amordid olid ka värvitud, kuid värvi maha võttes oli all korralik kroom. Peale poleerimist olid ilusad. Kuid nagu mainiti juba, on seal ainult vedrud, amorti nagu polegi. Sumpad olid jällegi minu omal värvimata täies ulatuses. Eks neid juppe kruviti külge just selliseid, mida oli riiulist võtta. Ja nagu birkalt näha, siis ei ole 2K-ga tegu, muidu oleks seal ka kirjas 2K.

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

Hr. ARK registreerija arvas, et see on 2K. Kuna ise olen topelt võhik siis nii ka sünnitunnistusele kirja läks. Aga tänud info kildude eest. Kunagi saan terviku pildi kokku.
Ja tänud hr riksx-le. Sain sealt juba väärt nõu ja vist vajaliku jupi ka.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK

jansa
Postitusi: 46
Liitunud: 02 Nov 2008, 15:15
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas jansa »

Mul kodus seisab 66a. jupiter 1 (olemas isegi poest ostmise raamat 27 aprill 1966), ma kahtlen, et venelane tootis ühte edasi kui kaks oli juba tootmises. Vaata spilka pealt täpsemalt järele mis ta on. Minu rattal vene JU ja K, mis tähendab jupiter 1 külgkorviga. Soolokal peaks olema ainult JU. Ja uuematel mudelitel tuli JU-le nr. järgi. Nii olen mina asjadest aru saanud.

Kasutaja avatar

VahurLE
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Juul 2010, 23:40
Tsikkel: Triumph Tiger 1050
Asukoht: Kadrina

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas VahurLE »

jansa kirjutas:

Mul kodus seisab 66a. jupiter 1 (olemas isegi poest ostmise raamat 27 aprill 1966), ma kahtlen, et venelane tootis ühte edasi kui kaks oli juba tootmises. Vaata spilka pealt täpsemalt järele mis ta on. Minu rattal vene JU ja K, mis tähendab jupiter 1 külgkorviga. Soolokal peaks olema ainult JU. Ja uuematel mudelitel tuli JU-le nr. järgi. Nii olen mina asjadest aru saanud.

Toodeti mõlemat korraga ja ka hübriide, kus osa juppe oli vanalt ja osa uuelt.


jansa
Postitusi: 46
Liitunud: 02 Nov 2008, 15:15
Asukoht: Tallinn

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas jansa »

2K-l on veits teise kujuga külgkorv, kroom sumps ja amordid. Kui sumpasid ja amorte kroomist tahad siis võime vahetuskaupa teha. :lol:
Leidsin ratta tootmisaastad: 1K 61-66, 2K 65-71, 3K 71-77

Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

riksx kirjutas:

Ma eelmisel aastal taastasin ühe Jupiter 2K otsast lõpuni ära 100% kõik uued laagrid, uus väntvõll, käimar jne... Lisaks tegin 6V masina 12V peale, ning viskasin kontaktidega süüte kus see ja teinie. Nüüd on kontaktivaba elektron süüde.

Mina ostan kõik vene tehnikaga seotuvad jupid Põlvast. Neti lehte neil küll pole aga pood asub turu kõrval järve ääres.
Kõige lihtsam on talle helistada ja küsida 98% tõenäosusega on tal kõik jupid leti peal olemas.

R.H. Autoosad OÜ ehk Rein Hüppenen tel 5040623

Tänud, tegin mõned kõned ja seal on tõesti palju kraami.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Kasutaja avatar

Teema algataja
leander
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Apr 2012, 22:12
Tsikkel: Caponord

Re: IZ 2K Jupiter

Lugemata postitus Postitas leander »

jansa kirjutas:

2K-l on veits teise kujuga külgkorv, kroom sumps ja amordid. Kui sumpasid ja amorte kroomist tahad siis võime vahetuskaupa teha. :lol:
Leidsin ratta tootmisaastad: 1K 61-66, 2K 65-71, 3K 71-77

Peab tulema kaema sinu läikivaid torusid. Toomise aasta 65 ja tegu lihtsalt "JU-K", ehk esimene seeria.

ammu JAWA 634, vahepeal FZR 600 ja TDM 850, nüüd Aprilia Caponord ja IZ QK
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”