Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kikass
Postitusi: 11
Liitunud: 05 Mai 2014, 22:07
Tsikkel: Seikleja
Asukoht: Seal, kust tuul puhub

Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas kikass »

Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades" :)



Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas Ronk »

kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 10:08

Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades" :)

Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.

Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista :)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ronk kirjutas: 12 Juun 2019, 10:12
kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 10:08

Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades" :)

Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.

Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista :)

Ja kui seda teed siis vaata, et näpp vahele ei jää :D

Kasutaja avatar

arsool
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2011, 23:31
Tsikkel: TDM 850 3vd
Asukoht: Põltsamaa
Tänatud: 5 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas arsool »

Ronk kirjutas: 12 Juun 2019, 10:12
kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 10:08

Kas ehk on kellelgi (Tallinn) laenata tööriista, millega kinnijäänud kolvid pidurasadulast kätte saada (pumpamisega ei õnnestunud)? Kuna õige tööriistaga ei tohiks toiming väga kaua aega võtta, siis saab ilmselt hakkama ka "peremehe valvsa silma all toimetades" :)

Siiamaani saanud kõik kolvid suruõhuga kätte. Ehk siis õhutusnippel välja ja püstoliots sisse. Sadula sisse paned mingi pehmenduse, et päris vastu metalli ei lenda.

Kuid kui mingi erilisem kolb, siis vaja vast jah tööriista :)

Tere.Pidurivooliku avasse õige keermega nippel sisse ja määrdepritsiga määre sisse. Nii on surve kümnetes kordades suurem. Ei ole karta, et kolb välja lendab vaid tuleb vaikselt.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Sõiduautodel on lihtne, seal on reeglina õhutusnippel M10x1, piisab lihtsalt määrdenipli paigaldamisest, sisendile pime otsa ja tuleb. Tsikli puhul on ilmselt lihtsam lõigata määrdepritsi torule keere M10x1,25 ja suruda sisendi kaudu määre sisse. Turvalisem kui õhuga ja jõud on ka hoopis teised. Määrdeprits on ca 20€ ja kõige odavam 400 gr padrun ca 4€


Teema algataja
kikass
Postitusi: 11
Liitunud: 05 Mai 2014, 22:07
Tsikkel: Seikleja
Asukoht: Seal, kust tuul puhub

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas kikass »

Tänud kaasamõtlejatele.

Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas :)

Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega ;)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 11:19

Tänud kaasamõtlejatele.

Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas :)

Võtad supporti näppu ja jalutad mõnda sõbralikku töökotta?

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Kui seda kolbi juba pidurilink välja ei lükanud, siis mina seda tõmmitsat ei soovitaks kasutada va juhul kui sa ei paigalda uut kolbi. Üsna suure tõenäosusega saad kanamuna kujulise detaili. Kehvemal juhul lõhud veel sadula enda ka ära. Määrde väljapesu võtab u. 5 minutit maksimaalselt aega. Brake clean või Power clean määrde eemaldi maksab mõned eurod ja suurema osa eemaldad nii ehk naa mehaanilisel teel kaltsujupi või paberituustakaga.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas joel »

Kui kolb pidurit pumbates ei liigu, pole mõtet suruõhuga üritadagi. Tavaliselt kompressorist tuleb max 10 bar, enamasti vähem, aga isegi tsikli pidurisüsteemis on rõhk palju suurem. Väga hea vahend kinni jäänud kolbide välja surumiseks on diiselmootori pihustite testimise stend, aga seda muidugi kõigil pole käepärast. Määrdepritsiga võrreldes eeliseks see, et pole pärast puhastamisega nii palju vaeva. Aga kui endal vajalikud tööriistad puuduvad ja pole just kindlat ja põhimõttelist soovi ise teha, siis sadul näppu ja mõnda töökotta tundub tõesti kõige mõistlikum variant. Kui asi piirdub ainult kolvi välja lükkamisega, siis ei tohiks see kuigi palju aega ja raha võtta.

Joel
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas Ronk »

kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 11:19

Tänud kaasamõtlejatele.

Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas :)

Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega ;)

Kas ta on sul seest tühi kolb või täis?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Tööriistade laenamine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

kikass kirjutas: 12 Juun 2019, 11:19

Tänud kaasamõtlejatele.

Ronk ja mx77, suruõhuga kahjuks probleemid - seda on mul ainult 400ml purkides. Kompressori soetamine hetkel skoobist väljas :)

Kauri ja arsool, taavetiga mökerdamise jätaks viimaseks võimaluseks. Vastav tõmmits maksab umbes 30 raha, aga eeliseks määrde ees see, et peran pole vaja tegeleda määrde väljaleotamisega ;)

Mis tsikli supportiga tegu on? Ma nii huvipärast. Veel parem oleks, kui saaksid pilti teha, saan ka äkki kaasa mõelda.
Ise hiljuti terve suurema hunniku kolbe erinevatest supportitest välja tõmmanud (ja ära poleerinud).

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas will111 »

kui pidur ise seda välja ei pumpa siis on minumeelest üsna lootusetu olukord. ei kujuta ausalt öeldes ettegi, milline see tõmmits veel peaks olema, mis suudaks...ehk siis et kuhu ja kuidas selline tõmmits kolvi külge end niimoodi haagib, et suudaks selle välja sikutada? seal ei ole ju sellist kohta.

kuivõrd see kolb on nagunii vanaraud ja kogu supporti tihendimajandus samuti läheb nagunii vahetamisele siis viimase variandina võid ju jupi keermelatti kolvi põhja kinni keevitada ja mutriga välja keerata :D selleks on küll vaja ilmselt suhteliselt täpset keevituskätt

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Väike nipp, järsku aitab - tavaliselt pole kolb mitte kinni roostetanud vms, vaid lihtsalt oma pesas natuke "risti". Aitab, kui see kõigepealt kruustangide või muu käepärase vahendiga lõpuni sisse pressida (pane sobivas mõõdus padrun sisse, et mitte kolvi servi kahjustada) ja siis uuesti välja.


Teema algataja
kikass
Postitusi: 11
Liitunud: 05 Mai 2014, 22:07
Tsikkel: Seikleja
Asukoht: Seal, kust tuul puhub

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas kikass »

Olen siin nüüd oma murega suutnud korraliku "teema" käima tõmmata, häbi kohe natuke. Tegemist '94 a. Transalpiga (PD06). Kolvid lähevad kindlasti vahetusse, kuna eelmine omanik on ilmselt neid proovinud välja saada ja pisut liiga teinud - seda kas "silindri" pind kahjustada on saanud saab teada peale seda, kui olen kolvid kätte saanud. Ühe sain pumpamise teel välja ning see jättis lootuse, et ehk ei pea uusi sadulaid otisma hakkama. Mis puutub pumpamise mitte mõjumisse, siis võib olla see on märk, et peaks ka peasilindri üle kaema ja võib-olla remondikomplekti tellima...

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

teise saaks teoorias nii kätte, et lükkad esimese sisse tagasi ja blokeerid ta liikumistee, et ta lõpuni välja ei tuleks ja pumpad uuesti. enne muidugi pead õhu kätte saama. mis aga puutub silindri tööpinda, siis tegelikult see kolb hõõrub rohkem ikka vastu tihendit, seega kolvi tööpind on tähtsam. kui need kolvid nii pervolt kinni on, et sa neid hästi kätte ei saa, siis planeeri juba ette remondikomplekt, need kuskil 20€ per support (kolvid ei ole selle komplekti sees). Kui sa oleksid kuskil Nõmme kandis, siis võiksid mulle neid sadulaid näidata. mul on kompressor ka

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas will111 »

täpselt nagu Piipz soovitas, nii tasubki proovida. kui peasilindris on tihendid juba nii läbi, et kolbe välja pumbata ei õnnestu siis ma kahtlustaks, et ega selle rattaga ei saanud esipidurit kasutades pidama ka?! :D
Jesperi nipp on ka hea asi, mida katsetada. põhimõtteliselt pane see kätte saadud kolb sisse tagasi, pressi mõlemad kolvid põhja ära ning lukusta siis see, mille varem edukalt kätte said. nüüd pumpa teine niipalju välja, et see on juba peaaegu lõpuni käes. siis lukusta omakorda see peaaegu väljapumbatud kolb ära ja pumpa teine lõplikult välja ning lõpuks võta see viimase servani pumbatud pool tangide või muu käepärase vahendiga. pole ka midagi väga hullu kui kolvi kõige välimisest servast mõni millimeeter vigastada saab, see osa nagunii tihenditeni ei käi, isegi mitte uute klotsidega. ja noh, kolvid vist lähevad nagunii vahetusse...

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 808
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas cossie »

Siin on üks huvitav nipp, umbes 3:30 ajal

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Piipz kirjutas: 12 Juun 2019, 18:31

teise saaks teoorias nii kätte, et lükkad esimese sisse tagasi ja blokeerid ta liikumistee, et ta lõpuni välja ei tuleks ja pumpad uuesti. enne muidugi pead õhu kätte saama. mis aga puutub silindri tööpinda, siis tegelikult see kolb hõõrub rohkem ikka vastu tihendit, seega kolvi tööpind on tähtsam. kui need kolvid nii pervolt kinni on, et sa neid hästi kätte ei saa, siis planeeri juba ette remondikomplekt, need kuskil 20€ per support (kolvid ei ole selle komplekti sees). Kui sa oleksid kuskil Nõmme kandis, siis võiksid mulle neid sadulaid näidata. mul on kompressor ka

Liikumise blokeerijaks sobib hästi näiteks keermega pitskruvi.

Pilt

Teema algataja
kikass
Postitusi: 11
Liitunud: 05 Mai 2014, 22:07
Tsikkel: Seikleja
Asukoht: Seal, kust tuul puhub

Re: Kuidas saada kinnikiilunud kolb sadulast kätte?

Lugemata postitus Postitas kikass »

Leidsin nädalavahetusel pisut vaba aega - panind sadulad pitskruvidega laua külge ning kuna mul uued kolvid-tihendid tellitud, siis julgesin ka eelnevast pisut rohkem jõudu rakendada. Kullinokkade ja "keera ja tõmba" meetodil saingi kolvid kätte - tihendid olid justkui "sulanud" kolbide külge. Nüüd jääb vaid oodata kuniks jupid saabuvad, siis saab sadulad uuesti kokku ning rattale külge monteerida.

Tänud kõigile kaasamõtlejatele ja abi pakkujatele.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”