1. leht 3-st
Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 15:56
Postitas Tuono
Käepidemete soojendused on kevadel ja sügisel tsikili hädavajalikud lisad aga ei tea missugused oma mootorrattale panna
Ühed kiidavad ühte ja teised teist jne.
Soome foorumis osad kiitsid Oxfordi omasid, et pidavat toimima ainult siis, kui akus on piisavalt voolu, küsisin täna müüjalt (Bike Worldis), et kas need on sellised, paraku ta ei teadnud. http://www.duell.fi/Onroad_tarvikkeet/O ... hjtangolle
Poes sai neid oxfordi omasid ka proovida aga ei jõudnud ära oodata nende soojenemist, kui nad sõites ka nii kaua soojenevad siis pole ju neist mingit kasu, ootasin vähemalt 5min. ja selleaja peale läksid õrnalt leigeks.
Samas nägin seal poes ühel rattal sellist lahendust: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/104839249
Mida arvata neist: http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/1019 ja http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/28495
Nende ainukeseks plussiks esmapilgul on lüliti, kahjuks käepidemed ise on liiga paksud: http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/28006
Jagage oma kogemusi/arvamusi 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 16:07
Postitas joel
Need 10-eurosed oma rattale just paigaldasin. Ainult teise lülitiga, nii et saan valida, kas täisvõimsus (paralleelselt) või ca veerand võimsust (järjest). On abiks küll. Ca +5-kraadise ilmaga maanteel sõites pidi umbes 10 km tagant ümber lülitama, sest täisvõmsusega hakkas palav ja veerand võimsusega jahe. Kui olin nad lenksu peale kleepinud ja käepidemeid veel peale polnud pannud, siis ka esimese proovimisega ehmatasin, et parempoolne soojenes suht normaalselt, aga vasak vaevumärgatavalt, sest see otse lenksutoru peal (õhuke termorüüž ainult vahel), aga parempoolne plastist gaasikäepideme peal. Aga reaalselt sõites soojeneb täitsa piisavalt ja parem-vasaks üsna võrdselt.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 16:28
Postitas Max 33
Mina paigaldasin oma Honda ST-le need viimased kevadel. Kogu hooaja vältel olen kõigile öelnud et selle hooaja parim ost! Soojenevad ruttu ja viie astmeline regull on just paras, et leida sobiv soojus.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 16:29
Postitas M.T.
See on Honda originaal ja maksab nats alla 300€ koos paigaldusega, vähemalt Eestis
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 16:37
Postitas Tonis_T
Mul on see sinu viidatud oxford.
Lingil on viimane mudel kõige uuema kontrolleriga (5 positsiooni), mis idee poolest peaks aku pinget jälgima. Alguses ühendasin otse aku külge ja siis katsetustel sai süsteem aru küll (soojenduse võimsusele viitav luluke kustus ja suur roheline tuli keset kontrollerit läks põlema), et millal ratas töötab ja millal mitte. Mina selle süsteemi peale lootma ei jäänud ja panin ikkagi relee vahele.
Install on lihtne ja mingeid probleeme seal ei ole. Kõik vajalik on pakis kaasas ja leiutama ei pidanud üldse.
Oxfordi kohta on räägitud, et kontroller kipub läbi minema kuna kontrollerisse pääseb vesi sisse. Muu osa pidi pommikindel olema. Sellel mudelil on asjad tehtud nii, et kontroller on ultrahelikeevitusega kinni lastud ja peaks 100% veekindel olema. Remonditavus muidugi on sellisel juhul iseküsimus.
Soojenevad suht kiiresti. Aega mõõtnud ei ole kuid kui alguses võimsus põhja panna, siis on kiirelt soojad ja kui siis nõrgema peale regullida, siis on väga mugav. 100% peal lähevad ikka väga tuliseks (subjektiivne, kuna temperatuuri mõõtnud pole kuid läbi kinnaste on valu piirimail).
See viie positsiooniga kontroller väga kaua pole väljas olnud nii, et pikaajalisi kogemusi sa kuskilt ei leia. Kui peaks juhtuma sedasi, et kontroller läbi ei kärssa, siis võib öelda, et mina olen nendega rahul. Samas on need mul esimesed soojendusega käepidemed ja võrdlusmoment teiste variantidega puudub.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 16:47
Postitas Erci
Paigaldasin omale kevadel selle viimase http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/28006. Hind on päris soodne. Siiamaani olen rahul. Soojaks lähevad suhteliselt kiiresti ja soojendamisjõud on üpris ok. Tartus võin motika peal vaadata / näppida lasta.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 17:54
Postitas vanalendur
Kiidan ka neid. Täis võimsust kasutasin alguses, et kiirelt soojaks saada ning edasi piisas enamasti esimesest astmest.
Edit: Läbi relee tasub kindlasti ühendada. Eelmisel rattal oli otse ja alati ei olnud meeles välja lülitada. Voolutarve õnneks oli selline, et paari tunniga ei juhtunud midagi aga vähemalt korra pidin auto pealt särtsu andma. Praegusel on releega (tagatule pealt) ning tundub vähe mugavam.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 18:37
Postitas onusnooker
Mul ka see sinu viidatud oxford
Praegu sõidan siin -2C ja täiesti OK, samas ongi nii, et alguses tuleb põhja panna ja siis tõmbad vähemaks. Läheb kiiremini soojaks, muidu tüesti võtab aega.
Mul siis ka see uuem 5 astmeline pult ja läbi relee on pandud. Eks see akut ikka koormab nagu lähituledki mida kasutad, kuigi mul 5-6 aastat vana aku ja siiani koormuse indikaatorit pole vilgutama hakanud, sel mingi save mode peal, kui aku tühjemaks läheb, säästab. Seega ei hädaldaks aku kohapealt, täiesti OK asi. 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 19:57
Postitas Macintosh
Mul on mingi tundmatu firma, UK'st ostetud, sujuva reguleerimisega. Enamjaolt olen hoidnud teda madalaimal astmel, täisvõimsusele pole vist kordagi pannud. Üldiselt eelistangi madalaimat astet, sest siis on lenks just parasjagu sellise temperatuuriga, et ei tundu käe all ei soe ega külm. Kui lenksu soojus on läbi kinnaste selgelt tuntav, siis minu jaoks muutub see üsna kiiresti ebamugavaks, seetõttu eelistan leigemat lenksu.
Et aku kogemata tühjaks ei jookseks siis ühendasin lensku soenduse läbi 2€ relee (Fixus). Relee omakorda saab voolu tagatulelt. Sellisel juhul on käepideme soojendused sisse lülitatud vaid niikaua, kui süüde sees on.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 20:20
Postitas hendri5
Hiljuti paigaldasin enda rattale sellised http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/2611
Olen veidi pettunud, kuna minu jaoks on selle "High" positsioon liialt leige. Ei kasuta õhkukesi kindaid, kuid +5 kraadise ilma korral kuum ei hakka. Sooviks pigem juurde keerata, aga regulaator on juba põhjas. Pärast 30km maanteel sõitmist ja kinda ära võtmist on sõrmed käeselja poolt külmad, peopesa poolt soojad. Samas, ka nende leigete rutskadega oli septembris/oktoobris tunduvamalt inimlikum sõita.
Enne ratta peal monteerimist panin toiteploki taha ja proovisin toas järgi. Kuna rutskad ei olnud metallist juhtraua küljes, siis kartsin, et lähevad liialt kuumaks. Aga ei läinud kõrvetavalt kuumaks. Tarbitava voolu järgi arvutasin, et annab umbes 20W võimsust välja (10W rutska kohta). Vaatasin netist teiste toodete reklaame ja seal lubati vähemalt kaks korda rohkem võimsust. Ei tea, kas mulle sattus defektne eksemplar või ongi need sellised kehvakesed.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 21 Okt 2013, 21:45
Postitas Ronk
macintosh kirjutas:
Et aku kogemata tühjaks ei jookseks siis ühendasin lensku soenduse läbi 2€ relee (Fixus). Relee omakorda saab voolu tagatulelt. Sellisel juhul on käepideme soojendused sisse lülitatud vaid niikaua, kui süüde sees on.
Soovitan ka kõigil teistel see asi ära teha. Ei ole äge pimedas KTM-i lahti kookida, et akule särtsu anda. Ja et ma sellest ei õppinud, siis veel üks kord TKTK ees kõigi uudistavate pilkude all sama asja korrata. 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 02:12
Postitas tramm66
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 12:29
Postitas Macintosh
Leidsin üles selle toote, mile ostisin.
Dr. Bike DR695 Heated Grips, £34.99
http://goo.gl/4ihWev
Relee läks siit:
http://goo.gl/okLQZH
ja relee toite haakisin ühendusklemmiga lihtsalt juhme pealt.
http://goo.gl/6iGJT2
Skeem ka:

Kui täna peaks uue lenksusoenduse hankima, siis tõenäoliselt kaaluks kas Oxfordi oma või siis hoopis elemente. Ainuke asi, mis elementide puhul vajaks muutmist on see lüliti - esteetilisest vaatevinklist on see mulle vastuvõtmatu. Lisaks on tehases toodetu puhul peal ka LED, mille järgi saad ka pimedas ülikiirelt selgeks kas küte on sees või väljas.
Odavate elementide puhul vaata kindlasti ka võimsust - võib juhtuda, et seal pole piisavalt vatte taga, et lenks lõpuks ka soojaks saada.
Kui natuke otsid, siis keegi siinses foorumis tegeles ka elementide müügiga.
hendri5 kirjutas: Pärast 30km maanteel sõitmist ja kinda ära võtmist on sõrmed käeselja poolt külmad, peopesa poolt soojad. Samas, ka nende leigete rutskadega oli septembris/oktoobris tunduvamalt inimlikum sõita.
Nii ongi, et soojendusega on peopesad soojad ning käeseljad, pöial ja nimetissõrm külmavõitu - tuul ju jahutab seda külge kogu aja. Kui vähegi soojemaid käsi soovid, siis lisa juurde ka käekaitsed.

Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 12:38
Postitas boob
M.T. kirjutas:
See on Honda originaal ja maksab nats alla 300€ koos paigaldusega, vähemalt Eestis
Mu rattal on peal. Töötab nagu vaja, ei tee lenksu jämedamaks nagu enamus soojendusega käepidemeid.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 14:23
Postitas Bullet1222
Soetasin endale R&G käepideme soojendused http://www.rg-racing.com/emailcontent/2 ... Review.jpg. Testinud või paigaldanud veel pole, kuid enne ostmist sai kõvasti uurimistööd tehtud. Alguses kaalusin ka Oxfordi käepideme soojendusi (premium sports versioon) osta, kuid internetist arvustusi lugedes selgus, et Oxfordil pidi kontroller kergesti otsad andma. R&G käepidime soojendused tundusid olevat üsna hea kvaliteedi ja hinna suhtega.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 14:50
Postitas romulus
Võimalik on ka ise meisterdada. Ise tegin selle http://atrophy.lock.net/do/hotgrips.html skeemi järgi järgi. Kuna mul alu lenks, siis vasakule pidemele alla kiht termorüüd soojusisolatsiooniks, siis takistustraat, siis õhuke kiht elekriku teipi, et kummi peale lükates traat paigast ei liiguks.
Eeliseks see, et käepidemed ei lähe jämedamaks ja saab kasutada endale meeldivad pidemekumme. Samuti saab traadi pikkuse ja takistusega mängida kui kuuma vaja. Ning muidugi see, et kuludeks läks alla 10 euri:p
Olemas on ka lenksusisesed pulgad, a la http://www.pollyheaters.com/, aga neid ei saa kasutada taper lenksu puhul, sest ei mahu sisse. Tavalise lenksu puhul hea variant minu arust.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 14:51
Postitas Tuono
Ronk kirjutas:macintosh kirjutas:
Et aku kogemata tühjaks ei jookseks siis ühendasin lensku soenduse läbi 2€ relee (Fixus). Relee omakorda saab voolu tagatulelt. Sellisel juhul on käepideme soojendused sisse lülitatud vaid niikaua, kui süüde sees on.
Soovitan ka kõigil teistel see asi ära teha. Ei ole äge pimedas KTM-i lahti kookida, et akule särtsu anda. Ja et ma sellest ei õppinud, siis veel üks kord TKTK ees kõigi uudistavate pilkude all sama asja korrata. 
Milleks on releed vaja, kui süüde väljas nad ei peaks ju toimima, sest mingi(d) juhtmed lähevad ju süütelukku
?
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 15:43
Postitas Välejaan
Ei ole ennem soojendustega kokku puutunud. Aga süütelukku vast ei tohiks midagi minna, vool otse akult ja juhtimine käib siis läbi relee mis pannakse vahele ja releed juhib siis kas nagu mainitud, tagumine tuli kui süüde sisse keerata, või mis iganes ahel mis koos süütega toimib. Kui ilma releeta süsteem teha, siis tulevad juhtmed otse akult ja ainult see on/off lüliti on ahela vahel, mis võibki vahest sisse ununeda ja aku tühjaks imeda.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 16:01
Postitas Tuono
Välejaan kirjutas:Ei ole ennem soojendustega kokku puutunud. Aga süütelukku vast ei tohiks midagi minna, vool otse akult ja juhtimine käib siis läbi relee mis pannakse vahele ja releed juhib siis kas nagu mainitud, tagumine tuli kui süüde sisse keerata, või mis iganes ahel mis koos süütega toimib. Kui ilma releeta süsteem teha, siis tulevad juhtmed otse akult ja ainult see on/off lüliti on ahela vahel, mis võibki vahest sisse ununeda ja aku tühjaks imeda.
Süüteluku juttu rääkis üks autoelektrik (tsiklimees).
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 16:36
Postitas stev666
releele võib + vedada ükskõik kustkohast(tagatuli või süütelukust) vead sealt mis ligemal ja lihtsam vedada.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 16:47
Postitas Tuono
stev666 kirjutas:releele võib + vedada ükskõik kustkohast(tagatuli või süütelukust) vead sealt mis ligemal ja lihtsam vedada.
Minu tsiklil oleks parem ilmselt pooltulejuhtmest vedada, sest seal on ainult töötava mootori korral vool sees.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 20:55
Postitas Reigo
Tuono kirjutas:Minu tsiklil oleks parem ilmselt pooltulejuhtmest vedada, sest seal on ainult töötava mootori korral vool sees.
Mul ongi nii rele juhtimine tehtud, soojendused töötavad siis kui tuled põlema läheva ehk kui mootor töötab.
Aga selle lähitule pealt juhtimisega säärane asi, et kui on H4 siis lülitab ka soojendused välja kui kaugtulele lülitada
muidugi kui kahe diodiga seda ei lahenda 
Mul on daytona sojendused ja väga rahul. Orig. lüliti asemele tegin PWM lüliti, palju mugavam ja saab sooja vastavalt tahtmisele ja vajadusele reguleerida.
hetkel säärane lüliti, pildil ainult juht nupud teine veidi suurem plokk on gondli [Motobot: õige on "gondli"] all:

Üle on siis säärane lüliti:

Kui kellegil huvi võib pakumise teha
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 21:02
Postitas Pinchu
Mul samasuguse lülitiga soendajad eelmisest omanikust ja mul täitsa tekkis küsimus, et mille jaoks see Start seal keskel on? (Off ja On on ju arusaadavad).
Viimane (ja üldse esimene) sügisene pikem sõit aga kahjuks näitas, et soojast jääb minu jaoks kõvasti vajaka. Eks vaatan siis kah teie soovitused siin läbi ja ehk millalgi vahetan selle välja.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 21:14
Postitas uljasvaluvelg
Pinchu kirjutas:Mul samasuguse lülitiga soendajad eelmisest omanikust ja mul täitsa tekkis küsimus, et mille jaoks see Start seal keskel on? (Off ja On on ju arusaadavad).
Viimane (ja üldse esimene) sügisene pikem sõit aga kahjuks näitas, et soojast jääb minu jaoks kõvasti vajaka. Eks vaatan siis kah teie soovitused siin läbi ja ehk millalgi vahetan selle välja.
Proovi ikka see start asend ka ära. Ei tohiks soojusest puudu jääda. Mul on endal ka Daytona soojendused ja koguaeg stardi asendis läheb kätel ikka väga palavaks.
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 21:18
Postitas Pinchu
uljasvaluvelg kirjutas:Proovi ikka see start asend ka ära. Ei tohiks soojusest puudu jääda. Mul on endal ka Daytona soojendused ja koguaeg stardi asendis läheb kätel ikka väga palavaks.
Eks kevadel proovib siis järgi. Huvitav loogika... et START on High ja ON on low ... ei tulnud tõesti selle peale, et stardi peale seda seisma jätta. Lükkasin ikka kohe edasi ON peale. Jälle targem
(...miks küll loogilised asjad nii ebaloogiliseks tehakse?)
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 21:53
Postitas kurisookaru
On ka selliseid lenksusiseseid varjante. Käepidemed ei ole paksud, see pluss pool, miinus poolena pidavat natuke kauem soojenema rutska. http://www.vajalik.ee/shop.php?cat=16&P ... 64b4afcfc9
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 22:00
Postitas Tuono
Vähe usutav, et gaasirutska soojaks läheb, kui siis ainult kohapeal seistes ja sedagi peale poolt tundi 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 22:08
Postitas Pontus
Milleks neid soojendajaid vaja on, mis mootorratta akud ära rikub. Kõige tõhusam on sadula all tuubitäis capsicami
Võtad selle külma ilmaga sadula alt välja , paned pihku väikse törtsu, sadulasse ja leekima. Ja käed soojad ja akud uued 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 22:18
Postitas M.T.
Miks ma ei imesta, tegelt imestan ikka kah. Olin kindel, et Pontus soovitab käpikuid vói miskit analoogset, aga Capsicam
Ainult sellest ei saa aru, et kui sa Pontus pihku paned oma väikse törtsu, siis milleks Capsicam? Mingi fetish w? Ps! See pole libestiks móeldud 
Re: Arutelu käepidemete soojendajatest
Postitatud: 22 Okt 2013, 22:19
Postitas Tuono
pontus kirjutas:Milleks neid soojendajaid vaja on, mis mootorratta akud ära rikub. Kõige tõhusam on sadula all tuubitäis capsicami
Võtad selle külma ilmaga sadula alt välja , paned pihku väikse törtsu, sadulasse ja leekima. Ja käed soojad ja akud uued 
Kaasaegsed inimesed panevad tsiklile kätesoojendajad aga sina võid ju pihku panna 