tabasalu kardirada
plaan homme kl 1400 veidi kallutama minna kahe tsikliga,võibolla on veel huvilisi,seltsis segasem.käisin eile ka,kõik toimib.
plaan homme kl 1400 veidi kallutama minna kahe tsikliga,võibolla on veel huvilisi,seltsis segasem.käisin eile ka,kõik toimib.
Pean ka tulema
tulen ka maad avastama
Olin ka yks avastajatest aga teadmiseks et tana, homme, ylehomme rajale ei paase.
Kuidas tabasalus rajale saamisega on? Kas mingid kindlad päevad tsiklitele või peab ette bronnima?
aivar424 kirjutas:Kuidas tabasalus rajale saamisega on? Kas mingid kindlad päevad tsiklitele või peab ette bronnima?
Kardirada.ee , seal näed broneeringuid ja sellega seonduvat infot. Tasub ka üle helistada.
Nb! Ise ei ole veel rajal käinud
helistad ette ja kõik on korras.
Parandus: 4/5ni on kardid rajal.
5st 7ni saab rajale, keegi veel huvitatud. Olen igaljuhul minemas.
AInult et tabasalus oli kurvides väga palju rehvipuru, mis ilusti rehvid väga rasvaseks muutis ning mis otsustas viimases kurvis rehvilt kaduda(kummipuru all oli suhteliselt jahe rehv). Vb see rehvipuru on positiivne ja pakub paremat pidamist, kuid hetkel tundub seal sõitmine kergelt ohtlik olevat.
Mustik kirjutas:AInult et tabasalus oli kurvides väga palju rehvipuru, mis ilusti rehvid väga rasvaseks muutis ning mis otsustas viimases kurvis rehvilt kaduda(kummipuru all oli suhteliselt jahe rehv). Vb see rehvipuru on positiivne ja pakub paremat pidamist, kuid hetkel tundub seal sõitmine kergelt ohtlik olevat.
Jõutsid ilma esipiduritta ja pooliku lenksuga ikka ilusti koju?
Käisin kah 1st korda kangutamas. manitseti küll et keegi just kukkus. olin üksi seal,viimased just lahkusid. rada kandis kenasti. Tagasi teepeale keerates sain peaaegu külje vasta asfaltit.
Koju joudsin ilusti kuigi hakkas veidi kripeldama et kas see oli nuud rehvipurust tingitud voi liigsest kaldenurgast, sest gaas oli uhtlaselt peal(4. Kaik), otsest lisakoormust esirehvile ei andnud, samas kaldenurgast apexi lahistel pole orna aimugi sest jalg oli slaiderite saastmiseks sisse tommatud.
Kas tabasalu kardirada on nii kiireks tehtud, et saab juba 4 käiguga painutada?
UMMI kirjutas:Kas tabasalu kardirada on nii kiireks tehtud, et saab juba 4 käiguga painutada?
Motodepoo green teami soovitus, et pidurdamata ja kõrge käiguga... Olin see aasta esimest korda, et ei hakanud kohe teisega peale, elimineerib enamuse gaasikäe vigadest ära. 4ndat käiku mainisingi selletarbeks, et isegi kui oli gaasi viga(mida ei olnud, gaas oli ühtlaselt peal), siis see ei mõjunud kriitiliselt ning ei oleks tohtinud esirattale liigset koormust anda.
Äkki selle kõrge käigu all oli mõeldud hoopis esimesi käike (kõrge pöördega käik)? Tabasalu rada ja neljas käik ei lähe mitte mingi valemiga kokku ju. Sellise käiguga sõites puudub igasugune kontroll ratta üle - ei saa kiirelt päästa ei gaasi mahalaskmise ega pealekeeramisega, sest puudub nii korralik mootoripidurdus kui kiirendus. Isegi ühesilndrilise supermoto pilliga saab stardisirgel vaid hetkeks neljanda sisse, kogu ülejäänud rada äheb 1-2-3 vahel jagamisele. Kõrges pöördes hoitav R4 on seal kontrollitav ainult esimeste käikudega. R4 pöörete vahemik on nii suur, et seal ei saa antud raja phul mingit gaasikäe viga tekkida kui just tsikli pealt maha ei kuku ja gaasi põhja ei keera viimse hetkeni end kinni hoides ja kaasa lohisedes
Mäletan ka, et Raul soovitas pidurdamata ja ühtlase käiguga sõita. Käiguks soovitas 2käiku, et saaks ära kasutada mootoripidurdust ning samas, kui juba kurvist välja kiirendamiseks läheb siis ei ole kohe nii äkiline sest tõenäoliselt on ju pöörded langenud mootoripidurdusega.
British suberbike school soovitas sama asja, et alustada kõrgemaga. Ma kerin igaljuhul alguses kurvikiiruseid 5ndaga ja kui põlve algusestlõuni kindlalt maha saan, siis liigun 4,3,2. Suurt ajalist vahet Tabasalus ei tule. Eeelmine aasta sõitsin 5ndaga 47t ja 2ga 44ja. (+ hoiab kokku kytet, klotse ja kõige magusamat kurvist välja kiirendamise osa)
Aga tulles tagasi alguse poole, mulle pakub pigem huvi MIKS ma kukkusin. Ehk kas rehvile külge kleepunud rehvipuru võib olla määravaks? Acar juhtus seda pealt nägema+ võin vajadusel ka täis ülevaate sadulast anda.
Mustik - Sa ajad nüüd midagi väga segi. Kõrgem kõik nagu juba eelpool räägitud on kõrgema pöörete arvuga käik ehk siis esimene käik, millega kohalt lähed.
Mis kurvikiiruseid sa tabasalus 5-da käiguga võtad!? Alusta uuesti teooriast
no ei ole sellist asja küll keegi siin öelnud, kõrge käik on see, mis on kõrgemal ja madal madalamal. nii on alati olnud ja nii jääb alati olema. alustad ju ikka madalalt ehk esimesest ja tõstad käike üles kõrgemate peale?
aga see 5ndaga sõitmise jutt on jah päris huvitav, r4 pill sõidab viiendaga kuskil nii 200 ja üles kiirustel vist...mismõttes sellega tabasalu kardirada pöristatakse? et see viiendaga laskmine kütet kokku hoiab on ka paras jura mumeelest, kiirendada üritad ju ikka, lihtsalt siis surud gaasi põhja, kütus voolab aga edasi ei lähe. võibolla on kütusekulu tõesti minimaalselt väiksem kuna pööret on vähem aga kes siis rajal seda poolt liitrit pärast võrdlema hakkab...
Teemal rehvipuru ja 1-2mm lisandunud kiht ratastele ja selle sealt kadumise võimalus??? EI/JA
Nõustun Neeme poolt välja tooduga, kuid eelistan siiski 5ndaga alustuseks põristada, et kurvikiirused üles saada. r4 "veab" ka 3k pöörde juures @50km/h
Käik käiguks, lõpus sõidan niikuinii 2ga Tabasalu.
Ja need 3 eelist, need sai lihtsalt täienduseks pandud, ärge hakake igayht lahti arutama.
Samas kas kõik kõrge käigu vihkajad tutvuvad pärnus ka rajaga 2 käik piirajas või on seal järsku ok 5ndaga rajaga tutvuda, käiguvahetusele, gaasikäele ja pidurdamisele liigselt keskendumata, et kurvi kiirused üles saada?
asi pole vihkamises...ma ei tea mis imeline r4 sinul siis on, aga mul ei vea isegi v2 3k pöörde juurest veel just mitte üldse lõbusalt r4'l hakkab midagi juhtuma vist kuskil sealt 5-6 juurest..aga no 5ndaga on muidugi ülekanne ju selline, et seal ei saagi midagi toimuda.
ma ei ole küll nüüd mingi kõva rinkasõitja, aga kas siis tsikkel on tõesti nii ulmeäkiline ja "gaasikäsi" nii twitchy, et väheke sobivamate käikudega sõites lendab kohe perse alt ära kurvis?
rehvipuru on rajal sellises koguses, et sellest moodustub kuni 2mm ühtlane kiht? :O kui tõesti nii siis eks see võib muidugi sealt ka ühel hetkel kaduma minna...aga ausalt öeldes ei usu sellist asja enne kui oma silmaga näen. kui tegemist oli väga ettearvamatu ja äkilise alt minekuga siis tõenäoliselt sinna rehvi ja teekatte vahele midagi liigselt liikuvat jäi või sattus. mis see täpselt oli, seda on kellelgi kolmandal ilmselt suht mõttetu spekuleerida
Seal kolm päeva võistlesid kardid, nii et rehvipuru oli omajagu ,piisab korra ideaalist välja kalduda ja oledki nagu kuulidel
Esmaspäeval jõudsin ka korra tiirlema ja rehvisodi ei olnud tavapärasest rohkem. Tuleb nn ideaaltrajektooril püsida. Äärtes ikka mudru leidub. See kevad vähemalt surnud jäneseid ei vedelenud
Ma pole ka mingi ründeäss aga targemate sõitjate jutule lisaks võiks veel öelda, et kõrge käiguga ja madalate pöördega sõites ei saa rehvid piisavalt koormust, ehk ei saavuta piisavat temperatuuri. , et kurvis pidamine oleks, see võib ka üks kukkumise põhjusi olla.
Ma ei ütle tegelikult nõust ära, aga eelmise aasta ca 8 Tabasalu külastuse korral polnud seda vaga kelleltki vastu votta. Siin foorumis pole ka otseselt "ringraja A ja O" teemat, mis holmaks kuidas ohutult kiiremaks kerida, trail brakeingut teostada, kuidas piire tunnetada, mis rehvi mudeli korral mis rohku kasutada, cold tear, hot tear, kaardunud mustriääred, tagumise amordi seadistamine jne. Suureks abiks on olnud youtube laetud kogenenumate soitjate videod, samas neid ei ole kaugeltki selles mahus üleval vorreldes linti voetuga.
Kui sa tahad seadistamist mõista siis Keith Code ja sag adjustment + randmevääne. Yamaha foorumis on muidu hea vedrustuse seadistamise õpetus ka olemas (saan õhtul lingi anda).
Üldiselt on siiski fakt see, et 600sel ei ole bike mõistes vedu olemas 5nda käiguga 50 - 60 juures. Kui sul on vedu taga siis on sul ka pidamine. Must rada ideaalist väljapool aitab muidugi sellele veelgi kaasa..
EDIT: Siin on link Yamahal foorumisse. Sealt saad ka dampingu ja preloadi kohta infot:
http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=252234
Need 2 on vaadatud. Eelsurve saab katte samas rebound ja amordi oli labilaset otseselt mitte.
Tsiteerides mulle jagatud õpetussõnu:
Seega, oletades, et sul on kõik amordid (nii esimesed kui ka tagumine) korralikult hooldatud, võta kätte ratta manuaal ja keera peale täpselt tehase seade.
Sellest järgmine aste on nö. "sag adjustment" mille kohta on üsna mitu asjalikku juhendit. Peale seda võid sa juba tasapisi kruvima ja katsetama hakata kõigepealt vedrude eelpingega, kuidas sulle ratas kõige meelepärasem tundub. Enamusel juhtudest tagumise pisut jäigemaks keeramisest täiesti piisab, et tänaval väga mugav sõita oleks ja sobiks igale teekattele. Compression ja rebound on need kaks, mida sul pole tänaval sõites peale tehase seadesse keeramist enam iialgi näppida.
Edu ja ära kihuta!