1. leht 1-st

Minu esimene tsiklituur

Postitatud: 25 Juun 2005, 16:52
Postitas Hans
Pariisis käidud, vaataks Nuustaku üle :lol: . Algaja tsiklistina ootan misiganes soovitusi ja nõu et reis igati õnnestuks.

Plaan siis selline.
1.päev: start Tallinnast läände, läänerannik, Pärnu ja õhtuks Torisse.
2.päev: Lõuna Eesti, õhtuks Sangastesse kotile
3.päev: Ida Eesti, Peipsiäärne, õhtuks Narva-Jõesuhu :)
4.päev: Kirde Eesti suuremad linnad, Põhja Eesti, õhtuks koju tagasi

Läheme kaksi, kallis kaasa saba peal. Ratas Virago 535. Aeg 26-29 Juuli

Kogenud reisisellide nõu ootaks eelkõige sellistel teemadel:

- vaatamisväärsused ülaltoodud marsruudil
- pikema maa sõitmine kaksi, mida silmas pidada, mõni hea näpunäide nii ees kui tagaistujale
- mis kindlasti kaasas peaks olema (telki mitte pakkuda, ööbimine seekord katuse all :) )
- turvalisus, ratas on küll suht vana ('93) kuid siiski, kas tasub vargaid karta?
- misiganes muu hea soovitus teretulnud

Tänud ette (w) ,

Hans

Postitatud: 27 Juun 2005, 10:35
Postitas sang
Tehnilise poole pealt võiksid üle vaadata, kas ei ole miskit, mis kohe hakkab tsikli küljest ära kukkuma/kuluma. Kui muidu kuskilt imelisi hääli ei kosta ja kulumaterjalid on korralikud, siis ei tohiks muret olla.

Kas oled kaasaga üldse pikemat juppi sõitnud? kui ei, siis enne kui lähete, on mõttekas teha kodu ümbruses üks 70-100 km tiir, et vaadata, kuidas sobib.

Kuidas varustusega lood on? Kindlasti peab vihmakindel asi seljas olema. Isegi vett mittepidavad kindad või paljas kael viib igasuguse sõidutuju väga kiiresti väga nulli, kui ilm natukenegi jahedamaks-niiskemaks läheb, rääkimata siis veekindlusetust saapast-püksist.

Kas tead, mis on su paagi kilometraaž? väga kehva on kuiva paagiga pärapõrgus vedeleda. Ja pigem on mõtet kütet võtta suuremate keskuste suurematest pentslatest, seal on väiksem tõenäosus saada solki.

ma mõtlen ise sõitja-kaassõitja vahelise intercomi muretsemise peale, siis saab omavahel kah lobiseda.

ja kõrvatropid kõrva pikaotsasõidu puhul! tuulemüra tapab kõrvakuulmist märkamatult ja pöördumatult!

kohti, kus käia on oioioikuipalju sel marsruudil. abiks igasugune siseturismialane kirjandus (tänapäeval on päris palju huvitavaid teatmikke välja lastud) ja interneti sees surfamine.

Postitatud: 27 Juun 2005, 11:06
Postitas hannes
- vaatamisväärsused ülaltoodud marsruudil
www.visitestonia.com on abiks vaatamisväärsuste leidmisel. Aga nendest on kaval teha enne mingi nimekiri, sest kõike selle lühikese ajaga küll vaadata ei jõua. Aega peab arvestama ka sõiduks ühest kohast teise. Ma ise sõitsin eila mööda Lääne-Viru mereäärset, peatusin vaid hetkeks mõnes kohas. Samas aega kulus kogu tripile üle 9 tunni.
- misiganes muu hea soovitus teretulnud
Majutuskohad otsi enne välja ja broneeri ära. Siis ei kulu öömaja otsimisele aega.

Postitatud: 27 Juun 2005, 11:25
Postitas Hans
Tänud, sang :D

Kaasaga olen proovinud ca 50 km otsi ja problasid pole olnud. Umbes nii pikkade juppidena plaanimegi sõita: 50 km ja suitsupaus või vaatamisväärsusega tutvumine.

Kõrvatropid võtan kaasa :!: , väärt nõuanne

Tehnilise poole pealt - esiamortide simmerid ja õli vaja ära vahetada, muidu tundub OK olema, sel aastal ca 2000 km sõidetud, no prob so far 8)

Varustus on raskem teema :( . Nahad olemas, spets vihmariiet mitte. Paraku ei võimalda finants hetkel ka selle soetamist, kuid tuuritada tahaks siiski. Ehk jumal annab ilma :roll:

Paagi ressurss on teada, 200+50 km. Tankida plaanin vaid Statoilis, kuna oman selle firma kaarti.

Kohti on kindlasti palju ja eks mitmed on juba paika ka pandud, kuid kui kellelgi meenub mõni vaffa koht, siis oleksin tänulik.

To hannes: tnx, visitestonia.ee on suht läbi kammitud, üht teist ka leitud. Kuid isiklik kogemus on ikka parem - oma silm on kuningas. Majutus on bronnitud.


Tänud,

Hans

PS. Plaan Peipsi põhjakaldalt Vasknarvast Narva sõita, kuid kaart kattega teid ei näita. Offroadi tahaks vältida, kas keegi sealkandis elav v seal sõitnu teab midagi sealsetest teeoludest?

Postitatud: 27 Juun 2005, 11:43
Postitas hannes
Plaan Peipsi põhjakaldalt Vasknarvast Narva sõita, kuid kaart kattega teid ei näita. Offroadi tahaks vältida, kas keegi sealkandis elav v seal sõitnu teab midagi sealsetest teeoludest
Mina, kui Vasknarva-Jõhvi maantee ligiduses elav võin öelda, et Vasknarvast Narva saab läbi Jõhvi. Minu teada on ainuke otsetee piirivalvurite käsutuses ja Viragoga mitte väga läbitav. aga kui Vasknarvast Jõhvi sõita, siis alguses on mõned kilomeetrid kruusateed ja edasi asfalt. Tee äärde jääb Kuremäe ja sealne nunnaklooster. Kui pole käinud, tasub kindlasti vaadata. Natuke edasi on Kurtna järvistu ca 40 järvega.
Jõhvi ja Narva vahele jääb Sillamäe linn, mis nõuka ajal "kinnine" oli. Seal võib nautida suurepäraselt säilinud Stalinistliku arhitektuuri. Narva linnas võib vabalt terve päeva veeta. Narvast Tallinnasse sõites soovitan enne Jõhvit keerata Vokasse ja sealt läbi Toila mööda pankrannikut sõita kuni Sakani. Ilusaid vaateid ja teepeale jääb ka Valaste juga. Nii sõidad küll Jõhvist ja Kohtla-Järvest mööda aga asi on seda väärt.
Edasi võid keerata Kiviõli poole ja Sonda kaudu Sämil või veel parem Padas uuesti suurele teele tagasi keerata. Kiviõlis saab tuhamäe otsa ronida.
Edasi Lääne-Virus on minu meelest väga mõnusad teed mööda mereäärset Pada org-Kunda-Toolse-Karepa-Vainupea-Vihula-Altja-Võsu-Vihasoo-Pärispea- Purekkari neem (mandrieesi põhjapoolseim tipp)-Loksa jne.

Postitatud: 27 Juun 2005, 11:46
Postitas ets
Vasknarvast Narva saamiseks tuleb siiski läbi Jöhvi söita kuna Narva jöe äärne tee löpeb ca 15km pärast Vasknarvat Gorodenka kylaga ära- edasi tulevad vaid yrgmetsad, sood ja karjäärid.

Postitatud: 27 Juun 2005, 12:04
Postitas Mari Öö
sõitsime ühel neist paljudest vabadest päevadest kah ringi. alustasime Saaremaal Kihelkonnal, vaatasime seal ümberkaudu paari põnevat kohta. siis sõit Salme suunas, peatus Tehumardi mõõga juures ja väike osturetk Salme poes, sõit Säärde, kus tegime mõned uurimispeatused, et sõjast jäänud kahuripesade jne ümber tuhlata. edasi mereäärtpidi mööda väikseid teid teisele poole Sõrve poolsaart ja lausa selle keskele, peatus sõprade maakodus ja õhtuks mere äärde laagrisse.

kui võtad kaardi ette ja vaatad meid marsruuti Kihelkonnalt läbi Lümanda, Kärla ja Salme Torgu valda, siis näed, et teekond oli tegelikult suhteliselt lühike. aga aega kulus tunde ja tunde.

muidugi saab ka kiiremini sõita või vähem peatuda. aga mulle jäi mulje, et sa tahad palju ringi vaadata. kõik väärsused pole suure tee ääres - keerad maha, sõidad kruusal vähe aeglasemalt... ja kui ikka iga 50 km tagant miski vaatamis- või uurimispeatus teha, nagu kirjutasid, siis ma arvan, et natuke suurelt oled ette võtnud. näed rohkem teed ja vähem asju või tulevad väga pikad päevad.

aga võibolla ma eksin kah.

Postitatud: 27 Juun 2005, 12:56
Postitas Hans
Selge, Vasknarvast siis läbi Kuremäe (see oligi plaanis), Jõhvi ja sealt Narva ja Narva Jõesuhu ööd veetma :) .

to hannes: su pakutud marsruut näib üsna huvitav, Jõhvi ja Narva jätaks vaid läbisõiduks, looduslikud kaunid kohad pakuvad vast enam naudingut. Sillamäe muidugi välja arvatud, see on käimata koht mu jaoks. Tea kas mahutab need 1 päeva sisse ära?

to Mari Öö: plaanisin puhast läbisõitu max 250 km päevas, tea kas seda on palju? Kui keskmiseks kiiruseks võtta 60-70 km/h siis kulub 250 km läbimiseks 3,5 - 4 tundi (puhas sõit). Kui päeva pikkuseks võtta 12-14 tundi, siis jääb suitsule, söögile ja väärsuste vaatamisele 8-10 tundi. Kas liiga optimistlik hinnang :?


Tänud,

Hans

Postitatud: 27 Juun 2005, 13:09
Postitas Hondarebel
Ja kõige tähtsam :
trüki välja ja võta kaasa ka see
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=8092

Loo moraal selline:ma kah maru kindel et mis ikka juhtuda saab ...pole ju teab-mis-ajast maanteel naela pärast ratast vahetanud aga näe üles leidsin:

Eile õnnestus Viljandi ja Nuia metsavahel tagarehvi nael saada...läks õige kiirelt tühjaks...u 100 kmh ja kahekesi peal:et nagu reegel on :ära tee midagi...gaas maha ja ole liikumatult kuni mootor maha pidurdab...

muud varianti pähe ei karanud...1888 autoabi lendas kohale...konstateerisime fakti et kodaratega ei saa tubeless olla (muidu oleks saanud alt võtmata ära parandada),tagaratas alt ära ja Opelisse (luukpära astra jajah) tagant sisse (minu oma auto tuli taga)
nu ütle kes ikka autos...veelvähem mootorrattal nr 24 võtit kaasas veab...ja sisekuuskante...

kogu lugu läks 460 EEKi
oleks too info mul kaasas olnud...jne jne tagantjärele tarkus

Postitatud: 27 Juun 2005, 13:21
Postitas Hans
Kindlasti võtan kaasa :) Kas tsikliga on nagu autoga, et tagarehvi purunemine suht ohutu(=ohutum), samas kui esirehvi purunemine võib kaasa tuua raskeid tagajärgi? Mida peaks tegema ja kuidas käituma, kui esirehv juhtub äkitselt tühjenema? Autoga pole muud, kui mõlema käe ja hammastega roolist kinni et teel püsida ja aeglaselt hoog maha.

Tänud,

Hans

abix

Postitatud: 27 Juun 2005, 14:46
Postitas Hitchiker
muide laki tänaval on miskine ehitusriiete kauplus-ladu..ilusa naisenimega oli muud ei mäleta. Seal on vihma vastu kombesid müüa, ca 100 eeq laks, igatahes on abix

Re: abix

Postitatud: 27 Juun 2005, 14:59
Postitas Hans
Hitchiker kirjutas:
muide laki tänaval on miskine ehitusriiete kauplus-ladu..ilusa naisenimega oli muud ei mäleta. Seal on vihma vastu kombesid müüa, ca 100 eeq laks, igatahes on abix
100 eek/kombe tuleb kõne alla ja kui pood on ilusa naisenimega, leian kindlasti üles :lol:

Tnx,
Hans

Postitatud: 27 Juun 2005, 16:45
Postitas eux
Väga vingeid vihmaülikondi müüakse ehitusmarketites ja muudes tööriiete kauplustes, hind vaid 100EEK'i ringis. On sellised kus pluus ja püksid eraldi. Valida mitut värvi ja ilusti kotikese sisse pakitud mis tõmblukuga suletav. Meie omadel pea kõigil sealt ostatud ja kiidavad kõik.
Osta endale ja soovita sõpradele ka.
Soovin Teile siiski vihmavaba reisiilma!

Re: abix

Postitatud: 27 Juun 2005, 17:52
Postitas donpedro
Hitchiker kirjutas:
muide laki tänaval on miskine ehitusriiete kauplus-ladu..ilusa naisenimega oli muud ei mäleta. Seal on vihma vastu kombesid müüa, ca 100 eeq laks, igatahes on abix
Tõenäoliselt mõtled AS Becky, Laki 30A?

Re: abix

Postitatud: 27 Juun 2005, 17:53
Postitas donpedro
Hitchiker kirjutas:
muide laki tänaval on miskine ehitusriiete kauplus-ladu..ilusa naisenimega oli muud ei mäleta. Seal on vihma vastu kombesid müüa, ca 100 eeq laks, igatahes on abix
Tõenäoliselt mõtled AS Becky, Laki 30A?

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:17
Postitas ollo
Virago535 kirjutas:
Kindlasti võtan kaasa :) Kas tsikliga on nagu autoga, et tagarehvi purunemine suht ohutu(=ohutum), samas kui esirehvi purunemine võib kaasa tuua raskeid tagajärgi? Mida peaks tegema ja kuidas käituma, kui esirehv juhtub äkitselt tühjenema? Autoga pole muud, kui mõlema käe ja hammastega roolist kinni et teel püsida ja aeglaselt hoog maha.
Muud ei oska öelda, aga talveks tühjemaks lastud rehvidega (~0,6 at sees) oli suht s*tt lähima pumbajaamani (~300m) sõita. Ausõna, ma enam ei proovi, järgmisel aastal tuleb pump ratta juurde. Esirehvil ilmselt suurem osa asja juures jah. Kallutamine ja kurvivõtmine on selliselt suht välistatud tegevused, mis seal muud kui püsti üritada hoida ja samuti nagu autoga, vaikselt maha pidurdada.

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:18
Postitas Piipz
need sotased kombed on täpselt selline, et kummardad või lased kõvema kärtsu peeru ja on ribad taga.
ma endale ostsin sellise:
http://www.louis.de/...

Streetmoto'st ostsin, väga normaalne, 100% jääd kuivaks ning lisaks peab vastu ka paremini, kui lihtsad nailonist kondoomid.

500 - 600 eek maksis

Postitatud: 27 Juun 2005, 18:37
Postitas Hans
Tänud Piipz, panen kõrva taha :idea: See tuur siiski üritan odavamatega läbi ajada, võimalikult vähe kummardades ja kõhugaase tekitavaid toite vältides :lol:
Üldiselt ei ole "hardcore" tsiklimees (veel :?: ), iga ilmaga ja ilmtingimata ei sõida. Aga see võib üle minna :?

Hans

jeeh

Postitatud: 27 Juun 2005, 20:05
Postitas wing
Piipz kirjutas:
need sotased kombed on täpselt selline, et kummardad või lased kõvema kärtsu peeru ja on ribad taga.
ma endale ostsin sellise:
http://www.louis.de/...

Streetmoto'st ostsin, väga normaalne, 100% jääd kuivaks ning lisaks peab vastu ka paremini, kui lihtsad nailonist kondoomid.

500 - 600 eek maksis
jama jutt, et kummardad ja puru, terve eelmise hooaja lasin sellisega, igati normaljokk selle raha eest.

ainus häda on see, et pykstel on ees põielkäimiseks auk, kust siis paagilt tulev vesi kõik lahinal sisse sajab, see tuleb kinni teipida.

Postitatud: 27 Juun 2005, 21:47
Postitas spinna
need sotased kombed on täpselt selline, et kummardad või lased kõvema kärtsu peeru ja on ribad taga.
Whooooh! Jumal tänatud, et ma endale tööriiete poest 150.- kroonise ostsin :) Võib vabalt kummardada ja kärtsutada ning ei mingeid ribasid.
Ilus tibukollane, nii et sügisel/kevadel sõidangi ringi nagu mingi suur tibutohlakas :P

Tõsi üks sügis ja üks kevad on pruugitud, ning laperdavate püksiotste küljest on kumm kanga seest kadunud. Aga selle sügise peab veel raudselt üle. Teibitud õmblused jne...