1. leht 4-st
Üherattaline haagis mootorrattale?
Postitatud: 08 Dets 2014, 22:15
Postitas motomatkaja
Oskab keegi rääkida tsikli üherattalisest haagisest, nimelt oleks vaja seda asja millega käru tsikli külge käib . Ma kujutan ette, et see peaks olema mingi kardaani risti moodi asi aga ARK nõuab sellelt E tähistust (siis tavaline kardaanirist ei kõlba) - teab kust söukest saaks
Sõidavad-ju söueste kärudega ringi 
motomees 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 08 Dets 2014, 22:25
Postitas RaulK
Kas seda tavalise haakekonksu munaga ei anna lahendada? Või ei saanud ma täpselt aru mida mõtled..
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 08 Dets 2014, 23:01
Postitas motomatkaja
Tavalise haakemunakuga saab Kaherattalist käru küll vedada aga üherattaline monokäru kukub munak-haakega külili. Ma olen seda asja näind-küll, näeb välja
nagu tavaline kardaani rist .
motomees 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 08 Dets 2014, 23:42
Postitas yeekim
Kas kola ei mahu enam ära?

Muidu ideid ja teostuseid on terve nett täis aga see va E-tähis
Ehk nemad aitavad: http://www.mono-trail.co.uk/index.html
edu
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 09 Dets 2014, 14:12
Postitas urmas66
motomatkaja kirjutas:Oskab keegi rääkida tsikli üherattalisest haagisest, nimelt oleks vaja seda asja millega käru tsikli külge käib . Ma kujutan ette, et see peaks olema mingi kardaani risti moodi asi aga ARK nõuab sellelt E tähistust (siis tavaline kardaanirist ei kõlba) - teab kust söukest saaks
Sõidavad-ju söueste kärudega ringi 
motomees 
Kui sul sellele veo diislile tavaline kardaanirist vahele ehitatud,siis võid ju ühenduse jäigalt lukustuva teha ja seal siis äkki pole ka mingit E-d vaja.Näiteks ühel pool on toru teisel pool sõrm,mis lähevad üksteise sisse ja siis sealt käib mingi lukustatav sõrm või polt läbi.Veel kindlam oleks kasutada mingit nuutidega ühendust nagu kardaanil ongi.Saaksid mingist väiksemast kardaanist sellise ju üsna lihtsalt aretada.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 09 Dets 2014, 14:29
Postitas yeekim
"Aretage- aretage" 
Kood 641. L kategooria sõiduki haakeseade
Nõuded: 1) L kategooria sõiduki ja selle haakes oleva haagise haakeseade peab olema
projekteeritud ja valmistatud selliselt, et see oleks kasutamisel ohutu ja oleks tagatud
selle pikaajaline nõuetele vastav töötamine;
2) kui alates 9. novembrist 2007. a esmaregistreeritud L kategooria sõidukile on
paigaldatud haakeseade, siis selle ehitus ja paigaldus peab vastama direktiivi
97/24/EÜ nõuetele.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahenditega
Omavalmistatud O1 ja O2 kategooria sõidukil peavad vähemalt järgmised osad ja seadmed olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
1) haakeseade;
2) rehvid;
3) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.
Ja siis: kuidas seda kõikke kontrollitakse
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 24&from=EN
edu
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 09 Dets 2014, 15:06
Postitas urmas66
yeekim kirjutas:"Aretage- aretage" 
Kood 641. L kategooria sõiduki haakeseade
Nõuded: 1) L kategooria sõiduki ja selle haakes oleva haagise haakeseade peab olema
projekteeritud ja valmistatud selliselt, et see oleks kasutamisel ohutu ja oleks tagatud
selle pikaajaline nõuetele vastav töötamine;
2) kui alates 9. novembrist 2007. a esmaregistreeritud L kategooria sõidukile on
paigaldatud haakeseade, siis selle ehitus ja paigaldus peab vastama direktiivi
97/24/EÜ nõuetele.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahenditega
Omavalmistatud O1 ja O2 kategooria sõidukil peavad vähemalt järgmised osad ja seadmed olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
1) haakeseade;
2) rehvid;
3) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.
On ju ka meil mingid firmad,mis teevad haakeseadeldisi ja neil ka ilmselt kogemused nende legaalseks tegemisel.Näiteks Koneskoauto http://www.koneskoauto.ee/et/tooted/moto
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 09 Dets 2014, 15:13
Postitas tito
Imo pole Koneskoautol vastavaid e tähiseid ja serte 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 10:22
Postitas Macintosh
Uurisin uudishimust teemat ja mida rohkem uurisin, seda sümpaatsem tundus.
Tüüpiline reis kujutab endast kohvrite-kottidega ülekoormatud (kahe sõitja puhul ka kerge alajuhitavusega) ratast. Treileriga on (väidetavalt) hoopis teine tera - raskuskese madalal ja kinnituse õige konstruktsiooni korral langeb haagise raskus täpselt tagaratta kesktelejele.
Kas siin on huvilisi, et üheskoos arutada (algatuseks kasvõi teoreetiliselt) enda tarbeks üherattalise treileri valmistamist?
Alloleval pildil toodu analoog peaks mõistlikult teostatav olema. Kõik visuaalne, mis netis leidub on mul üsna põhjalikult läbi töötatud. Tehniline lahendus pole teab, mis keeruline ning mul on suurema osas sõlmede ehitusest piisav arusaam olemas.

yeekim kirjutas:"Aretage- aretage"
2) kui alates 9. novembrist 2007. a esmaregistreeritud L kategooria sõidukile on paigaldatud haakeseade, siis selle ehitus ja paigaldus peab vastama direktiivi 97/24/EÜ nõuetele.
Omavalmistatud O1 ja O2 kategooria sõidukil peavad vähemalt järgmised osad ja seadmed olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
1) haakeseade;
2) rehvid;
3) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.
Lugesin hunniku dokumente läbi ja kõikjal kuhu vaatasin, siis sain teada, et "kui haagistelt ei nõuta ühilduvust ning vastastikku vahetatavust (tüübikohased kombinatsioonid), võib kasutada teistsuguseid seadmeid kui haakekuule." Sama dokument määratleb, et haakekuulid peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud. Muude kinnituste kohta öeldakse vaid: "Kõik niisugused haakeseadme osad, mille ülesütlemine võib põhjustada kahe sõiduki ühenduse katkemise, tuleb valmistada terasest." See, et ARK lehel on nõue, et haakeseade peab igal juhul olema tüübikinnitatud tundub ARK omaloomingu valda kuuluvat ja pärineb ilmselt autohaagiseid käsitlevast määruse osast.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 10:42
Postitas Hr.Nõel
Jawal oli kunagi lausa ametlikult tootmises selline asi. Olen oma tsiklimatkadel lõuna poole neid küll näinud. Täitsa toimivad asjad.
Otsida võid selle järgi. Jawa pav 40 41
Googeldades tuli pilte küllaga.
https://www.google.ee/search?biw=1024&b ... %2040%2041
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 10:44
Postitas v301060
http://www.sajdkar.wbs.cz/Kobras.html
Tšehhidel nende tootmiskogemust üle 50 aasta.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 11:07
Postitas stev666
Macintosh kirjutas:
Kas siin on huvilisi, et üheskoos arutada (algatuseks kasvõi teoreetiliselt) enda tarbeks üherattalise treileri valmistamist?
Mina oleks väga huvitatud. Kuna asi hakkab veerema suure kruiseri taga, siis esialgu uurisin kaherattalisi haagiseid. Kuid neid üheiseid ka päris suurte liitritega.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 11:46
Postitas Motopunk
Löön igaljuhul kampa. Nii nõu kui jõuaga.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 11:51
Postitas AzA
Kambas.
Huvi oleks platvorm monohaagise vastu, millele siis saaks pealisehituse teha vastavalt vajadusele.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 12:19
Postitas Macintosh
stev666 kirjutas:Macintosh kirjutas:
Kas siin on huvilisi, et üheskoos arutada (algatuseks kasvõi teoreetiliselt) enda tarbeks üherattalise treileri valmistamist?
Mina oleks väga huvitatud. Kuna asi hakkab veerema suure kruiseri taga, siis esialgu uurisin kaherattalisi haagiseid. Kuid neid üheiseid ka päris suurte liitritega.
Mis tsikkle sul täpsemalt on?
Niiplaju, kui ma lugenud olen, siis ühe- ja kaherattalise põhiline erinevus on käitumine tsikli järel, üherattaline on kui osa tsiklist, kahgerattaline on nagu haagis ikka.
MotoMule nimeline üherattaline on mõeldu näiteks kergemaks offroadiks.
Konteineri litraaz on on tema mõõtudega väga lihstalt reguleeritav. Näiteks, kui võtta konteineri mõõtudeks 50x50x80 siis kujuneb tema mahuks (arvestades väljalõikeid)
ligikaudu 160L. Võrdluseks: minu praegune kohvriring on 35+35+45=115. Iga kõrgusele lisatud cm annab lisaks 8 liitrit ja laiuse kavatamine cm võrra annab juurde 6.5L.
AzA kirjutas:Huvi oleks platvorm monohaagise vastu, millele siis saaks pealisehituse teha vastavalt vajadusele.
Just sellisena ma seda ette kujutan, platvormina, mille pikkust ja konteineri mõõtmeid on vastavalt soovile võimalik reguleerida.
Mul oleks vaja teada, kus asjaoselised asuvad, millised on kellegi oskused (ja võimalused) metalliga midagi ära teha.
Ja muidugi vajan kontaktandmeid. Ootame veel paar päeva, kas veel huvilisi tuleb ja siis ma panen üles mingi ühise suhtluse platvormi (elektroonilise).
Kogutud pildi-ideematerjali leiab siit: http://goo.gl/wjeJT5
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 12:33
Postitas yeekim
Paljud teist oma tsikli teh passi on vaadanud ja sealt haagise suurima massi on leidnud?
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 13:16
Postitas urmas66
yeekim kirjutas:Paljud teist oma tsikli teh passi on vaadanud ja sealt haagise suurima massi on leidnud?
See peaks ju sinna ka kuidagi lisatav olema.Minul pole seal midagi,aga ometi ju pannakse neid erinevatele ratastele järgi
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 13:44
Postitas stev666
Sama siin, pole haagisemassi. Keegi meist võiks enda peale võtta seadusandluse poole. Ratasteks on mul profiilis olevad, kuid usun et vedama hakkan teda m1800r'ga. Ja kuskil 98% asfalt. Ise sooviks sellist voolujoonelisema kujuga.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 14:03
Postitas AzA
Mu 125cc Honda Rebelil on ilusti 100kg kirjas - piduriteta lubatud suurima haagise mass.
CB600F dokumente pole käe pärast.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 14:05
Postitas vanalendur
Mu eelmisel rattal (90a CBR1000f) oli passis kirjas haagise mass. Aga kuna värv oli plastide järgi pandud ja plaan oli üle värvida siis läksin enne oma nimele ümber regamist ette näitama, et raami järgi värv passi kirjutaks. Imekombel leiti ka 4kw juurde ning haagis kaotati ära.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 14:13
Postitas Henn
Hei
Kas tsikkel+ haagis mingid kiirusepiirangud ei kehti mõnes riigis? Kiirteel on suht nüri esimeses reas tiksuda koos veokatega 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 14:19
Postitas Macintosh
Henn kirjutas:Hei
Kas tsikkel+ haagis mingid kiirusepiirangud ei kehti mõnes riigis? Kiirteel on suht nüri esimeses reas tiksuda koos veokatega 
Brittidel on: kiirteedel 96kmh (60mph) ja 80 kmh (50mph) kõikidel ülejäänutel.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 15:56
Postitas pets77
Mul Pegaso'l passis nii pidurite kui ilma 135kg.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 18:50
Postitas tarmoel
Tallinnas JAWA poes üherattalised haagised müügis (1950 €), ilmselt saab sealt siis ka haakekonksu tellida.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 19:00
Postitas v301060
tarmoel kirjutas:Tallinnas JAWA poes üherattalised haagised müügis (1950 €), ilmselt saab sealt siis ka haakekonksu tellida.
Tollel Tšehhi tootja saidil on hind mingi K euri kopikatega.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 19:13
Postitas urmas66
Henn kirjutas:Hei
Kas tsikkel+ haagis mingid kiirusepiirangud ei kehti mõnes riigis? Kiirteel on suht nüri esimeses reas tiksuda koos veokatega 
Eks ta läheb piduriteta kerghaagiste alla ja peaaegu igalpool peale Eesti on neile piirangud.Soomes näiteks 80km/h.Olenematta teest.Rootsis vist oli sama.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 19:46
Postitas Davidson
Njaa, haagise huvi on minulgi. Talvel paras aeg sellega tegeleda, jälle.
See seadusandluse pool on ka hägune olnud.
Mul on rolleri rattad selleks muretsetud. Päris asjalik kui võiks korraliku ühenduse teha. Jooniseid ja näiteid ju netis küll ja küll. Pole see mingi raketi teadus. 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 21:07
Postitas Tarts
Registreerimistunnistusse haagise kohta märke saamine on sisuliselt avaldusmenetlus. Tehes liiklusregistribüroole avalduse sellise märke saamiseks, tuleb tasuda riigilõiv ja minna uuele registreerimistunnistusele järele.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 21:55
Postitas Macintosh
Davidson kirjutas: Jooniseid ja näiteid ju netis küll ja küll. Pole see mingi raketi teadus. 
Viita palun joonistele.
Mis ratta taha tahad haagist panna?
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 17 Dets 2014, 22:16
Postitas franz125
Tarts kirjutas:Registreerimistunnistusse haagise kohta märke saamine on sisuliselt avaldusmenetlus. Tehes liiklusregistribüroole avalduse sellise märke saamiseks, tuleb tasuda riigilõiv ja minna uuele registreerimistunnistusele järele.
Tehase dabroo peab ka olema, kõikidel ratastel ei pruugi olla.