Oppa kus nüüd on tagasisidet tulnud. Mainin igaks juhuks ära, et ma ei ole "mootorratta remondiluksepp" (muidu ma siin abi ei küsiks vaid teeks asja korda
), seega kui lolle küsimusi esitan või igale küsimusele vastata ei oska siis andke andeks.
onusnooker kirjutas:Oli seal siis üldse õli? Moment paistab küll, et õli need kettad näinud ei ole. Kui oleks siis kleepuks nad õlist, ükspuha kui kaua seisab.
Vaata nüüd uuesti kolmandat pilti ... ilusti näha, et pooled sidurikettad läigivad, seega õlised. Need kettad mis asusid roostes pindade vahel olid aga kuivad. Pealegi kui nad üldse õli poleks näinud, ehk siis õlipump kutu vms, siis ma usun, et mootor oleks ammu kokku jooksnud.
Raits66 kirjutas:Jautusvedelik ei kao ära ?
Ausalt öeldes ei oska ma seda öelda. Jõudsin vaid paar kuud sõita selle rattaga. Kas vihjad, et plokikaane tihend? Mul autol läks mingi aeg tagasi plokikaanetihend ja oli ka tugev jahutusvedeliku kadu ja kui mootor lahti sai võetud sai ka ära puhastatud karteri tuulutus kust tuli välja samasugune helebeež kissell. Kui nüüd rattal ka kaanetihend peaks õhtal olema, siis mul on küll mingi karma võlg vms.
tarmoel kirjutas:See kisselli moodi mõgin võib küll jahutusvedelik olla aga ei jahutusvedelik ega ükskõik milline õli ei põhjusta roostet. Kuna mootor pole kokku jooksnud, siis tähendab,et õli seal sees oli ja õlipump ka töötas. Vb-olla asi siduriketaste materjalis (odavtoode kollasest riigist?). Kui eelmine omanik sidurit vahetas, siis mida ta vahetas- kas hõõrdkettad, vahekettad või kogu komplekti koos korviga. See jutt ka natuke äratab kahtlust, et algul pani sisse sellise õli millega uus sidur libises ja siis vahetas ära. Kui ikka tegu tsikli õliga, ei siis uus sidur nii kergesti libise midagi.
Kõigepealt soovitaksin uurida nagu eespoolgi soovitati ega jahutusvedelik õli sisse ei pääse. Ja võiksid proovida õli ära vahetada (sa ju ei tea mida eelmine mees sinna tegelikult sisse pani). Kuna see siduriasi on ka küsimärgi all võid katsetamiseks kasutada kõige odavamat kätte saadavat mineraalõli. peaasi. et 4-takti mootorratta õli. Õli viskoossus võiks olla see mida manualis soovitatakse (10W 40 või väiksem?).
Tegemist minujaoks päris kummalise teemaga. On tavaline et kettad kergelt kinni jäävad peale nädalast seismist. Ja see roostetamise asi päris imelik- kui see pruun asi ikka on rooste, mitte mingi muu ollus?
Kui on edusamme, anna siin ka teada.
Päikest!
Kui ma ratta ostsin siis ma ei tulnud selle pealegi, et tema käest pärida mis ta seal täpsemalt ära vahetas. Ratas nägi väga hea välja ja proovisõidul ka midagi halba ei avastanud. Mainis ka ära, et ei taha tegelikult üldse ratast müüa, sest on teda korralikult ja endale teinud, kuid olude sunnil pidi ta selle ikkagi maha müüma. Võibolla tunnetas ette, et midagi sellist on lähiajal tulemas. Nüüd ma ka enam temaga ühendust võtma ei hakka. Ma usun, et vahetas ikka ainult katetega kattad ära. Täpselt samamoodi ei tea ma millega ta seda mootorit seest pesi, vaevalt et survepesuriga ... kuid noh, kes teab, issanda loomaaed on kirju. Eks ma ise vahetan nüüd siis vaheplaadid ja õli (kindlasti kataloogi järgi valitud) muidugi ära kuid jah, huvitav on ikkagi mis seal sidurikojas täpsemalt toimub. Äkki ikkagi ka mingid õlikanalid vms. umbes (äkki sellepärast ei saa sidur piisavalt õli).? Võibolla tõesti on erinevate tootjate materjalid nii erinevad, et võivad kuidagi reageerida.
yeekim kirjutas:Hoi!
Kaane küljes ei ole kindlasti mitte kondents vaid segu õlist ja mingist muust vedelikust.
Selline vahune kondents tekiks kuskil mootori ülaosas, kus õliaurud ja VÄLISNIISKUS kokku saavad, sidurikorvis sellist asja naljalt ei teki!
Kontrolli, ega kuskil jahutusvedeliku lekkeid ei ole.
Kui ei, lihvi roostesed kettad haljaks ja viska kogu ketaste kompott õli sisse likku(sama õli, mida sa lõpuks mootoris kasutama hakkad).
edu
Kuidas ma seda jahutusvedeliku leket kontrollin? Ootan kuni kevadel sõitma saab hakata ja siis jälgin kas juhutusvedelikku kaob? Neid roosteseid kettaid ma nühkima ei hakka, parem ostan ikka uued, äkki aitab. 
XL1000 kirjutas:Kettad võib küll ära visata ja uued osta,aga see ei lahenda probleemi,sest see möga seal sees ei ole iseenesest normaalne.Kas õli ikka ka sinna sidurisse piisavalt satub?Äkki see ratta müüja lisas mingit siduri pidamist lisavat möksi õli sisse?
Mis puutub jahutusvedelikku,siis need odavama otsa omad tekitavad roostet vägagi hästi.Oli kunagi juhus,et veokal oli jahutamine kehvaks jäänud.Sai pestud radikat ja süsteemi ning mida iganes tehtud,aga ei mingeid muutusi.Lõpuks veepumpa maha võttes, selgus et pumba malmist labad olid sõna otseses mõttes ära roostetanud.Volvo esinduses öeldi,et paljud vene päritolu jahtusvedelikud teevad seda ja neil selle teemaga kokkupuudet jagub.
Pakuks ka,et see sul mingi aine(võimalik ka niiskus) ja õli segu,aga kuidas see seal püsib,ning kust tuleb?Kas sa mootorit korralikult soojaks ka ikka lasid või sõitsidki oma 2,5km otsasid?
Enda kogemusest on selline juhus,et sugulase uuena ostetud volkar Polo mootoril hakkas keset talve põlema õlituli.Teeninduses selgus,et andurile oli tekkinud peale jää,sest naisterahvas sõitnud maakonna linnas ka ainult 2-3km otsasid 1-2 korda nädalas või harvemini.Andur asus minu mäletamist mööda mootori allpoolses osas,mitte üleval.Keerati välja ja Viga sulas töökojas ise ära ning peale seda sai seda mootorit lihtsalt paarkorda kuus korralikult soojaks lastud ja see enam ei kordunud.Auto läbisõit oli 10 aastaga 49000km.
Vaevalt, et kellelgi kodus niisama mingit vene jahutusvedelikku leidub ja veel imelikum oleks kui keegi seda mootorrattale sisse paneks, on teised ju päris tundlikud igasugu vedelike peale. Iseenesest päris viimastel nädalatel sõitsin temaga jah neid paari kildiseid otsi ainult, sest 0 kraadiga maanteele kimama minna päris ei taha. Sai isegi veel mõne miinus kraadiga tööl käidud kui tee kuiv oli.
desmorado kirjutas:Raits66 kirjutas:Jautusvedelik ei kao ära ?
+1. Näieks, KTM-i LC8 mootoril tähendab selline sidurikaane sisemine külg, et veepumba tihendid lekivad ja jahutusvedelik satub õlisse.
Autol näiteks küll veepumba tihendi vahelt ei saa jahutusvedelik õli sekka minna kui tihend lekib siis jookseb vedelik lihtsalt mööda mootori külge maha, aga kas mootorrattal on siis mingi mootorisisene veepump we?
mella kirjutas:Tuletan meelde, et R1 sidur ei uju õlivannis vaid õlitasemest märksa ülalpool. Seega võib kondents kaane sisse küll jääda.
Kas õli oli ikka õli värvi poolläbipaistev või kreemjas?
Sellegipoolest ei tohiks ketaste tööpinnad roostes olla. Veidi sõitmist peaks need kohe haljaks lööma.
On ka variant, et pandi kohe sisse roostes kettad ja töötab ainult 1-2 ketast. Teised on kogu aeg rooste kareduse tõttu kinni.
Või on õli sees mingi agressiivne aine, mis kettad seistes rooste ajab. Või ketaste materjal mingi hiina odav. Metallkettad ju on roostes ainult "korkkettaga" kokkupuute kohast. Või on korkkettad sellise ainega, mis metallketastele kohe üldse ei meeldi ja roostetama ajab.
Õlivann ja õlitase seisva mootoriga on kindlasti all pool kui sidur, päris palju kohe. Seega õli saab siduri peale vaid seeläbi, et pump seda üles pumpab. Lihtsalt mainisin sinu jutule lisaks seda. Õli minuteada viimane kord kui ma taseme aknast teda vaatasin oli nagu õli ikka … uus enam ei olnud aga ikka õli moodi (värvuselt nagu lahja kohvi vms.), kuigi … ükskord kui ma ratast mingi nädal aega ei liigutanud siis oli seal samuti siuke beežikas ollus, ehmatasin päris ära kuid nüüd saan aru mis seal oli. See on ka muidugi imelik tõesti, et ainult kettaga kokku puutuv pind on roostes! See jutt, et töötab ainult 1-2 ketast on kindlasti vale. Kõik katetega kettad on ju hammastega sama raami küljes. Kui üks ketas liigub, liiguvad kõik ja sama moodi on nende vaheplaatidega. Samuti on nemad hammastega ühe detaili küljes füüsiliselt kinni. Kui sidur lahutab siis peavad kõik kettad üksteise küljest lahti tulema, vastasel juhul toimub ülekanne … isegi kui üks kettapaar on kinni.
ducatist kirjutas:Kas õhupuhasti on originaal? Mul oli kunagi yhel tsiklil moditud ja selle tulemusena kogus vihmavett karterituulutusse. Sidur kyll kinni ei jäänud aga iga vihmaga läks õli välimus koledamaks.
… pole õrna aimugi!
westel kirjutas:ZuzLik kirjutas:Peale seda oli mootori puhtaks pesnud ja uue õli sisse pannud mis pidi õige olema.
Millega ta seda mootorit seest pesi?
Saan aru, et sina sellel rattal õli vahetanud pole?
Ja palju kilomeetreid sa kokku selle rattaga sõitnud umbes oled?
Muideks iga päev 2,5 km otsi sõites selle rattaga on selline kondents normaalne nähtus 
Mootor ei jõua soojakski minna...
Ma ei tea millega pesi, loodan et ikka õige mootoripesuvahendiga kuid kes teab. Mina sellel rattal loomulikult õli vahetanud pole, sest eelmine omanik väidetavalt alles vahetas ennem müüki ja ma ise sain ju temaga umbes kolm kuud sõita ainult. Kilomeetreid võis tulla kuskil 1000 kanti. Ei vaata seda odomeetrit niimoodi.
Ma ei ütleks küll, et ma väga rahulikult selle aparaadiga sõitnud oleksin. Edasi ma enda sõidumaneerist vast rääkima ei hakka, muidu sõimatakse kohe idioodiks või mõrvariks, nagu enamus biker'eid.
franz125 kirjutas:Kas karteri tuulutust pole retsitud.Mul oli kunagi juhus kui hakkasin õhufiltrit pesema ja avastasin filtri kopsikus emulsiooni-uurides selgus et veepumba mehaaniline tihend oli ära pragunenud aga mootorisse sellegipoolest ei ladestunud seda soga.Ja minu otsad olid ka ainult paari kildised.See aasta sõitsin külmade tulekuni,vahest ei saanud isegi toorest tagasi lükata ja ikkagi ei tekkinud emulsiooni.Kogu jutu mõte see,et tsikli mootoritel on nii hea hingamine ja ilma välisabita ei tooda ta sehukest ollust.
Väga huvitavaid küsimusi tuleb ikka.
… Pean jällegi mainima, et ma ei tea … antud isendi karteri tuulutusest midagi, sest ma sain vaid mõned kuud temaga sõita ja oligi suvi läbi. Elu esimene "bike" on see mul ja varasemalt pole mul sellist jama olnud, muidugi pole olnud ka märga sidurit.
Kell on ka juba nii palju, et sry kui mingit seosusetut juttu vahepeal ajasin. Lootsin tegelt siia foorumisse pöördumisega, et keegi on sama asja läbi elanud ja oskab kohe öelda milles asi. Tundub ikka, et läheb pikemalt uurimiseks. Kasvaks mul vaid raha puu otsas, siis viiks kuhugi remondiasutusse selle võrri. 