Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Kaamera kinnitustega on legona võimalik GoProd vms asja liigutada sinna kuhu hing ihkab.
Nt kinnitad küljepeale ning liigenditega saad lõua juurde asetada - siis peavad olema head liigendid, et vibrama ei hakkaks.
Lõua juures- või otsa ees on kaamera pilt kõige lähemal silmadevaatega + piisavalt madalal, et on ka näidikuid näha ja seega tekib vaatajal sõitja tunne.
Jah loomulikult kaamera ei kopeeri silmamuna liikumisi, mida sõiduajal ikka teed - mitte ei liiguta koguaeg kiivrit.

Mul on kaamera lõuale kinnitatud nii, et silmaga näen gopro taga olevat punakat indikaatortuld, kui salvestab. Lisaks on mul kuulda salvestamise ja selel lõppemise piiksud (need pandud suht valjud). Seal on ka lihtsam nuppudele vajutada.


5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

AnTyx
Postitusi: 344
Liitunud: 20 Mär 2013, 10:11
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 60 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas AnTyx »

Fxz kirjutas: 20 Veebr 2023, 10:33
Lappasin, mis ma lappasin ja ilmselge on see, et niipalju kui on inimesi on ka arvamusi, siinkohal nüüd ei tahagi küsida, et milline kaamera, aga pigem küsiks, et kuhu.. Kas peaks olema ikka kiivri küljes ja sellisel juhul kus? Ees, küljel, pealael? Ok mu kiiver ei võimalda ette ja pea peale panna LS2. Äkki oleks kasulikum hoopis tsikli külge panna mingi lainurgaga versioon?
Osta ports kinnitusi ja jäta igale poole. Kiivrile üks-kaks kleepsu, tsiklile näiteks juhtrauale, kaitsetorudele jne. Siis saad kaamerat ümber tõsta ja erinevaid nurkasid saada.

Kiivri küljes oli see mul tavaliselt paremal pool, aga eks see on maitseküsimus. Kinnitused on odavad, eriti aliexpressis.

Nüüd aga olen dashcami usku. Tsikli küljes pidevalt, jookseb pardavoolust, lülitub süütega sisse automaatselt, ees- ja tagakaamerad lindistavad samaaegselt. Kvaliteet pole sama hea mis uuematel goprodel, aga see mugavus komprenseerib kõvasti.

SFV650>CBR600F3>VFR800>FZ1S>Crossrunner

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See Aliexpress specialite plastik sureb 3-4 aastaga ära ja läheb kõige lollimal hetkel katki - mul on neid ka erinevate diilide käigus kastitäis kogunenud, aga pärast ühte pikaksveninud kaameraotsingut läksin ja ostsin tsikli jaoks GoPro originaalpulgad asemele :)

Ühtlasi nõuanne - võta riiulist neoonspray ning maalriteipi ja käi oma uus ja uhke kaamera sellega loovalt üle. Pärast mätaste vahel tatsates oled endale oioi kui tänulik. Mul on valget värvi Xiaomi, mis on tunduvalt paremini märgatav kui hall GoPro oleks, aga ikka kõndisin neli korda mööda enne kui leidsin.

slev
Postitusi: 26
Liitunud: 14 Apr 2021, 02:45
Tänatud: 1 kord

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas slev »

Üritasin aretada GoPro 8 baasil sellise lahenduse. Hankisin metallist raami:


Raam on ilmastikukindlam ja USB kaabli abil saab sõidu ajal akupangast laadida. See ei koorma ka GoPro sisest USB pesa, juhul kui kiivriga pidevalt majandada.

Siiski on mitmed probleemid, mis eelmisel suvel ilmnesid:
- kui panna GoPro videot salvestama, siis ta teeb hulga faile. Mälukaart saab lõpuks täis ja ta hakkab viimast faili üle kirjutama. Vaja oleks, et ta hakkaks üle kirjutama alates kõige esimesest failist.
- kui panna GoPro tööle ja mälukaart on eelmisest sõidust faile täis, siis videot ei saa salvestada. Peab hakkama enne vanu faile kustutama. See võtab alati kaua aega.
- kui on raam, siis GoPro sisemist patareid ei saa kasutada ja see tuleb enne raami paigaldamist eemaldada (see on mingi GoPro tehniline viga). USB kaabel põrub vahel lahti ja siis enam ei salvesta.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3828
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 160 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas sepp »


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Jesper kirjutas: 20 Veebr 2023, 12:44
See Aliexpress specialite plastik sureb 3-4 aastaga ära ja läheb kõige lollimal hetkel katki - mul on neid ka erinevate diilide käigus kastitäis kogunenud, aga pärast ühte pikaksveninud kaameraotsingut läksin ja ostsin tsikli jaoks GoPro originaalpulgad asemele :)
Nõus, mul juhtus egiptimaal nii, et oli vaja originaalülemineku asemele kohapealt uus soetada... jah sarnane aga ei fikseeru nii kindlalt nagu originaal (selle avastasin alles kodus) - mingi lõtk jääb sisse. Eks peab uue ostma.
Või teed 3D printeriga vajalikud lingid/hoovad kaamerale.

Olen kaalunud seda roosat ümbrist GoPro-le hankida, et näha oleks ja kukkudes tal pehmem - siiani pole veel ostnud.
Nüüd vaja ka varsti uus lääts ette osta, sest suutsin kiivri küljes olles kuhugu vastu hõõruda, et kriim tuli peale.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

snah
Postitusi: 121
Liitunud: 21 Aug 2009, 11:53
Tsikkel: Yamaha
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas snah »

Tere.Soovitab keegi autasse kaamerat.Paar päeva tagasi jäin süüdlaseks,kuna ei olnud tunnistajat ega salvestust.Tüüp näitas paremat suunda ja keeras vasakule, mina alustasin vasakult möödasõitu.

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas joel »

Kaamerat soovitada ei oska, aga olen ise kõrvalistujana üsna sarnase situatsiooni läbi elanud. Mingi vanamees maanteel katkise tagaosaga Žiguliga hoidis telgjoone lähedale, aeglustas ja näitas vasakut suunda. Kui me paremalt mööduma hakkasime, siis vajus paremasse serva. Kõva pidurduse ja järsu põikega saime ikkagi vasakult mööda, aga vanamees tahtis ilmselgelt oma autole "tasuta" tagaosa remonti saada.
Joel
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1463
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 217 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Ain »

snah kirjutas: 24 Apr 2023, 09:54
Tere.Soovitab keegi autasse kaamerat.Paar päeva tagasi jäin süüdlaseks,kuna ei olnud tunnistajat ega salvestust.Tüüp näitas paremat suunda ja keeras vasakule, mina alustasin vasakult möödasõitu.
Xiaomi kaamerad on mõistliku hinna ja kvaliteediga Mai 70 näiteks. Endal nii ees kui taga. Nüüd uuemad vist sellised kus salvestab ühte aga mõlemad kaamerad komplektis
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Ain kirjutas: 24 Apr 2023, 12:02
snah kirjutas: 24 Apr 2023, 09:54
Tere.Soovitab keegi autasse kaamerat.Paar päeva tagasi jäin süüdlaseks,kuna ei olnud tunnistajat ega salvestust.Tüüp näitas paremat suunda ja keeras vasakule, mina alustasin vasakult möödasõitu.
Xiaomi kaamerad on mõistliku hinna ja kvaliteediga Mai 70 näiteks. Endal nii ees kui taga. Nüüd uuemad vist sellised kus salvestab ühte aga mõlemad kaamerad komplektis
Mul on Xiaomi A800, sellel on nii ja naa komplekt, kas tagumise kaameraga või ilma, mul on tagumine kaamera ka olemas, aga pole ühendanud kuna selle ühendusega kukub esikaamera kvaliteet. Selle mudeli asemel on nüüd uus mudel A800S ja ei tea kuidas sellel need asjad on, pole vajadust olnud uurida, sest olen oma kaameraga rahul.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

snah kirjutas: 24 Apr 2023, 09:54
Paar päeva tagasi jäin süüdlaseks,kuna ei olnud tunnistajat ega salvestust.Tüüp näitas paremat suunda ja keeras vasakule, mina alustasin vasakult möödasõitu.
Väga olulist vahet pole, kas sul oleks kaamera olnud või mitte. Heal juhul oleks olnud jagatud süü, sest mõlemad liiklejad ei veendunud manöövri ohutuses. Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob. See, et suunatuli vilgub kuhugi suunas ei tähenda vähimatki. Tal võib viimasel hetklel meelt muuta.

Mul abikaasal on olnud selline olukord, kus tema ootas vasakpööret kitsal tänaval, 4 autot sabas. Kedagi vastu ei tulnud ja sabas olnud autod ulatusid ohutussaareni, seega tagant keegi tulla ei saanud. Kui manöövrit hakkas sooritama siis üks oinas pani teiselt poolt ohutusaart ja mööda kõnniteed ning sõitis masinale sisse. Ja siis kadus tuhatnelja. Õnneks väga olulist kahju polnud. Kohale tulnud politsei andis õiguse sündmuskohalt põgenenud sõidukile ja teda ei kottinud ka lapsevankriga naise tunnistus, kes kinnitas, et ta pidi vankiga põõsasse hüppama, et kõnniteel auto alla mitte jääda.

Aga muidugi on kaamerat kasulikum omada, kui mitteomada.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

701
Toetajaliige
Postitusi: 436
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 118 korda
Tänatud: 76 korda
Kontakt:

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas 701 »

Macintosh kirjutas: 26 Apr 2023, 11:31
Väga olulist vahet pole, kas sul oleks kaamera olnud või mitte. Heal juhul oleks olnud jagatud süü, sest mõlemad liiklejad ei veendunud manöövri ohutuses. Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob. See, et suunatuli vilgub kuhugi suunas ei tähenda vähimatki. Tal võib viimasel hetklel meelt muuta.
Aga muidugi on kaamerat kasulikum omada, kui mitteomada.
Täpselt nii ongi. Need suuna ja pidurituled ei kohusta kedagi millegiks.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob.
Sa sel juhul ei soorita mitte kunagi mingit mööda sõitu või,ei maanteel ega linnas?Miks ma seda ei usu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Maaks »

franz125 kirjutas: 26 Apr 2023, 19:54
Mina reegline ei tee ühetgi sellist manöövrit, mis võib ohtlikuks osutuda juhul, kui teine juht ootamatult meelt muudab või lihstalt segast taob.
Sa sel juhul ei soorita mitte kunagi mingit mööda sõitu või,ei maanteel ega linnas?Miks ma seda ei usu.
Mismoodi möödasõit ohtlik manööver on? Üks lihtsamaid manöövreid üldse - tuleb lihtsalt kiiremini sõita kui esimene auto :-) OK, parempööre või peatumine on muidugi veel lihtsamad :D
Mina kah ei soorita mitte kunagi ühtegi ohtlikku manöövrit, sest mul on kindel plaan igal õhtul tervelt koju jõuda/ sihtkohta jõuda (kuigi aeg-ajalt mulle tundub, et mu naine ei jaga mu arvamust) :mrgreen:
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Nugis
Postitusi: 24
Liitunud: 17 Mai 2020, 13:30
Tänatud: 1 kord

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Nugis »

Kui palju siinsest rahvast muidu kaameraid üldse kasutab ning mida kasutate? Kas on ka normaalseid sub 200€ lahendusi? On kuskil konkreetselt kiivri külge mõeldud pardakaameraid Eestis müügil või on kõigil GoPro vms lahendused?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Nugis kirjutas: 12 Jaan 2024, 14:31
Kui palju siinsest rahvast muidu kaameraid üldse kasutab ning mida kasutate? Kas on ka normaalseid sub 200€ lahendusi? On kuskil konkreetselt kiivri külge mõeldud pardakaameraid Eestis müügil või on kõigil GoPro vms lahendused?
Mul on selle kaamera üks vanem eelkäija ja kasutan seda nii kiivri kui ratta küljes, kui ka käest filmimiseks reisidel. Mul on aku väiksem ja järjest saab vast max 1-1,5h võtta. Samas ratta küljes saab laadimisejuhtme külge panna ja üle telefoni juhtida.
See tundub veel ka hinna poolest võrreldes teiste goprodega veel mingil määral talutav.
https://www.photopoint.ee/kaamerad/3266 ... cifics_tab
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

MargusMoto
Postitusi: 37
Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas MargusMoto »

Pardakaamerana ilmselt toimiks suht ükskõik mis seikluskaamera. Neil tänapäeval piisavalt hea eraldusvõime, et mingi olukorra puhul saab pikslitäpsusega tuvastada, mis teema oli. (kui just pimedas või hämaras ei sõida)
Kui tahad ka ise pärast tagantjärgi vaadata ja natuke nautida, siis tasub juba täpsemalt uurida, mis paremat/talutavat pildikvaliteeti pakub.
Kuna mul on ikkagi pildi kvaliteet kõige olulisem kriteerium, siis hetkel ma GoProle alternatiivi ei näe. Iga kord, kui tuleb uus kaamera välja, siis põnevusega ootan võrdlusi, aga seni on GoPro pildikvaliteet ikka üle teistest. Või siis vähemasti rohkem selles suunas, mis on minu ootused.
MargusMoto, Ducati Hypermotard 698 Mono ja muud tsiklid liikuvas pildis: https://www.youtube.com/@MargusMoto
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

MargusMoto kirjutas: 14 Jaan 2024, 23:13
Pardakaamerana ilmselt toimiks suht ükskõik mis seikluskaamera. Neil tänapäeval piisavalt hea eraldusvõime, et mingi olukorra puhul saab pikslitäpsusega tuvastada, mis teema oli. (kui just pimedas või hämaras ei sõida)
Kui tahad ka ise pärast tagantjärgi vaadata ja natuke nautida, siis tasub juba täpsemalt uurida, mis paremat/talutavat pildikvaliteeti pakub.
Kuna mul on ikkagi pildi kvaliteet kõige olulisem kriteerium, siis hetkel ma GoProle alternatiivi ei näe. Iga kord, kui tuleb uus kaamera välja, siis põnevusega ootan võrdlusi, aga seni on GoPro pildikvaliteet ikka üle teistest. Või siis vähemasti rohkem selles suunas, mis on minu ootused.
No on ilmselt ka teisi piisava kvaliteediga peale Gopro. Sõbral on Garmini kaamera ja ma küll ei julgeks väita,et sellel kvaliteet kehva. Pardakaamerana on isegi spets tsikli pardakaamerate komplekte müüa, kus ees ja taga kaamerad ühiselt salvestavad. Maksab muidugi enam kui paarsada kuid on ratta küljes statsionaarselt.
Viimati muutis urmas66, 15 Jaan 2024, 15:34, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

MargusMoto
Postitusi: 37
Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas MargusMoto »

urmas66 kirjutas: 15 Jaan 2024, 09:25
No on silmselt ka teisi piisava kvaliteediga peale Gopro. Sõbral on Garmini kaamera ja ma küll ei julgeks väita,et sellel kvaliteet kehva.
Kindlasti on "piisava" kvaliteediga ka peale GoPro. Lihtsalt minu jaoks, kes ma tahan täit kontrolli pildi üle ehk siis ise värvid määrata ja kontrastid ja teravuse ja GoPro pilt võimaldab mul kõige parema tulemuse saada kõige väiksema vaevaga. Ehk siis see on põhjus miks mia kasutan GoPro kaameraid.
MargusMoto, Ducati Hypermotard 698 Mono ja muud tsiklid liikuvas pildis: https://www.youtube.com/@MargusMoto

Smaxbox
Postitusi: 5
Liitunud: 28 Dets 2020, 17:55
Tsikkel: Kawasaki Z1000

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Smaxbox »

sub 200 - ostsin kasutatud gopro session 4 - pilt hea aga mis ei meeldi on aku kestvus 2h järjepidevalt kasutades.Lisaks ostsin insta 360 rattakülge - see küll suts kallim ent akukestvus,pildi kvaliteet,hilisem töötlus - no see on juba midagi muud. Proovisin neid erinevaid hiinakaid - no ei kõlvanud need kuhugi.

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Gopro9 osas olen viimasel ajal jännis hilisema töötlusega arvutis windows põhiselt. Pildi saab ilusti, kuid telemeetria andmete töötlus painmyass.
windowsis Quick ei funka nii nagu vaja, st gopro telemeetria andmeid ei suuda tuvastada, kuigi GPS on aktiveeritud. Androidi telefoni quik suudab. Windowsi keskkonnas vajab tasulist teenust, mis teeb gopro telemeetria teisenduse quicki jaoks...
Videoasju laon kokku Davinciga Resolvega (suht OK ja suurte võimalustega asi) - seal eraldi telemeetria tundmist ei ole, Fusioniga on midagi võimalik aga vajab eraldi faili selleks.

Selline jamamine (Gopro->telefon->arvuti video kantimine+telemeetria lisamine), on videote töötluse moti natuke alla löönud.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Fox »

Smaxbox kirjutas: 16 Jaan 2024, 11:37
Proovisin neid erinevaid hiinakaid - no ei kõlvanud need kuhugi.
Ma ei tea, mul suht positiivne kogemus hiinakatega (mul võrdluseks eelmise põlve Insta 360 ka olemas) need kõige odavama on ilmselt jah rämps aga sellised 100+ euri maksvad on minuarust suht ok FHD pildi kvaliteet. Kui kõrgeid resosid ja head stabikat otsite, siis tuleks hiinakatest eemale hoida loomulikult, aga siin küsiti ju mingit enam-vähem pardakaamerat ma saan aru, selleks otstarbeks ei ole minuarvates mõtet suuri summasid letti lüüa.

Smaxbox
Postitusi: 5
Liitunud: 28 Dets 2020, 17:55
Tsikkel: Kawasaki Z1000

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Smaxbox »

Olen nõus et need 100+ hiinakad tõenäoliselt kah enamvähem pildiga aga puudu jääb alati sellest stabilisaatorist.ja kui juba kuni 200 siis isegi vanemapõlvkonna goprod targem kui hiinakad.(kasutatud peast).

Nugis
Postitusi: 24
Liitunud: 17 Mai 2020, 13:30
Tänatud: 1 kord

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas Nugis »

Ma pigem otsiks jah just stabilisaatoriga midagi. Paar tundi aku aega oleks täitsa piisav kui vahetada saab akusid. Vaataks esialgu kasutatud turult midagi, pole väga mõtet uue eest suuremaid summasid välja käia vast.

@hmm Mida sa mõtled telemeetria all? Lihtsalt asukohta või näitab kiirust jms ka?

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Nugis kirjutas: 16 Jaan 2024, 16:02
@hmm Mida sa mõtled telemeetria all? Lihtsalt asukohta või näitab kiirust jms ka?
Kõik, mida kaamera oma sensoritega suudab mõõta s.h. ka G jõud jne..
näiteks selliste andmete lisamine on moneeritavatesse videodesse piin


Minu gopro akuprobleem lahenes, kui soetasin uued topeltlaadijaga + 2 Enduro akut. https://droon.ee/toode/gopro-topeltlaad ... -12-black/
mitte nüüd sellise hinnaga... oli tunduvalt sootsam.
Nüüd peab oluliselt kauem vastu ning ka külm ilm pole enam probleemiks. Enne läks -5 kraadise jahedusega kaamera kohe tuttu... nüüd funkab ka -15 kraadisega ilusti.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

Just otsisin kuidas kaamera salvestusheli paremaks teha. Originaalmikker kaamera küljes sõiduajal püüab kogu tuulemüra kinni ning no ei ole hea.
OK lahendus - täiendav mikker...
Gopro9... jne puudub otse 3,5mm mikri ühendamise võimalus, vaid tuleb kasutada üleminekut USB-C ->3,5mm jack. Selleks on kaks võimalust:
1. Mediamod.
2. mikrofoni adapter.

Mõlemad on natuke jamad... sest teevad kaamera süsteemi kohmakamaks.

Ma eelistaks mediamodi, sest sinna läheb otse 3,5mm mikrofon taha ning juhmed saab paremini kiivrisse paigaldada kui ülemineku karpi.
Lisaks saab ehitada n.ö. kiivrisidesse saabuva heli salvestuse kaamerasse.

nt midagi sellist:


Nüüd väga suur pluss GoPro12 on see, et seal on bluetooth audio salvestamise võimalus, seega saab kaamera siduda kiivriside bluetooth süsteemiga ning kogu jutuvestlus läheb sinna. Samas taustaheli põhimõtteliselt kaob... aga no üksi sõites on täitsa kama. Reisile minnes on selline väike videoblogi pidamine natuke ehk lihtsam.

Vot nüüd ei tea kas kõik seadmed seda võimaldavad või on vaja n.ö. ekstra vahendajat.




Alternatiiv cardoga on muidugi tekitada telefoni eraldi helifail, mida hilisemal töötlusel miksida.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 708
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas daub »

Üks alternatiiv veel juhtmevabale salvestamisele, kes ühel või teisel põhjusel goprod ei poolda.
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3828
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 160 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas sepp »

Niisama infoks neile kes just mõtlevad millist gopro mudelit osta uueks hooajaks, siis viimasel mudelil 12-l puudub gps.
Kasutaja avatar

MargusMoto
Postitusi: 37
Liitunud: 29 Nov 2023, 23:40
Tsikkel: Ducati Hypermotard 698 Mono
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas MargusMoto »

daub kirjutas: 17 Jaan 2024, 21:09
Üks alternatiiv veel juhtmevabale salvestamisele, kes ühel või teisel põhjusel goprod ei poolda.
Ma ei saa aru, kuhu see kandiline julla seal kiivris sees pannakse..
MargusMoto, Ducati Hypermotard 698 Mono ja muud tsiklid liikuvas pildis: https://www.youtube.com/@MargusMoto

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Räägiks kiivri- ja seikluskaameratest

Lugemata postitus Postitas hmm »

GPS-i puudumine on kurb uudis (olin juba mõttes Gopro12 soetamist plaanimas.... aga jääb vist ära, ehk 13-ga tuleb GPS tagasi), kuid ühes mõttes on ka aru saada. Gopro kõige suurem kasutusvaldkond on ikkagi n.ö. lokaalne action (suusatamine, ujumine jne...), kus asukoha info pole väga oluline. Suures osas järeltöötlusel seda infot ju videosse ei panda ka.
Suuresti on mul reisidel ka teine GPS logi kasutusel ning gopro poolt filmikesse lisatud GPS logi kasutan hilisemal töötlusel selleks, et video asukohta teada + kiiruse/kõrguse info.
Tihtilugu ju ei mäleta kus kohas selle ülesvõtte tegid... ja google streetview nind teise GPS loggeri järgi positsioneerida on suht jama tegevus... Tõesti n.ö. teise GPS logi saab ju ka pidevalt salvestada ning hiljem just selle jupi lisada videole aga jälle üks eraldi menetlustoiming....

Kui nüüd saaks BT abiga gopro-le lisada ka GPS andmed, siis tõenäoliselt muutub aeglasemaks n.ö. kiirsalvestus ühenupu vajutusega (GPS sätete ületoomine teiselt seadmelt võtab aega)
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”