1. leht 1-st
K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 24 Juul 2015, 22:14
Postitas Amigable
Mootorratas on Yamaha SZR 660 -97.a 35kw.
Külma mootoriga ei näidanud varras mitte midagi. Panin õli juurde ning kui olin natuke sõitnud hakkas korgivahelt õli välja tulema. Keerasin vardakorgi lahti ning õli oli silmini täis. Kuidas sellisel mootoril üldse õigesti õli mõõdetakse?
Tänud ette.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset?
Postitatud: 24 Juul 2015, 22:49
Postitas TPB
kuiva karteriga masinal sooja mootoriga, kui oled seisma jätnud
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset?
Postitatud: 24 Juul 2015, 22:57
Postitas Amigable
Kas peale sõitmist peaks ka veidi ootama enne õli mõõtmist või saab seda kohe teha?
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset?
Postitatud: 24 Juul 2015, 23:07
Postitas TPB
suht kohe, võinoh ei tohi lasta mootoril jahtuda, korralikult soe peab olema
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset?
Postitatud: 24 Juul 2015, 23:12
Postitas pets77
Lae kuskilt manual alla, muidu jäädki asju leiutama.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset?
Postitatud: 24 Juul 2015, 23:20
Postitas Amigable
Põhimõtteliselt arusaadav. See mis alguses valesti tegin oligi see, et vaatsin õlitaset külma mootoriga.
Manual on selles osas suht üldine:
https://ia800309.us.archive.org/0/items ... manual.pdf
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 20 Juul 2016, 23:36
Postitas sigaelmar
Help! Kuiva karteriga Yamaha MT 03 660cm3. Kui ma õli vahetasin ja ettenähtud 2,5 (oli vist) liitrit sisse kallasin, ajas sõna otseses mõttes õliaugust õli üle. Sai siis liitri välja lastud ja varras hakkas normi näitama. Aga mingi hetk kontrollisin õlitaseme üle ja siis oli varras kuiv. Sai siis see välja lastud liiter uuesti sisse uhatud ja õlitase normis. Nüüd aga jälle nii kui korgi lahti keeran, voolab õli välja. Aga ma ei saa enam õlitaset alla isegi nüüd kui ma olen juhendi järgi taset kontrollinud. Juhend käsib mootor soojaks sõita, siis veidi aega tuhikäigul töötab, mootor seisma ja paari minuti pärast kontrollida. Ja nii ajab mul õli august üle. Samas ju kui ma liitri jälle välja lasen, jääb teda ebanormaalselt vähe sinna (ca 1,5 liitrit) ja mingitel tingimustel varras ju näitas ka nii, et vähe on õli. Mida teha?
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 21 Juul 2016, 00:25
Postitas davidsoniharald
Sul on arvatavasti bensiin karterisse voolanud ja õli seeläbi "juurde" tekkinud.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 21 Juul 2016, 09:20
Postitas attrs
Nagu sa ise välja tõid on MT-03 kuiva karteriga. Õlitaset tuleb kontrollida suht-koht kohe peale seisma jäämist nii, et ratas on püsti, mitte jalal. Tegin ise ka sama vea, et lasin paar minutit seista. Selle ajaga valgus mootorist tagasi sinna ette paaki ning ajabki korgist üle. Vaata õhufiltri kasti, kui õli liiga palju olnud siis hakkab sinna seda pressima. Kui kastis õli siis oled mingil ajahetkel liiga palju seda peale kallanud.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 21 Juul 2016, 09:25
Postitas renx
Nendel mootorite tuleb valada õli seni kuni raamis paak täis saab(vana xt600 ja uue 660 puhul vist mingi 2 liitrit läks ja siis korraks mootor tööle,et õli mootorisse vajuks(klapp vahepeal) ja siis valad ülejäänud koguse juurde.
Õlifilter õigetpidi sees?
Kui Küte seal sees oleks siis vana õli oleks haisenud ja teistmoodi,samuti hakkas ju probleem peale õlivahetus?
Õli taset tuleb vaadata peale sõitu ja ratas peab olema püsti.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 21 Juul 2016, 13:10
Postitas sigaelmar
Tänud kõigile! Kusjuures mulle meenub, et see kord kui varras näitas miinimumi, oli tegelikult ainus kord küll kus me kahekesi taset kontrollisime. Üks hoidis ratast püsti ja teine vaatas.
Re: K: Kuidas mõõta mootoriõli taset? (vastatud)
Postitatud: 31 Juul 2016, 20:38
Postitas sigaelmar
attrs kirjutas:Nagu sa ise välja tõid on MT-03 kuiva karteriga. Õlitaset tuleb kontrollida suht-koht kohe peale seisma jäämist nii, et ratas on püsti, mitte jalal. Tegin ise ka sama vea, et lasin paar minutit seista. Selle ajaga valgus mootorist tagasi sinna ette paaki ning ajabki korgist üle. Vaata õhufiltri kasti, kui õli liiga palju olnud siis hakkab sinna seda pressima. Kui kastis õli siis oled mingil ajahetkel liiga palju seda peale kallanud.
Ma selle kuiva karteri hingeelu täpselt ei tea aga ikkagi kui täpselt juhendit järgida, siis hakkas varras normaalselt näitama. Ehk siis mingi minut pärast seismajätmist ajas õli üle ja ma pärast seda lükkasin ratta garaasi ja otsisin papitüki ratta alla kuhu õli saaks voolata. Ja ennäe imet - selle aja peale oli õlitase langenud normini. Ehk siis nagu juhendis kirjas oli, tuleb oodata mõned minutid enne kui vaadata. Tundub, et siiani vaatasin liiga vara.