1. leht 1-st

Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 02 Mär 2016, 22:35
Postitas germpz

Vaja on abi ühe porri likvideerimisel.
Pilt
Pildil oleval Yamaha TDM-i karteripõhjal peaks ringiga ümbritsetud augus olema keere. Sinna kinnitub poldiga allpool olev õlifiltri kaas. Keere tuksis. Lihtsalt keerme taastamiseks on poldi auk liiga suur. Minu nägemuses võimalusi kaks: a). täita auk ja uuesti keermestada. b). saada augu asemele polt ja seejärel saab mutriga kaane kinnitada.
Paluksin nüüd kontakti kes antud mure lahendaks. Soovitavalt Tartu kandis.


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 08:42
Postitas Piipz

Kuna tegemist ei ole mingi paigaga, mis hirmsasti vatti saab (pean liikuvaid osasid silmas), siis ma täidaks selle keemilise metalliga ja puuriks väiksema augu asemele.
ehk siis a)


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 08:53
Postitas Macintosh

On olemas Helicoil keermetaastajad. Peaks üsna kodustes oludes hakkama saama.

Või siis keemiline metall, nagu Piipz soovitas
http://www.loctite.ee/loctite-1104.htm? ... 2624569345


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 09:07
Postitas kalju1

Näedsa, Mac jõudis ette :-)

On olemas sellised keermetaastamise lahendused, kus vana ava puuritakse järgmisse mõõtu ja keeratakse sisse õige mõõdu keere (meenutab keerdvedru). Helicoil on asja nimi:http://www.helicoil.in/helicoil.htm
Proovitud. Töötab. Vt. ka http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23661
http://antehnika.eu/toode/701/keerme-ta ... 12-131-osa


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 09:39
Postitas urmas66

Minu mäletamist mööda on need vist 6mm poldid.Kui sa selle seal 8mm(järgmine mõõt,kui see auk seda üldse võimaldab,tundub jube suur) teeksid,siis läheb filtri kaanes auk liiga suureks ja see võib ära murduda.Jääb üle ikka ilmselt vana auk kinni keevitada ja uus õige keere sisse lõigata.Kaanel on teiselpool kunni tihend soone sees ja kui seda suuremaks puurida,siis pole seal pidamist mingit.


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 12:18
Postitas RaulK

Kui helicoiliga jamada ei viitsi siis ma teeks nii: võtan 6mm koonuspeaga poldi, lased karteripõhjast augu läbi ja sisemisele poolele faas sisse. Polti pea peaks sealt sisse susades siis pinnaga tasa jääma. Istutad selle poldi vedela metalliga sinna sisse ja pea takistab pingutamisel selle läbitõmbamist. Tikkpoldi süsteem ühesõnaga. Vast said aru mis mõtlesin.


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 17:03
Postitas germpz

See viimane idee meeldib mulle kõige enam.
Lisaküsimus veel; Vahetan ära ka juba karteripõhja tihendi. Kas tihend käib lihtsalt vahele või on vajalik kasutada ka liimi?


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 17:54
Postitas KarmoT

Würthil veel selline variant ka, see küll kallim.
Time Sert:


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 18:22
Postitas franz125

Pooldaks helicoili või time serti.Keemiline metall on selline hädaabi ja tagant polt läbi kolhoosimaiguline.


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 22:40
Postitas onusnooker

Time Sert OK asi, ise tõmbaks mootori silikooni ka igaks juhuks keermetele vahele, siis kindlam, et õli ei leki.


Re: Karteripõhja keerme taastamine

Postitatud: 03 Mär 2016, 23:13
Postitas urmas66
onusnooker kirjutas:

Time Sert OK asi, ise tõmbaks mootori silikooni ka igaks juhuks keermetele vahele, siis kindlam, et õli ei leki.

Selle poldi taga õli minu teada ei ole,õli on kaane sees oleva kummirõnga taga,auk ei ole läbiv.Aga minu arust sinna ei saa neid pukse ja vedrusid panna,see liiga väike polt ja liiga väike detail.Lase kellegi see auk täis keevitada ja uus auk uue keermega sisse.