Kui palju sidur tohib kleepuda

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Kui ratas on keskhargil, 1 käik sisse, sidur alla, tagaratta keeramiseks on vaja märkimisväärset jõudu. Kas astuda jalaga kodara peale või kui käega, siis ikka peab korralikult sikutama. See on külmalt, sama harjutus soojalt on oluliselt parem, suht paari näpuga jõuab ratast liigutada. Aga mingi takistus on ikka olemas, ei ole nagu auto sidur, et ei pane isegi õhus rippuvat ratast keerlema.

On see normaalne?

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Kui sa nüüd võtad auto siduri koos käigukastiga ja mootorratta siduri, ning süvened korra nende erinevustesse..
Üks on ühekettaline ja kuiv, teine mitmekettaline ja märg.
Mis juhtub sooja õliga?

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1041
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Mul on külma mootoriga ühel rattal nii ka olnud, et sidur alla, käik sisse ja sureb välja, sest ei lahutagi. Teisel katsel juba toimetab ilusti ja mootori soojenedes muidugi jääbki toimima.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1078 korda
Tänatud: 1060 korda
Kontakt:

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kui peal istud ja siduri alla tõmbad, siis ei tohiks edasi sõita. Külma mootoriga võib igasugu vigureid teha aga sooja mootoriga ei tohi enam edasi vedada. Kas jutt käib Enfieldist?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Kauri kirjutas:

Kui sa nüüd võtad auto siduri koos käigukastiga ja mootorratta siduri, ning süvened korra nende erinevustesse..
Üks on ühekettaline ja kuiv, teine mitmekettaline ja märg.
Mis juhtub sooja õliga?

Kõik arusaadav, minu küsimus oli võrdlusmomendi kohta, et kui palju on normaalne.

sinilind123 kirjutas:

Mul on külma mootoriga ühel rattal nii ka olnud, et sidur alla, käik sisse ja sureb välja, sest ei lahutagi. Teisel katsel juba toimetab ilusti ja mootori soojenedes muidugi jääbki toimima.

Midagi sellist mul ei ole, see kleepumine on isegi külmalt sellisel tasemel, et töötava mootoriga peal istudes midagi ei tunne.

Macintosh kirjutas:

Kui peal istud ja siduri alla tõmbad, siis ei tohiks edasi sõita. Külma mootoriga võib igasugu vigureid teha aga sooja mootoriga ei tohi enam edasi vedada. Kas jutt käib Enfieldist?

Peal istudes midagi tunda ei ole, sellesmõttes ikkagi väga nõrk vedu on siduriga.

Enfield jah ja ma juba tean, kuidas see siduri reguleerimine ja kõik välja näeb. Lihtsalt ma ei tea, kust jookseb piir, et kas mul üldse on probleem või on kõik normi piires.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Kiire vastus peale selle teksti lugemist, kõik on parimas korras.

Autol jääb peale siduri vahetamist hooratta, ketta ja sidurikorvi vahele ainult õhk. Ainus takistus on nüüd käigukastis sees olevate hammasrataste ja laagrite hõõrdumine.
Mootorratta sidur koosneb mitmetest eri friktsioonkettast ja vahetkettast. Nende kõigi vahel on õli ja kogu seda pakki liigutatakse lahti kokkuvõttes vähem kui auto ühte ketast.
Peale lahutamist eelpool nimetatud viisil korvi välimine osa seisab, ja ringi aetakse korvi sisu. Ehk siis tuleb keti/kardaani/rihma takistus + käigukast+ kogu õli mis seisva ja külma mootoriga ei taha ketaste vahelt ära valguda ja moodustab kogu sellest takistusest julgelt 90%
Kui mootor töötab, toimib kogu protsess teistpidi, ehk sisu seisab ja välimine osa koos friktsioonidega käib ringi. Tsentrifuugi põhimõttel visatakse suurem osa õlist hetkeks välja, samuti aitab kettaid eraldada detailide omavaheline pikisuunas liikumine.

Mõnel rattal on käimalükkaminegi peavalu lahutatud siduri ja käiguga. Peale käigu sisselülitamist on osasid rattaid ikka kuradi keeruline edasi tõugata.
Kui sa suudad käega asja ringi ajada ning tööoludes sidur ei libise, siis on eriti hästi kõik.

Kasutaja avatar

slimjim
Postitusi: 15
Liitunud: 07 Veebr 2015, 17:20
Tsikkel: Sevenfifty, Bolt, R6, rsvr
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda

Re: Kui palju sidur tohib kleepuda

Lugemata postitus Postitas slimjim »

Kui ratas käib külma õliga keshargil ringi, see on normaalne.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”