Mootorratturite reisikirjad

Motomatk on see, kui laed mootorrtta varustust täis ja lähed ümbermaailmareisile. Või siis Võrusse. Kui plaanid motomatka ja otsid infot või kaaslast. Just tulid pikemalt tripilt ja soovid oma ägedast matkast mootorratta sadulas muljeid jagada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Völl, Väntvöll
Postitusi: 14
Liitunud: 26 Juun 2011, 10:21
Tsikkel: F650ST

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Völl, Väntvöll »

Tuleb minna sinnakanti mootorrattaga vähile. Aitähh huvitava vihje eest. Olid vist sealkandis rekkajuht? Kusjuures nägime seal juulis Eesti numbriga rekkat. Mees magas kabiinis.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas piloot »

Völl, Väntvöll kirjutas:

Olid vist sealkandis rekkajuht? .

Mitte sinna poolegi :D
Vytegra oli veel selle poolest kummaline kolkakoht, et sealne miilits altkäemaksu ei võta ja ametliku trahvi tasumiseks kulus seal palju tunde :wack:
Kevadeti oli linn sõiduteede kohalt üks suur veerenn, kõnniteid pole ja jalakäiad üritasid seal renni serval ellu jääda. Autod lasid nii, et vett lendas ja kohalikud ütlesid, et kui jalakäijal nägu veel kuivaks jääb siis keegi ei pahanda... :mrgreen:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 498
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Vytegra on meelde jäänud sellega, et kui pronksmeest kangutati, siis tuli kohalik fsb mulle hommikul hotelli järele ja tahtis seletust, et miks me ikka sellised natsid oleme. Andsin selgitust kahele naisterahvale otse dushi alt tulles, käterätik ümber. Üks oli paks ja kole, ja eriti tige. Teine oli selline a 25 ja väega sügavate silmadega. Millegipärast on venkud sinna allvelaeva kai äärde tarinud, mis seilas veel 96-ndal aastal me oma kodumeres ringi. Ja ega seal suurt muud vaatamisväärset pole ka, hull kolgas tegelikult. Aga tee on hea , eriti see u 100 km lõik Podpo ja Vyte vahel, otse Onega vastas, mis on veel praegugi palkide peal. Kui sõita siis kõrval soo lainetab. Ega venes käib ka kõva teedehitus ja sellist ehtsat taigateed jääb järjest vähemaks. Kahjuks.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas piloot »

Peale allveelaeva saab seal veel näha lüüse, mis on Volgo-Balti kanali peal. Mõnedele ei pääse ligi aga üks on kohe Vytegrasse sissesõidul, kokku oli neid vist seal lähedal 8tk aga jällegi ei mäleta palju see kanalite veepinna kõrguste vahet oli selle 8 lüüsi kohta. Kui aega on siis päris huvitav vaadata kuidas seal laevu tõstetakse ja langetatakse.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Völl, Väntvöll
Postitusi: 14
Liitunud: 26 Juun 2011, 10:21
Tsikkel: F650ST

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Völl, Väntvöll »

Lüüsid olid vägevad jah. Mõni pikk ja lai laevavolask läks nagu seebiga. Täpsed mehed roolis. Rahvas on aga igal pool uudishimulikult sõbralik ja lahke. Kohtasime reisu ajal vaid ühte tõredat babat kuid see elas kaugel Zapolarnajas. See lääne-euroopa on nii üllatustevaene võrreldes Peipsi taguse maaga. Nad on seal karupersekolkakülades nagu eelajaloolised. Mul teismeline laps sinna minna ei taha, kisub euroopa poole aga noored just peaks seda nägema. Vanemad mäletavad niigi vene aega ning seal see aeg totaalselt seisab. Hea on Eestis elada.

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 334
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Kalts »

http://www.geoape.com/tracklogs/201409-bulgaaria-4841

Käisin jälle üksi, ei saanud reisukaaslas(t)est asja. Auto ja mootorrattaga kärus Ungarisse, sest kuupäev hiline ja transiit ja teate isegi. Huvitaval kombel tuli välja aga nii, et minnes oli ilm tõsiselt s**t ja tulles ilus, vähemalt autosõidu mõttes. Minnes pidin mootorrattaga 400km lausvihmas Rumeeniat läbima ja tagasi tulles 250km jagu samasuguse ilmaga Ungari kiirekal tugevas põikituules sõitma, mis on nakediga pehmelt öeldes ebameeldiv.

Enamuse ajast telkisin metsikult, Bulgaaria on mu meelest ses mõttes ideaalilähedane. Majutuses ainult 4 ööd, Musta mere ääres kämpas telkides kaks lisaks. Ilm mängis vingerpussi ja rannapuhkuse asemel sai uus telk tormituule puhangute käes esimesed ristsed. Primorsko kandis olid teed vee all ja värki, sildade all kohas metsik pruun vesi Musta merre mis oli sama värvi nii kaugele kui silm ulatus :) Ümbersõidul oli näha kuidas vesi sildade tollisest või jämedamastki terastorust käsipuud betoonist välja murdnud ja üle serva minema viinud, muljetavaldav vaatepilt igatahes. Kohalike sõnul oli tänavu september üldse tavatult märg. Lõpuks pidingi pidevate vihmahoogude pärast otsa Rumeenia poole keerama, sest mida sa märjaga tundmatutes mägedes ikka sõidad ja tasandikul vihmas teid "nautida" võin ka kodumaal.

Asfalt on seal ajuti väga veider, äärmiselt libe ka kuiva ja kuumaga. Mootorratta esiratas libises 4-5 korda, lõpuks pidasin kinni ja kontrollisin, ei mingit lahtist liiva vms, puhas ja kuiv. Tundub, et tegu on üsna vanade pinnatud teedega mille pinnakatte killustik on pealt lamedaks kulunud. Eriti "nõelasilmades", mida lihvivad külgsuunas libisevad rekkate rattad. Mis materjalist killustik täpselt seda ei uurinud, aga küllap kohalik lubjakivi. Võite arvata mismoodi see asi märjana tundus.. nagu märg lihvitud marmor. Õnneks hoiatasid mind ette kaks Beiuses kohatud (saksa ja hollandi) kutti kes olid just Serbiast tulnud.

Bukaresti (või Sofia, või XXX..) ümbersõidule ärge ronige. Eks see oli varem ka teada, aga kuna tasandikul oli temp. alla 30C, siis võisin ilma suurema piinata omal nahal järgi proovida :) Kes sedalaadi ekstreemsusi armastab võib näiteks augusti alguses 35C+ ilmaga Bukaresti ringile tiiru peale teha.
Paar korda viskasin kohalikega viina. Mitte, et ma "kuuma eesti kuti" musternäiteks kõlbaks, kes kamba bulgaarlasi laua alla jooks, aga nalja saab ja nii kuuleb kuidas päris elu kohapeal käib. Mitmekesi reisides sellist kambaga vennastumist üldiselt ei juhtu.
Ühesõnaga, nii teede kui ilma mõttes oli üsna vaheldusrikas reis ja kellele telkida meeldib, siis Bulgaaria on mõnus. Ja tomatid on ikka tomatid (või paprika..), mitte see kõnts mida meile "supermarketites" tomatite pähe üritatakse kaela määrida, aga seda teate nagunii isegi. Sull on kuningas, teeääred müügiputkasid ja -kohti täis ja toit odav. Minge, kuni EUrostumine pole seda jõudnud veel lõplikult rikkuda.

--
Vallo

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Pole nüüd päris mootorratturi reisikiri aga vast sobib siia.
https://magic.piktochart.com/output/281 ... eetsi-0001#

austria-veneets_2819429_98382dfe0dad6bcd2a97abaf528418fd57a1ccec.png
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

MotoGabriel
Postitusi: 299
Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
Tsikkel: VS800
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas MotoGabriel »

Pole nüüd päris motomatkamine aga ehk sobib. Ehk ümbermaailmareisile saab minna millega iganes, on ainult tahtmist vaja.
http://tarmotamming.blogspot.com

Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Käisime suvel mootorrattaga kaemas natuke idast-põhja

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Käisime suvel kaemas natuke idast-põhja
http://kurisoomoto.com/portfolio/arhangelski-trip-2014
Alati leidub inimesi kes on sõbralikumad, kui oodata oskaks...

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Väga hea lugu. Kiitus sulle Karu (w) (w) (w)

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 498
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Tänud reisi teistega jagamast. Mõnus nostalgia, nii mõnigi koht tuli tuttav ette.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024
Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kalle »

Mõnus lugu tõesti, hea vaadata. Seda vaadates meenus taas, et enda Arhangelski külastamisest möödub varsti juba 10 aastat ja selle reisi pildid on selle teema esimesel lehel. Aeg ei peatu, nagu Iff kunagi laulis..ehk saab millalgi jälle sinna kanti.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 498
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 49 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Tervitus matkahuvilistele, seekordne sõit oli põhja poole. Pildid on aadressil http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... 891#page/1
Proovin tasapisi blogis (http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/) ka väikese reisijutuga toime tulla aga see kirjutamine läheb iga aastaga raskemaks, panen mingid kommentaarid piltide juurde. Sõit ise oli 5800 km, ilm enamalt vihmane ja seetõttu ka pilte suht vähe. Aga muidu oli tore sõit kuigi sellist tagasimineku igatsust nagu Mongooliaga ei tekkinud. Looduse poolest on piirkond ilus aga inimeste tehtu.... Venemaa on Venemaa, aga eks sellelgi ole oma võlu. Head pildivaatamist!

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022, Läti TET 2023, Rootsi 2024

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Trans Alpiga mööda mandri Eesti äärealasid

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Nõel seikles 20-23 augustil Trans Alpiga mööda mandri Eesti äärealasid.

Eesmärgiks oli võimalikult piiri ja mere lähedalt mootorrattaga ring peale saada Maarjamaale. Ette rutates mainin kohe ära, et päris nii see ka ei läinud. Edela Eestis lõikasin väheke Lätit sisse, Narva/Sillamäe jätsin vahele ( seal käidud ja vaadatud nii et paha hakkab) ja suur Tallinna ( Maardust Paldiskini) jätsin vahele.
Reisi motoks oli nuti-ja mutivaba reis. Ehk siis ilma seljakoti ja navita. Kogu orienteerumine käis paberkaarti ( 1: 150000) ja päikese abil. Vahepeal oli ka abiks kohalikud „külanavigaatorid“.
Seletan- küsin vikatiga külamehelt otseteed Uugametsale. Ja siis seletati mulle 5 min. Järjest kõige otsemat teed. Tegelikult oli lahe kohalikus murrakus kuulata külauudiseid.
Aga viisakusest sai noogutatud kogu aeg.

1 päev.
20 augusti trass on siin, 2-es osas. Millegipärast ei lasknud salvestada tervet päevatrassi korraga.
http://routebuilder.org/1ba8#.Vdtct6FUPT4.email
http://routebuilder.org/1bae#.VdtfSeL2ARA.email
Esimes päeva märksõnadeks olid : Ohjeldamatus koguses looduskaitse alasid. Igasugu lindude ja taimede kaitsealad, reservaadid, hoiualad jne. Vahepeal oli nii et vasakul oli yhe ja paremal teise nimega ala. Teedeks põhiliselt kruus ja pinnas. Lõuna Pärnumaal ka palju metsasihte/RMK metsahooldus teid. Sõidetavad 1,2 käiguga. Mõisakülast Abja-Paluojani viib vana kitsarööpalise raudtee tamm. Täiesti sürr tee. Kohati sõidad nagu orus. Kummalgi pool kallas 2-3 meetrid kõrge. Samas mõne maa pärast mõlemal pool loksub soos. Paar huvitavat silda ka.
Valgamaal sattusin soodevahelisele teele kust edasi ei julgenud minna. Vastu tuli 4x4 UAZ maastur, millel pori jäljed poole veljeni. Kuna seiklesin üksi, siis loobusin ja tegin ringi. Kes kurat mind sealt välja oleks sikutanud kui oleks vaja olnud?
Valgamaale jäi ka kõige huvitavam jõe ületus... aga kahjuks ei leidnud seda ülesse. Algul kaardi ja googlemapi abil tuvastasin, et tee viib jõest läbi, aga paraku vist sõitsin õigest teeotsast mööda.
Päris mõnus ja huvitavalt kurviline, tõusude langustega kruusakas läheb Vastse Roosast läbi Hintsiko Taga Kolgasse. Mõnus põdude vahel ja ainult gaas peale ja maha sõit.
Vaatepilt muutus huvitavaks kui jõudsin Vene piiri lähedusse. Igasugu huvitavaid märke hakkas tulema. Ühelt maalt oli piir lausa teega paraleelne. Tee ääres kulgev oja oli juba Venemaa. Ja siis ühe koha pealt oli piiripostide vahelt traat lihtsalt ära lõigatud. Pole ime siis, et igasugu „kohvreid“ meil kaotsi läheb. Mina valvasin oma tsikli küljekohvreid väga usinasti ja mõlemad jäid alles.
Ette rutates peab nentima, et piirivalve töötab hästi. 2 korda võeti rajalt maha ca. 200-300 meetri kaugusel piirist suvaliste metsasihtide peal. Ilmselt on neil seal kaameravalve toimimas. Aga poogen kui sul paberitega kõik OK. Ööbima jäingi umbes 500 meetri kaugusel piirist. Tuimalt keerasin külateelt põõsastesse sisse ja lõin oma laagri ülesse. Öösel kuulsin kahel korral kui miski ilmselt maastur mööda vuras, ilmselt piirivalve.

2 päev.
Trass jällegi kahes osas.
http://routebuilder.org/1bfk#.Vd3BhqHHjrk.email
http://routebuilder.org/1bfl#.Vd3CLyWqBsI.email

Algas suhteliselt Luhamaapunkti lähedalt. Huvitav oli Setumaa. Lahedad kruusateed ja toredad inimesed. Nukker vaatepilt oli Koidula raudtee piiripunkt või tolli tsoon. Suurte miljonite eest ehitatud tolliaed mitmete paaride relssidega... aga seal seisis vaid 1 naftarong. Kurb kui meie otsustajad sel mäe peal nii räigelt oma majanduse ennustumisega rukkisse panevad.
Väga palju Setumaa piirilähedastest teedest mis on suunaga Venemaa poole, lõpevad teesuluga. Teesulg on triibuline toru tee peal risti ca. 70 cm kõrgusel.
Setumaal kohtasin ka kõige naljakamat „naviseadet“. Ühesõnaga –navigeerisin oma paberkaardi järgi kenasti ja avastasin yhe nurga tagant tee mida kaardil polnud, aga suund oli mulle sobilik. Parasjagu mingi Setu särgis taat niitis vikatiga kraaviserva. Minu küsimuse peale, et kuhu tee viib, hakkas sealt sellist infot tulema, et..... Ühesõnaga katsun nüüd meenutada: Varsti tuleb kollane maja, millel on üks ots põlenud, seal elas puujalaga Fjodor kes ajas/müüs samakat. Seal aparaadi juures ta oma otsa leidiski kui tukkuma jäi ja aparaat maja süütas. Edasi tuleb „külakurnaja“ majapidamine. Tal on 2 lehma ja 6 kitse. Tema pidi olema üks igavene kitsipunn. Selle maja juurest tuleb keerata vasakule. Otse tee läheb Venemaa suunas ja seal on suletud slagbaum ees. Ja siis kui sõidad vanast kedrist mööda, siis õkva paar kilti ja oledki Obinitsas.
Vot umbes selline oli seletus. Sinna juurde käisid muidugi mahlakad vandesõnad. Ise hakkasin vaikselt nimetama seda meest kohalikuks „naviks“.
Saatse saapa juures nägin ka korralikku piiri koos kaamerate, piiri, ja ülesküntud piiritsooniga. Uhke värk. Edasi Värskast hakkas tee kulgema suht igavalt juba, välja arvatud üks teelõik enne Kavastu praami. Trass kulges mööda jahimeeste alasid vist. Igaljuhul oli palju neid jahimeeste pukke ja tõsiselt laheda jahionni leidsin. Uks oli ilma lukuta ja kiikasin sisse ka. Keskel avatud lõkkease, ümberringi lavatsid ja katuses auk suitsu väljutamiseks. Ilmselt võib seal vist ööbida ka. Eelmised puhkajad vist olid mingid väga madalalubalised olendid olnud. Väga suur laga oli maha jäetud. Edasi parvega üle Emajõe. Maksis 5 eurtsi ja ise sai vändata ka. Enne Kavastu parve kohtasin Eesti baikerit Hyosungil sõitmas. Tema oli tegemas vastupidist tiiru Eestile peale.. mööda asfalti. Soovisime üksteisele edu ja suundusime kumbki omas suunas edasi.
Peipsi äär oli puhas sõidurõõm mööda vanausuliste sibulakülasid. Biznis käis täie hooga. Iga majapidamise ees oli lafka püsti ja mutikesed tegid äri. Vasknarva, Permisküla, Kuningaküla olid minu jaoks uus. Polnud seal varem käinud. Gorodenkast läheb tee edasi ka. Isegi kaartil märgitud. Aga keelumärkidega suletud. Ainult EE erilubadega. Aga selle loa saamine pidi väga raske olema.
Õhtuks jõudsin Niinsaare puhkekeskusesse sõber Hannese juurde.
2 päeva sisse mahtus ka lõbus geiss.. erateel sõitmisest.
Sõidan mina kuskil Setumaal ja järsku märgid ees- piirang 20 km/h ja lisatahvel eratee.
Kõrval põllul traktorist ja kombain.. mehed tegid suitsu, nii ca 10 meetri kaugusel. Minu kohmetust nähes arenes jäörgmine dialoog:
Mina- kohmetudes küsin, kas võib sõita.
Kohalik kombainer- no mis seal märgil kirjas on?
Mina- no 20 ja eratee.
Tema- no nii 20-ga sõidagi siis.
Mina –Ahsooo, ma siis sõidan 20-ga.
Tema -No nii sõidagi ja nael kummi.
Laheeee. Ca. 2 kilti oli seda 20 kiirusega erateed.

3 päev. Traditsiooniliselt on trass 2-es osas.

http://routebuilder.org/1bfr#.Vd3WRpZX0rQ.email
http://routebuilder.org/1bfv#.Vd3ZJQOSyi4.email

Päev algas suht jahedalt. Kohe Jõhvist võtsin kursi mere äärde ja sealt mööda kalda teed lääne poole minema. Põhjarannikul, Ida Virus pinnasteid ei olegi. Kuna tegu ikkagi paekaldaga, siis põllutee ongi selline kiviklibune. Aga mõnusad sellegi poolest. Seal sai ka lehedaid radu sõidetud. Põldude vahelt ja lautade tagant. Kalvi mõisast mööda ja põõsaste vahelt algas mõnus selline 2 autorööpa laiune tee. Mõnusalt kurviline. Mida rohkem lääne poole jõudsin seda rohkem hakkas tulema liiklusmärke- telliskivi ja lisatahvel-omaniku loal,eramaa, valdaja loal jne.
Kusagil peale Kundat, Rutja kandis oli kena kohvipaus mere kaldal. Pererahvas pakkus oma hoovis pannkooki ja kohvi. Rääkisin omanikuga juttu-rääkis et teevad õega esimest aastat seda kohvivärki. Muidu oli alati nii et turistid keerasid nende karjamaale sisse, et medr vaadata. Ja nad arvasid et võiks ju neile seal midagi ka pakkuda. Tundub, et äri õitses.
Kundas kohtasin ka Poolast pärit paari. Sõitsid suure Gessuga. Ajasime niisama väheke juttu, soovisime head teed ja mõlemad läksime oma teed. Võsu, Käsmu, Vihasoo, Loksa- need on juba sellised vähe tuttavamad alad. On seal ennegi sõidetud ja orienteeritud. Lahedad kruusa ja metsateed. Aina rohkem eramaa silte. Omanikud võiks panna ka tel. Numbri juurde. Saaks helistada ja äkki antakse sõiduluba, aga... mida pole seda pole. Kostirand oli viimane koht mida enne Tallinnat väisasin. Sealt tulin suurele teele ja otse põrutasin Paldiskini välja. Enne Paldiskit keerasin paremale , et Pakri poolsaarele ring peale teha. Aga seal parasjagu käimas Tallinna ralli kiiruskatse ja mõned teed suletud. Üks kohalik vene keelt kõnelev noorhärra aga seletas kus ja kuidas minna et majakani jõuda. Ütles et ta rolluga käib sealt kaudu vahepeal kalal. Hästi seletas. Kuradi lahedad rajad olid.
Paldiskist edasi läbi Kurkse, Padise kuni Nõval asuva RMK laagrikohani välja. Seal sai ööbitud.

4 päev. Trass mahtus yhele lingile ära.
http://routebuilder.org/1bg3#.Vd4FXtRQiw4.email

Hommikul kohe tuld ja minema. Jällegi laheda metsavahe ja kruusateed. Eramaade märke hakkas ka vähemaks jääma. Kohe sai aru et olin Tallinnast kaugenemas. Ilmselt vist oleks saanud edasi ka lausa mere äärt mööda, aga kas see eetiline oleks olnud... Aga metsasihte ja RMK hooldusteid leidub üsna palju sealkandis. Nii et on mida nautida. Hommiku poole sai läbitud trass kuni Haapsaluni välja. Sai külastatud Noarootsit ka. Aga ega seal peale paari kruusatee midagi ei olegi. Peale lõunat Haapsalus viis trass mööda Ungru teed Pullapääle. Sai ringi sõidetud nendel aladel kus peaaegu oleks alanud 1993 aastal kodusõda. Nüüd on poolsaare otsas märk ees ja eramaa. Sealt edasi mööda läänerannikut Matsalu poole. Pusku ja Tuuru vahel oli eriti nauditav sõita väikeseid teid mööda. Sai nii liiva kui isegi mingil määral vett ja muda. Mõnel kohalikul oli väga imestunud nägu peas kui äkki ilmus tema värava tagant võsast porine tsikkel ja tuuritas vaikselt edasi. Tema teada sealt ju teed ei välju. Aga tsiklimehe atlas jällegi näitab, et tee on olemas. Mis siis, et aastaid pole kasutaud seda. Ja selliseid radu oli seal palju.
Ümber Matsalu lahe tuli teha tiir mööda asfalti. Tuudilt sai põõratud jällegi kruusale. Seal midagi huvitavat ei olnud. Tavalised tolmused kruusateed. Ilm oli ilus ja lihtsalt nautisin kulgemist.. kuni suurte kõrgete tuulikute vahel jõudsin Virtsusse.
Virtsus kiire söök ja edasi mööda vanat raudtee tammi mööda .. mõlemal pool meri loksumas. Seal Läänemaal mulle enam uudist eriti polnud. On aegade jooksul kõik need teed seal suremalt osalt läbi sõidetud. Tõsi- mõni metsarada oli ka veel mul avastamata.
Pealelõunaks olin Pärnus tagasi kenasti.

Mida kokkuvõtteks öelda.
Eestimaal on ikka sittakanti ilusaid ja huvitavaid paiku. Mida raskem on sinna ligipääs, seda kenam ja puutumatum see on.
On palju huvitavaid teid ja radu. On nii 1 kui 2 kui ka 3 käiguga läbitavaid. On täpselt nii palju ja niisuguse raskusastmega kui ise viitsid neid otsida.
Oli nii lahedaid piimapukke- osad juba viltu vajunud ja osad kui kunstiteosed. Oli taluhoovides palju ka nostalgilist vene tehnikat. Oli nii põllumainaid kui ka sõiduautosid ja isegi RAF buss.

Kui millalgi viitsimist on, siis riputan ka mõne pildi ülesse.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com

Sverre
Postitusi: 340
Liitunud: 19 Mär 2004, 11:49
Tänatud: 15 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Sverre »

Hea jutt, lausa lust lugeda ja kaasa elada. Tänud. :)

Sverre


Erci
Postitusi: 754
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Erci »

Huvitav lugemine. Omal ka plaanis Eestile maksimaalne ring peale teha, kuid olen arvestanud, et korralikult tehes läheb 5-7 päeva. Eratee silt on ju vaid informeeriv teave ja ei takista edasi sõitmast. Kui maaomanik ei soovi, et sisse sõidetaks peab seal olema LS vastav liiklusmärk ees (mitte see väike).

___________________________
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Erci kirjutas:

Huvitav lugemine. Omal ka plaanis Eestile maksimaalne ring peale teha, kuid olen arvestanud, et korralikult tehes läheb 5-7 päeva. Eratee silt on ju vaid informeeriv teave ja ei takista edasi sõitmast. Kui maaomanik ei soovi, et sisse sõidetaks peab seal olema LS vastav liiklusmärk ees (mitte see väike).

Teinekord tasub lausa juttu teha, pererahvas v'ib olla üllatavalt sõbralik ja siklilembene :bsmile:

Pilt
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7387
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1087 korda
Tänatud: 1093 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Eramaal viibimise teema kolis siia: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=726725

Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kalle »

Eestimaa on vägev igatahes!
Mul küll reisikirja pole, aga mõtlesin panna mõned pildid ühest väiksest Soometiirust. Egas muud erilist, kui et sai lapsed ka tsikliga kaasa võetud. Eelmine aasta sai neid veidi kohalike sõitudega harjutatud ja seekord siis järgmine etapp. Vägagi hästi õnnestus ja 1500km ring oli kõigile nauditav. Ja mis siin muud trikki, kui anna aga piisavas koguses lõbustusparki ja randa ette ja selle põnevuse ootuses olid nad väga tublid sõidukaasalased. Veidi kesksoomet ja veidi rohkem järvistut ja oligi tehtud. Ehk õnnestub järgmine aasta ka midagi sarnast..juba nõutakse:)

https://picasaweb.google.com/1138402880 ... tification#

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: HD
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kent »

kalle kirjutas:

Eestimaa on vägev igatahes!
Mul küll reisikirja pole, aga mõtlesin panna mõned pildid ühest väiksest Soometiirust. Egas muud erilist, kui et sai lapsed ka tsikliga kaasa võetud. Eelmine aasta sai neid veidi kohalike sõitudega harjutatud ja seekord siis järgmine etapp. Vägagi hästi õnnestus ja 1500km ring oli kõigile nauditav. Ja mis siin muud trikki, kui anna aga piisavas koguses lõbustusparki ja randa ette ja selle põnevuse ootuses olid nad väga tublid sõidukaasalased. Veidi kesksoomet ja veidi rohkem järvistut ja oligi tehtud. Ehk õnnestub järgmine aasta ka midagi sarnast..juba nõutakse:)

https://picasaweb.google.com/1138402880 ... tification#

Kk

Tegelt panedki selliseid pilte netti ülesse?

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

kent kirjutas:
kalle kirjutas:

Eestimaa on vägev igatahes!
Mul küll reisikirja pole, aga mõtlesin panna mõned pildid ühest väiksest Soometiirust. Egas muud erilist, kui et sai lapsed ka tsikliga kaasa võetud. Eelmine aasta sai neid veidi kohalike sõitudega harjutatud ja seekord siis järgmine etapp. Vägagi hästi õnnestus ja 1500km ring oli kõigile nauditav. Ja mis siin muud trikki, kui anna aga piisavas koguses lõbustusparki ja randa ette ja selle põnevuse ootuses olid nad väga tublid sõidukaasalased. Veidi kesksoomet ja veidi rohkem järvistut ja oligi tehtud. Ehk õnnestub järgmine aasta ka midagi sarnast..juba nõutakse:)

https://picasaweb.google.com/1138402880 ... tification#

Kk

Tegelt panedki selliseid pilte netti ülesse?

Tõesti. Väga halb idee.
http://perejalaps.delfi.ee/vaikelaps/ka ... d=72337309

Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kalle »

Kriitika arvesse võetud, teeme korrektuure.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

Erci
Postitusi: 754
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Erci »

Eramaal teemat mu arvuti ei leia. http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=726729 [Korras http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=726725]

Kalle. Vägev matk terve perega. Kas sul naine sõidab nagu ise motikaga ja Sina siis lastega selle korviga rattaga? Mis marki see masin sul täpsemalt on?

___________________________
Kasutaja avatar

Teema algataja
kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kalle »

Sõidab ise jah. Selle TDMiga läheb 10 hooaeg tal, varem muud asjad. 12 aastat koos kahel rattal reisukesi tehtud, nüüd siis esimene sedasi. Korviga ratta margiks on passis omavalmistatud mootorratas:) Korv tuli Soomest ja on samuti käsitöö, ülejäänu tegin sinna ümber..päris kaua võttis aega muude asjade kõrvalt, aga nüüd on päris hea vahelduseks.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 334
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Kalts »

http://geoape.com/tracklogs/201508-rumeenia-5160

Kaks motikat (G650 Xc ja Domikas) käruga Ungarisse, üks tagasi.. Seekord oli nagu sihuke sponsimaiguline reis, läksin ühepütase bemmiga, et Domikaga samal pulgal ja sõitjale teejuhiks olla. Esimene nädal sattus külmalaine ajasse, Rumeenia kohta oli ikka väga kole ilm ausõna. Domikaga sõitjal tuli koduigatsus õige ruttu peale, niiet pärast kolme koossõidu päeva pööras ta otsa tagasi ja jäin jälle üksi. Passisin mõne päeva Brasovis Anu juures kuniks halb ilm taandus ja edasi läks kõik n.ö. ülesmäge ;) Sõitsin mõnel mägisel kruusakal kuhu tegelikult plaanisin turvalisuse mõttes kahekesi minna. Kui esimene külm ja vihmane nädal välja arvata, siis majutuses olin ainult 2 ööd, muidu telkisin. Järgmine kord lähen jälle Xc'ga, sest väiksem ratas ja pikema käiguga vedrustus lubab uidata seal kuhu TDM'ga asja pole. Ütleks nagu Kalle, et on päris hea vahelduseks.

--
Vallo


Metsanotsu
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Dets 2003, 16:15
Tänatud: 2 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Metsanotsu »

Hea on kodus haige olla, siis tekib vaba aega ja saab vanad poolikud asjad valmis teha.

Aasta oli siis 2014 ja 3 porgandit käisid Gruusias. Aga eks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

https://www.youtube.com/watch?v=Zz6oMLFDRUE


Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Väga nauditav vaatamine. Edu teile. :bsmile: :bsmile:
Ps. Kas see kohver /mida ilmselt kohalik dzigitt seal puuhalu ja kirvega sirgeks taob/ sai viga seal üleval kukkudes?
Kuidas sel Jossil õnnestus roomik maha saada?

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com

Metsanotsu
Postitusi: 126
Liitunud: 27 Dets 2003, 16:15
Tänatud: 2 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas Metsanotsu »

See kohver õnnestus kaotada selle sama künka otsa sõites. Ühtegi teed sinna ei läinud ja rohi oli märg ja nii see sinine porgand seal külili käis.
Kui me Omalo külla jõudsime siis hakkas järgmine päeav sadama nii kõvasti et olime põhimõtteliselt vihmavangis seal paar päeva enne kui saime hakata alla sõitma. Vihm oli kusagilt tee ära uhund ja lindikas läks seda korda tegema aga ei jõudnud eriti kaugele. Mäest alla sõites hakkas libisema ja vedas lindi maha. Kui seda tohutut savi kihti vaadata mis seal juba enne liikuma hakkamist eelmisest korrast oli lintide vahele jäetud siis tegelt ei imesta ka :D


grahv
Postitusi: 1182
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas grahv »

Hr.Nõel kirjutas:

Kuidas sel Jossil õnnestus roomik maha saada?

Enamasti nagu tsikli puhulgi - laiskus aj koonerdamine... Juhtrattad/hambad kulunud, roomik veninud. Nt pööramisel hakkab tagatähik üle viskama jne.

G

Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 444
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 67 korda
Kontakt:

Re: Reisikirjad

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Eelmise aasta Pamiiris käigust esimene osa valmis.

Venemaa-Kashastan-Kõrgestan-Tajikistan-Kõrgestan-Kashastan-Venemaa

15000km
28 päeva

BMW F800GS
2xHonda Transalp 700
Yamu XT660R
Yamu XT660Z
Yamu XTZ750

:bsmile:
Karu

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Motomatkamine”