Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

MannyEric
Toetajaliige
Postitusi: 131
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Gemelo de África
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas MannyEric »

Veel üks kalkulaator:
https://automaks.codelab.ee/

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20

Kasutaja avatar

MannyEric
Toetajaliige
Postitusi: 131
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Gemelo de África
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas MannyEric »

M.T. kirjutas: 10 Okt 2023, 09:54
Kellegi matemaatikahinne on kusagil ikka puudulik olnud.
Ilmselt selleks tehtigi uus eelnõu ja oodatav laekumine riigikassasse korrutati 2-ga. Igaks juhuks, kui matemaatika lonkab, siis teeme varuga :wack:

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2436
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas M.T. »

MannyEric kirjutas: 10 Okt 2023, 10:02
Veel üks kalkulaator:
https://automaks.codelab.ee/
Nüüd sai pilt selgemaks. Ja paistab, et summa tuleb ca 2x madalam, kui esimese arvutuse järgi sain. Ei teagi nüüd kohe mida selle ülejääva rahaga teha, kellelgi häid aktsiatesse investeerimise mõtteid? :mrgreen:
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7356
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1078 korda
Tänatud: 1058 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma soovitan Eesti riigi võlakirjadesse paigutada.
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Et palju krossimehed bussi eest maksma hakkavad?
Minu kaubakäru näitel mis on N1:
Põhiosa on 50 eur.
Mootor on 1998 cm3 ja võimsus on meeletud 55Kw.
Kokku siis 195 raha aastas.

Tore, kas pole?
Sama asi istmetega oleks 50 eur...
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1222
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Turist »

Vaatasin näiteks oma peres oleva 10 aastat vana auto kohta, registreerimismaks oleks 1775 eur. See moodustab auto hetke turuhinnast u. 20%. Seega väljamaalt toodud kasutatud autod lähevad selle võrra kallimaks. Muidugi ilmselt mingil määral ka uuena Eestis registreeritud, aga hiljem kasutatuna müüdud autod, vaevalt et esimene omanik tahab selle summa tervenisti ise "alla neelata". Pigem isegi- ei usu, et uuena Eestist ostetud ja väljamaalt toodud kasutatud autode hinnad erinema hakkavad, lähevad kallimaks kõik ühtemoodi ehk siis ühele keskmisele 10 aastat vanale autole (mu auto näitel) tuleb 20% juurde. :wack:
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 309
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas henri »

Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.

Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 543
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Kui nüüd enda auto ja tsikli makse vaatan, siis on need enam vähem võrdsed, ühte kasutad 12 kuud aastas, teist ~7kuud, selle järgi nagu proportsioon ikka väga paigast ära. (togi)

701
Toetajaliige
Postitusi: 458
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 129 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 701 »

kiilas kirjutas: 10 Okt 2023, 14:03
Kui nüüd enda auto ja tsikli makse vaatan, siis on need enam vähem võrdsed, ühte kasutad 12 kuud aastas, teist ~7kuud, selle järgi nagu proportsioon ikka väga paigast ära. (togi)

Propotsiooni säilitamiseks tuleb rohkem tsikliga sõita.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

joel
Postitusi: 1805
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

kiilas kirjutas: 10 Okt 2023, 14:03
Kui nüüd enda auto ja tsikli makse vaatan, siis on need enam vähem võrdsed, ühte kasutad 12 kuud aastas, teist ~7kuud, selle järgi nagu proportsioon ikka väga paigast ära. (togi)
Seda on algusest peale ju rõhutatud, et sõitmise proportsioon ei puutu asjasse. Õigemini puutub, aga just vastupidi - kui sõidad vähe või üldse mitte (peatatud registrikandega romud), siis nutad ja maksad senikaua, kuni alla annad ja oma risu pressi alla saadad.
Joel

joel
Postitusi: 1805
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

henri kirjutas: 10 Okt 2023, 13:39
Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.

Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Eespool viidatud kalkulaator https://automaks.codelab.ee/ kirjeldab tulemuse juures ka arvutuskäiku.

Näiteks 232 g/km NEDC kaubiku korral:
NEDC CO2, arvutuslik WLTP: 322.48 g/km
CO2 komponent 300g/km ületavalt osalt (22.48 g/km): 89.92 €
CO2 komponent 251-300g/km osalt (50 g/km): 175.00 €
CO2 komponent 205-250g/km osalt (46 g/km): 138.00 €
CO2 komponent kokku: 402.92 €

EDIT: Samas pole ka kindel, et selle kalkulaatori autorid on seni eelnõu ja arvutuskäigu kohta avaldatud infot 100% õigesti tõlgendanud. Näiteks üle 20 a vanuse tsikli kohta väidab kalkulaator maksuks 0€, milles ma mõnevõrra kahtlen.
Joel
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 309
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas henri »

joel kirjutas: 10 Okt 2023, 14:44
henri kirjutas: 10 Okt 2023, 13:39
Kas keegi seletaks mulle ära selle CO2 asja. Auto andmetes on kirjas 129g/km kohta. Saan aru, et pean selle korrutama 1,24-ga, saame vastuseks ~160 g/km kohta.

Kui selle tulemusega maksumäär (ntx 3 või 3,5 eurot) läbi korrutada siis tuleb ju väga suur summa. Aga kalkulaatorid kasutavad mingit teist väärtust CO2 jaoks. Kust see saadud on? Mis valemiga ma saan auto andmetes olevast numbrist väärtuse, mida pean korrutama maksumääraga?
Eespool viidatud kalkulaator https://automaks.codelab.ee/ kirjeldab tulemuse juures ka arvutuskäiku.

Näiteks 232 g/km NEDC kaubiku korral:
NEDC CO2, arvutuslik WLTP: 322.48 g/km
CO2 komponent 300g/km ületavalt osalt (22.48 g/km): 89.92 €
CO2 komponent 251-300g/km osalt (50 g/km): 175.00 €
CO2 komponent 205-250g/km osalt (46 g/km): 138.00 €
CO2 komponent kokku: 402.92 €

EDIT: Samas pole ka kindel, et selle kalkulaatori autorid on seni eelnõu ja arvutuskäigu kohta avaldatud infot 100% õigesti tõlgendanud. Näiteks üle 20 a vanuse tsikli kohta väidab kalkulaator maksuks 0€, milles ma mõnevõrra kahtlen.
Ma pole ka üldse kindel, et asjast õigesti (ja üldse üheselt võimalik) aru on saadud. Mina oma peaga saan nii aru, et kui sinu auto kuulub heitmeklassi üle 300 g/km siis pead sa oma WLTP täie rauaga sellele klassile vastava määraga läbi korrutama (ehk siis antud näite puhul 322,48 x 4 eurot = 1289,92 eurot). Palun lükake ümber (oleks positiivne:).
Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

MannyEric
Toetajaliige
Postitusi: 131
Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
Tsikkel: Gemelo de África
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas MannyEric »

Lõplik selgus vist tuleb alles siis, kui eelnõu läheb Riigikokku menetlemiseks...
Praegu on jah kõik mitmeti tõlgendatav
Päris kindel on see, et tegemist on 100% varamaksuga, mille ainus eesmärk on riigikassa täitmine. Igasugune roheline umbluu selle ümber on lihtsalt vee sogamine

Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2436
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 336 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Vaadates seda registreerimistasu plaani, siis 2024 tuleb kõva uute ja Eestisse toodud kasutatud autode müügiaasta. 2025 lisanduvad vist ainult Tšehhi “turistid”.
Mis krdi pärast peaks isegi plank Passati pealt riigile veel 2000+ EUR kinkima, lisaks suurenenud KM-le?
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 372
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 62 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Henn »

M.T. kirjutas: 10 Okt 2023, 16:40
Vaadates seda registreerimistasu plaani, siis 2024 tuleb kõva uute ja Eestisse toodud kasutatud autode müügiaasta. 2025 lisanduvad vist ainult Tšehhi “turistid”.
Mis krdi pärast peaks isegi plank Passati pealt riigile veel 2000+ EUR kinkima, lisaks suurenenud KM-le?
Sest Sihtasutus .......vähemuste Tööhõive ja Sotsiaalse Sidususe Arengu Instituudi juhatuse liikmed tahavad oma kokkulepitud töötasu ja järgmise aasta konverentsi kulude katmist.
Lisaks eelpool mainitule ka kõik ülejäänud Eesti rahva heaolu nimel loodud sihtasutused. Mõni neist -Autovaba ühiskonna ja puhtama looduse (elanikevaba fosforiidimaardla) nimel võitlev SA, sooviks 4000eur selle Passatimehe käest.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3828
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 161 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas sepp »

kiilas kirjutas: 10 Okt 2023, 14:03
Kui nüüd enda auto ja tsikli makse vaatan, siis on need enam vähem võrdsed, ühte kasutad 12 kuud aastas, teist ~7kuud, selle järgi nagu proportsioon ikka väga paigast ära. (togi)
Asi on nii paigast ära, et ma peaksin hakkama tsiklite eest maksma rohkem kui auto eest.
Auto 50e, üks tsikkel 75e ja teine 60e ja halekoomiline on veel see, et mõlemal tsiklil on aastane kindlustus ka odavam kui see maks.

joel
Postitusi: 1805
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

sepp kirjutas: 10 Okt 2023, 22:25
Auto 50e, üks tsikkel 75e ja teine 60e ja halekoomiline on veel see, et mõlemal tsiklil on aastane kindlustus ka odavam kui see maks.
Sellele murele on ju imelihtne lahendus - löö oma tsikli andmed kindlustuse kalkulaatorisse ja ma olen täiesti veendunud, et leiad sealt lausa mitu kindlustajat, kes pakuvad sõidukimaksust kallimat aastast kindlustust :bsmile:
Joel
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1489
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Üks tähelepanek veel - kui alustuseks regamismaksu tõttu autode müük väheneb, siis vähe sellest, et regamismaks jääb saamata, jääb saamata ka käibemaks ostmata jäänud sõidukitelt ehk siis uute sõidukite puhul võib oodata laekumiste vähenemist.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1479
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Ain »

Ivoonu kirjutas: 11 Okt 2023, 11:38
Üks tähelepanek veel - kui alustuseks regamismaksu tõttu autode müük väheneb, siis vähe sellest, et regamismaks jääb saamata, jääb saamata ka käibemaks ostmata jäänud sõidukitelt ehk siis uute sõidukite puhul võib oodata laekumiste vähenemist.
Summaarselt tuleb see ikka sama välja kuna ilmselt järgmise aasta lõpuni ostetakse oluliselt rohkem sõidukeid nende poolt kes nagunii lähiajal seda on plaaninud.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2022
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas bitter »

sepp kirjutas: 10 Okt 2023, 22:25
Asi on nii paigast ära, et ma peaksin hakkama tsiklite eest maksma rohkem kui auto eest.
Auto 50e, üks tsikkel 75e ja teine 60e
Ilmselgelt on sul autoga midagi paigast ära. Liiga väike, liiga vana, liiga aeglane või hoopistükkis EV. Peaksid selle asemele mingi normaalsema vaatama, saad proportsioonid paika.
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 372
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 62 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Henn »

Mul on 2019a 1.5TSI Superb. Mingi kalkulaator pakub 117eur aasta. Läbisõit 112000. Tõenäoliselt võiks 3-4a pärast mõelda väljavahetamise peale, ma kardan, et see masin ei sõida peale 300000km enam murevabalt. Aga siis on uue Superbi hind 55000eur. Praegu oleks kõige rohelisem projekt müüa Superb maha. Turuväärtus on vist kõrgem kui liisingujääk. Tuua Rootsist mingi vanakooli raud ja teine varuosadeks ja sõita järgmised 10a ilma liisingu ja kaskota. Sama kalkulaator pakkus 2008a Volvo S80 151kw diisli aastamaksuks alla 100eur.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3828
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
Asukoht: Keila - Tallinn
Tänanud: 161 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas sepp »

bitter kirjutas: 11 Okt 2023, 12:48
sepp kirjutas: 10 Okt 2023, 22:25
Asi on nii paigast ära, et ma peaksin hakkama tsiklite eest maksma rohkem kui auto eest.
Auto 50e, üks tsikkel 75e ja teine 60e
Ilmselgelt on sul autoga midagi paigast ära. Liiga väike, liiga vana, liiga aeglane või hoopistükkis EV. Peaksid selle asemele mingi normaalsema vaatama, saad proportsioonid paika.
Minu jaoks on kõik autod liiga aeglased ja ei pane neile rõhku. 2016a diisel ja paras töölkäimiseks.
Olen omanud erinevaid ja tööle-koju sõiduajaks tuleb sama aeg 200kw autoga ja 100kw autoga :mrgreen:
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1222
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mõni (näiteks Lamborghini Aventadori omanik juriidilise isikuna) saab sõiduauto pealt ka sellise summaga riigieelarvesse panustada. :bsmile:
11.jpg

joel
Postitusi: 1805
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas joel »

Aventadori omav juriidiline isik on kurioosum, istmetega väikebussi omav juriidiline isik seevastu täiesti tavaline nähtus. 10 a vana 8-kohalise MB Vito aastamaks 1074.72€ on päris karm.
Joel
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1222
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja. :wack:

2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Turist kirjutas: 12 Okt 2023, 14:39
Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja. :wack:
Kusjuures me olemegi juba selles kohas kus raha ei ole enam väärtus vaid vahend mille kaudu me saame oma töötunde vahetada.
Näiteks kui mina kasvatan porgandeid ja austatud tsiteeritav kartuleid ning me kulutame kumbki ühe töötunni kilo produktide kasvatamisele ja mina tahan kartulit ning lugupeetav porgandit siis me vahetame neid ja lõpuks me vahetame oma töötunde ning mis väärtus vahendajal ehk rahal on pole tähtsust.
See on vaid number ja ma juba pikemat aega arvestan oma sissetulekuid-väljaminekuid töötundides.
Kui mul on näiteks tsiklil vaja klappe reguleerida ja see võtab aega tunni ning töökoda küsib mu käest kolm minu töötundi siis ma reguleerin need klapid ise.

Probleemid tekivad kui ma hakkan töötunde ette koguma ja vahetan kõik porgandid rahaks aga austatud tsiteeritaval on trükimasin mis raha teeb siis sellega võetakse kohe mul töötunde ära ja just see praegu toimubki kus töötundide vahendajale tuleb numbreid juurde kuid kõik muu jääb samaks ning kaotaja on see kes oma tunde rahas hoiab.

Praegu ongi riik võtnud meilt rohkem töötunde ära võtta lisaks senivõetule aga see viib lihtsalt tundide vahendaja väärtust alla ja ette kogutu väärtus langeb.

Tegelikult ei erine riik praktiliselt millegi poolest maffiast kes katust pakub.
Pakutakse samu asju nagu kaitse teiste katusepakkujate eest, tegutsemisvõimalust ja kohta ning turvatunne, kuid seda nimetatakse teisiti ja see on parketikõlblik.
Kuni "katuse" eest võetakse vastuvõetav arv töötunde pole ka probleemi ja need kellele "katust" pakutakse on sellega rahul.
Nüüd aga ei käi katusepakkuja enam ise münti korjamas vaid on võtnud tööle varahalduri, maksukogumisameti juhi, tema nõunikud ja nemad saavad meie töötunde omale ning nendele antakse meilt võetud tunde.
Lõpuks läheb rahvas minema teise katusepakkuja juurde kes talt vähem tunde võtab ja meie töökoormus aina tõuseb...

Üldharivaks näiteks võtame aja kus meil oli pärisorjus ja talupoegadel olid mõisa normid täita lisaks enda elatamisele.
Sel ajal loeti, et inimene peab töötama päevas 12 tundi et end ära elatada ja mõisa teonorm ära täita.
Teonorm sellest oli 4 tundi ja seda nimetati orjapidamiseks.
Nüüd maksame maksudeks laia laastuga 50% oma sissetulekust ja seda nimetatakse hinnaks mida me peame maksma oma vabaduse eest...

Mõtelgem korra selle üle...

701
Toetajaliige
Postitusi: 458
Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
Tänanud: 129 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas 701 »

Selle mõisa jutu peale ma tahaks lisada, et uurisin oma talu kohta ja laias laastus pidi talust iga päev keegi mõisas tööl olema. Seda siis 1800 alguses. Kas sulane või peremees, seda kah jämedalt pooleks. Seega tundub, et pärisorjus oli suhteliselt "odav" võrreldes tänapäevase maksukoormusega.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/

will111
Postitusi: 5289
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 388 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas will111 »

kaks viimast posti siin teemas on vägagi paljuütlevad ja igatpidi huvitav info, mina näiteks arvasin (kuigi jah, see oli suhteliselt laest võetud oletus) et kunagine nö. pärisorjus oli ikkagi suurem koormus kohalikule lihtsale inimesele. tuleb välja, et tõepoolest...polnudki nii halb variant võrreldes tänasega :D
Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 543
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 85 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Turist kirjutas: 12 Okt 2023, 14:39
Kokkuvõttes maksavad selle maksu kinni kõik, ka need kellel ühtegi autot ei ole ja ainult elektritõuksiga sõidavad või jalgsi käivad. Kui autosid kasutavatele ettevõtetele tekib lisakulu, siis peavad nad selle kompenseerimiseks korrigeerima oma toote/teenuse hinda ja kasvõi mingi suure ringiga on kõik tooted ja teenused ning inimesed sellest mõjutatud. Näiteks transpordifirma -> transporditeenuseid kasutav kauplus -> kaupluse klient -> paljud kliendid on ettevõtjad ja selleks et sissetuleku ostujõud säiliks, tõstavad oma täiesti suvalise toote/teenuse hinda (mida tõuksimees tarbib), mis ei ole näiliselt mitte kuidagi autodega ja transpordiga seotud... Mingiks ajaks riigi rahakott pakseneb, aga ringiga jõuab see mõju ka sinna. Riigiasutuste transpordiga seotud kulud kasvavad, ka tarbitavate kaupadel ja muudel teenustel, samuti nende töötajad hakkavad rohkem palka tahtma ning varsti hakkab riigil jälle raha väheks jääma. Siis kui jahedaks hakkab kiskuma, tuleb uuele "püksi pissimise" ringile minna, saab veidikeseks jälle sooja. :wack:
Tuttava kommentaar Fb-s ühe postituse all:
No vaatame,kui see maks jõustub. Mul registris olev Atv lumelükkamiseks,peres üks pereauto ja kaks OÜ autot korstnapühkimiseks ja pottseppa töödeks. Eks ole näha mis hind peale automaksu korstnapühkimisele tuleb. Ma ei sõida nendega lõbu pärast nagu võrklaev arvab. Ilmselt klientide arved suurenevad. Maal ilma kahe autota ei tule toime,kui naine sõidab ühes suunas ja mina 30 kilti hoopis teisele poole tunnike varem. Tööauto kulud jäävad ilmselt kliendi kanda ja seega teenuste hind tõuseb,ka neil kellel autot pole ja käivad jala.
Viimati muutis kiilas, 12 Okt 2023, 20:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 1479
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Väärt mõtteid teemal "Sõidukimaks kaks tuhat kakskümmend kolm/neli"

Lugemata postitus Postitas Ain »

Eks loomulikult kõik kulud ettevõtluses lähevad lõpuks kliendile edasi. Vaatasin just tsiklite ja ATV-de makse mis suurusjärgus 45-75€ aasta. Lumelükkamiseks aastapeale atv kulu 45-50€ ei ole üle mõistuse number. Ma ei ole vaadanud kaubikute hindasi. Aga kui võtame korstnapühkija siis tema peaks saama sõiduautoga hakkama. Kui jagada see mõnisada € 12 kuu peale ära siis mõnikümmend € ei tohiks kuus midagi ulmelist olla.
Ise ostsin juba 1,5a. tagasi väikse elektriauto millega linnavahel kärutada. Selle aasta maks tuleks kuskil 50€ kanti.
Aga need kes linavahel RAMidega sõidavad ilmselt hakkavad korralikult maksma..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”