Tagapidur vs. mootoriga pidurdamine
Moderaator: Moded
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Re: Ettesõitt !!!
Krt....bond kirjutas:Taga ratas plokeerus kuskil 100-150m ja viskas juba väga ohtlikult külje ette.
Mida kuradit sa tagapiduriga üldse pidurdad? Sellise pidurdustehnikaga pole ime, et tsiklimehed teel püsida ei suuda...
ÕPI SÕITMA ennem kui liiklusesse ronid!!!!
ja muideks Ettesõitt kirjutatakse ikka nelja T-ga... mitte aga kahega nagu sinu pealkirjas....
Mees tuleb ja räägib oma napist eluga pääsemisest, ja selle asemel ,et öelda ,et napilt läks, saab ta sõimata ,et ei oska sõita...
Siis veel räägite , et bikerid koguaeg surevad ja avaldate kaastunnet.
Muidugi , see pidurdustehnika oli vale, aga see selleks.
Tõesti vedas sul, et pääsesid sealt.
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Vedas jahh, et pääses... aga ennem kui motika selga ronida ja hakata kiirustama võiks tegelane endale selgeks teha kuidas hoopis kiirelt seisma jääda...shadows kirjutas:Muidugi , see pidurdustehnika oli vale, aga see selleks.
Tõesti vedas sul, et pääsesid sealt.
sellise "tagapigur plokki" tegelasega küll koos sõita ei tahaks... Ohtlikud sellised nii endale kui ka teistele liiklejatele...
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Roth kirjutas:Einoh, tähelepanelikkust!!
Ta kirjutab ju, et mõlemat pidurit kasutab koos!![]()
Roth kirjutas:Esipiduri sain enne sõitu ära sättida, et ei oleks liiga äkiline. Tõin tsikli saksast ja see oli reguleerinud nii äkiliseks et vaevu said linki puutuda, kui juba pidurdas. Ja tagantjärgi on hea meel et natuke piduri maha keerasin, sest muidu oleks lihtsalt ülepea sõit old.
"tagapigur plokki" rattur kirjutab ju selgelt kuidas ta enne sõitu esipidurit maha keeras... Sellise ratta nagu ZX-6R esipidur on ju kohutav sit??unnik.. on mingi käkerdis piduripump, millega ei saa pidurdada... Kruti seda kui põhja tahes...
Ühesõnaga "tagapigur plokki" keeras maha midagi mida sellel rattal kunagi olnud pole...
-
bond
Täiesti vale arusaam. Ma ei tea kommionu mis piduritega sa proovinud oled zx6r aga minu pidurid ei ole üldse sitad. Sakslane vahetas kettad uuematüübi karikakar ketaste vastu. Uued klotsid ka ees ja pidurid väga erksad. Esipidurit vajutasin muidugi rohkem ja algselt tagaratas oli piiripeal. Eesmärk pole kunagi plokki lasta tagaratast, aga kuna auto tuli järjest lähemale siis tuleb ju valida kas rohkem veel mõlemat pidurit vajutada või siis tagant selga sõita.Kommionu kirjutas:Roth kirjutas:Einoh, tähelepanelikkust!!
Ta kirjutab ju, et mõlemat pidurit kasutab koos!
Roth kirjutas:Esipiduri sain enne sõitu ära sättida, et ei oleks liiga äkiline. Tõin tsikli saksast ja see oli reguleerinud nii äkiliseks et vaevu said linki puutuda, kui juba pidurdas. Ja tagantjärgi on hea meel et natuke piduri maha keerasin, sest muidu oleks lihtsalt ülepea sõit old.
"tagapigur plokki" rattur kirjutab ju selgelt kuidas ta enne sõitu esipidurit maha keeras... Sellise ratta nagu ZX-6R esipidur on ju kohutav sit??unnik.. on mingi käkerdis piduripump, millega ei saa pidurdada... Kruti seda kui põhja tahes...
Ühesõnaga "tagapigur plokki" keeras maha midagi mida sellel rattal kunagi olnud pole...
Ma ei saa aru mis minu pidurdamisel häda oli ? Mõtlen just seda, et kuidas sina siis pidurdad sellises olukorras (Ütlesid eelnevas postituses, et õpi pidurdama). Enne kui vastad siis minu EESMÄRK POLNUD RATAST LOHA LASTA !!! Lihtsalt tagaots läks tänu esipidurile tunduvalt kergemaks ja ratas plokeerus paremini.
EDIT: Ja tänases Õhtulehes on kirjas, mis jamaga üks 81 aastane memm hakkama sai.
Usun, et kommionu on oma ZX-6R-ga piisavalt palju rinkat sõitnud .. Ma ise ei ole oma ZX-9R-i piduri võimsusega ka sugugi rahul. Netist lugesin samuti, et väga tugev pidur onbash kirjutas:Review tegijad just ütlevad, et zx-6r on 600ccm R-seeria tsiklitest kõige paremad pidurid :S . Huvitav kas kommionu ise on ka sellistes piisavalt ohtlikes olukordades viibinud, et ta nii kindla meelega seda räägib. Järsus pidurdusel ohtlikus olukorras paljudel lihtsalt instinktidest läheb tagaratas blokki. Kahtlen, et keegi seda meelega teeb :S. Ja ma ei saa aru miks on vaja kohe sõimama hakata, kui keegi nüüd ühe kogemuse võrra rikkamaks sai ??
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Loomulikult olen ma neid kawa nässakaid ikka hunnikus omanud ja esipidur on suht ainukene asi mis sellel rattal tõsiselt ei toimi... See piduripump 16mm mis sellel rattal originaalis on ei kõlba ju supersport rattale... Vähemalt mina suudan selle pidurdades vastu gaasirutskat lajatada (metall pidurivoolikud + dot 5.1)... Ainus võimalus saada kawale esipidurid on piduripumba vahetus... Ainsa võimalusen kuidas kawaga pidurdada saab on asjale korralik piduripump 19x20mm ja korralik pidurivedelik panna (dot5.1 Castrol)bash kirjutas:Review tegijad just ütlevad, et zx-6r on 600ccm R-seeria tsiklitest kõige paremad pidurid :S . Huvitav kas kommionu ise on ka sellistes piisavalt ohtlikes olukordades viibinud, et ta nii kindla meelega seda räägib.
Tagapidur supersport rattal on asfaltkattega teel sõites täiesti mõttetu asi... Seda tagapidur enne ja siis esimest võite siin kroomimeestele rääkida...
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
nii... ehh.. see ongi kawa pidurisilindri eripära, et see ka uuena ei tööta... (mul zx6 sõitnud 4000km) Ainus mis päästab on selle vahetus (kuna ratas oli rookie600, siis seal ei ole ju piduripumba vahetus lubatud)... kasvõi mõne teise supersport ratta originaali vastu... Kuidas nad selle pidurisilindri küll nii kehvakese teha suutsid jääb arusaamatuks....stonefree kirjutas:Ma ise ei ole oma ZX-9R-i piduri võimsusega ka sugugi rahul. Netist lugesin samuti, et väga tugev pidur onJu siis on pidurisilinder parajalt vatti sasanud juba ja ei tööta nii hästi nagu uuel.
2.7-1 KLASS Rookie-600 – TEHNILISED TINGIMUSED kirjutas:Esi- ja taga-peasilinder peab olema tootja originaaltoodang vastavalt homologeeritud mootorrattale...
Jah, usun kyll, et kui vaja on maksimaalselt kiiresti pidama saada siis tagapiduri kasutamine on õigustatud, ikkagi annab mingi 10 % pidurdusest. Kui aga tahad kontrolli juhitavuse üle säilitada, siis tagapidur ei sobi, sest nii kui tagaratas blokki läheb liigud edasi ainult otse. Usun, et 95 % juhtudest teeb tagapidur ohtlikumaks kui aitab. Ma olen kuulnud, et MotoGP-s mõne vennad isegi kasutavad tagapidurit vahel aga neil pole just tavaline tehnika ja oskused on ka teisel tasemel.Kristoferr kirjutas:Tagapiduriga kaasaaitamine pidurdusel oli absoluutselt õige! Ilma tagapidurit kasutamata oleksid selliselt kiiruselt talle tagant sisse sõitnud.
Kiirusel 120-130km/h aitab tagapidur lühendada pidurdusteekonda just 4-6m võrra.
Tagapidur ei tohiks aga plokeeruda vaid võtma plokeerumise piiril....
Need mehed kes tagapidurit vaid garaazis parkimiseks kasutavad on lihtsalt laisad ...
Kuigi vahel kui oleks vaja tagapidurit kasutada (auklik tee jne) siis ei oska.
Ise piduran kasutades valemit: esipidur + mootor. Huvitav oleks võrrelda selle pidurdusteekonda esipidur+tagapidur juhuga. Igatahes on esimene meetod tunduvalt parem teel püsimise seisukohast.
Samas esipiduri all hoidmine ja samal ajal vahegaasi andmine ja käikude allalappamine nõuab tunduvalt rohkem harjutamist kui kahe piduriheebli korraga vajutamine.
Aga mäletan, kuidas A-kat kursusel autokoolis õpetaja tõi joonise, kus oli testitud 50 km/h sõidu juures pidama saamist esipiduri, tagapiduri ning mõlema üheaegse kasutamise juures.
Tagapiduriga oli tulemus lootusetu... loogiline ka.
Esipiduriga ütleks küllaltki hea.
Huvitav oli aga see, et mõlemad koos andis vaid meeter parema tulemuse kui ainult esimene.
Numbreid ei mäleta, aga äkki oli vastavalt 7 ja 8 meetrit viimaste puhul.
Sõitke ohutult!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
-
JC
Karupoiss kirjutas:Huvitav oli aga see, et mõlemad koos andis vaid meeter parema tulemuse kui ainult esimene.
Numbreid ei mäleta, aga äkki oli vastavalt 7 ja 8 meetrit viimaste puhul.
Sõitke ohutult!
Tegelikult peaks nii olema, et esmalt tagapidurit vajutades aitad kaasa sellele, et esiratas tugevamini vastu teed läheks (raskus juba esirattale hetkeks kui esipidurit sikutama hakkad) - oleks parem haardumine... nõnda saad esipiduriga julgemalt pidurada, kartmata väga, et erutusest tingitud äkilisele liigutusele ratas ntx kehval teekattel plokki läheks...
Kui aga mõtlen sellele, kuidas ise äkilises olukorras käitun, siis laksan esipidurit ja tagapidurit korraga, mõeldes ainult sellele, et tagant blokki ei läheks, sest esipidur on minul õnnestunud tõesti ainult halva teekatte korral blokki saada. Libedal pinnal on aga teised jutud, kus ei saa ainult libisemist arvestada, vaid tuleb kiiresti läbi mõtelda kogu stsenaarium.
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Käiku alla vahetada oskavad kõik, küsimus polegi selles kui mitu, niipalju kui tarvis eks? aga wadabaut vahegaas!???
Sissepritsega masinatel suletakse kütuse pealevool mootoriga pidurdamise ajal. Karburaatori korral mootoriga pidurdamine kütust küll ei säästa.bash kirjutas:Keegi seletaks lahti kuidas see kütust kokku hoiab ?ural kirjutas:Mootoriga ikka, aitab kütust ka kokku hoida.Piduriga kui esimest ei saa enam kasutadaon
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Ja kommikas sa kunagi ise kiitsid kawa pidureid ...aasta või rohkem tagasi.
Mina pidurdan nii ,et sidur alla ja esipidur peale. Ei hakka mootoriga pidurdama kuna tundub siis on pidurdus maa pikem ning tagumist ei kasuta kuna tagarattas tõuseb kergelt üles kui esimese intetsiivselt pidurdada.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
1. Gaas maha
2. Vajutad esipidurit sujuvalt
3. Sidur alla
4. Vahegaas
5. Käik alla ja sidur lahti
jne
3-5 tehakse sekundikümnendikega, samal ajal esipidurit all hoides.
Muidugi oluline põhjust miks ringrajal käik alla vahetakse on ka see, et tuleb ju kiiresti peale pidurdamist uuesti kiirus üles saada.
Vahegaasi on jah vaja selleks, et pöörded lähevad liiga alla ja kui siis madalama käigu suure hoo pealt sisse lööd, siis hakkab tagaratas ringi käima ja tagaots vibama. Kui tänaval loiult sõidad siis vahegaasi muidugi pole mõtet anda, sest tavaliselt lööd käigu sisse kui hoog on juba piisavalt madal.
Aga selline pidurdamine nõuab harjutamist. Et avariilähedases olukorras seda kasutada, siis see peab olema automaatne. Mäletan, et alguses sõitsin mitu korda rajalt välja kui käiku kas sisse ei saanud, välja viskas või pöörded olid liiga madalad.
Ise sõidan ka tänaval vahegaasiga, vaja ju praktiseerida
Hiljuti tuli just sirgel hädapidurdus teha, suletud teel kuskil 160k/h tunnis oli sees ja tuli alla 100m pidama saada, vaatasin juba, et kuidagi ei õnnestu aga võtsin viimase nii mootorist kui esipidurist. Pidama sain kuigi tee lõppu tähistav värav sai ka kerge laksu
Tagapidurit on IMHO koos esipiduriga tõesti mõtet kasutada ainult siis kui tahad seisma jääda, mitte kurvi võtmiseks. Mul on tagapiduri kasutamine kyll ainult ohtlikke olukordi tekitanud.
Veel paar tsitaati "Randmeväände II"-st:
Mina kasutan tagapidurit ainult rajalt välja sõites
See on lihtsalt ajaraiskamine, sa kulutad liialt palju tähelepanu tasasele tagapiduriga pidurdamisele. Ma ei pane sinna jalgagi peale muidu kui vaid garaazhi sõites
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Kiitsin kunagi jahh.. siis kui neid ekstreemolukorras ei kasuta on nad enamvähem... Miskit rajasõitu ja pidevat esipidurit ei kannata kawa piduripump aga mite üks pauk...korke kirjutas:ei tea midagi ,et kawal oleks sitad pidurid...minu arust väga head.
Ja kommikas sa kunagi ise kiitsid kawa pidureid ...aasta või rohkem tagasi.
huvitav-huvitav... miks siis sina jurgits endale paar päeva tagasi Brembo 19x20 piduripumba muretsesid???
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Kommionu kirjutas:huvitav-huvitav... miks siis sina jurgits endale paar päeva tagasi Brembo 19x20 piduripumba muretsesid???
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
sellest ju korduvalt juttu olnud, et tagumine + esimene aitab rohkem ja ühtlasemalt ratast "maadligi" saada ja siis imho ei tõuse ka tagaots niipalju üles.korke kirjutas:ning tagumist ei kasuta kuna tagarattas tõuseb kergelt üles kui esimese intetsiivselt pidurdada.
Ise pidurdan tavaliselt esimesega ja vajadusel esimese ja tagumisega.
Vahegaasist ei tea ma midagi..
-
Kommionu
Teema algataja - Postitusi: 2042
- Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
- Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...
Raha raiskamine on ta ikka sellepärast, et sa ju ei pidurda enne kurve.... Minu arusaamist mõõda oled sa ju korduvalt 300-ga puuse lennanudkorke kirjutas:Sest annab kõvasti juurde.....aga huvitav-huvitav....miks sina selle üldse muretsesid??? Ning eelnevalt ütlesid ,et raha raiskamine
![]()
Loomulikult pole see raha raiskamine kui investeerid oma motikasse.. Lihtaslt kobisesin, et nii julmalt palju selle pumba eest maksid....
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Kommionu kirjutas:Raha raiskamine on ta ikka sellepärast, et sa ju ei pidurda enne kurve.... Minu arusaamist mõõda oled sa ju korduvalt 300-ga puuse lennanudkorke kirjutas:Sest annab kõvasti juurde.....aga huvitav-huvitav....miks sina selle üldse muretsesid??? Ning eelnevalt ütlesid ,et raha raiskamine
![]()
![]()
Loomulikult pole see raha raiskamine kui investeerid oma motikasse..
Lihtaslt kobisesin, et nii julmalt palju selle pumba eest maksid....
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
korke
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
CB500 kirjutas:Puhtalt uudishimust, mis on mõistlik hind Brembo pumbale?
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.
