KTM 350 Rally

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Okt 2019, 13:30

Ausalt öeldes arvasin pikka aega, et see "projekt" ei anna teema mõõtu välja, sest tegelikult on tegemist ju lihtsalt tavalisele stock endurokale mõnede juppide külge keeramisega. Aga teisest küljest on mingit järjekordset nublakat taga ajades tihti lihtsam, kui saab viidata, mis kontekstis seda vaja on, selle asemel et ebaviisakalt ja paljusõnaliselt inimeste pakkumisi maha teha. Noh ja kui tihti Eestis ikka rallikat ehitatakse, äkki päris kõige hullem õlivahetusblogi ikka ei tule.

Ühesõnaga, algne sõiduk on siin, 2014.a. KTM 350 EXC-F.
50404263_2647836058590438_850660969242689536_o.jpg
Pilt on tehtud vist kõige esimesel sõidul, mis ma sellega tegin, lund oli silmini ja üleüldse oli kogu tänavune talv endurosõidu seisukohast üsna vaevaline. Põhimõtteliselt võrreldes mu eelmise 125-se krossikaga on 350 küll suur ja võimas ja uhke, samuti läksid tulemused natuke paremaks, aga neljataktilise iseloom nõudis pikalt harjumist, samas mida sa seal harjud, kui tsikkel koguaeg kõrvuni lumes kinni on. Biitsepsitele teeb selline asi muidugi ainult head :)

Kevadel ja suvel ei viitsinud tsikli kallal peale sõitmise suurt midagi teha, vahepeal Lõuna-Eestis suure rattaga jaurates hangitud randmevigastus ka segas hirmsasti, aga lõpuks võtsin end nii palju kokku, et viimaseks orienteerumise etapiks suunatuled külge panna ja ülevaatus ära teha:
70172465_3245966985444006_5270247437120831488_o.jpg
Orienteerumisel jäin neljandaks, aga mul on karvane tunne, et tsikli viga see ei olnud :ner:. Samas ralliettevalmistuse seisukohast oli tegu üsna olulise ettevõtmisega, selgus palju head koos mõnede vigadega. Plusspoolele läheb kindlasti kütusekulu, 150km stock 8l paagitäiega on väga viisakas tulemus, ja noh see ei olnud kuskil metsavahel nikerdamine, vaid peamiselt 90-110 vahemikus mööda teed uhamine. Oleks meelde tulnud, et riiulis vedeleb veidi suurem esihammakas, siis oleks ilmselt veel natuke alla saanud. Samuti läheb plusspoolele ratta üldine olek ja käitumine ülalmainitud kiirustel, alguses ikka natuke pelgasin, et on rahutu, vibreerib, sadul on kõva vms, aga ei, sõidab nagu rong. Selles asjas on ilmselt peasüü rooliamordil, mis tõele au andes sai soetatud juba pool aastat enne sõidukit ennast :)
DSC_0045.jpg
Miinuspoolele jäid pisiasjad, esiteks ei tahtnud kaardialus kuidagi enda kohal püsida, tuul lükkas selle koguaeg püsti. Vihmaga oli muidugi mõnus seal taga küürutada, aga kaarti lugeda mitte nii väga. Teiseks segas sabakott jala üle sadula viskamist, ma pole küll sealt kõige lühemast otsast poiss, aga akrobaatika pole päris minu ala ja endurokas on hoolimata kõhetust välimusest üsna kõrge tõke, millega maadelda. See nõuab lihtsalt harjutamist :) Aga üldiselt on tegu üsna mugava reisipilliga, kui saba peale telgi ja veini jaoks mingi pakiraam aretada, siis selliseid 300km päevi laoks sellega vabalt vasakule ja paremale, oleks ainult teid.

Nagu nutikamad ilmselt juba pealkirjast välja lugesid, siis generaalplaan tulevikuks on rallit sõita. Kuna Eestis sellel alal võistlusi ei korraldata, siis tahes-tahtmata tuleb oma kola kuhugi välismaale lohistada. Lähimad võimalikud kohad on Leedu ja Poola, aga kuna seal need tunduvad rohkem selliste "külavõistlustena", siis on hetke eesmärgiks maikuus Kreekas toimuv Hellas Rally. 2000km ja 6 päeva, ilmselt seda muret väga pole, et ei saa end "tühjaks" sõita :) Samas end neljaks tõmmata ei taha, oluline on ka protsessi nautida, vast ilusti küsides kuskil ikka rajale lastakse.
Viimati muutis Jesper, 18 Okt 2019, 09:33, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Okt 2019, 13:36

Ralli põhiline korralduslik erinevus enduroga võrreldes on asjaolu, et rallirajal on tähistatud ainult start ja finiš. Mingeid punaseid nooli või muid suuniseid rajal ei ole, selle asemel antakse roadbook, mis kujutab endast pikka paberirulli, kuhu on siis märgitud pöörded ja vahemaad nendeni. Vahel on näidatud ka kompassikurss, mille sihis peaks tee järgmise suuniseni viima, aga see on vist rohkem väljaspool Euroopat toimuvate rallide teema, seal on suured laiad kõrbed ja rohtlad, kus tavalisi orientiire on vähe ja need on üksteisest kaugel.
New Premium Roadbook Image.jpg
New Premium Roadbook Image.jpg (68.8 KiB) Vaadatud 2297 korda
Kuna sõidu ajal paberi käes hoidmine on tsikli seljas raske, siis on inimesed välja nuputanud roadbooki hoidja - ehk siis metallist karbi kahe rulliga, mis lülitit vajutades sinna sisse keritud paberit vajalikul määral edasi kerib. Umbes sama süsteem mis helikassetil, ainult et liikumine toimub sõitja käsu peale, mitte pidevalt ühtlase kiirusega.
dakar-rally-road-book-ktm-enduro21_1200.jpg
Roadbooki hoidja ülemises servas on tripmeetrid, mis siis näitavad vastavalt soovile kas läbitud vahemaad, kurssi või kiirust. Ässadel on neid 2-3, aga põhimõttelt piisab ka ühest. Oluline on nende juures see, et lisaks läbitud distantsi nullimisele peab saama seda ka korrigeerida, ehk nupuvajutuse peale liigub näit näiteks 100m edasi või tagasi - mõte on selles, et sinu läbitud distants ei pruugi alati olla sama, mis roadbooki koostaja oma, korrigeerimine viib nad orientiiri juures jälle sünkrooni.

Kogu selle toreduse juhtimiseks vajalike nuppude meri võib minna päris suureks:
buttons.jpg
Üldiselt on ka elektrooniliste roadbookide teema maailmas täna juba üsna populaarne, Hellas näiteks katsetas tänavu nende lubamist "seiklussõitjate" klassis ja kui ma õigesti aru saan, siis järgmine aasta on need ka "suurte poiste" klassides lubatud. Korraldajale on see muidugi mugav, ei pea paberirullide trükkimise ja laiali jagamisega jändama. Sõitja poolelt olen kindel, et trenni tegemiseks sobib see hästi, aga päris asjaks ma ilmselt paigaldan ikka paberimajanduse, kasvõi ainult selle pärast, et hiljem halli taadina nurgas uriseda, "teate lapsukesed, vot meie ajal..." :D

Aga kuna minu kogemus roadbooki järgi sõitmises on täna täpselt 5,90 kilomeetrit pikk, siis tuli jalad kõhu alt välja võtta ja midagi sinna lenksule kruvida. Mõtlesin alguses, et mis seal ikka, ostan mingi odava tahvli, paigaldan sinna mingi PDF-i lugeja, mis toetab klaviatuuri nooltega kerimist, kangutan mõnest Bluetooth klaverist nende nuppude imiteerimiseks vajaliku osa välja ja moos. Kui raske see saab olla?

Noh, päris nii ei läinud. Igasugu erineva rohkem ja vähem imeva tarkvara katsetamise järel sai selgeks, et see tuleb ise kirjutada :) See võttis küll kalendriliselt päris kaua aega, aga kuna ranne sõita nagunii ei lubanud, siis mis seal ikka. Kuna võrreldes PDF-i poolega oli see nii lihtne, siis lisasin ka trippmeetri, spido ja kompassi funktsioonid, nii et otseselt ei peagi kohe poodi minema midagi ostma.
DSC_0049.jpg
Ma mingi hetk panen selle üles ka, kui olen mingi enam-vähem kaubandusliku nime välja mõelnud ja mõned roadbookid joonistanud, et äkki tahab keegi veel proovida.

Järgmine töö oli selle tahvli lenksule kinnitamine. Kuna mul eriti enam mingeid illusioone ei ole selle suhtes, et kas mingid hästimugavad plastlahendused suudavad asju lenksu peal kinni hoida või ei, siis pärast kiiret ja mitteedukat turu-uuringut läksin suht joonelt garaaži elusat alumiiniumi viilima.
DSC_0018.jpg
DSC_0021.jpg
DSC_0026.jpg
DSC_0028.jpg
DSC_0029.jpg
Oleks saanud puhtamat tööd teha, eriti just nende külgmiste servade painutamise osas, anoh gaasipõleti balloon oli tühi ja ei viitsinud seda vastu ööd kuskilt otsima minna, nagunii mähkisin sinna natuke tekstiilteipi ümber, et tahvlit mitte täiesti katastroofiliselt ära kriipida.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Okt 2019, 13:37

Lenksule kinnitamise lahendust otsides lõi mobiilihoidjate teemas jäurates pirni põlema ja tõin poest sobivas mõõdus jalgratta lenksukinnituse. Seda tuli küll umbes viiest otsast viilida ja mudida, et mahuks leksu ja rooliamordi vahelisse prakku ära, aga lõpuks sai nii hea ja tugev, et võibolla ma ei hakkagi päris roadbooki hoidja jaoks enam seda kallist alust ostma. Ega see ka raudselt visates paika ei lähe, samamoodi kuskil garaažis valmis nikerdatud, lihtsalt peenemate riistade abil. Hea, et ei hakanud lenksu riseritest kinnituse tegemist proovima, need poleks sinna mingi nipiga ära mahtunud, hulk raha jäi alles :)
DSC_0037.jpg
DSC_0041.jpg
Kaalub muidugi palju, anoh samas nelaril jõudu on, kui piloot natuke rohkem jooksmas käia viitsib, siis ehk jäävad ka Esimese Eesti rippsillad terveks.

Järgmisena tuleb valmistada nuppudele mingi alus, millega siis saaks vasaku pöidla abil roadbooki kerida. Üks natuke ootamatu probleem on see, et lenksult hakkab ruum otsa saama :P, kardetavasti jääb tulede lüliti asukohaks "sinna kuhu mahub", mitte "sinna kus hea on".
Viimati muutis Jesper, 08 Okt 2019, 14:08, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Okt 2019, 13:39

Natuke puuduolevatest asjadest ka. Esiteks oleks vaja mingit odavat LC4 (siis selle, millel kett valel pool on) tagavelge nn. cush hubiga. Kuna ma vahetan seal nagunii pöia, laagrid jms välja, siis võib see üsna viletsas korras olla, aga kuna ma pole veel päris 100% veendunud, et see üldse 350 alla sobib, siis väga palju raha ei tahaks välja käia. Cush hubi suhtes on Internet muidugi mitmevahel, et kas seda on ikka vaja jne, aga elu on õpetanud, et foorumitarkade kuulamise asemel tasub piiluda, mida edukad võidusõitjad teevad - 450 RFR-il on cush hub küljes, seega ilmselt tasuks see enne paigaldada, kui kastist pulki lendama hakkab. Vaevalt ta midagi halvemaks ka teeb.

Teiseks oleks vaja mingit suvalises korras sadulat, et sellest veidi mugavam "istumissadul" välja viilida. Kuigi kuus tundi orienteerumist lõunapoolkerades mingeid eriefekte ei tekitanud, siis ikkagi on rallis enduroga võrreldes istumist palju rohkem ja talvel on aega sellega jännata.

Tegin millaski insta ka, kui keegi peaks tahtma mingeid random pilte ka vahel kiigata: https://www.instagram.com/jespersaron/

Praeguseks hetkeks kõik :)

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Okt 2019, 16:49

miks sul on vaja velge, millel "kett valel pool"? mis vahet seal kokkuvõttes on mispidi sa velje tagakiige vahele tõstad? mul on üks 18" cush hubiga tagavelg ülearune, mis kunagi mul enduroka all olnud...kuid see on valuvelg.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 08 Okt 2019, 17:11

"Kett valel pool" on täpsustus, et millist LC4 põlvkonda mõeldud on. Minuteada 690 ajastu omad ei sobi endurokatele.

Fox
Postitusi: 42
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Fox » 14 Okt 2019, 15:38

Jesper kirjutas:
08 Okt 2019, 13:30
Orienteerumisel jäin neljandaks, aga mul on karvane tunne, et tsikli viga see ei olnud :ner:
See kõlab umbes nagu oleks sa sajast võistlejast eelviimase koha saanud :D . Või oligi ainult 4 orienteerujat võistlemas :roll: ?

Kuidas need rallirajad oma olemuselt tavaenduuroga võrreldes on, peamiselt kruusateel sõit? Ma pole küll ühelgi säärasel üritusel või võistlusel käinud, aga kujutan ette, et oma isiklikel lemmikradadel eesti metsades mütates lõhuksin ka sellise hardcore tahvlihoidiku (tahvlist endast rääkimata) paari kukkumisega ära. Igasugused paberlahendused tunduvad selles osas minu silmis kindlamad. Aga ma alles koba sõitja ja koperdan palju ka :oops:

Igatahes lahe ettevõtmine, soovin edu ja jälgin huviga.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 14 Okt 2019, 16:24

39 võistlejat oli. Ega jah, ei saa otseselt kurta, samas arenguruumi on.

Ma ei ole ka ühelgi rallil käinud :), aga Hellas on raudselt lihtsam kui endurod, videode põhjal pakuks et vbl natuke raskem kui orienteerumine. Muidugi on ka palju raskemaid üritusi, vastavalt oskustele ja rahakotile, kuni selle kõige kuulsamani välja. Aga põhikeerukus on navigeerimine, noh ja muidugi asjaolu, et kui orienteerumisel kell kukub, siis on päevakavas saun ja :bsmile:, samuti on endurod tänapäeval reeglina ühepäevased ettevõtmised, aga rallil hakkad laagrisse jõudes tsiklit hooldama, järgmise päeva roadbooki märkima, jne, ja nii 6 päeva järjest.

Tahvel on lihtsalt ajutine lahendus trenni ja õppimise jaoks. Noh ja hästi natuke ka uurimistöö või maailma avastamine selles suunas, et kui kunagi peaks keegi tahtma ka Maarjamaa pinnal rallit korraldada, siis tahvlite ja PDF-ide hankimine on ikkagi kõvasti odavam lõbu - neid potentsiaalseid võistlejaid kardetavasti liiga palju pole, kes on valmis suurusjärgus 1000€ lenksule kruvima, et proovida kas meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 17 Okt 2019, 21:11

Nuppude alus läks ka loomulikult kohe projektiks ära. Iseenesest oleks lihtsalt võinud plekitüki kõveraks väänata ja lõdvikuklambriga lenksu peale panna, nagu algne plaan tegelikult oligi, anoh ühest küljest keevituskäpp lausa sügeles käes ja teisest küljest vihma kallas... Ühesõnaga algas juba tuttav rutiin:
DSC_0051.jpg
DSC_0052.jpg
Ma keevisest igaks juhuks pilte ei teinud. Sellist ilu nähes võivad pahaaimamatud kodanikud pimedaks jääda!
DSC_0054.jpg
DSC_0056.jpg
DSC_0069.jpg
Tumbler siis kerib roadbooki, mustad nupud korrigeerivad distantsi ja see hirmus läikiv jurakas on sisse-välja lülitamiseks - kahjuks ei leidnud sinna sobivas mõõdus ja funktsiooniga mingit viisakamat lülitit. Üks nupp on veel allküljel varuks ka, kui tuleb mingeid uusi ideid :)

Elektrooniliselt ei pääsenud ka nii lihtsalt, nagu lootsin. Kuna tabletil on ainult üks USB auk ning sinna käib laadija, siis mingit muud varianti nupuvajutuste masinasse saamiseks eriti ei jäänud kui Bluetooth. Ma muidugi arvasin et olen hirmus kaval, ostsin Photopointist mängupuldi, et joodan juhtmed lihtsalt lülitite külge ja teibin selle kuhugi maski taha kinni. Noh, nuppe oli füüsiliselt küll palju, aga lähemal uurimisel selgus, et need suudavad kambapeale saata ainult kolme erinevat klahvikoodi, aga mul on vaja nelja... Lisaks oli sisse ja välja lülitamine tüütult lahendatud ning patareid võtavad ka palju ruumi. Selle peale tõin vihaga Yeintist Adafruit Bluefruiti, et noh olgugi, et sellele peab ise tarkvara progema, ei ole vähemalt hirmu, et sisendeid puudu jääks... Progemine võttis sellise hea rasvase tööpäeva, aga lõpuks hakkaski täpselt nii tööle, nagu vaja. Lisaks käib sinna väike 150mAh aku külge, mida siis USB kaudu automaatselt laetakse - kuna endurokal kustub vool ju koos mootori suretamisega, siis see on väga mugav funktsioon, saab ka seisva mootoriga nuppe kasutada, samas ei pea patareisid vahetama vms.

Lammutasin ka ühe 12V USB laadija ära ja toppisin mõlemad karpi, jäi päris viisakas. Ühendamiseks tuli valmistada superlühike micro-USB juhe, mul on selliseid küll asjadega kaasa tulnud, aga kõik on eri aegadel kellelegi hädalisele ära antud - nagunii pole endal kunagi vaja ju :) Sealt samast laadijast saab ka tahvlile voolu ja kogu kupatus mahtus ilusti maski taha ära.
DSC_0064.jpg
Tahvlis olevas tarkvaras on ka vahepeal kõvasti vigu parandatud, lisaks joonistasin enda esimese roadbooki :) Küll ainult 15km ring Männikul, aga algus on tehtud :) Kõik lülitid mahtusid lõpuks lenksule ära, mis on omaette väike ime.
DSC_0066.jpg
Nüüd võiks ainult natuke paremat ilma visata, et katsetama minna.

Fox
Postitusi: 42
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Fox » 24 Okt 2019, 11:53

Spoiler:
Jesper kirjutas:
17 Okt 2019, 21:11
Selle peale tõin vihaga Yeintist Adafruit Bluefruiti, et noh olgugi, et sellele peab ise tarkvara progema, ei ole vähemalt hirmu, et sisendeid puudu jääks... Progemine võttis sellise hea rasvase tööpäeva, aga lõpuks hakkaski täpselt nii tööle, nagu vaja. Lisaks käib sinna väike 150mAh aku külge, mida siis USB kaudu automaatselt laetakse - kuna endurokal kustub vool ju koos mootori suretamisega, siis see on väga mugav funktsioon, saab ka seisva mootoriga nuppe kasutada, samas ei pea patareisid vahetama vms.
Kas selle Bluefruidi ostsid lihtsalt sel põhjusel, et kiiresti midagi kasutusse võtta või on seal mingid muud eelised näiteks hiina Arduino klooni ees (nende hinnad algavad sealt 3 dollari pealt)?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » 24 Okt 2019, 18:29

See oli Yeinti letist võtta ja selle dokumentatsioon oli Adafruiti lehel saada. Rohkem ei viitsinud süveneda, ilmselgelt on sellisel laiskusel oma hind, aga 20€ just väga hull lõiv ei ole :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » Eile, 04:21

Vahepeal oli päevakorras rohkem piloodi kui tsikli arendamine, milleks tuli kogu rallikola jälle lenksult maha korjata - kõigepealt kolmepäevane krossilaager, siis Piksepini avaetapp ja lõpuks Saku Offroad. Paraku läks võistlustega natuke õnnetult, kukkusin Piksepinil kohe stardis radika katki, imestasin rajal poolteist tundi, et miks koguaeg aurupilv üleval on (rada oli seekord üsna raske, palju kangutamist ja vähe sõitmist), noh ja Saku krossiraja parklas tsiklit soojendades sain siis lõpuks põhjusele jälile. Hiljem garaažis lähemalt uurides selgus, et auk oli tegelt hästi väike, võib-olla oleks selle tunnikese ikkagi ära kestnud isegi, aga samas eks takkajärgi on ikka hea tark olla. Esimene kord viie aasta jooksul, kui mul võidusõiduki pärast startimata jääb, eelmine pauk tuli samamoodi vasakult :P

Ilmselt muidugi selle tsikli küljes pole radikast kallimat juppi, millega maaühendus vastu võtta, aga õnneks leidsin kasutatud sirge paari. Kätte pole muidugi saanud veel, seega kuna sõita on vaja, siis leidus ka alternatiivne lahendus, töötas hästi:
74790877_3421444604562909_3680691297980514304_o.jpg
Tegin siis endale laias laastus loodepoolse TET-i baasil sellise mõnusa 250km roadbooki, et paras päevatöö. Sõites selgus, et see oli väga optimistlik plaan, "ametlik" keskmine kiirus tuli kuhugi 25-30km/h kanti ja pimedaks minemise ajal olin roadbookis 100km peal. Reaalne kilometraaž muidugi tuli suurem, palju suurem :D Kui orienteerumises on kindlus enda asukoha suhtes pidev skaala umbes stiilis "täiesti kindel", "enam-vähem kindel", "vbl mitte täiesti kindel", "ohcrap", siis roadbooki järgi sõites jäävad järgi ainult esimene ja viimane variant - kas tead täpselt, et oled õiges kohas, või siis pole õrna aimugi :) Peab ikka veel kõvasti trenni tegema, enne kui saab gaasi keerama hakata, see orienteerumise kogemus ilmselt natuke ikka aitab, aga mitte just nii palju kui ma sisimas lootsin. Tarkvara töötas laitmatult, mis muidugi on loogiline, enda tehtud ju.
76695068_3424215327619170_2780338248612839424_o.jpg
74494131_3424215474285822_839066503163674624_o.jpg
Pärast kodu poole töristades selgus ausalt öeldes mitte just väga põrutava üllatusena, et EXC esituli ei näita ikka absoluutselt üldse mitte midagi. Edaspidi peab kõrva taha panema, et roadbook võiks alata ja lõppeda samas kohas - Virtsust küünlavalgel koju sõitmine oleks ilmselt päris korralik projekt olnud, selles mõttes võib-olla oligi hea, et kaugemale ei jõudnud :)

Fox
Postitusi: 42
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: "Flying brick"
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Fox » Eile, 10:10

Kas moto rallidel on rada enne roadbookide juhtidele laialijagamist rangelt salajane? Hakkasin sellele mõtlema, et kuna motorallis on juht ja kaardilugeja ühes isikus, võtab selle roadbookiga kerimine ja jändamine päris palju tähelepanu sõidult ära? Mul tekiks küll kiusatus mingisugune navilaadne asi kuhugi kõrva rääkima panna, noh nii roadbookile toetuseks, et ei tekiks sinupoolt kirjeldatud "ohcrap" olukorda :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » Eile, 10:25

Enne on salajane jah, selles nagu põhiline uba või väljakutse ongi, et samal ajal peab kihutama ja navigeerima. Muidu oleks motokross :)

Navid-gpsid on keelatud, amatööride võistlustel seda küll superpõhjalikult ei kontrollita (st kui lenksul Garmin särab, siis ikka palutakse arenema minna, aga telefon on siiski taskus jne), aga suurema kaliibriga üritustel küll. Tänavusel Dakaril sai Benavides näiteks karistuse, kuna tal olid mõned lisa-juhtnöörid paagi peale kleebitud, see küll tühistati pärast mingis spordikohtus vms, aga noh, you get the idea.

morse
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 36 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas morse » Eile, 10:42

Arvad, et rally roadbook on sama keeruline lugeda nagu sinu TETi conversion? Ma olen Uunikute Talverallil roadbooki lugenud. Kui tead, kuidas lugeda, siis isegi esimesel korral on siiski suht hästi aru saada, kui oled valesti pannud ja üldiselt leiad ikka õige koha üles...

Me tegime paar nädalat tagasi (tol päeval kui torm oli) Paldiski poolsaarest Virtsuni raja läbi. Virtsus tundus, et kui varustusus kuivem ja torm vaiksem oleks, sõidaks edasi aga paistis tark kodupoole suunduda. Tagasitee oli samuti osaliselt mööda aeglaseid radu ja lõpuks koju jõudes oligi pime. Nüüd, kaks nädalat hiljem, oleks Virtsust kojutulek tõesti projekt omaette...

Aga lahe. Jõudu ehitamisel ja navigeerimisel!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » Eile, 11:02

Ausalt öeldes ma kardan rohkem seda, et minu oma on liiga lihtne, kui on raskem, siis on ju kõik korras - raske treeningul... Eks näis. Ma ei oska seda "eksimise anatoomiat" hästi sõnadesse panna, seal ei ole nagu probleem et ma ei oskaks üksikult neid tegevusi teha, vaid raske on teha kõike korraga ja kohe õigesti, et ei peaks pidurdama ega tagasi sõitma. Näiteks ühes kohas jooksis koer tee kõrval ja ma põrutasin kohe naksti kahest teeotsast mööda, kuna vahtisin seda, et ma teda pannkoogiks ei sõidaks. Tagasi tulles oli see "esimene" teeots jälle vale, veelkord tagasi, siis õige peale. Kokku vähemalt 10 minutit, et läbida roadbooki järgi 100m... Eraldi kaardilugejaga pole selline multitasking vajalik, kuna ta tegeleb ainult ühe asjaga. Aga esimene kord kah pikemalt sõita, eelmised katsetused olid 5km ja 15km, paanikaks pole põhjust - peab lihtsalt trenni tegema.

morse
Postitusi: 512
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 36 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas morse » Eile, 11:14

Hea point. Piloot+roadbooki lugeja korraga ma pole proovinud olla...
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jesper
Postitusi: 1265
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 148 korda
Tänatud: 286 korda

Re: KTM 350 Rally

Lugemata postitus Postitas Jesper » Eile, 12:23

See keerukuse teema hakkas sügelema, vaatasin huvi pärast järgi - tänavuse Hellase võitja keskmine kiirus oli 63 km/h, mediaan oli 46km/h ja eelviimase koha sai 18 km/h-ga. Seal vist on ikka raskem...



Vasta

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”