Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja? (oli jah teadjaid!)

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2018, 21:55

ford1katse.jpg
ford2katse.jpg
Ma pole kindel, kas see on nüüd õige koht või oleks pidanud kuskile remondifoorumi alla postitama, aga küsimus on igatahes seoses common railiga. Loomulikult siis mitte tsikli, vaid ikkagi auto mootori peal. Lihtsalt teada fakt on see, et siin foorumis ikka igasuguste alade inimesi koos ja äkki on juhtumisi ka mõni selline inimene, kes teab üsna palju common rail diislitest, ja eelkõige siis just sellest, mis tüüpvigasid seal võib esineda ning kuidas neid leida.

Tegu PSA ehk pesukoti mootoriga, ainult, et fordi peal. täpsemalt on see PSA DV6 või maakeeli 1.6TDCI mootor. Peal on sellel 2 generatsiooni boschi common rail. küttepump peaks olema bosch CP3.
Milles teema? Sõitis nagu muiste, käivitus hästi jne. Korra sai kogemata paak tühjaks sõidetud. Panin vahele käsipumba ja pumpasin paagist uuesti kütuse üles. Läks käima ilma erilise draamata ja töötas edasi nagu varem. Peale seda sõitsin veel kuskil 2000km kuni mingi päev panin masina maja ees käima, ilma ühegi silmnähtava probleemita. Sain startida ja sõita umbes 100m ning mootor suri välja. Ei puterdanud, ei hakanud lonkama vms. Lihtsalt töötas ühtlaselt ja keset kerget kiirendust 2 käiguga jäi seisma. Rohkem see mootor tööle läinud ei ole.

Milleni olen seni jõudnud. Küsimus ei olnud seekord küttes, st. kütust paagis oli. Küttefilter ei ole ka teemaks, olen nüüdseks proovinud ka otse pudelist nö. "ülevalt peale jooksvalt" varianti. Enne küttepumpa on "nelik", kus on 4 ühendust. Sinna läheb kütuse pealevool paagist läbi filtri, sinna tuleb pihustite ülejooks, alt välja läheb kütuse kõrgsurvepumpa pealejooks ning katseeksitusmeetodil tuvastasin, et 4 ühendus on vist üleüldine tagasijooks paaki. Sellel paistab olevat vahel ka klapp ja voolik/toru jookseb paralleelselt paagist tulevaga auto põhja alla. Sealt nelikust küte vähemalt tagasijooksu küte liigub kui pealejooksust pudelit pigistada. Eeldatavasti kütusepumpa ka, kuigi seda ma ei ole faktiliselt proovida saanud sest neid ühendusi pole hästi võimalik lahti võtta.
Mis on probleemi sisu. Forscani'ga starteri ketramise ajal live data vaadetes aga ei teki common railis piisavat survet. Huvitav sümptom on see, et peale auto pikemat seismist (ütleme näiteks 1 päev) esimesel startimisel teeb mootor paar popsu. Live data näitab ka selle põhjust. Hetkeks lööb kõrgsurvepump isegi peaaegu arvestatava surve üles. Kuskil 10000kPa ehk umbes 100bar. See kukub aga praktiliselt hetkega ära ning edasi jääb järgi sisuliselt etteande pumba ehk madalsurve poole rõhk, umbes nii mõni bar. Järgnevatel käiamistel enam ei teki ka seda algset ja hetkelist kõrgemat survet.
Paar asja, mida veel olen tuvastanud. Kõrgsurvepumba tagasivoolust ei tule ketramise vältel mitte tilkagi. Pumba küljes olev fuel metering valve ehk PWM solenoid paistab töötavat sest akutrelli akuga sutsades on selgelt kuulda plõksimist ning mõõdetud takistus on kuskil 2.5oomi.

Kuhu see surve siis ikkagi kaob või miks seda raili ei teki? Kas mingi klapp piirab täielikult ära kütuse pealevoolu kõrgsurvepumpa? Kas sellisel juhul ei peaks vähemalt pumpa madalsurve poolelt kütus otse läbi jooksma pumba tagasivoolu kaudu? Kas küttepump ise saab tõesti minna sel moel läbi, et töötab täiesti probleemitult ja järgmisel hetkel on plõks täiesti surnud ega löö enam mitte mingit survet üles?
Viimati muutis will111, 14 Nov 2018, 21:35, muudetud 2 korda kokku.



Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2018, 22:06

mnjah, pildid avanenud siin ikka nii kribult, et sealt midagi välja lugeda ei anna, aga helesinine keskmine joon on siis common raili rõhk ehk fuel pressure sensor. Roheline on fuel pump % ehk siis pumba töötsükkel nagu ma aru saan. Ja all on mootori rpm ehk näeb ära starteri käiamise hetked. Muud asjad on üsna ebaolulised (temperatuurid)
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 305
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas TiitX11 » 21 Okt 2018, 22:43

4x4 foorumis on sellised spetsid. Õhk sees, prügi??
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2018, 22:51

ei ole õhk sees. prügi...noh, raske öelda. isiklikult pole kallanud :) ja filter on süsteemil vahel. mis selle 4x foorumi täpsem aadress on, see või http://forum.4x4.ee/ ?
Kasutaja avatar

The Lawbreaker
Postitusi: 37
Liitunud: 07 Apr 2017, 04:07
Tsikkel: Honda cbr
Tänanud: 1 kord

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas The Lawbreaker » 21 Okt 2018, 23:03

kütuselatil olev regulaator kipub neil kinni jääma, tulemus on olematu surve latisvahel on aidanud kui seda natuke koputada ja on olnud ka vaja välja vahetada. Asukoht sellel on ka nõme. :D
445CI V8 ja väike Honda... :)
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 928
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 21 Okt 2018, 23:11

Kui ei ole probleemiks kütuselati küljes olev ülerõhuklapp (relief valve) või SCV klapp, siis on aeg vaadata pumba ja pumba ajami poole.
PiltPilt

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Okt 2018, 23:40

kütuselatil oleva ülerõhuklapi ja regulaatori all mõtlete siis üht ja sama vidinat, ma eeldan? Niipalju kui ma mingisuguse ägeda kõverpeegliga seda latti olen siit ja sealt otsast uurida suutnud, mina näen ainult lati ühes otsas fuel rail pressure sensorit ehk lati rõhu andurit, millel pistik taga. Tagasijooksu kütusele seal ei ole. fuel rail ise näeb minumeelest välja täpselt selline https://www.ebay.co.uk/p/PEUGEOT-CITROE ... 1828378710 rohkem mingeid klappe seal seega justkui ei paista olevat. kas kuskilt mujalt võiks siis veel sellist klappi otsida? loogiliselt mõeldes ei tundu nagu muid võimalusi väga olema sest latist edasi ongi ju pihustid ja kogu moos. võibolla pihustite ülevool siis asendab antud süsteemis seda relief valvet või regulaatorit?

ühtlasi ma ei näe, st. ei ole suutnud tuvastada, et kuskilt mujalt peale kõrgsurvepumba ja pihustite tagasijooksu tuleks üldse veel mingit tagasijooksu paaki. või vähemalt selle üleüldise tagasijooksu toru peale ei liitu rohkem kuskil mingeid ühendusi. kui kuskil on mingi ülerõhuklapp (lati küljes seda igatahes ei paista küll olevat) siis see laseb kütuse põhimõtteliselt sussdi vabasse õhku või mis põhimõttega need asjad töötavad? ainuke koht, kus minumeelest saaks veel selline relief valve olla, on kõrgsurvepumba küljes high-pressure poole peal.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 412
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Kauri » 22 Okt 2018, 10:11

Selle CP3 pumba küljes on rõhuregulaator. Neid sai oma lajal ikka isuga vahetatud. https://www.ebay.com/p/Pressure-Regulat ... /505115926
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Okt 2018, 16:09

jah, eelkõige jsut seda vidinat kahtlustasin ise ka. ent kas seda on võimalik kuidagi küljest kruttimata ka tuvastada, et just see vidin on vigane? takistust ma mõõtsin. ja korraks 12v'ga impulssi andsin.
mis nende solenoididega tavaliselt juhtus, et neid nii palju vahetasid. kas nad jäid lihtsalt kinni/lahti või oligi seda täpset viga välispidiselt võimatu tuvastada ja lihtsalt peale vahetamist hakkas pump tööle?

jama on muidugi ka selles, et üliväike torx kruvi (3tk), millega see junn pumba küljes on, see kruvi on ikka isuga kinni! ühe torx otsa juba keerasin pooleks. ligipääs on sinna muidugi ka nagu unelmates :D aga seda asja vähemalt teoorias saab vahetada, ilma et pool mootoriruumi laiali tõmbaks
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 412
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Kauri » 22 Okt 2018, 16:42

Äkki saad sellest tükist targemaks. http://www.trucktrend.com/how-to/parts- ... tion-pump/
Mul endal on rohkelt kogemust just eelmise põlvkonna pumpadega, aga ma arva et see tööpõhimõte on seal suures plaanis sama. Iga kolmas võõrkeha mis on nähtav vaid suurendusklaasiga, suudab selles süsteemis kaose tekitada. Arvestades mis koguses neid klappe turul varuosana müüakse, siis ma arvan et see probleem ei ole ka selle pumba puhul kuskile kadunud.
Kodus remontimisega on muidugi alati see mure et võid vahetada ringi peale enne kui tulemuseni saab.
Mootori rihmaajam on ikka elus? Ei oleks esimene kord.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Okt 2018, 17:23

Jah, sain sellest targemaks...lugesin selle tüki juba eelmine nädal läbi.
See osa "First, low-pressure fuel enters the gear pump (A). The gear pump’s purpose is to feed the high-pressure pump. The maximum flow rate of the gear pump is limited by the calibrated suction throttle (B) to avoid an overload scenario at the overflow valve (C). The overflow valve returns fuel to the gear pump inlet, provides lubrication for the pump, and keeps pressure in front of the metering unit (D) constant." ütleb mulle justkui, et kui misiganes põhjusel pumba high pressure pool kütust ei pumpa siis läbi low pressure poole käib kütus sellele vaatamata ning lihtsalt suunatakse tagasi läbi selle overflow valve...ühesõnaga kõik või suurem osa kütusest mis pumpa siseneb peaks siis overflow pordi kaudu sealt uuesti väljuma ning minema lihtsalt uuele ringile pumba sisendisse. Täpselt nii see torustik seal ka tõepoolest ehitatud on ehk et pumba overflow liitub T-ühendusega lihtsalt sama filtrist tuleva küttetoru peale, mis pumbale kütust ette annab. Kui ma võtsin pumba tagasijooksu lahti ja natuke starterit käiasin siis ei imbunud sealt tagasijooksust mulle voolikusse mitte ainsatki tilka! Kas siis pumba nö. etteande osa ei saa samuti ühtegi tilka peale ehk lihtsalt ei olegi midagi pumbata või läheb kõik high-pressure pumbale ette, kuid kõrgsurvet ei teki.

Rihmaajami all mõtled mootori hammasrihma ja selle poolt veetavaid võlle ehk siis nukkvõllid ja küttepump? Paraku sellel mootoril ei ole mingit ligipääsu hammasrihmale, peab vist pool kapotialust enne maha kiskuma ja kuskil seal soonrihma, genekate ja selliste asjade all, mingite katete taga on hammasrihm. AGA, pihustades otse kollektorisse süttivat vedelikku, läheb mootor lühiajaliselt peaaegu käimagi. Seega ma eeldaks, et vähemalt nukkvõllid ikka toimetavad...ehk siis on see rihmaajam ikkagi elus? Ma eeldan, et märk sellest on ka fakt, et peale pikemat seismist küttepump siiski korraks lööb lati sisse mingi peaaegu arvestatava surve. Kujutan ette, et mingi väike kogus kütust kuskilt kuidagi vajub või imbub pumba kõrgsurve poolele ette ja selle baasil pump suudab korraks lüüa survet. lööb selle kütuse sinna raili ära aga kuna rohkem kütust, misiganes põhjusel, peale ei saa siis sellega ongi pidu läbi ja pump enam survet lüüa ei suuda.
Minu jaoks müstika on see, et misasi see siis ikkagi kütuse pumba jaoks nii konkreetselt kinni keerab. See metering valve, niipalju kui ma asja tööpõhimõttest aru olen saanud ei pane iseenesest klappi kinni ega peata kütuse voolu. Ta lihtsalt suunab kütust ühes või teises suunas. Kas pumbale ette või tagasijooksu. Äkki seal on veel mingisuguseid elektroonilisi shutoff klappe kuskil (pumba sees?), arvuti arvab, et auto on crashinud ja pumbale mingil juhul kütust peale anda ei tohiks. Aga eks ma pean ilmselt püüdma rõhuregulaatori sealt kätte saada ja vähemalt proovida selle vahetust.

TAZ
Postitusi: 10
Liitunud: 20 Aug 2010, 16:28

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas TAZ » 22 Okt 2018, 17:36

Pihustitel tagasivooluhulk kontrollitud?piisab ühest et railil surve maha vötta.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Okt 2018, 18:15

kahjuks seda on päris keeruline kontrollida kui mootor tööle ei lähe. aga jah, olen pannud pihustitele voolikud ja pudelid külge. ühestki tagasijooksust ei pigistanud tilkagi. muidugi ega ma hirmus pikalt ei tahtnud käiata ka. kuskil nii 3x10 sekundit äkki. kas pihustid võivad ka teistpidi lekkima jääda ehk siis kuseda oma surve maha silindrisse, mitte tagasijooksu?


Kauri antud lingil näha oleva pumpa joonise pealt mulle muidugi jääb küsimärgiks 6. overflow valve - ehk siis misasi see täpsemalt on, millal rakendub ja kuhu suundub sealt ülejooksev kütus ning miks see ei võiks minna otse backflow'sse? (9. backflow connector)

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 24 Okt 2018, 23:37

ford4.jpg
Täna tegin veel natuke katseid ja salvestasin ühe loodetavasti pisut paremini loetava live data sessiooni ka. Mis on posti alguses näha
Mis ma üldjoontes teada sain. Pumba pealevoolu toru/vooliku sain pumba küljest lahti võtta ning veendusin, et sealt kütus pumpa peale saab liikuda. Samuti tilkus kütus läbi pumba ehk pealevoolu ühendatud voolikust gravitatsiooni mõjul sisse ja pumba tagasivoolust (mis on pealevoolu ühendusest natuke ülevalpool) tilkhaaval välja. Seega kütus füüsiliselt pumbas justkui liigub, vähemalt läbi madalsurve poole ja etteande pumba osa.
Veel sain kinnitust kahtlusele, et pumba küljes asuvat rõhuregulli solenoidi vahetada ilmselt ei ole võimalik ka parima tahtmise juures, kuna kõik T25 torx otsad lihtsalt keerab sinna poldi sisse rulli aga lahti need poldid ei tule! Samas, solenoid paistab ikkagi töötavat - vähemalt füüsiliselt kinni jäänud ta ei ole sest arvuti näitas parameetri "fuel pump %" väärtuseks jätkuvat 0'i siis kui jätsin selle klapi connectori lahti ehk külge panemata. Ning sama parameeter näitab üsna loogilisi numbreid siis kui connector on külge ühendatud, nagu graafikult võib tõdeda. Seega see parameeter näitab sama solenoidi PWM töötsüklit.
Pumba küljes rohkem ühtegi klappi ei paista ülevat, fuel raili küljes samuti mitte. Minu jaoks natuke üllatav, et pumba küljes pole peale selle sama metering valve 2 klemmilise connectori isegi rohkem mingeid kaableid. Seega justkui võiks siis eeldada, et kõrgsurvepump on puhtalt mehaaniline ja isetoimetav asjapulk ning ainuke ECU poolt juhitav parameeter selle juures ongi seesama rõhuregulaator oma 2 juhtmega? :O

Ideed on igatahes otsas. Küttepumba vahetus peale vaadates tundub ka selline töö, et selleks tuleb vist kogu kapotialune tühjaks, kui mitte lausa mootor maha tõsta. Ühesõnaga majanduslikult ja ajaliselt üsnagi mõttetu ettevõtmine.

Pildil ülevalt alla FP ehk pumpa töötsükkel, FRP ehk common raili rõhk, kütuse temp, mootori pöörde, aku pinge ja viimaks hõõgküünlad ON/OFF (arvatavasti lülitusrelee signaal). Ajaliselt esimesed kümmekond kasti on süüde sisse, kapoti alt kostub mingit teatavat pininat selle hetkeni kuni FP ja GPC kukuvad ära (~3-5sec), ja järgmine joonte tõus on siis starteri ketramine. Huvitav, et rail pressure kukub ära sujuvalt ja justkui ei oleks üldse lõpuks seotud sellega, kas pump ringi käib või mitte. Mingeid ideid, keegi näeb siin midagi, mida mina ei näe ega mõista?
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 928
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 25 Okt 2018, 08:18

Käivitamise hetkel paistab max lati surve 93bar, seda on liiga vähe. Enamasti on käiates kuskil 500bar ja töösurve 800+bar.
PiltPilt

olaf
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas olaf » 25 Okt 2018, 08:36

Selle klapi pead pumba küljest eemaldama kuidagi ja vaatama kas seal otsas sõelal on metallipuru ning kas tihendi rõngad on terved. Tihendi purunemine on üsna nähtud viga ja siis ka rõhu probleemid. Pihusti lekkimine on põhi häda aga soovutaks vähe pikemalt käiata kui 10 sekki. Põhim ei tohi sealt midagi tulla.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 25 Okt 2018, 08:49

Mootori maha võtmine on tihtipeale lihtsam, odavam ja ka kiirem võimalus midagi ära vahetada, kui läbi urruaugu üritada nikerdada. Vajalike abivahendite olemasolul pole see nii kole töö, kui tundub.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Black » 25 Okt 2018, 09:03

will111 kirjutas:Minu jaoks natuke üllatav, et pumba küljes pole peale selle sama metering valve 2 klemmilise connectori isegi rohkem mingeid kaableid. Seega justkui võiks siis eeldada, et kõrgsurvepump on puhtalt mehaaniline ja isetoimetav asjapulk ning ainuke ECU poolt juhitav parameeter selle juures ongi seesama rõhuregulaator oma 2 juhtmega? :O
Aga nii põhimõtteliselt ongi - CR pump annab konstantset rõhku ja tootlikkust, sissepritsekoguseid regullib aju pihustitesse antavate impulsside pikkuste kaudu. CR on väga sarnane bensu sissepritsega. Otsepritsebensukaga suht 1:1.

grahv
Postitusi: 1006
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas grahv » 25 Okt 2018, 12:27

Mis Ford see üldse on - st kas enne KS-pumpa on veel eraldi etteandepump nt paagis (lisaks pumbasisesele)? Kas sisendis peab olema rõhk?

G

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Okt 2018, 18:09

Focus C-max 1.6 TDCI 80kw, eip...paagis etteande pumpa ei ole ja sisendis rõhku ei pea olema. Kõrgsurvepump ise tõmbab paagist ja läbi filtri. Nagu olen lugenud siis osadel autodel, millel sama mootor peal (neid on ikka päris palju, pesukotid, volvod jne) on pandud juba tehasest ka manuaalne in-line imipump sinna kütuseliini peale kapoti all. Ilmselt siis selleks, et näiteks peale filtrivahetust või ka paagi tühjaks saamist mootori jälle käima saaks.

Kalapea, lati surve on liiga väike jah. Samas midagi vähemalt on, korraks. Ma arvan, et see pump ei suuda survet lüüa kui ta ei saa kütet peale mida pumbata. Seepärast ka see lati surve selline on ja sedaviisi tasapisi ära vajub. Pump korraks lööb ja edasi on tal vaid õhku lüüa. Üks katse, mida kuskil pumba diagnoosimise lehel soovitati teha on veel pumpa tootlikkuse test. Aga selleks ma peaksin lati kõrgsurveühenduse lahti võtma ja sealt siis mõõtma, kas tuleb 70ml minutis vms.

Ilmselt tuleks klapp kätte saada jah, aga ma ei kujuta ette, mis krdi imevõtmega ma seda pean tegema. Kuskohast osta hirmkõva pisikest T25 otsa, mida ei keera rulli? Peab vist päris kõva karastusega olema. Ehituspoest või ka näiteks tööriistamarketist tundub, et sellist ei saa. Tööriistamarketi suure ja uhke torx komplekti otsa juba keerasin rulli. Muidugi miski ei garanteeri, et nö. kõvema võtmega lihtsalt keeran poldi pooleks või selle torx pea siledaks. Keegi on neid klappe küljest võtnud mõnel pumbal, kas need tõesti ongi tehasest sellise loomajõuga kinni või mõni keenJuss on juba seda klappi ehk varem näppinud? On seal mingi trikk nende lahti keeramisega? Polti kuumutama sellise koha peal nagu väga meeleldi ei tahaks hakata :D
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 412
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 54 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Kauri » 25 Okt 2018, 20:33

Tule homme Motoralist läbi ja annan normaalsed L-torxid.
Torxi puhul võiks võimaluse korral alati enne keeramist poldile pähe anda kopsaka.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Black » 25 Okt 2018, 20:40

See etteandepumbata süsteem on natuke tobe küll. Samas odav toota. Sama Bosch'i süsteemi on erinevate markide peal nii paagis või selle kõrval oleva etteandepumbaga kui ka ilma. Võid ju katsetada mingi vollade vahele käiva vana bensupumbaga näiteks kapoti all enne filtrit, kui sinna hästi ligi saad. Sellega välistad kõrgsurvepumbas oleva etteandepumba rikke.

Makita torx-id on päris kõvad. Saad ehituspoest üksikuna ka osta. Leota enne poltide ümbrust mingi penetreeruva ollusega ja enne keerama hakkamist koputa haamriga läbi otsiku ja saba poldipea pihta. Keeramisel on üks variant ka löökkruvikat kasutada - tuleb paremini lahti kui pika sabaga pidevat jõudu rakendades.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4643
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 99 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 25 Okt 2018, 22:36

Black kirjutas:..... Keeramisel on üks variant ka löökkruvikat kasutada - tuleb paremini lahti kui pika sabaga pidevat jõudu rakendades.
jama on muidugi ka selles, et üliväike torx kruvi (3tk), millega see junn pumba küljes on, see kruvi on ikka isuga kinni! ühe torx otsa juba keerasin pooleks. ligipääs on sinna muidugi ka nagu unelmates :D aga seda asja vähemalt teoorias saab vahetada, ilma et pool mootoriruumi laiali tõmbaks
:?


See paak tühjaks, tankisin, töötab, enam ei tööta üldse, viitab enamasti ikka s**atükkidele....
Viimati muutis yeekim, 26 Okt 2018, 14:06, muudetud 1 kord kokku.
Teen saiast sitta!

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 26 Okt 2018, 01:41

tõepoolest, ega seal tülemüüri ja mootori vahel, nurkapidi kuskil pikalt ette ulatava esiklaasi all painutades ei ole just parim igasuguseid kruve keerata ja lööke jagada. aga nende kruvide enamvähem soodsa suuna tõttu võibolla isegi õnnestub neid natuke koputada. pigem küll õnnestub koputada ühte kolmest ma kardan. ja kui neid koputama ei pääse siis kahtlustan, et ega löökkruvikeerajaga pole seal eriti suuremat lootust midagi korda saata. aga tasub vähemalt proovida. väike võimalus on, et mahub proovima vähemalt üht neist kruvidest keerata ka pneumokeerajaga. äkki see mõjub siis sarnaselt löökruvikale ja annab mingit tulemust.
20181024_190813.jpg
üks mõte veel. nimelt jätkuvalt common raili kohta lugedes sain täna teada, et pihustid üldse ei avanegi kui railis ei teki piisavat rõhku. Piisavaks loetakse vististi minimaalselt kuskil 200bar. Seega, kõigi eelduste kohaselt minu mootoril pihustid ei avane käivitades mis tundub ka üsna loogiline sest vastasel juhul ta paar pauku ikka teeks või siis vähemalt tuleks tagant mingisugust valget suitsu.
Aga kui pihustid ei avane siis miks kukub see esialgne ~100bar rõhk latist ikkagi suhteliselt kiirelt kõigest mõne bar'i peale? on see tavapärane ja põhjustatud sellest, et misiganes klapid või asjad seal ei suudagi pikalt sellist survet hoida kui pump seda pidevalt ei tooda? või on see mingisugune vaikne lehe kõrgsurvepoolel?

moilo
Postitusi: 80
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas moilo » 26 Okt 2018, 10:25

Tere.

Esiteks: Focus teise põlvkonna masinal on seal taga ruumi ikka väga palju. Lihtsalt kojamehed ja kojameeste alune plastik tuleb ära võtta. Mina tegelen enamasti selle mootori kallal kui see on mõne prantslase kapoti all ja Focus on selle kõrval justkui see mootor ei oleks mitte kapoti all vaid laua peal.

Teiseks: enamasti on nii madal rõhk tingitud sellest, et mootoriaju ei telligi mingil põhjusel rõhku. Mingi veakood võiks sellisel juhul küll mootoriajus olla. Erandiks muidugi autod millel on tarkvara muudetud (enamasti tahmafiltri eemaldamise pärast). Siis võib olla olukord kus on küll mingi kriitiline viga mootoriajus, kuid mingid geeniused on selle niiöelda jäädavalt kustutanud. Samuti on mõned vead mille kohta ei kuvatagi veakoodi vaid lihtsalt mingid parameetrid ei klapi ja ei käivitatagi autot ehk ei tellita kütuserõhku (immo blokeeritud, puudub väntvõlli ja nukkvõlli sünkronisatsioon jne).

Kokkuvõtteks tundub mulle, et koduste vahenditega on küll võimalik see auto tööle saada kuid see protsess võib kujuneda küllaltki pikaks ja kulukaks.

Lear

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 26 Okt 2018, 11:24

On ikka veakood jah
===PCM DTC P1180-61===
Code: P1180 - Fuel Delivery System - Low
Additional Fault Symptom:
- Signal is Above Maximum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

This DTC may be caused by : Blocked fuel filter Blocked kinked or crushed fuel supply lines sticking fuel volume control valve Leaking injector suspect/faulty fuel volume control valve Suspect Fuel Pump.

===PCM DTC P138B-62===
Code: P138B - Glow Plug Control Module System Voltage
Additional Fault Symptom:
- Signal is Below Minimum Threshold
Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Mulle endale tundus täpselt samamoodi, et rõhku ei ole kuna aju lihtsalt ei telli seda. Aga peale seda kui ma nägin kui primitiivne see pump tegelikult on, pidades silmas tema "ühendust" mootoriajuga siis nagu ausalt öeldes jääb mulje, et seal polegi väga midagi tellida. Kui pump käib ringi ja torudes on kütus siis tekib rõhk...nojah, kui just see doseerimissolenoid TÄIELIKULT kinni ei ole. Live data nagu näitaks, et ei ole. Millegi muuga ju ei olegi ajul võimalik rõhku tellida...või siis mitte tellida. Pihusteid muidugi saab mitte avada, kuid raili rõhk peaks sel juhul ikkagi tekkima.

Kumma järgi loetakse see mootori rpm, mis mul graafikul näha on, väntvõlli anduri või nuka anduri? Kahtlustasin ka, et äkki on näiteks hoopis mõni selline andur saba andnud aga samas tundus ebareaalne, et mootori pöördeid siis ikkagi ilusti ja õigesti välja loeb.

Teema algataja
will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Okt 2018, 22:16

tegin ühe katse. kõrgusurve pumba tootlikkuse testi.
pumbale panin otse külge pudeli. tagasijooksu esimesel katsel panin pimedaks. railist ühe pihusti toru võtsin lahti ja ühendasin sinna vooliku ning kogumispudeli. fuel metering valve connectori jätsin esimesel katsel küljest ära (peaks andma pumbale peale maksimaalse koguse kütust).
käiates pressisin ka kergelt pudelile survet peale. railist ei tulnud diisliaurugi, tilgapojast rääkimata. umbes 10sec lasin starterit

teisel katsel ühendasin connectori külge ja tagasijooksu jätsin lihtsalt lahti, muu sama.
käiates railist tilkagi, jälle umbes 10 sec lasin käia. pumba tagasijooksust natuke tilkus. aga sealt tilgub samamoodi ka siis kui lihtsalt jätta pudel kütusega pumba etteandele külge. ehk siis ilmselt pumba sees kuskilt vahelt midagi vaikselt vajub läbi gravitatsiooni mõjul.

kõrgesurvepump ei pumpa tilkagi.kuna hoidsin ka käega etteande pudelil rõhku taga siis oli tunda, et ega ta ei võta ilmselt tilkagi kütust sisse ka. nagu oleks kuskil pumba sees kraan, mis on lihtsalt kinni keeratud.

mis puudutab kütuse etteande solenoidi või sellle nö.suction valve kättesaamist siis parema võtmega sain 2 esimest polti ilusti lahti. loomulikult on seal ka 3's. selle ligipääs on täiesti olematu, pähe andmisest ei ole juttugi ja võtit keeramiseks peale panna ei saa sest polt on pandud klapi suurele ümmargusele korpusele nii lähedale, et sinna mahuks ainult mingi pika sabaga ja peenike torx otsik peale. selliseid aga poes ei müüdud.
üsna kindel, et ju seesama metering valve tuksis on. mitte ühtegi muud asja lihtsalt ei eksisteeri, mis saaks kütuse niimoodi ära lõigata. Kuigi, spec ütleb, et de-energized olekus peaks klapp olema maksimaalselt lahti. "The fuel metering valve is fully opened in its de-energized state"
http://www.dieselmechanic.info/blog/bos ... cp3-2.html
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Bandit » 28 Okt 2018, 07:08

Kunagi oli sama häda vanema fordiga. Nimelt kui paak tühjaks sõita, siis pärast oli väga keeruline küttetoru uuesti toimima saada. Ehk survepump ei suutnud kogu teekonda paagist pumbani täis vedada, vaid loksutas õhku seal edasi-tagasi. Sellest küll 15a möödas, aga lahendus oli see, et pressisime vooliku kütet täis ja edasi läks käima. Kui hästi mäletan siis see toimis.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 28 Okt 2018, 08:04

Kas mingi pidurite õhutamiseks mõeldud seadme laadsega ei anna õhku torustikust välja imeda?
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 760
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Common rail diisel, on siin mõni suurem teadja?

Lugemata postitus Postitas Bandit » 28 Okt 2018, 08:07

Seal peaks olema tagasivoolu stopper. Niiet ühtepidi saab õhutada. Aga meie tegime kuidagi tagurpidi. Ehk niristasime vaiksemalt sisse, et õhk saaks vabalt välja tulla.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.



Vasta

Mine “Vaba teema”