Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Seni kuni eelmist vastust kirjutasin, tuli 4. küsimusele enam-vähem täpne vastus Kallelt. Lisaksin siia takka enda nägemuse sellest asjast.



CB750 oli jaapani tsiklitööstuse suure pealtungi alguseks, põhjustades euroopa tsiklitööstuse vahepealse väljasuremise (väikeste eranditega) ning USA tsikliehituse tõsise kriisi.

CB750 peetakse üheks kõige enam tsiklimaailma mõjutanud mudeliks läbi aegade. Selle tsikli turuletoomisega sai alguse tänapäevase tsiklitootmise arengusuunad ja kujunes välja tsiklitööstus ja -turg, nagu me seda tänapäeval tunneme.

CB750 ja talle järgnenud teised suured japsid pakkusid seninägematut kvaliteeti, võimsust ja mugavust suhteliselt odavalt, ükski Euroopa tootja ei suutnud sellega võistelda. Nii suri praktiliselt välja euroopa tsiklitööstus, paljud tolal tuntud kaubamärgid reanimeeriti alles paarkümmend aastat hiljem.

10 aasta jooksul toodeti seda tsiklit üle miljoni eksemplari. Tol ajal oli 750ccm tsikkel tõeline monster-tsikkel, briti sportmudelid piirdusid 5-600ccm’ga, japsid 50-200ccm. HD mudelid olid loomulikult omast klassist, aga neid peeti mujal kui USAs lihtsalt sealseks anakronismiks.

Euroopa tsiklitööstusel ei läinud eriti hästi juba 60ndatel, tootmine oli väikesemahuline ja kvaliteet kehvapoolne, suuresti sõltuti (eriti Inglismaal) USA turust. Eurooplased ei vajanud enam eriti tsikleid (kui linnavahel sõitmise võrrid-rollerid välja arvata) , kõik suutsid osta pere transpordiks auto ja hobivahendina soovisid seda näha vähesed.

Jaapanlased hakkasid USAs, aga ka euroturul müüma suuri tsikleid just hobivahendiks, tugeva marketingiga loodi endale uus turg, nende eelised võrreldes kohaliku toodanguga olidki eelpoolmainitud kvaliteet ja hind, aga samavõrra ka mugavus ja moodne tehnoloogia (algas R4 mootori võidukäik tsiklitel, CB750l oli esimene seeriatoodangu ketaspidur).

Väheefektiivsed ning innovatsiooniks finantsiliselt võimetud euroopa väiketootjad surid välja, jäid alles vaid mõned, keda subsideerisid mingid muud tootmisharud (nt. BMW). Ka USAs ei olnud seis parem, 70ndate teises pooles oli HD suremas, kliente pelutas kehva kvaliteedi ja iidse tehnoloogiaga tsiklid. HD päästis tookord surmast omanikevahetus ning täiesti uue EVO mootoriseeria väljatöötamine, tõhus marketing ja klienditruudus siiski eelkõige.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”