Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks
Moderaator: Moded
Mitte ainult joonis ehk Biker paremaks
Selline mõtteke turgatas siis pähe.
Siin on ka viktoriine tehtud. Mototeemalised küsimused jne.
Motoajakirja meil pole, vist ei tule ka. Huvitavaid nupukesi ajaloost ja tulevikust ajab igaüks oma viitsimise järgi taga. Kuidas keegi.
Viktoriinid on ka enamasti sellised, et a'la tsiklipilt ja mis on pildil. Liiga lihtne, targemad panevad peast enne kui lollim jõuab netist otsida vastuse. Mõnele liiga lihtne ja samas ega see teadmine, et NSU nägi selline välja ka suurt midagi juurde ei anna.
Rohkem taustainfot ja "lõbusaid" seiku peaks asja juures olema. Internet on spikrina olemas. Google ja muude otsingute kasutamine tuleb ainult kasuks ja ehk jääb ka natuke külge ning tänu sellele jääb ära nii mõnigi lõpmatu teema a'la hornet vs bandit või hayabusa esimeseks tsikliks-kummal pool on piduripedaal jne.
Reeglid:
Peaküsimus: mingi motikas või inimene või siis mõni mototehniline lahendus vms.
+ min. kolm küsimust sama asja kohta veel.
Vastuses tuleb ära tuua lingid ja-või ka pildid kui on.
Õigeks loetud vastuse esitaja esitab järgmise küsimuse. Kui kolme päeva jooksul seda teinud pole läheb järg vabaks ja esitab kes tahab.
Näide ja ühtlasi esimene küsimus mis on üsna lihtne:
1973 aastal nägu ilmavalgust üks motokrossiajaloo legend-tsiklitest. Tegemist suure tootja tsikliga.
1.) Tsikkel on saanud oma mudelinimetuse ühe USA motokrossiraja järgi, millise ?
2.)Kes võitis sellega samal aastal tiitli AMA sarjas ?
3.) Mis on täpne mudelinimetus
4.) Mis aastal kadus mudelinimest selle raja nimi ?
5.) Vabas vormis, mis oli selle tsikli juures sellist mis tegi ta suunanäitajaks teistele ?( vähemalt neli rida teksti !!! )
Edu !
Siin on ka viktoriine tehtud. Mototeemalised küsimused jne.
Motoajakirja meil pole, vist ei tule ka. Huvitavaid nupukesi ajaloost ja tulevikust ajab igaüks oma viitsimise järgi taga. Kuidas keegi.
Viktoriinid on ka enamasti sellised, et a'la tsiklipilt ja mis on pildil. Liiga lihtne, targemad panevad peast enne kui lollim jõuab netist otsida vastuse. Mõnele liiga lihtne ja samas ega see teadmine, et NSU nägi selline välja ka suurt midagi juurde ei anna.
Rohkem taustainfot ja "lõbusaid" seiku peaks asja juures olema. Internet on spikrina olemas. Google ja muude otsingute kasutamine tuleb ainult kasuks ja ehk jääb ka natuke külge ning tänu sellele jääb ära nii mõnigi lõpmatu teema a'la hornet vs bandit või hayabusa esimeseks tsikliks-kummal pool on piduripedaal jne.
Reeglid:
Peaküsimus: mingi motikas või inimene või siis mõni mototehniline lahendus vms.
+ min. kolm küsimust sama asja kohta veel.
Vastuses tuleb ära tuua lingid ja-või ka pildid kui on.
Õigeks loetud vastuse esitaja esitab järgmise küsimuse. Kui kolme päeva jooksul seda teinud pole läheb järg vabaks ja esitab kes tahab.
Näide ja ühtlasi esimene küsimus mis on üsna lihtne:
1973 aastal nägu ilmavalgust üks motokrossiajaloo legend-tsiklitest. Tegemist suure tootja tsikliga.
1.) Tsikkel on saanud oma mudelinimetuse ühe USA motokrossiraja järgi, millise ?
2.)Kes võitis sellega samal aastal tiitli AMA sarjas ?
3.) Mis on täpne mudelinimetus
4.) Mis aastal kadus mudelinimest selle raja nimi ?
5.) Vabas vormis, mis oli selle tsikli juures sellist mis tegi ta suunanäitajaks teistele ?( vähemalt neli rida teksti !!! )
Edu !
Viimati muutis racerx, 27 Jaan 2006, 05:54, muudetud 1 kord kokku.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 131
- Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
- Asukoht: kadriorg
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
katse 1
Nii proovime siis:
1) Elsinore
2) Gary Jones
3) Honda RC250M
4) 1983 oli viimane aasta, niiet 1984
5) Erinevalt konkurentidest oli tegemist 2 taktilisega
http://www.motorcyclemuseum.org/classics/bike.asp?id=96
1) Elsinore
2) Gary Jones
3) Honda RC250M
4) 1983 oli viimane aasta, niiet 1984
5) Erinevalt konkurentidest oli tegemist 2 taktilisega
http://www.motorcyclemuseum.org/classics/bike.asp?id=96
Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
Punktid 1 ja 2 korrektsed.
3 mitte päris.
4 ok
Viies tahaks natuke põhjalikumalt
Paar sellist ideoloogilist suunda ....
Aga ok. Loen vastuse õigeks.
Parandused siis.
3. mitte RC250M vaid CR250M.
RC tähistus on kasutusel nö. factory pillidel. Tollel ajal Usas production rule veel ei kehtinud ja Gary Jones oma tiitli võitis arvatavasti küll RC250M kuid avalikkusele oli ta ikkagi CR. Kuid jah minu küsimusest võis seda kahtepidi mõista.
Mis oli esmakordne ja ehk nii öelda pani märgi maha.
Õige, tegu oli nii öelda kahetaktiliste invasiooni algusega. Kuid tähtsam oli ehk see, et tegu oli esimese tsikliga mis tehasest tulles kannatas right out the box võidu sõitu ja seda enam vähem 1000 dollarilise hinna eest. Ehk siis täpsemalt ca 1200$ oli see hind.
Enne seda olid võidusõidupillid ikkagi suures osas käsitöö või siis kallid väikeseeriad.
Mis veel lisaks juurde ja tulevastelt vastajatelt ka paluks. Lisainfot linkide näol ja juttu mida rohkem seda parem meile kõigile
Aga jätka siis oma küsimustega
3 mitte päris.
4 ok
Viies tahaks natuke põhjalikumalt

Aga ok. Loen vastuse õigeks.
Parandused siis.
3. mitte RC250M vaid CR250M.
RC tähistus on kasutusel nö. factory pillidel. Tollel ajal Usas production rule veel ei kehtinud ja Gary Jones oma tiitli võitis arvatavasti küll RC250M kuid avalikkusele oli ta ikkagi CR. Kuid jah minu küsimusest võis seda kahtepidi mõista.
Mis oli esmakordne ja ehk nii öelda pani märgi maha.
Õige, tegu oli nii öelda kahetaktiliste invasiooni algusega. Kuid tähtsam oli ehk see, et tegu oli esimese tsikliga mis tehasest tulles kannatas right out the box võidu sõitu ja seda enam vähem 1000 dollarilise hinna eest. Ehk siis täpsemalt ca 1200$ oli see hind.
Enne seda olid võidusõidupillid ikkagi suures osas käsitöö või siis kallid väikeseeriad.
Mis veel lisaks juurde ja tulevastelt vastajatelt ka paluks. Lisainfot linkide näol ja juttu mida rohkem seda parem meile kõigile

Aga jätka siis oma küsimustega

-
- Kaupmees
- Postitusi: 131
- Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
- Asukoht: kadriorg
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Õppetund 2
jätkame siis traditsiooni:
1) Millal sai alguse nö cafe racer stiil ja kus?
2) Mis olid esimesed põhilised tootjad( 3tk)?
3) Mis oli stiili eesmärk ja milleni on tänapäeval jõutud?
Moskva ees seisjad peaks vastama
1) Millal sai alguse nö cafe racer stiil ja kus?
2) Mis olid esimesed põhilised tootjad( 3tk)?
3) Mis oli stiili eesmärk ja milleni on tänapäeval jõutud?
Moskva ees seisjad peaks vastama

Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
1) Viiekümnendate alguses Inglismaalt. Täpsemalt vist Londonist.
2) Kui küsimuses on mõeldud firmasid, kelle ratastest hakati cafe racer'eid ehitama, siis vastuseks sellised rattatootjad nagu Suurbritannia BSA, Norton ja Triumph.
3) Stiili eesmärk oli algselt vajadus kiirust juurde saada
ja muidugi ka vajadus teistest erineda. Tänapäeval on jõutud selleni, et tootjad on toonud välja mõnedrattad, mis on inspireeritud viie-, kuuekümnendate cafe racer'itest. Samuti on sreetfighter arenenud cafe racerist.
http://www.ace-cafe-london.com/f2_2.htm
2) Kui küsimuses on mõeldud firmasid, kelle ratastest hakati cafe racer'eid ehitama, siis vastuseks sellised rattatootjad nagu Suurbritannia BSA, Norton ja Triumph.
3) Stiili eesmärk oli algselt vajadus kiirust juurde saada

http://www.ace-cafe-london.com/f2_2.htm
Braap..
-
- Kaupmees
- Postitusi: 131
- Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
- Asukoht: kadriorg
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Vastused õiged.
pean lisama, et just streetfighterid ja naked biked on minule kõige südamelähedasemad.
Prii- küsimused palun?
pean lisama, et just streetfighterid ja naked biked on minule kõige südamelähedasemad.
Prii- küsimused palun?
Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
kas see mees, kelle nimi mootoril oli, on äkki Ernst Wilhelm Sachs?
siit saaavad saksa keele oskajad veidi kronoloogiat:
http://www.newsachsmotor.de/Geschichte/geschichte.html [/url]
siit saaavad saksa keele oskajad veidi kronoloogiat:
http://www.newsachsmotor.de/Geschichte/geschichte.html [/url]
Viimati muutis Sekopää, 27 Jaan 2006, 20:49, muudetud 4 korda kokku.
-
- Postitusi: 170
- Liitunud: 10 Nov 2005, 16:30
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 7 korda
Vastus täiesti õige.Sekopää kirjutas:kas see mees, kelle nimi mootoril oli, on äkki Ernst Wilhelm Sachs?
Siit saab lugeda esimese Eestis seerias tehtud mootorrattast
http://www.unic-moto.ee/motoajalugu/8.html
ja E.W. Sachs'i ja tema tegemiste kohta:
http://www.oldsachsmotor.de/sstory/sstory.htm
Küsimise kord sekopää käes...
Braap..
Nii,
1935. aastal valmis oluline ühendus Kesk-Euroopa pôhja- ja lôunaosa vahel ühe tee näol, mis on praegugi tuntud ning mida reklaamitakse mootorrattataevana. Kohe 1 päev pärast selle tee valmimist, 4.08.1935 korraldati seal legendaarne vôidusôit, kus osalesid nii autod kui mootorratad. Vôidusôidu järjed toimusid 1938. ja 1939. aastal, siis katkesid nad teadagi-mis-pôhjusel. Ahjaa, see ''tee'' asub Austria territooriumil.
1. Mis oli selle esimese vôistluse nimi? Mis nime kandsid aga 38. ja 39. aasta järjed?
1.1 Klassis 500cc vôitis Michael Gayer Austriast. Mis rattaga ta sôitis?
1.2 Mis maa päritolu oli 500cc+ klassi vôitja (Martin Schneeweiß, Austria) ratta mootor?
1935. aastal valmis oluline ühendus Kesk-Euroopa pôhja- ja lôunaosa vahel ühe tee näol, mis on praegugi tuntud ning mida reklaamitakse mootorrattataevana. Kohe 1 päev pärast selle tee valmimist, 4.08.1935 korraldati seal legendaarne vôidusôit, kus osalesid nii autod kui mootorratad. Vôidusôidu järjed toimusid 1938. ja 1939. aastal, siis katkesid nad teadagi-mis-pôhjusel. Ahjaa, see ''tee'' asub Austria territooriumil.
1. Mis oli selle esimese vôistluse nimi? Mis nime kandsid aga 38. ja 39. aasta järjed?
1.1 Klassis 500cc vôitis Michael Gayer Austriast. Mis rattaga ta sôitis?
1.2 Mis maa päritolu oli 500cc+ klassi vôitja (Martin Schneeweiß, Austria) ratta mootor?
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
tee peaks olema siis Großglockner High Alpine Road
1. The first international Großglockner race took place on 4th August 1935
1938 ja 1939 oli "Großer Bergpreis von Deutschland” (Hill climb Race Grand Prix of Germany).
1.1 Husqvarna
1.2 Austro Omega (600 cm³ JAP engine) mootor peaks olema Briti päritolu
http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... istory.htm
1. The first international Großglockner race took place on 4th August 1935
1938 ja 1939 oli "Großer Bergpreis von Deutschland” (Hill climb Race Grand Prix of Germany).
1.1 Husqvarna
1.2 Austro Omega (600 cm³ JAP engine) mootor peaks olema Briti päritolu
http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... istory.htm
i am not totally useless, i can be used as a bad example.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kes mett teeb, see mett sööb!
efendi pani rohkem täppi, sest ma küsisin selle Austro Omega mootori päritolumaad. ka ei vastand hannes56, mis nime kandsid hilisemad vôistlused.
niiet, efendi, (laser)tulista!
efendi antud lingile lisaks http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... hichte.htm
see on sama tekst, ainult saksa keeles ja veidi parem.
niiet, efendi, (laser)tulista!

efendi antud lingile lisaks http://vi01n116.members.eunet.at/Grossg ... hichte.htm
see on sama tekst, ainult saksa keeles ja veidi parem.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Teatavast vahetati 20 sajandi alguses hobused mootorrataste vastu (kui nii võib öelda) - ehk siis paljud jõustruktuurid asusid kasutama selleks hetkes usaldusväärseks muutunud mootorrattaid hobuste asemel. 1904 asus sellele teele näitaks New-Yorki politsei. Siit ka esimene küsimus
1. Millise erilise (ehk siis spetsiaalselt politseitööks tõhustamiseks) lahenduse lõi Indian spetsiaalselt tolleaegsetele politseiratastele?
2. Esimese maailmasõja ajal tootis Indian U.S.A valitsuse tellimusel üle 40000 mootorratta. Miks siis langes Indiani populaarsus ometi just sõja ajal ja vahetult peale seda nii drastiliselt?
3. Millise olemasoleva mootorratta kopeeris Harley-Davidson 1943 aastal ja võitis Indiani ees konkursi, kui USA valitsus tellis prototüübi armeeratta jaoks.
Küsimused pole just erililst peamurdmist nõudvad - rohkem sellised üldharivad - kuid siiski.
1. Millise erilise (ehk siis spetsiaalselt politseitööks tõhustamiseks) lahenduse lõi Indian spetsiaalselt tolleaegsetele politseiratastele?
2. Esimese maailmasõja ajal tootis Indian U.S.A valitsuse tellimusel üle 40000 mootorratta. Miks siis langes Indiani populaarsus ometi just sõja ajal ja vahetult peale seda nii drastiliselt?
3. Millise olemasoleva mootorratta kopeeris Harley-Davidson 1943 aastal ja võitis Indiani ees konkursi, kui USA valitsus tellis prototüübi armeeratta jaoks.
Küsimused pole just erililst peamurdmist nõudvad - rohkem sellised üldharivad - kuid siiski.
i am not totally useless, i can be used as a bad example.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kes mett teeb, see mett sööb!
1. Gaasi keerati vasaku käega.
2. Sõja ajal nad tootsid ainult sõjaväe rattaid. Peale sõda neid enam ei ostetud ja hakati ostma Harley-Davidson'e
3. Võina eksida aga äkki on BMW R71
Lingid siis ka:
3. küsimus.... http://www.motorcycle.com/mo/mcmuseum/i841.html
1,2. küsimus....... http://wgby.org/localprograms/indian/pa ... olice.html
2. Sõja ajal nad tootsid ainult sõjaväe rattaid. Peale sõda neid enam ei ostetud ja hakati ostma Harley-Davidson'e
3. Võina eksida aga äkki on BMW R71
Lingid siis ka:
3. küsimus.... http://www.motorcycle.com/mo/mcmuseum/i841.html
1,2. küsimus....... http://wgby.org/localprograms/indian/pa ... olice.html
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Loen vastuse õigeks ja täiendan siis veidi:
1. Tõepoolest gaas toodi vasakule ja selle põhjuseks oli, et kurjategijat jälitav politseinik saaks parema käega relva kasutada.
2. Tõepoolest - kogu IMS aegne toodang läks sõjaväele ja nii jäid Indiani diilerid 18 kuuks ilma igasuguse kaubata mida müüa - loomulikult läksid müüjad pankrotti või hakkasid esindama teisi marke. Väidetavalt sai sealt alguse ka HD võidukäik.
3.Täiesti õige - see oli BMW R71 mida kopeerides HD lõi mudeli XA.
Lingid kenasti juures... hinne viis ja sinu kord Zidist
1. Tõepoolest gaas toodi vasakule ja selle põhjuseks oli, et kurjategijat jälitav politseinik saaks parema käega relva kasutada.
2. Tõepoolest - kogu IMS aegne toodang läks sõjaväele ja nii jäid Indiani diilerid 18 kuuks ilma igasuguse kaubata mida müüa - loomulikult läksid müüjad pankrotti või hakkasid esindama teisi marke. Väidetavalt sai sealt alguse ka HD võidukäik.
3.Täiesti õige - see oli BMW R71 mida kopeerides HD lõi mudeli XA.
Lingid kenasti juures... hinne viis ja sinu kord Zidist
i am not totally useless, i can be used as a bad example.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kes mett teeb, see mett sööb!
kraaksuks kah natuke igavusest vahele
1. HD mitmetel sõjaväemudelitel oli mõlema käe all gaasirutska, nii ei ahistatud vasakukäelisi
2. Samas IIMS põhjustas HD lõpliku võidu Indiani üle. Enne II MS võitis tsikli hanke HD ning tsiklistud said kuulsateks kui hulljulged ja meletult vaprad jne jms. Enne sõda oli USA armeel isegi plaan luua kiired tsiklitega varustataud läbilöögiüksused ( nagu venelastel õhudessant ja hiljem usakatel mariinid). Siiski see plaan lõplikult töösse ei läinud, sest otsustati märksa paindlikuma platvormi, Jeep'i, kasuks ning ka tegeliku lahingute iseloom nõudis teistsuguseid üksusi. Väljaõpetatud tsiklistid saadeti teistesse üksustesse motoriseeritud käskjalgadeks.
Sõjast naasnud mehed tahtsid samastuda nende vaprate tsiklistidega ning tekkis meeletu soov HD tsiklite järgi (sama efekti kasutas turunduseks muide ka Jeep. Neil mõlemal on üks ühine joon: mõlemaga on suht ebameeldiv sõita võrreldes konkurentidega, aga image müüb).
3. BMW'd kopeeriti ühel kindlal eesmärgil: kõrbesõda. Nimelt HD (ja Indiani) klassikalise V2 mootori puhul kuumenes 40ndate alguspoole väga olulisel lahingutandril Saharas tagumine silinder pidevalt üle. Seda probleemi polnud aga bemari bokseril, mida HD kopeeriski. Siiski ehitati sedalaadi tsikleid vähe, sest Aafrika kamapaania sai ootamatult kiiresti läbi ning sõja raskuspunkt liikus märksa mahedama kliikmaga Euroopasse.

1. HD mitmetel sõjaväemudelitel oli mõlema käe all gaasirutska, nii ei ahistatud vasakukäelisi
2. Samas IIMS põhjustas HD lõpliku võidu Indiani üle. Enne II MS võitis tsikli hanke HD ning tsiklistud said kuulsateks kui hulljulged ja meletult vaprad jne jms. Enne sõda oli USA armeel isegi plaan luua kiired tsiklitega varustataud läbilöögiüksused ( nagu venelastel õhudessant ja hiljem usakatel mariinid). Siiski see plaan lõplikult töösse ei läinud, sest otsustati märksa paindlikuma platvormi, Jeep'i, kasuks ning ka tegeliku lahingute iseloom nõudis teistsuguseid üksusi. Väljaõpetatud tsiklistid saadeti teistesse üksustesse motoriseeritud käskjalgadeks.
Sõjast naasnud mehed tahtsid samastuda nende vaprate tsiklistidega ning tekkis meeletu soov HD tsiklite järgi (sama efekti kasutas turunduseks muide ka Jeep. Neil mõlemal on üks ühine joon: mõlemaga on suht ebameeldiv sõita võrreldes konkurentidega, aga image müüb).
3. BMW'd kopeeriti ühel kindlal eesmärgil: kõrbesõda. Nimelt HD (ja Indiani) klassikalise V2 mootori puhul kuumenes 40ndate alguspoole väga olulisel lahingutandril Saharas tagumine silinder pidevalt üle. Seda probleemi polnud aga bemari bokseril, mida HD kopeeriski. Siiski ehitati sedalaadi tsikleid vähe, sest Aafrika kamapaania sai ootamatult kiiresti läbi ning sõja raskuspunkt liikus märksa mahedama kliikmaga Euroopasse.
Nii küsimused...
1) Kes on see biker.ee kasutaja, kes tegeleb võrrivõidusõiduga ning on ka asjapulk Prangli saarel?
2) Mitu kilovatti (kW) on mopeed/chopperil Iron Eagle 50 ?
3) Mitme aastaseks sai tehas ZID aasatal 2006?
4) Mida hakkas tehas ZID alguses tootma, kuni siiamaani?
... kolmandat ja neljandat peaks Mix peast teadma
1) Kes on see biker.ee kasutaja, kes tegeleb võrrivõidusõiduga ning on ka asjapulk Prangli saarel?
2) Mitu kilovatti (kW) on mopeed/chopperil Iron Eagle 50 ?
3) Mitme aastaseks sai tehas ZID aasatal 2006?
4) Mida hakkas tehas ZID alguses tootma, kuni siiamaani?
... kolmandat ja neljandat peaks Mix peast teadma

-
- Kaupmees
- Postitusi: 131
- Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
- Asukoht: kadriorg
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Üldharivatel eesmärkidel võiks Napalm ju vastata



Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
1. kas oldmoped on pranglilane?1) Kes on see biker.ee kasutaja, kes tegeleb võrrivõidusõiduga ning on ka asjapulk Prangli saarel?
2) Mitu kilovatti (kW) on mopeed/chopperil Iron Eagle 50 ?
3) Mitme aastaseks sai tehas ZID aasatal 2006?
4) Mida hakkas tehas ZID alguses tootma, kuni siiamaani?
2. eks ta 1-2 kW kandis on.
3. 147 aastaseks (kui algusaastaks arvata kodelehe järgi 1859)
http://www.zid.permonline.ru/
4. Alguses olid (auru)laevad, kuid läbi aegade on tehas tootnud väidetavalt eelkõige erinevaid põllumajanduslikke jurbaneid, Družba saag kaasa arvatud. Ma isikult arvan, et oluline rõhk on olnud ka sõjatööstusel.
sang kirjutas:3. 147 aastaseks (kui algusaastaks arvata kodelehe järgi 1859)
http://www.zid.permonline.ru/
4. Alguses olid (auru)laevad, kuid läbi aegade on tehas tootnud väidetavalt eelkõige erinevaid põllumajanduslikke jurbaneid, Družba saag kaasa arvatud. Ma isikult arvan, et oluline rõhk on olnud ka sõjatööstusel.


Nüüüd ei saa märkimata jätta, et on päris mitu ZiD' tehast venemaal...

Hr. Sang tõi esile Dzherzhinski nimelise tehase, mis kahjuks pole mototööstusega eriti seotud ja mida küsija ilmselt silmas ei pidanud.
Aga on veel Degtjarjovi nimeline sõjatehas... Kah ZiD

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.