Lenksuamort
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Rääkides rossi'st ....miks temal siis see rooliamort on küljes ? Üleliigne kaal ju ja mõttetu mugavus :S.
Freaksmart kirjutas:Olen Sang`iga täitsa nõus. Ka mina eriti ei mõista neid isikuid kes siin üritavad ümberlükata maailma põhitõdesid.
Korke, Sang polegi rääkinud, et sellist asja pole vaja. Ta vaid mainis, et õigete sõiduvõtete puhul ei anna ta sellist kasu nagu võhik selles saada võib. Ehk teisisõnu kus võhik kaotab juhitavuse rooliamordiga, seal ei ole väiksematki probleemi Rossi`le ka ilma amordita.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Selleks, et seal kus Rossil rooliamorti läheb vaja, ning tsikkel liigub edasi väga kiirelt ja sirgelt, on võhik juba mitukümmend meetrit maas pikali.Rääkides rossi'st ....miks temal siis see rooliamort on küljes ? Üleliigne kaal ju ja mõttetu mugavus :S.
Üritatakse ikka, vaata siia:Keegi ei lükka põhitõdesi ümber....lihtsalt inimesed kes ei tea mis asi rooliamort on ...ja pole seda kasu tundnud püüvad tõesta kõigest väest ,et see on mõttetu vidin mis annab kõigest mugavust.
Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine...
Miskise "kõvu" enduurohuvilise juttu rooliamordist ei tasu nüüd küll kuulata... Inimene lihtsalt targutab kaasa mida on raamatust lugenud... Reaalset kogemust aga endal ilmselt pole...sang kirjutas:Mul on hea meel, et Eestis on nii palju kõvu sõidumehi. Ah, õigus jah, nii kõvad sõidumehed ei vaja mingit napakat raamatutarkust. kuidas ma küll selle suutsin ära unustada....
Loomulikult on erinevaid võimalusi "kõvu" sõidumeheks saada... üks siis raamatuid lugedes ja teine ringrajal harjutades...
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Freaksmart kirjutas:
Üritatakse ikka, vaata siia:Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine...
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Mis kasu on sellest kõvast ringrajal harjutamisest, kui elementaarsed sõiduvõtted on valed ehk raamatud lugemata. Ehk siis juba teist korda sinu tsitaat:Loomulikult on erinevaid võimalusi "kõvu" sõidumeheks saada... üks siis raamatuid lugedes ja teine ringrajal harjutades...
"Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine... "
Ja muide, samad sõiduvõtted kehtivad ka enduurokate puhul. Maastikul esiratas ikka vibab ja käed peavad meeldivalt vedrutama ja pehmelt suunama. Sõiduvõime, -oskused ja -võtted ei ole baigimeeste privileeg.
Aga üldiselt, lõpetaks selle möla nüüd siin ära, teema algataja oleks nagu oma vajaliku infi kätte saanud.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka? Piisas sellest, kui mõned inimesed tsiteerisid üht tsiklisõiduõpikut ja kohe leidus mingi kogus tsikliste, kes selle peale pöördesse läksid.
Ma ei kipu teile õpetejaks, jummala eest ei. Ei ole mul selliseid ambitsioone küll olnud.
Kui oled kindel, et eespool äratoodud tsitaadid antud õpikust on valed, siis palun lükka need adekvaatsete vastuargumentidega ümber ja ütle, kuidas on õigesti. Muidu pole antud vaidlusel küll mingit mõtet ja keski mode võiks selle loba alates amordijutu lõpust maha kustutada.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:


sang kirjutas:Halloo!!
Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka?
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
No aga mida sa ise teed?!korke kirjutas:Kui enam midagi tarka pole öelda siis ära hakka mingit sitta pritsima![]()
![]()
sang kirjutas:Halloo!!
Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka?
Selle asemel et karvu kiskuda võiks minna seda teed mille valis tramm66 - korralik, arusaadav ülevaade, liigsete emotsioonideta...
Mrt
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta
Lõpetaks asja, nii, et rooliamort baigile ja meie teedel on ülimalt vajalik vidin... sul võib seda sõidkogemust olla palju tahes ja sa võid olla suva maailma x meister ringrajas aga füüsika vastu ei saa ka isegi siis kui end jediks (starwars) mõtled!
Mul seda paganama krossi kogemust päris parajalt.. aastaid 6-8 vähemalt aga ega see mind mingil moel baigi seljas ei aidanud küll kui lenks vibama hakkas!
Ise kasutan öhlinsit.. ja üldiselt erinevatel brändidel väga olulist vahet ei olegi, põhiline oleks, et rooliamort on õigesti kinnitatud ja nii nagu ette nähtud - need oma ratsimised ja leiutamised võivad tõesti hoopis negatiivse mõju anda!
aga noh spetsnaasid rääkike ja soovitage millise firma toodang on väärt investeerimist oma ratta peale ???????
.. enamus on väitnud Öhlinsi toodangut, eriti mida saab regullida vastavlt oludele,tegevusele...[/quote]
mis see miinus oleks? Ei tea siiani ühtegi...
Hyperprol on valikus nn. progressiivse karakteristikaga rooliamort, mis tundub olevat sobiv nii rajale kui tänavale.
Kui juba plaan muretseda rattale selline asi, siis kindlasti soovitaks reguleeritavat isendit.
Peale hinna on rooliamordil veel vähemalt üks puudus. Olukord kui amort on suht jäigaks reguleeritud ja satud kurvi mis on kahjuks liivane ning ratas läheb külglibisemisse. Lenksu vastukeeramine on tänu liig jäigale amordile aeglane ja sealt võib juba igaüks ise edasi mõelda.
Samas on tõesti eeliseid oluliselt rohkem kui puuduseid.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
1) hind - nagu suzumen juba ütles
2) reguleeritavus - kuna amorti on võimalik ise keerata tingimustele mittesobivaks
krt tulge ükskord maapeale tagasi oma kosmosekruttimistega - mittereguleeritav tehaseamort on just sellise koormusega mis sobib nii tänavale kui ringrajale ja minupärast põllule ja kruusateele.
Sellise amordiga on mul ca. 2500km kogemusi erinevates ilmastiku ja rajatingimustes... sealhulgas mitmeid rajalt väljasõite põllule 100-200km/h
Reguleeritav kõva nimega rooliamort on vajalik ainult läikivaid asju armastavatele tsiklipededele (nagu mina

-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Nagu siin ennist vaieldi, minu arust on mõlemal õigus:
* rooliamordi ÜKS ülesanne on ennetada alalhoiureaktsiooni tekkimine (lenksust kõvemini kinni haaramine)
* rooliamort on vajalik, summutamaks amortide tööst ja/või muudest teguritest tekkinud juhtraua-lenksu ossillatsiooni ehk perioodilist võnkumist.
* ning mu lemmik - pidurdada ja piirata üleliigset juhtimisvõtet
seda kõige ägedamat, suurtel kiirustel kurvides esiotsa "chatterit" millega MotoGP-s ja WSBK mõned hädas on, rooliamort ei mõjuta.
Toore jõuga hoidmine - võibolla mõnel juhul tõesti aitab


Paljud meie vaidlused oleksid olemata kui www.dinamoto.it muutuks populaarseks ja mõned itaalia keele oskajad tõlgiks sealt vaid itaaliakeelsed asjad ära. Englishist saame ilmselt enamik aru.
Aga vibratsioonist, animatsioonidega ja puha: Kliki
Kas rooliamort aitab ka sellisel juhul kui enam mitte nii legaalsetel kiirustel laugeid kurve kõvasti kallutades keset kurvi on mingi totakas asfaldi kühm ja esiratas mõnusalt vibama hakkab. Omal nahal järgi proovitud ja ei ole eriti meeldiv, pani lenksu paar korda laperdama, surusin kõvasti mõlema käega ette, et summutada vibamist.
Kogenenumad rääkige!
Jawa 350
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Kui see võnkumine ei sumbu, tasuks üle vaadata lenksulaagrid, amordid, kaldenurk - kas on äkki liiga teravaks keeratud.
Ning kindlasti mitte gaasi maha keerata - see liigutab veel rohkem raskust ette ning võnkumine võib suureneda. Nagu vanad indiaanlased - või olid need eskimod - ütlesid: "Kui kahtled siis anna gaasi."
Eesti maanteed suuresti on äärtest nagu eterniitkatused, vähemalt tundub nii

-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
edit: miite, et see kedagi huvitama peaks aa siiski, hakkas kohe kergem kui sai ära öeldud

Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Re: Lenksuamort
Tahaks ka oma rooliamordis õli ära vahetada .Kas on mingi kindla viskoossusega amordiõli? (suzu originaal amort siis) JA kust seda õli saab,kas igast motopoest?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Lenksuamort
Üleval pool ju kirjas ÖHLINS õli,viskoossust nad ei ütle.Müüb seda Yamaha keskus,1-l PUDEL 395 eeku.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Lenksuamort
netis tutkides on amordiõlisid 5w,10w,15w.Velt müüb valvoline amordiõli 10w mis sobib ka rooliamortidesse.Kas siis kõiki neid võib kasutada ka rooliamortides? Et siis olenevalt viskoosusest muutub amordi jäikus?
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Lenksuamort
Motorex-l oli vist ka 2,5W.Nagu öeldud Öhlins ei ütle aga õli on nagu vesi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 70
- Liitunud: 23 Jaan 2013, 22:19
- Tsikkel: 1 R1 on Wheelie Machine,+R1
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Lenksuamort
randos kirjutas:Lenksuamordist lekib õli. Kas on võimalik teostada remonti ja kust osi leida?
Ma tegin ise, simmerid tulid mõõdu järgi vanadelt simmeritelt laagri ja tihendikeskusest....
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.