Lenksuamort

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Keegi ei lükka põhitõdesi ümber....lihtsalt inimesed kes ei tea mis asi rooliamort on ...ja pole seda kasu tundnud püüvad tõesta kõigest väest ,et see on mõttetu vidin mis annab kõigest mugavust.

Rääkides rossi'st ....miks temal siis see rooliamort on küljes ? Üleliigne kaal ju ja mõttetu mugavus :S.
Freaksmart kirjutas:
Olen Sang`iga täitsa nõus. Ka mina eriti ei mõista neid isikuid kes siin üritavad ümberlükata maailma põhitõdesid.

Korke, Sang polegi rääkinud, et sellist asja pole vaja. Ta vaid mainis, et õigete sõiduvõtete puhul ei anna ta sellist kasu nagu võhik selles saada võib. Ehk teisisõnu kus võhik kaotab juhitavuse rooliamordiga, seal ei ole väiksematki probleemi Rossi`le ka ilma amordita.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Rääkides rossi'st ....miks temal siis see rooliamort on küljes ? Üleliigne kaal ju ja mõttetu mugavus :S.
Selleks, et seal kus Rossil rooliamorti läheb vaja, ning tsikkel liigub edasi väga kiirelt ja sirgelt, on võhik juba mitukümmend meetrit maas pikali.
Keegi ei lükka põhitõdesi ümber....lihtsalt inimesed kes ei tea mis asi rooliamort on ...ja pole seda kasu tundnud püüvad tõesta kõigest väest ,et see on mõttetu vidin mis annab kõigest mugavust.
Üritatakse ikka, vaata siia:
Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine...
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

sang kirjutas:
Mul on hea meel, et Eestis on nii palju kõvu sõidumehi. Ah, õigus jah, nii kõvad sõidumehed ei vaja mingit napakat raamatutarkust. kuidas ma küll selle suutsin ära unustada....
Miskise "kõvu" enduurohuvilise juttu rooliamordist ei tasu nüüd küll kuulata... Inimene lihtsalt targutab kaasa mida on raamatust lugenud... Reaalset kogemust aga endal ilmselt pole...

Loomulikult on erinevaid võimalusi "kõvu" sõidumeheks saada... üks siis raamatuid lugedes ja teine ringrajal harjutades...
Sõida... ja ära MÖLISE!!!
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Ei mäleta mis raamatus öeldud ,et mida peab tegema kui võtab lenksu võbama...aga temal on kogemus olnud ja kogemusest lähtudes aitab tal see peatada lenksu võbamist ....minu puhul päästis alati: sidur alla - gaas põhja - sidurlahti. Jällegi ..kogemusest näitab ,et minu puhul on ainuke asi mis päästab lenksuvõbamist.
Freaksmart kirjutas:

Üritatakse ikka, vaata siia:
Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine...

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Loomulikult on erinevaid võimalusi "kõvu" sõidumeheks saada... üks siis raamatuid lugedes ja teine ringrajal harjutades...
Mis kasu on sellest kõvast ringrajal harjutamisest, kui elementaarsed sõiduvõtted on valed ehk raamatud lugemata. Ehk siis juba teist korda sinu tsitaat:

"Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine... "

Ja muide, samad sõiduvõtted kehtivad ka enduurokate puhul. Maastikul esiratas ikka vibab ja käed peavad meeldivalt vedrutama ja pehmelt suunama. Sõiduvõime, -oskused ja -võtted ei ole baigimeeste privileeg.

Aga üldiselt, lõpetaks selle möla nüüd siin ära, teema algataja oleks nagu oma vajaliku infi kätte saanud.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Sang.....me ei oska lugeda raamatuid...aga kuna alles tsiklimeheks saab siis kui raamat läbi loetud ja sina oled seda juba teinud . Ehk tuled ringraja äärde meile õpetajaks?.....Rääkides enduro sõiduvõttetest...siis nad ikka ei ole samad ;)

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Halloo!!

Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka? Piisas sellest, kui mõned inimesed tsiteerisid üht tsiklisõiduõpikut ja kohe leidus mingi kogus tsikliste, kes selle peale pöördesse läksid.

Ma ei kipu teile õpetejaks, jummala eest ei. Ei ole mul selliseid ambitsioone küll olnud.

Kui oled kindel, et eespool äratoodud tsitaadid antud õpikust on valed, siis palun lükka need adekvaatsete vastuargumentidega ümber ja ütle, kuidas on õigesti. Muidu pole antud vaidlusel küll mingit mõtet ja keski mode võiks selle loba alates amordijutu lõpust maha kustutada.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Kui enam midagi tarka pole öelda siis ära hakka mingit sitta pritsima :? :roll:

sang kirjutas:
Halloo!!

Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka?

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

korke kirjutas:
Kui enam midagi tarka pole öelda siis ära hakka mingit sitta pritsima :? :roll:

sang kirjutas:
Halloo!!

Et mis nüüd juhtus!?! Kutsud sõbrad kokku ja teed mulle kambaka?
No aga mida sa ise teed?!
Selle asemel et karvu kiskuda võiks minna seda teed mille valis tramm66 - korralik, arusaadav ülevaade, liigsete emotsioonideta...
Mrt
Viisakas Rott-Uuestisündinud XJ900
Punane Välk - Dnepr MT-11
Jawa 634 - ootab vänta

Türklane
Postitusi: 136
Liitunud: 06 Jaan 2004, 17:45

Lugemata postitus Postitas Türklane »

eks sel rooliamordil omad väiksed miinused ka...

aga noh spetsnaasid rääkike ja soovitage millise firma toodang on väärt investeerimist oma ratta peale ???????
.. enamus on väitnud Öhlinsi toodangut, eriti mida saab regullida vastavlt oludele,tegevusele...
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Hah.. normull tekst :P

Lõpetaks asja, nii, et rooliamort baigile ja meie teedel on ülimalt vajalik vidin... sul võib seda sõidkogemust olla palju tahes ja sa võid olla suva maailma x meister ringrajas aga füüsika vastu ei saa ka isegi siis kui end jediks (starwars) mõtled!

Mul seda paganama krossi kogemust päris parajalt.. aastaid 6-8 vähemalt aga ega see mind mingil moel baigi seljas ei aidanud küll kui lenks vibama hakkas!

Ise kasutan öhlinsit.. ja üldiselt erinevatel brändidel väga olulist vahet ei olegi, põhiline oleks, et rooliamort on õigesti kinnitatud ja nii nagu ette nähtud - need oma ratsimised ja leiutamised võivad tõesti hoopis negatiivse mõju anda!
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

[quote="Türklane"]eks sel rooliamordil omad väiksed miinused ka...

aga noh spetsnaasid rääkike ja soovitage millise firma toodang on väärt investeerimist oma ratta peale ???????
.. enamus on väitnud Öhlinsi toodangut, eriti mida saab regullida vastavlt oludele,tegevusele...[/quote]

mis see miinus oleks? Ei tea siiani ühtegi...
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Öhlins on kindlasti riskivaba valik. Samas on olemas sellised tootjad nagu Hyperpro, LSL, Showa, White Power, Wilbers jne.
Hyperprol on valikus nn. progressiivse karakteristikaga rooliamort, mis tundub olevat sobiv nii rajale kui tänavale.
Kui juba plaan muretseda rattale selline asi, siis kindlasti soovitaks reguleeritavat isendit.

Peale hinna on rooliamordil veel vähemalt üks puudus. Olukord kui amort on suht jäigaks reguleeritud ja satud kurvi mis on kahjuks liivane ning ratas läheb külglibisemisse. Lenksu vastukeeramine on tänu liig jäigale amordile aeglane ja sealt võib juba igaüks ise edasi mõelda.
Samas on tõesti eeliseid oluliselt rohkem kui puuduseid.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

lenksuamordi saaga jätkuks siis selle miinustest:

1) hind - nagu suzumen juba ütles
2) reguleeritavus - kuna amorti on võimalik ise keerata tingimustele mittesobivaks

krt tulge ükskord maapeale tagasi oma kosmosekruttimistega - mittereguleeritav tehaseamort on just sellise koormusega mis sobib nii tänavale kui ringrajale ja minupärast põllule ja kruusateele.
Sellise amordiga on mul ca. 2500km kogemusi erinevates ilmastiku ja rajatingimustes... sealhulgas mitmeid rajalt väljasõite põllule 100-200km/h

Reguleeritav kõva nimega rooliamort on vajalik ainult läikivaid asju armastavatele tsiklipededele (nagu mina :mrgreen: ) ja tippsõitjatele

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

Tramm, saatsin sulle ES, Huvitas rooliamordi hind R1-le.
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

sry, ma ei pand ilmselt tähele... postkast veitsa umbes... vastan ES-i

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mul tuli nüüd kole peale. Bikega pole sõitnud siiani, aga nüüd sihuke vanem loom olemas kevadet ootamas (Kawa 550 gpz). Kui nüüd ausalt üles tunnistada, kui suur probleem see laperdama hakkamine tegelikuses on? Valikvastused alates "igal juhul läheb" ja lõpetades "selleks tuleb ikka vaeva näha". Nooremas põlves vana Jawaga oma 80 tuhhi läbi aurutanud hoolimatult igasugustes tingimustes, sh isegi läbi lahtise kanalisatsioonikaevu serva. Too masin oli sihukesel juhul küll äärmiselt stabiilne. Võib-olla aitas vedelavõitu ühetoru-raam ka, aga see vaid väänutas end nagu veest tulnud koer, jõnksumine lõppes igal juhul hetkega. Õige küll, esikahvel polnud Jawal väga jäik, vajadusel vetrus ka külje suunas (augu serv või muu külglöök).
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

Lugemata postitus Postitas apsik »

Armsad moded ... pange palun see teema juba lukku... ;) Jahumist on juba liiast.
APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Noh, jahumine on hea kuni me jääme konstruktiivse kriitika piiridesse :)

Nagu siin ennist vaieldi, minu arust on mõlemal õigus:

* rooliamordi ÜKS ülesanne on ennetada alalhoiureaktsiooni tekkimine (lenksust kõvemini kinni haaramine)
* rooliamort on vajalik, summutamaks amortide tööst ja/või muudest teguritest tekkinud juhtraua-lenksu ossillatsiooni ehk perioodilist võnkumist.
* ning mu lemmik - pidurdada ja piirata üleliigset juhtimisvõtet

seda kõige ägedamat, suurtel kiirustel kurvides esiotsa "chatterit" millega MotoGP-s ja WSBK mõned hädas on, rooliamort ei mõjuta.

Toore jõuga hoidmine - võibolla mõnel juhul tõesti aitab ;) Tuletaks siinkohal meelde, et nii loome jäiga konstruktsiooni ning me kõik mäletame keskkoolifüüsikast, mida güroskoopidele meeldib teha kui neid sunnitakse millekski :)

Paljud meie vaidlused oleksid olemata kui www.dinamoto.it muutuks populaarseks ja mõned itaalia keele oskajad tõlgiks sealt vaid itaaliakeelsed asjad ära. Englishist saame ilmselt enamik aru.

Aga vibratsioonist, animatsioonidega ja puha: Kliki
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 188
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees »

Võibolla tobe küsimus aga küsin siiski kuna ei tea.
Kas rooliamort aitab ka sellisel juhul kui enam mitte nii legaalsetel kiirustel laugeid kurve kõvasti kallutades keset kurvi on mingi totakas asfaldi kühm ja esiratas mõnusalt vibama hakkab. Omal nahal järgi proovitud ja ei ole eriti meeldiv, pani lenksu paar korda laperdama, surusin kõvasti mõlema käega ette, et summutada vibamist.
Kogenenumad rääkige!
Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Aitab ikka. See ongi see tobe ossilleerimine mida ta summutab, ilma, et peaks krampi tõmbuma lenksu kinnihoidmiseks. Kaldu olles on lenksu pööramine lausa vajalik, et tsikkel jätkaks liikumist mööda enne kühmu paika pandud trajektoori ehk sõidujoont.
Kui see võnkumine ei sumbu, tasuks üle vaadata lenksulaagrid, amordid, kaldenurk - kas on äkki liiga teravaks keeratud.
Ning kindlasti mitte gaasi maha keerata - see liigutab veel rohkem raskust ette ning võnkumine võib suureneda. Nagu vanad indiaanlased - või olid need eskimod - ütlesid: "Kui kahtled siis anna gaasi."
Eesti maanteed suuresti on äärtest nagu eterniitkatused, vähemalt tundub nii :)
Kasutaja avatar

tuvi
Postitusi: 189
Liitunud: 07 Juun 2004, 12:35
Tsikkel: Gsxr,Dnepr,K,Ural,M,H-D;GasGas
Asukoht: Tartu, vahel Norra
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas tuvi »

Kuna uut teemat pole mõtet teha, siis küsin.
Suzuki tehase rooliamort:
1. õlivahetus kuis teha , kas koduste vahenditega saab hakkama?
2. Mis õli sinna junni sisse läheb ka üldse
3. Kui tihti seda õli seal vahetatakse(igavesti ei kesta ju miski)?
Tänud ette,taha, vasakule ja paremale!

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

järgmine nädal peaks mu öhlins saabuma:D

edit: miite, et see kedagi huvitama peaks aa siiski, hakkas kohe kergem kui sai ära öeldud :o
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.

kass525
Postitusi: 60
Liitunud: 15 Juul 2008, 11:50
Tsikkel: ilma hetkel
Asukoht: harjumaa/raplamaa

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas kass525 »

Tahaks ka oma rooliamordis õli ära vahetada :) .Kas on mingi kindla viskoossusega amordiõli? (suzu originaal amort siis) JA kust seda õli saab,kas igast motopoest?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Üleval pool ju kirjas ÖHLINS õli,viskoossust nad ei ütle.Müüb seda Yamaha keskus,1-l PUDEL 395 eeku.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


kass525
Postitusi: 60
Liitunud: 15 Juul 2008, 11:50
Tsikkel: ilma hetkel
Asukoht: harjumaa/raplamaa

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas kass525 »

netis tutkides on amordiõlisid 5w,10w,15w.Velt müüb valvoline amordiõli 10w mis sobib ka rooliamortidesse.Kas siis kõiki neid võib kasutada ka rooliamortides? Et siis olenevalt viskoosusest muutub amordi jäikus?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Motorex-l oli vist ka 2,5W.Nagu öeldud Öhlins ei ütle aga õli on nagu vesi.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

randos
Postitusi: 91
Liitunud: 01 Aug 2007, 22:30
Tsikkel: Honda CBR 900RR FireBlade
Asukoht: Järvamaa

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas randos »

Lenksuamordist lekib õli. Kas on võimalik teostada remonti ja kust osi leida?


karue38
Postitusi: 70
Liitunud: 23 Jaan 2013, 22:19
Tsikkel: 1 R1 on Wheelie Machine,+R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lenksuamort

Lugemata postitus Postitas karue38 »

randos kirjutas:

Lenksuamordist lekib õli. Kas on võimalik teostada remonti ja kust osi leida?

Ma tegin ise, simmerid tulid mõõdu järgi vanadelt simmeritelt laagri ja tihendikeskusest....

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”