Lenksuamort
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1421
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 62 korda
Lenksuamort
Siinkohal kasutaks ära võimalust ja küsiks ka, et miks on rooliamort vajalik ja kasulik? Mismoodi ta üldse töötab ja millistele tsiklitele seda panna võib/saab?Nigga kirjutas:Kõige parem/õigem tasakaalustamine toimubki käsitsi, masinad panevad ikka päris segast tihtipeale.
Enne kui rooliamortide ja asjade peale mõtlema hakata, siis tuleks rattad ära tasakaalustada...
Ronk
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 371 korda
- Kontakt:
Rooliamordist on kõige rohkem kasu justnimelt ratastel, mille esiots läheb oluliselt kergemaks (või tõuseb maast lahti) kiirendamisel. (ratastel, mille esiotsa stabiilsusest ebastabiilsuseni on lühike tee) Ehk siis üritab hoida su lenksu sirgena hetkel, kui su esiratas uuesti maad puudutab, hoides ära igasuguse lenksu vibamise, vänderdamise jms.
Kasu on sellest amordist kindlasti ka sittade teeoludega, sõites üle kivi jms, mis paneb tavaliselt lenksu raskelt vänderama.
Kuid lõppkokkuvõttes sõna "amort" peaks juba ise ära ütlema, millega tegu on.
Rooliamortidel on ka oma negatiivsed küljed, näiteks, kui amort on seadistatud suurematele kiirustele, ehk siis on keeratud jäigemaks, siis aeglasemate kiirustega manööverdamine on veidike raskendatud.
Selle vastu on näiteks Hondal olemas (teiste tootjate kohta ei tea) elektrooniline rooliamort HESD, mis reguleerib ennast ise.
http://www.sportrider.com/bikes/2004/14 ... 1000_hesd/
Ahjaa, hyperpro teeb ka selliseid amorte.
http://www.exoticsportbike.com/hyperpro.htm
Siin veel natuke juttu:
http://www.guzzitech.com/SteeringDamp-Ed_M.html
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 371 korda
- Kontakt:
http://www.flyingsnail.com/Sprung/tankslapper.html
P.S. huvitav, kas naljakas nimi "tank slapper" tuleb sellest, et pilt näeb välja, nagu juht patsutab vastu paaki?

Valkla forelli mineva tee viimasel sirgel olen täpselt videol oleva kergema versiooni (jalad jäid veel jalaraudadele ja ei kukkunud) läbi elanud, kiirus oli 80kmh ja vastu tulid samal ajal ka autodPiipz kirjutas:siin üks näide veel, mille vastu oleks õigesti seadistatud rooliamordist kasu:
http://www.flyingsnail.com/Sprung/tankslapper.html

Teadmiseks nendele kes seda kunagi läbi pole elanud, -ta ikka peksab piirajast piirajani ja sa oled seljas nagu märg kalts.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 371 korda
- Kontakt:
minu kogemuste põhjal - kinni hoida ja mitte midagi teha. sama laks juhtus mul kurikuulsa järvevana ülesõidu peal, sõber sõitis ees, vänderdas natuke, ma sõitsin taga, vaevalt jõudsin turtsatada kentsakat momenti, kui ise samamoodi sealt üle töllerdasin.Nongrata kirjutas:Kuidas käituda kui lenks hakkab vänderdama? Pidurada, gaasi anda...
Krossi (enduro) ratastel on rooliamort pigem selleks, et summutada maapinna ebatasadustest ("rööpad", kivid jne) tekkivaid lööke.
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
ühes 2005 aasta MOTO`s oli pikk artikkel sellest. Põhimõtte oli, et lase sel hetkel rool natuke lahti. KUi selle veel kõvemini kokku pigistad, teed asja hullemaks. Kui on huvi, võin kogu artikli siia riputada.Nongrata kirjutas:Kuidas käituda kui lenks hakkab vänderdama? Pidurada, gaasi anda...
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
LENKSUAMORT - tore vidin mis ühendatakse esikahvli ja raami vahele eesmärgiga leevendada/aeglustada esiratta eriti kiiret suunamuutust (olgu see siis nn. vibamine/resonants - löök teekonaruselt, rehvi ebakvaliteetsus, vedrustuse seadistuse- või isegi juhtimisviga).
Paljudel ratastel puudub selline asi standardvarustuses vaatamata sellele, et on konstruktsioonilt väga resonantsialtid. See on siinsetes foorumites palju kõneaineks olnud ja ei hakka pikalt jahuma selle tekkepõhjustest jne aga lühidalt endal kogemus Hondadega CBR600 - kõiki kolme isendit millega sõitsin kummitas üks ja seesama probleem - tee ebatasasusest alguse saav vibamine kasvab üle kontrollimatuks resonantsiks ja võib lõppeda kukkumisega. Pärast lenksuamordi paigaldamist pole enam ette tulnud.
Madone CBR-i kummitas ka vist sama jama kui ma ei eksi... nii, et selliste rataste omanikud on otseselt riskigrupis...
Sealt tulenevalt laiendasin pisut ka oma toote-teenuse sortimenti
Lenksuamordid kõikidele kaherattalistele (kasvõi pocketile ) http://www.pilt.ee/photo/708470/17433925/
see krdi pilt.ee on pidevalt maas... peab sealt ära kolima ilmselt...
gaas maha -- raskus läheb rohkem esirattal. Püstitõusmine kah nagu raskust esirattale suunab. Gaas peale -- raskus tagarattale. Kumba siin nüüd vaja on?Suzumen kirjutas:sang kirjutas:viimase TMi väitel aitab tankslapperi puhul gaasi tubli pealekeeramine.
Kas Motosurvivali läbinud foorumlased oskavad ehk täpsustada? "Randmevääne II" oli kah vist sellest juttu.
No kurat, need TM vennad võiks ikka ennem mõelda kui midagi kirja panevad. Eelmine aasta võistlustel läks sõbral ratas kiirendades samuti vibrasse. Ainuke, mis aitab on gaasi nats maha (et stabiilsus taastada) ja üritada ratas tagasi tuua. Pidurite käppimine unustage ära. Kuid lenksuamorti soovitan soojalt kõigile, tegu ohutust tunduvalt tõstva asjaga mis kompenseerib sõidu vigu (loomulikult on mehi, kes sõidavad ka ilma kaitsmeteta ja lühikestes pükstes)


Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX

Mida ma aga rääkida võin omast kogemusest siis see on julm, mis tunne pärast on kui see lenks on käinud käes nagu tallesaba, kuid siiski püsti oled jäänud

-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Ristmikult energiliselt kiirendades ja lülitades sisse teise käigu hakkas tagumine ratas all tühjalt ketrama

, kiskus viltu, lasin gaasi lahti, tekkis traction ning tulemus oligi käes - laks-laks-laks-laks töllerdasin seal ratta otsas nagu eelpool mainitult märg kalts.Peale seda sõitsin jalad värisedes vaikselt koju

-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Teine kord samal ristmikul, kuid siis linnapoolt sõpruse puiesteele minnes, seal samuti head roopad olid ja ka seal lenks tahtis minema lennata käest.
rattaks siis R1.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Olen kindel, et Randmeväände autoril on rohkem praktikat kui kellelgi siin.
Otsin ka eestikeelse väljaande ja sealt loen näiteks, et
"Kui hoiad juhtrauast rahulikult, siis rappumine ei levi, kui klammerdud siis kandub rappumine läbi sinu tsiklile."
"Rooliamort ei vähenda alalhoiureaktsiooni mõju: kui oled krambis siis tsikkel rapub -- koos või ilma rooliamordita"
"Kui tsikkel töötab korralikult ja sina sõidad õigesti pole rooliamorti vaja, minul on ta alati kõige nõrgemas asendis"
Vot nii, ostke kindlasti rooliamort

Gaas peale võiks ka aidata, sest teeb esiotsa kergemaks. Heiti Kender võib siis lähemalt kommenteerida kui tahab.

ee... Olen ikka korduvalt seda lenksuvõdisemist üle elanud.... Minul on aidanud siis VAID TOORES JÕUD ja lenksust kõvasti-kõvasti kinni hoidmine... Praeguseks installitud rooliamort ja ilmselt seda jama enam ei ole....stonefree kirjutas:"Kui hoiad juhtrauast rahulikult, siis rappumine ei levi, kui klammerdud siis kandub rappumine läbi sinu tsiklile."
.
10. punkti läheb Suzumen-ileSuzumen kirjutas:Ja sellepärast sõidavadki kõik võistlustel rooliamordiga, kuna nad on alles algajad ja pole lugenud Randmeväänet. Sa oled õigel teel vana. Jätka samas vaimus edasi.

-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

stonefree kirjutas:Tean et 98-99 Ninja esivedrustus on kyllalt pehme ja vaevalt see aitab rappumist raskemates tingimustes ära hoida.
Olen kindel, et Randmeväände autoril on rohkem praktikat kui kellelgi siin.
Otsin ka eestikeelse väljaande ja sealt loen näiteks, et
"Kui hoiad juhtrauast rahulikult, siis rappumine ei levi, kui klammerdud siis kandub rappumine läbi sinu tsiklile."
"Rooliamort ei vähenda alalhoiureaktsiooni mõju: kui oled krambis siis tsikkel rapub -- koos või ilma rooliamordita"
"Kui tsikkel töötab korralikult ja sina sõidad õigesti pole rooliamorti vaja, minul on ta alati kõige nõrgemas asendis"
Vot nii, ostke kindlasti rooliamort
Gaas peale võiks ka aidata, sest teeb esiotsa kergemaks. Heiti Kender võib siis lähemalt kommenteerida kui tahab.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
Jõudu teile, uued klassikud. Jään ootama teie võite ringradadel.
ahjaa,
Raamatus tuleb siiski välja, et tõesti on rooliamordiga mugavam ja selles pole midagi halba, lihtsalt rooliamort ei ole ülimalt vajalik ja kohustuslik, saab ka õigete sõiduvõtetega võbeluse negatiivseid mõjusid vähendada. Raamatut on mõtet siiski enne lugeda, kui klähvima hakata.Ja sellepärast sõidavadki kõik võistlustel rooliamordiga, kuna nad on alles algajad ja pole lugenud Randmeväänet.
Ah, õigus jah, nii kõvad sõidumehed ei vaja mingit napakat raamatutarkust. kuidas ma küll selle suutsin ära unustada....
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
Aga jah.....nagu eelnevalt öeldi. Nad on alles võhikud ,et sõidavad rooliamortidega.
Ajaa......seda kah. Lugesid raamatu läbi ja nüüd oled nii kõva rinka mees ,et sul pole vaja ei amorti....ja ehk isegi pole vaja rattaid ???


sang kirjutas:
Raamatus tuleb siiski välja, et tõesti on rooliamordiga mugavam ja selles pole midagi halba, lihtsalt rooliamort ei ole ülimalt vajalik ja kohustuslik, saab ka õigete sõiduvõtetega võbeluse negatiivseid mõjusid vähendada. Raamatut on mõtet siiski enne lugeda, kui klähvima hakata.
Ah, õigus jah, nii kõvad sõidumehed ei vaja mingit napakat raamatutarkust. kuidas ma küll selle suutsin ära unustada....
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Korke, Sang polegi rääkinud, et sellist asja pole vaja. Ta vaid mainis, et õigete sõiduvõtete puhul ei anna ta sellist kasu nagu võhik selles saada võib. Ehk teisisõnu kus võhik kaotab juhitavuse rooliamordiga, seal ei ole väiksematki probleemi Rossi`le ka ilma amordita.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.