Raivo Aeg: lubade äravõtmisest saab levinud praktika
Miks on liiklus paremas korras riikides, kus politseinikud altkäemakse võtavad? Sest politseinikel on tugev isiklik huvi liiklust jälgida.
Eestis saaks liikluse korda väga lihtsalt:
Rikkumised jagada 2-3 klassi vastavalt ohtlikkusele. Kõige lihtsama meetodina umbes nii, et kuni 100 trahviühikut 1 klass, kuni 200 trahviühikut 2 klass ja kuni 300 siis 3 klass.
1 klass: 5% makstud trahvisummadest (ehk siis alles pärast tasumist, mitte enne kohtus vaidlustamist jms) protokolli koostanud politseinikule, 15% politseiasutuse eelarvesse.
2 klass: vastavalt 10% ja 20%
3 klass: vastavalt 15% ja 30%
Vajadusel saab süsteemi diferentseerida vastavalt hetke valupunktidele.
Tulemus, liikluspolitsei üksused muutuvad vähemalt teatud ajaks isemajandavateks, kus töökohtadele joostakse tormi
Kas selline süsteem oleks õiglane või jätkusuutlik või meeldiv? Arvatavasti mitte. Aga olukorra teedel saaks väga kiiresti kontrolli alla. Võiks ju ka väita, et selline eelarveline süsteem õigustab ennast: politseid "peaks üleval" need, kelle tõttu seda ametit vaja on.
Eestis saaks liikluse korda väga lihtsalt:
Rikkumised jagada 2-3 klassi vastavalt ohtlikkusele. Kõige lihtsama meetodina umbes nii, et kuni 100 trahviühikut 1 klass, kuni 200 trahviühikut 2 klass ja kuni 300 siis 3 klass.
1 klass: 5% makstud trahvisummadest (ehk siis alles pärast tasumist, mitte enne kohtus vaidlustamist jms) protokolli koostanud politseinikule, 15% politseiasutuse eelarvesse.
2 klass: vastavalt 10% ja 20%
3 klass: vastavalt 15% ja 30%
Vajadusel saab süsteemi diferentseerida vastavalt hetke valupunktidele.
Tulemus, liikluspolitsei üksused muutuvad vähemalt teatud ajaks isemajandavateks, kus töökohtadele joostakse tormi

Kas selline süsteem oleks õiglane või jätkusuutlik või meeldiv? Arvatavasti mitte. Aga olukorra teedel saaks väga kiiresti kontrolli alla. Võiks ju ka väita, et selline eelarveline süsteem õigustab ennast: politseid "peaks üleval" need, kelle tõttu seda ametit vaja on.
Aivar
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.