Mootori õli väljalaske mutter ajab läbi
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Mootori õli väljalaske mutter ajab läbi
Peale õli vahetust hakkas põhja alune õli väljalaske mutter õli läbi ajama, mitte oluliselt aga tilk on pidevalt mutri otsas. Ei tea kas silikon või mõni muu aine peataks selle lekke kui ümber mutri määrida. Rattaks on GSX600F
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
ja kui see polt siis poole tee peal kurvis seal välja tuleb..ants01 kirjutas:Sanitaartehnika poest osta keermeteip ja asi ants!
keera uus vint sisse ja jämedam polt.
Teine võimalus on timesert http://www.timesert.com/
oot, ainult tilgub? Siis uus seib.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 110
- Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
- Tsikkel: V-Strom AL4
- Asukoht: Mõdriku vanaküla
- Tänatud: 1 kord
Veel üks rohi selle asja vastu.
Kunagi soovitati sellise asja vastu kasutada õmblus-niiti. Lihtsalt kerid paar tiiru poldi keermete peale nii, et polt ikka veel kinnikeeratav on ja ...minul on siiani aidanud. Seda saad ka ilma õli maha laskmata teha: keera 1/3 poldi pikkusest välja ja niit keerme nähtavale osale peale.
Dt 6 ...--CZ425/sidecar...-- V-Strom LA5
RRRC
RRRC
Pane jah uus seib, aga ole ettevaatlik! See karteripõhi on kaunis õhuke teema ja kui mingi ebardliku seibi paned, võid mõra sisse keerata. Mina keerasin, võib-olla oli selleks seal mingine eelsoodumus ka. Igatahes lasin alumiiniumkeevitusega kinni lasta, uue poldiaugu koos vindi ja poldiga teha ning maksin kogu loo eest napp neli sotti.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Vaadake härrased - keeruline asi tegelikult imelihtne, karteripõhjas asuv polt on harilikult M12x1,25 või 1,5 mis on arvestades "emase poole" materjali ju ilmselgelt ajuvaba kuna neid polte võiks keerata tavajuhul ja samasse materjali vabalt vahemikus 25-50 ja ka palju rohkema Nm-ga. Seda enam loob petliku pildi jõuvarudest ja jõududest poldipea mis on tavapäraselt VK14-17 või SK8-10.
Tegelikult tuleb keeramisel arvesse võtta nõrgim lüli milleks on Al. (või selle submaterjalid) mis annab pingutusjõududeks selliste avamõõtude/keermesammude puhul jämedalt 12-21Nm (kerge, sujuv käetõmme). Korra aastas õlivahetajatele vask või Al. tihend, motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend. Viimast soovitaks ka lekke puhul mis teemaks aga vaid juhul kui keermed veel rikkumata. Kui mitte (ehk üle keeratud) siis järgmine mõõt puurida, keermestada ning uus polt koos tihendiga.
Ps! toruteibid, takud jms. värk käib mujale kategooriasse - motonduses on konkreetselt selleks ettenähtud tööriistad, võtted ja materjalid. Kaherattaliste kondinsioonis zorronõuanded pole teretulnud ja ka vaidlusteks siinkohal pole ruumi. Ei pea põhjendamagi.
Tegelikult tuleb keeramisel arvesse võtta nõrgim lüli milleks on Al. (või selle submaterjalid) mis annab pingutusjõududeks selliste avamõõtude/keermesammude puhul jämedalt 12-21Nm (kerge, sujuv käetõmme). Korra aastas õlivahetajatele vask või Al. tihend, motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend. Viimast soovitaks ka lekke puhul mis teemaks aga vaid juhul kui keermed veel rikkumata. Kui mitte (ehk üle keeratud) siis järgmine mõõt puurida, keermestada ning uus polt koos tihendiga.
Ps! toruteibid, takud jms. värk käib mujale kategooriasse - motonduses on konkreetselt selleks ettenähtud tööriistad, võtted ja materjalid. Kaherattaliste kondinsioonis zorronõuanded pole teretulnud ja ka vaidlusteks siinkohal pole ruumi. Ei pea põhjendamagi.
Kuna ise pean torumehe ametit, siis tean omast kogemusest, et takuga võib pronksist, vasest ja alumiiniumist materjalid väga lihtsalt lõhki keerat (mõned tootjad lausa keelavad takku kasutada). Seega tuleb kõne alla ainult keermeteip või keermenöör, kuid nagu eespool mainitud on igas valdkonnas omad tihendusmaterjelid (antud juhul on nendeks pehmest materjalist seibid). Kui õiged materjalid ei toimi, tuleb probleem ülesse otsida ja kõrvaldada, mitte seda "edasi lükata (loe: toruteipi kasutada)"
Terv,
Jansu

Terv,
Jansu
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Mind huvitab, mismoodi alati keermed üle keeratakse? Jätke viimane nõks keeramata ja teil ei tule üldse "keemiaga" tegelema hakatagi. No ei tule selliselt keeratud poldid iseenesest lahti, ei ole vaja kahe käega kinni venitada. Pange tähele, et hästi hooldatud masina poltide lahtikeeramiseks ei ole vaja erilist jõudu. Keerake kinni ka samamoodi. Kontrollige muidugi, et ettenähtud seib all on, muidu keera või puruks, aga ikka vibreerib lahti.
Mis puudutab aga ajutisi lahendusi, kui halvim on juba juhtunud, siis mina küll ei kõhkleks neid kasutada, kui see hea tulemuse annab. Demontaaž igal pisipõhjusel lõhub masinat kokkuvõttes rohkem, kui selline väike ülenurga laskmine. Ehk siis - kui saad selle õli mingi teibiga pidama, siis mina jätaks asja nii ja teeks korralikult ära siis, kui niikuinii demontaaž muul põhjusel käsil. Minu arvamus muidugi.
Mis puudutab aga ajutisi lahendusi, kui halvim on juba juhtunud, siis mina küll ei kõhkleks neid kasutada, kui see hea tulemuse annab. Demontaaž igal pisipõhjusel lõhub masinat kokkuvõttes rohkem, kui selline väike ülenurga laskmine. Ehk siis - kui saad selle õli mingi teibiga pidama, siis mina jätaks asja nii ja teeks korralikult ära siis, kui niikuinii demontaaž muul põhjusel käsil. Minu arvamus muidugi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Al pasta sama mis vasepasta. Päris korrodeerumisest ei saa rääkida aga teras ja alumiinium kipub omavahel liiga hästi nakkuma aja peale. Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.mella kirjutas:Millist funktsiooni Al pasta seal täidab? Mul oli KTM-l rootsist tulles kõik keermed ja võllid vasepastaga kokku mätsitud.tramm66 kirjutas:motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Eks sa ise tead kuhu sa omal dünovõtme pistad, mõnel on päris korralik vars tagamella kirjutas:Kuda nüüd sellest peaks aru saama? Et määrime aga pasta vahele ja võib dünovõtme nurka visata ja pika varrega kinni rebida?mx77 kirjutas:Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.

Aga kui sul keere käib kuivalt siis võid dünoga saada vale lugemi, ehk siis tegelikult on sul poldi kübar väiksema jõuga vastu pinda keeratud, kui düno justkui näitas.
Soovitan KTM-i manuaali ka lugeda, näiteks silndripea poltidel on lausa rõhutatud, et tuleb õlitatud poldid sisse keerata.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.