Mootori õli väljalaske mutter ajab läbi

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Pealik
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Mai 2006, 12:08
Asukoht: Järvamaa

Mootori õli väljalaske mutter ajab läbi

Lugemata postitus Postitas Pealik »

Peale õli vahetust hakkas põhja alune õli väljalaske mutter õli läbi ajama, mitte oluliselt aga tilk on pidevalt mutri otsas. Ei tea kas silikon või mõni muu aine peataks selle lekke kui ümber mutri määrida. Rattaks on GSX600F
Kasutaja avatar

ott6
Postitusi: 53
Liitunud: 03 Mai 2005, 14:24

Lugemata postitus Postitas ott6 »

Isiklik arvamus et peataks, aaga teine võimalus keera tõrts suurem vint ja orgunni uus polt sinna.Siis nagu ei tohiks kah midagi läbi tulla.
Võrr - Delta - Honda Dio - Yamaha Aerox - Cz - Honda CR250 - Yamaha Kodiak 450

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Poldil tavaliselt pehmemast metallist seib ka all, proovi esmalt see vahetada
___________________________
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6773
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 694 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Sanitaartehnika poest osta keermeteip ja asi ants!
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

Oil-Cooled
Postitusi: 994
Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
Asukoht: Eesti
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Oil-Cooled »

ants01 kirjutas:
Sanitaartehnika poest osta keermeteip ja asi ants!
ja kui see polt siis poole tee peal kurvis seal välja tuleb..


keera uus vint sisse ja jämedam polt.
Teine võimalus on timesert http://www.timesert.com/


oot, ainult tilgub? Siis uus seib.

BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6773
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 694 korda
Tänatud: 455 korda

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Tohohh!
Mina kasutan seda juba kolmandat o~livahetust autol ja teist tsiklil ja mitte YKSKKI tilk o~li, ra"a"kimata mutrist, pole veel tilkunud!
Saadetud kettaga lauatelefonist!

meier
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Aug 2006, 15:47
Tsikkel: V-Strom AL4
Asukoht: Mõdriku vanaküla
Tänatud: 1 kord

Veel üks rohi selle asja vastu.

Lugemata postitus Postitas meier »

Kunagi soovitati sellise asja vastu kasutada õmblus-niiti. Lihtsalt kerid paar tiiru poldi keermete peale nii, et polt ikka veel kinnikeeratav on ja ...minul on siiani aidanud. Seda saad ka ilma õli maha laskmata teha: keera 1/3 poldi pikkusest välja ja niit keerme nähtavale osale peale.
Dt 6 ...--CZ425/sidecar...-- V-Strom LA5
RRRC
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Keera polt paar- kolm milli lahti ja pane paar keerdu takku või niiti vahele, keera kinni ja asi ants.
Kasutaja avatar

-erx-
Postitusi: 130
Liitunud: 14 Okt 2004, 16:34
Asukoht: metsas puu otsas

Lugemata postitus Postitas -erx- »

asja lahendus on uus ja värske pronk/muu pehme seib, siis ei pea õmblejat/torumeest mängima mitu õlivahetust
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo »

Nii mõnelgi auto õlifiltril on komplektis uus seib kaasas. Ei tea, kuidas tsiklitel, kui põhimõttelist erinevust selles küsimuses ei tohiks olla.
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

-erx- kirjutas:
asja lahendus on uus ja värske pronk/muu pehme seib, siis ei pea õmblejat/torumeest mängima mitu õlivahetust
Eeldab õli väljutamist ja pärast sisse kallamist jne. Uue seibi paned järgmisel vahetusel.

loomha

Lugemata postitus Postitas loomha »

Pane jah uus seib, aga ole ettevaatlik! See karteripõhi on kaunis õhuke teema ja kui mingi ebardliku seibi paned, võid mõra sisse keerata. Mina keerasin, võib-olla oli selleks seal mingine eelsoodumus ka. Igatahes lasin alumiiniumkeevitusega kinni lasta, uue poldiaugu koos vindi ja poldiga teha ning maksin kogu loo eest napp neli sotti.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

nii nagu eelpool kirjutati, keermeteip aitab alati. ju see kork ei kao ka kuhugile. kasutan samuti juba sellest ajast, kui keermeteip meie maile jõudis. olemas ka keermenöör, mis samuti sellistel juhtudel väga hea asi.
ja et õigeks torumeheks saada, tuleb väga palju teipi ära mähkida.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ei kellelegi isiklikult aga siin on päris palju alkeemikuid koos.
osade rataste Service manualis on juba kirjas, et peale igat õlivahetust pane uus VASKseib.

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

mulle tundub kah, et keermeteip peaks kärama. samas kui keere juba p**s* keeratud on , siis ple mud tarka kui uus keere sisse ja number suurem polt
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600

Jutunhamon

Lugemata postitus Postitas Jutunhamon »

Üldjuhul tuleks ikka vask või aluminium seibi kasutada aga kui seibita kinni keerata siis võib juhtuda et keerad põhja puruks,sest ainuke mis järgi annab on põhi
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Vaadake härrased - keeruline asi tegelikult imelihtne, karteripõhjas asuv polt on harilikult M12x1,25 või 1,5 mis on arvestades "emase poole" materjali ju ilmselgelt ajuvaba kuna neid polte võiks keerata tavajuhul ja samasse materjali vabalt vahemikus 25-50 ja ka palju rohkema Nm-ga. Seda enam loob petliku pildi jõuvarudest ja jõududest poldipea mis on tavapäraselt VK14-17 või SK8-10.
Tegelikult tuleb keeramisel arvesse võtta nõrgim lüli milleks on Al. (või selle submaterjalid) mis annab pingutusjõududeks selliste avamõõtude/keermesammude puhul jämedalt 12-21Nm (kerge, sujuv käetõmme). Korra aastas õlivahetajatele vask või Al. tihend, motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend. Viimast soovitaks ka lekke puhul mis teemaks aga vaid juhul kui keermed veel rikkumata. Kui mitte (ehk üle keeratud) siis järgmine mõõt puurida, keermestada ning uus polt koos tihendiga.

Ps! toruteibid, takud jms. värk käib mujale kategooriasse - motonduses on konkreetselt selleks ettenähtud tööriistad, võtted ja materjalid. Kaherattaliste kondinsioonis zorronõuanded pole teretulnud ja ka vaidlusteks siinkohal pole ruumi. Ei pea põhjendamagi.

Teema algataja
Pealik
Postitusi: 22
Liitunud: 13 Mai 2006, 12:08
Asukoht: Järvamaa

Lugemata postitus Postitas Pealik »

panin vaskseibi ja ka takku aga ikka tilgub :shock: äkki krt ongi pragu sees karteris...
Kasutaja avatar

jansu24
Postitusi: 124
Liitunud: 19 Mai 2007, 00:27
Tsikkel: Versys 1000 SE
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas jansu24 »

Kuna ise pean torumehe ametit, siis tean omast kogemusest, et takuga võib pronksist, vasest ja alumiiniumist materjalid väga lihtsalt lõhki keerat (mõned tootjad lausa keelavad takku kasutada). Seega tuleb kõne alla ainult keermeteip või keermenöör, kuid nagu eespool mainitud on igas valdkonnas omad tihendusmaterjelid (antud juhul on nendeks pehmest materjalist seibid). Kui õiged materjalid ei toimi, tuleb probleem ülesse otsida ja kõrvaldada, mitte seda "edasi lükata (loe: toruteipi kasutada)" :wink:


Terv,
Jansu
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

tramm66 kirjutas:
motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend.
Millist funktsiooni Al pasta seal täidab? Mul oli KTM-l rootsist tulles kõik keermed ja võllid vasepastaga kokku mätsitud.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Mind huvitab, mismoodi alati keermed üle keeratakse? Jätke viimane nõks keeramata ja teil ei tule üldse "keemiaga" tegelema hakatagi. No ei tule selliselt keeratud poldid iseenesest lahti, ei ole vaja kahe käega kinni venitada. Pange tähele, et hästi hooldatud masina poltide lahtikeeramiseks ei ole vaja erilist jõudu. Keerake kinni ka samamoodi. Kontrollige muidugi, et ettenähtud seib all on, muidu keera või puruks, aga ikka vibreerib lahti.
Mis puudutab aga ajutisi lahendusi, kui halvim on juba juhtunud, siis mina küll ei kõhkleks neid kasutada, kui see hea tulemuse annab. Demontaaž igal pisipõhjusel lõhub masinat kokkuvõttes rohkem, kui selline väike ülenurga laskmine. Ehk siis - kui saad selle õli mingi teibiga pidama, siis mina jätaks asja nii ja teeks korralikult ära siis, kui niikuinii demontaaž muul põhjusel käsil. Minu arvamus muidugi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
tramm66 kirjutas:
motosportlastele (õlivahetus 500km järel) kindlasti Al. pasta ja soovitavalt tinatihend.
Millist funktsiooni Al pasta seal täidab? Mul oli KTM-l rootsist tulles kõik keermed ja võllid vasepastaga kokku mätsitud.
Al pasta sama mis vasepasta. Päris korrodeerumisest ei saa rääkida aga teras ja alumiinium kipub omavahel liiga hästi nakkuma aja peale. Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

mx77 kirjutas:
Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.
Kuda nüüd sellest peaks aru saama? Et määrime aga pasta vahele ja võib dünovõtme nurka visata ja pika varrega kinni rebida? (togi)
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

aga näiteks aprilia falco näiteks on selline ratas, kus üks omanik tõsimeeli keerab poldi iga kord ainult näpuga kinni, nii kõvasti, kui jaksab. sellel rattal igasugune mutrivõti keerab keerme läbi.
põhjuseks kuivkarter ja eraldiasetsev õlianum, mille sein on habras ja üliõhuke.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mella kirjutas:
mx77 kirjutas:
Teiseks tagab see pasta ka kinni keerates alati õige momendi.
Kuda nüüd sellest peaks aru saama? Et määrime aga pasta vahele ja võib dünovõtme nurka visata ja pika varrega kinni rebida? (togi)
Eks sa ise tead kuhu sa omal dünovõtme pistad, mõnel on päris korralik vars taga :D.

Aga kui sul keere käib kuivalt siis võid dünoga saada vale lugemi, ehk siis tegelikult on sul poldi kübar väiksema jõuga vastu pinda keeratud, kui düno justkui näitas.

Soovitan KTM-i manuaali ka lugeda, näiteks silndripea poltidel on lausa rõhutatud, et tuleb õlitatud poldid sisse keerata.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”