JAWA 634 mootor ei käi ringi


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ma tegin sedasorti töid aastaid tagasi, mälu võib petta. AGA otsalaagreid olen Jawa 360-l (aga selle väntvõlli sugulus 364-ga peaks olema lausa karjuv) vahetanud ilma mootorit pooleks võtmata. Vana laagri eemaldamiseks (nt kui see peaks sul leeklambi kasutamise järel (nüüd) või kulumise tagajärjel (tulevikus) tuksis olema) tegin spetsiaalse tõmmitsa. Tööpõhimõte oli selline, et laagril lõhkusin separaatori ära, siis said kuulid liikuma. Tõmmita otsikud olid sellised kettakujulised ja kuulidega samas mõõdus, et torkasid lapiti kuulide vahele ja keerasid risti - siis tirisid laagri välja. Kui see tehtud, siis pisema pusimise järel sai kuulid laagrist kätte ja peopeale jäi eraldi välisvõru, mida hiljem oli suurepärane kasutada uue laagri paikakoputamiseks - see ongi peamine hint siinjuures. Ei mingit kuuma, piisas koputamisest. On võimalik, et õrnalt koputasin ka sisemist, aga no ei mäleta. Nii või naa, see oleks vaid järeleaitamine.
Korpuse kuumutamine muidugi ei tee ka paha, aga jumala eest, mitte leeklamp! Kui ta just see tumekollase leegi oma pole. Parim on, nagu keegi eelpool mainis, kuumaõhupüstol. Aga rõhutan - mina omal ajal tegin seda probleemideta ilma kuumutamiseta. Ainus kuumutamisega töö oli karteripoolte montaaž ja selleks tirisin mootori 5. korrusele ja torkasin selle ilma väntvõllita poole ema protestidele vaatamata praeahju - läks kokku lopsti otse söögilaual, kahed kruustangid ja lihalõikelaud abiks, muig.
Mis puudutab laagri istu, siis vähemalt külmas karteris istub ta välisvõru pidi tugevamalt sees kui sisevõru pidi. Mis on ka loogiline - pind ju suurem. Ja kuidas sa muidu mootori pooleks või veel parem - KOKKU saaksid?
Mis veel: sedasama vana laagrivõru kasuta ka simmerlingi paigaldamiseks - seal on see isegi olulisem. Kui selle ühest nurgast kopsimisega mõlki lööd, siis adjöö - osta uus.

Väntvõlli avamisest on Unimüts piisavalt rääkinud. Keskmist laagrit olen seal ka ise vahetanud. Pressi mul kokkupanekuks polnud... tuli 2 terasplaadi ja 6 pika poldiga kokku venitada. No saab ja su "õrnad naisekäed" tulevad siinkohal kasuks - nendega ei keera asju puruks.
Edu!
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”