Platsisõidu rattad (A kategooria eksam)
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Platsisõidu rattad (A kategooria eksam)
See teema on küll korduvalt läbi käinud, et kas bike'ga saab teha platsisõidu
eksamit või mitte jne. Foorumis surfates olen vastuse saanud, et "JAH" iga
rattaga on võimalik ja pika harjutamise peale saab ikka tehtud.
Kinnituse huvides võiks aga siia kirja panna, mis rattaga keegi on
platsisõidu läbinud ja millal.
Ning kui kellelgi ka halbu kogemusi (läbikukkumisi), siis võiks ka neid jagada.
Ise harjutan platsisõitu praegu CBR600F-ga.
Tänud ette!
EDIT:
-- Väike vahekokkuvõte allpoolt 2007-06-04 21:53 seisuga:
Honda CBR 900
Honda CBR 954 RR
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki ZZR 600
MINSK
Suzuki GSX 750 F
Suzuki SV 1000
Yamaha FZ1 Fazer
Yamaha TDM850 (1998)
Yamaha XJ 600 S Diversion
Kellel veel siis kahtlusi otsustamisel, võivad toodud ratta spetsifikatsioone siis oma rattaga võrrelda (http://www.bikez.com). Ise sain parasjagu kindlust juurde ja nüüd muud midagi kui ohtralt harjutada.
eksamit või mitte jne. Foorumis surfates olen vastuse saanud, et "JAH" iga
rattaga on võimalik ja pika harjutamise peale saab ikka tehtud.
Kinnituse huvides võiks aga siia kirja panna, mis rattaga keegi on
platsisõidu läbinud ja millal.
Ning kui kellelgi ka halbu kogemusi (läbikukkumisi), siis võiks ka neid jagada.
Ise harjutan platsisõitu praegu CBR600F-ga.
Tänud ette!
EDIT:
-- Väike vahekokkuvõte allpoolt 2007-06-04 21:53 seisuga:
Honda CBR 900
Honda CBR 954 RR
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki ZZR 600
MINSK
Suzuki GSX 750 F
Suzuki SV 1000
Yamaha FZ1 Fazer
Yamaha TDM850 (1998)
Yamaha XJ 600 S Diversion
Kellel veel siis kahtlusi otsustamisel, võivad toodud ratta spetsifikatsioone siis oma rattaga võrrelda (http://www.bikez.com). Ise sain parasjagu kindlust juurde ja nüüd muud midagi kui ohtralt harjutada.
Viimati muutis ezerix, 04 Juun 2007, 21:54, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja
Yamaha TDM850 '98. Platsisõiduks loodud, mõnus hea manööverdada 

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
600 cc rattad on nii pisikesed, et nendega on lausa lust manööverdada ja kallutada.
Ise olen iga oma rattaga platsil käinud ja kõik eksamieeldused ära teinud.
8 on ainus asi, mida liitrise bike'iga tiba keeruline teha.
Olen Tallinna ARKi platsil näinud, kuidas 900 cc CBRiga ja R1 vennad läbi kukkusid, aga mõlemad tegid selle vea, et läksid külma mootoriga tegema.
Mootor peab ikka korralikult soe olema, muidu törtsub, plärtsub ja tõmbleb.
Ise olen teinud: 900 cc CBRiga, 1000 cc Fazeriga, 1000 cc SVga.
Tallinnas on päris mitu kohta, kus tsikliga õhtuti harjutada saab. Üks on Kristiine Keskuse taga (mõistlikul kellaajal tasuline), teine on Pärnu mnt'l Tammsaare ülesõidu ja Järve Keskuse vahepeal.
Suure bike'iga on 3 varianti, kuidas 8 ära teha:
* omada väga head tasakaalu ja püstise rattaga ära teha. Eeldab suure amplituudiga lenksu pööramist.
* Sõita piisavalt kiiresti, et ratas maha ei kuku ning teha kallutustega.
* Aeglaselt kallutustega, olles ise vastukaaluks ehk sisuliselt sõita nii, et ratas on kahe jala vahel kaldus ning ise oled tasakaaluks tiba vastassuunas kaldu. Sellisel moel on ka kõige kergem aeglasel kiirusel jalatugesid kratsida.
Ise olen iga oma rattaga platsil käinud ja kõik eksamieeldused ära teinud.
8 on ainus asi, mida liitrise bike'iga tiba keeruline teha.
Olen Tallinna ARKi platsil näinud, kuidas 900 cc CBRiga ja R1 vennad läbi kukkusid, aga mõlemad tegid selle vea, et läksid külma mootoriga tegema.
Mootor peab ikka korralikult soe olema, muidu törtsub, plärtsub ja tõmbleb.
Ise olen teinud: 900 cc CBRiga, 1000 cc Fazeriga, 1000 cc SVga.
Tallinnas on päris mitu kohta, kus tsikliga õhtuti harjutada saab. Üks on Kristiine Keskuse taga (mõistlikul kellaajal tasuline), teine on Pärnu mnt'l Tammsaare ülesõidu ja Järve Keskuse vahepeal.
Suure bike'iga on 3 varianti, kuidas 8 ära teha:
* omada väga head tasakaalu ja püstise rattaga ära teha. Eeldab suure amplituudiga lenksu pööramist.
* Sõita piisavalt kiiresti, et ratas maha ei kuku ning teha kallutustega.
* Aeglaselt kallutustega, olles ise vastukaaluks ehk sisuliselt sõita nii, et ratas on kahe jala vahel kaldus ning ise oled tasakaaluks tiba vastassuunas kaldu. Sellisel moel on ka kõige kergem aeglasel kiirusel jalatugesid kratsida.
-
Teema algataja
ise tegin 18mai exami oma tsikliga ehk cbr954rr. igatahes väga hea keeraja ta ei ole ja keeramis nurgaga ei hiilga. kuid läksin raadile, varusin 2h aega enne examit ning sõitsin 8t. st üritasin
. pärast tegin arkis ka ära. panin 1 käiku sisse ning vaikselt tiksusin seal. kiirus kõigus 11-12kmh.
PS ise arvasin alguses et see on võimatu, aga tuli leida vastav kiirus ning piisavalt kallutada.

PS ise arvasin alguses et see on võimatu, aga tuli leida vastav kiirus ning piisavalt kallutada.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Eksamit küll veel teinud ei ole, kuid oma GSX750F 'ga olen ARK'i paltsil neid vigureid korra proovinud. Kõige keerulisem oli vast 8 aga ka see ei valmistanud erilist raskust. Tuleb lihtsalt korralikult lenks peaaegu põhja pöörata ning sobiv kiirus valida. Veidi veel harjutamist ja saab ka need harvad juhud elimineertud, kus jalg korra maas käis.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis
Villem aka Villu aka Madis

-
- Postitusi: 168
- Liitunud: 20 Juun 2006, 20:41
- Asukoht: Tallinn
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526
Seal tiba allpool kus on harjutustes kirjutatud pole kaheksa ajal istumise kohustuslikkusest midagi mainitud.
Seal tiba allpool kus on harjutustes kirjutatud pole kaheksa ajal istumise kohustuslikkusest midagi mainitud.
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
600ne ZZR
tegin kõik ilusti ja esimese korraga ära, sõber aga kukkus esimese korraga platsi läbi, kusjuures probleem oli tal aeglase sõiduga, mul aga 8tega.. hakama sain nii et keerasin tühikäigu pöörded selleks ajaks kõrgemaks ja küsisin examineerijalt kas saan moto ennem soojaks lasta..
ei olnud mingeid probleeme, aga see suht pisike ratas kah vähemalt võrreldes sama aasta liitristega
tegin kõik ilusti ja esimese korraga ära, sõber aga kukkus esimese korraga platsi läbi, kusjuures probleem oli tal aeglase sõiduga, mul aga 8tega.. hakama sain nii et keerasin tühikäigu pöörded selleks ajaks kõrgemaks ja küsisin examineerijalt kas saan moto ennem soojaks lasta..
ei olnud mingeid probleeme, aga see suht pisike ratas kah vähemalt võrreldes sama aasta liitristega

-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Aastal 1993 sai platsieksam tehtud, rattaks oli sõidukooli logu Minsk, 8 tegemise ajal sai veel käega suunda kah näidatud.
Muidugi on tänapäevaste suurte ja raskete ratastega palju keerulisem sama harjutust teha.
Samas hea nõks on ikkagi kallutada ratast enda all, end samal ajal istmel kurvi vastassuunda ja tahapoole nihutades nii, et kurvi sisemine käsi on praktiliselt sirge. Sedasi saab kõige järsemalt aeglaselt keerata ilma, et oleks kartust, et ratas alt ära libiseb.
Muidugi on tänapäevaste suurte ja raskete ratastega palju keerulisem sama harjutust teha.
Samas hea nõks on ikkagi kallutada ratast enda all, end samal ajal istmel kurvi vastassuunda ja tahapoole nihutades nii, et kurvi sisemine käsi on praktiliselt sirge. Sedasi saab kõige järsemalt aeglaselt keerata ilma, et oleks kartust, et ratas alt ära libiseb.
-
Teema algataja
3. Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu harjutuste skeemid, selgitus ja hindamineerrorcode12 kirjutas:https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=788526
Seal tiba allpool kus on harjutustes kirjutatud pole kaheksa ajal istumise kohustuslikkusest midagi mainitud.
Esimese järgu harjutused sooritatakse püsi- ehk kõvakattega platsil. Kõik harjutused tuleb sooritada rattal istudes.
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
nu kuidas võtta, kooli oma oli yamaha xj600 tõesti hea manööverdus võimega ratas aga kuidagi ebamugav oli, või olen mina ebastandardse ehitusegaIga kell on platsi lihtsam teha custom rattaga kui bikega!


aga kui tahad teada mis on need head rattad examite sooritamiseks siis jälgi mis rattad on autokoolidel


-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Mina näiteks tegin oma õppesõidud ja ka eksamid Honda Revere'ga. esimesel tunnil platsil käisin külili.....see oli esimene ja viimane kord, rohkem selle rattaga ei kärnatanud. kukkumise põhjuseks oli enda oskamatus käsitseda ratast....hakkasin slaalomit tegema ja pöördekohtades kasutasin ainult gaasi.....ja siis oli tulemus käes.....ratas suri keeramise peal välja ja külili ta oligi.....siis õps näitas kuidas gaasi ja siduriga asi käib....rohkem probleeme ei olnud.
mõned päevad tagasi sai sõbraga käidud Tartu vana ARK'i platsi peal proovimas, kuidas siis asjad meeles on....ikka meeles ja käes/jalas...NO PROBLEMO....enda rattaks yamu TTR 600, sõbral yamu virago 535
see millest siin eelkõnelejad rääkinud on....see, et 8 tehes kallutad aint ratast...ise istud rattal püstloodis või kallutad isegi vastassuunas rattale.....see töötab, selliselt on 8 võimalik teha megaaeglaselt.
edu!!!
mõned päevad tagasi sai sõbraga käidud Tartu vana ARK'i platsi peal proovimas, kuidas siis asjad meeles on....ikka meeles ja käes/jalas...NO PROBLEMO....enda rattaks yamu TTR 600, sõbral yamu virago 535
see millest siin eelkõnelejad rääkinud on....see, et 8 tehes kallutad aint ratast...ise istud rattal püstloodis või kallutad isegi vastassuunas rattale.....see töötab, selliselt on 8 võimalik teha megaaeglaselt.
edu!!!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja
Väike vahekokkuvõte
Tänud kõigile vastanutele!
Aga kui juba sellel teemal pärimiseks läks, siis kust võiks vajalikke baasteadmisi hankida aeglaseks sõiduks bike'ga (raamatud, õppevideod)?
Aga kui juba sellel teemal pärimiseks läks, siis kust võiks vajalikke baasteadmisi hankida aeglaseks sõiduks bike'ga (raamatud, õppevideod)?
-
Teema algataja
Mina tegin võrdlemisi suure Kawasakiga, EX500A. Harjutamiseks oli 500-ne Suzu, sellega võis 8 ka peaaegu poole selleks ette nähtud kasti sees ära teha
Kawaga oli raske, kuna ta pöörderaadius pole eriti väiksem kui see kuradi kast 
Soovitan võtta asja sujuvalt ning mitte enda ette vaadata, vaata loominguliselt, trajektoori.


Soovitan võtta asja sujuvalt ning mitte enda ette vaadata, vaata loominguliselt, trajektoori.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Platsisõidu rattad.
Kõige õigem ratas platsisõiduks on selline, millist eksamineeritav korralikult kamandab ja millest ta üle on. Bike ei ole mugav sest temaga sooritad pöördeid ainult kallutades, bike'i esimene käik on küllaltki kiire, mugavam oleks seda teha enduro või tänavasõidu rattaga ja ei soovita ka valida liiga rasket ratast, kui aga eksamineeritava võim masinast korralikult üle on, siis, miks mitte.
-
Teema algataja
Peale 3 1h harjutamissessiooni ei ole Honda CBR600F-ga ka A2 kastis (7x14m) kaheksa sõitmine enam probleem. Nii et kõigile kellel sama mure, soovitan ainult harjutada. Õppeplaan oli järgmine:
1. Päripäeva ringitamine
Harjutasin seni kuni ei olnud lenks piirajas (st. maksimaalselt paremale välja pööratud) sõitmine enam väga keeruline. Algul kasutasin siduri libistamise ja tagapiduri abi hoo maha võtmiseks, kuid pärast sai juba ilma siduri piinamiseta hakkama (kiirus ~12-14km/h).
2. Siis sama asi ka vastupäeva.
3. Ning lõpuks asjad kokku ja kaheksaid
Kaheksa sõitmine samuti ilma piduri abita (~12-13km/h).
Soovitan teha ka iga 20min tagant väike paus (vanitada, lõdvestada), muidu kippusin mina vähemalt ratta peal liiga krampi minema.
Ja kui nüüd kaheksa selge siis võib juba järgmisi asju harjutama hakata:
platsisõidu õppevideo
1. Päripäeva ringitamine
Harjutasin seni kuni ei olnud lenks piirajas (st. maksimaalselt paremale välja pööratud) sõitmine enam väga keeruline. Algul kasutasin siduri libistamise ja tagapiduri abi hoo maha võtmiseks, kuid pärast sai juba ilma siduri piinamiseta hakkama (kiirus ~12-14km/h).
2. Siis sama asi ka vastupäeva.
3. Ning lõpuks asjad kokku ja kaheksaid



Kaheksa sõitmine samuti ilma piduri abita (~12-13km/h).
Soovitan teha ka iga 20min tagant väike paus (vanitada, lõdvestada), muidu kippusin mina vähemalt ratta peal liiga krampi minema.
Ja kui nüüd kaheksa selge siis võib juba järgmisi asju harjutama hakata:
platsisõidu õppevideo
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.