Liikluspolitsei teeb pressingu
kui siin juba klassikuid tsiteeritakse, siis jätkaks akadeemilise aruteluga. Arengupsühholoogia põhikursuse loengus räägitakse moraalse arengu faasidest. Kokku kuuest faasist on "reeglite vaieldamatu järgimine" vist mu mälu järgi kolmas-neljas. Normaalselt areneval lapsel on see varases puberteedieas ja siis läheb üle. Probleem on selles, et iga olukorra kohta reeglit pole võimalik kirjutada. Kõige kõrgemal moraalse arengu tasemel on isikud, kes elavad ühiskonna huvidega arvestavate nn "kuldreeglite" alusel, mille nad ise on läbi mõelnud ja mille alusel nad suudavad teha kompleksseid moraalselt kaalutletud otsuseid igas olukorras.
Millegipärast käsitleb aga Eesti riigi sotsiaaldemokraatlik (sic!)siseministeeriumi juht oma kodanikke just puberteedikutena - selle asemel, et moraalset kaalutlust luua ja täiskasvanud inimeste teadlikkust juhtida asutakse otsekohe reeglitega rünnakule. Ühe päevaga muudetakse väljakujunenud kokkuleppelist reeglistikku ja hakatakse formaalset paragrahvi teisiti rakendama kui eelnevalt aastatega välja kujunenud üldtunnustatud tava. Eeldatakse, et reeglite karmistamine on ainus võimalus - ei mingit ettevalmstavat faasi, ei mingit dialoogi. Ühtlasi kümnekordistatakse karistusi. Kes mäletab, siis veel eelmine aasta määrati 150 kroonine trahv liiklusõnnetuse põhjustajale pealinna munitsipaalpolitseist, nüüd aga lajatatakse ka 5 km tunnis ületamise eest ikka tuhandetes.
Aga see mida nad sisuliselt selle pressinguga teevad, on rahva kallal EKSPERIMENTEERIMINE. Kui üldkehtivad reeglid kiiresti muutuvad, siis muutub elamine riskantsemaks, sest osad inimesed on vanas koodeksis kinni, samas kui teine osa on juba uue omandanud.
Ehk siis kui enne sõitis 95% juhtidest 90 tsoonis 105 km tunnis ja igast 20ndast autost tuli möödasõit sooritada, siis nüüd sõidetakse enam-vähem pooleks: 50% endiselt 105 ja 50% 92km/h. Möödasõitude arv kümnekordistati selle "0" tolerantsi kampaaniaga ja seeläbi muudeti liiklemine ohtlikumaks.
See oli ennustatav tulemus, aga nagu siin foorumis juba eelnevalt sai öeldud - selliste "0" tolerantsi kampaaniatega lõigatakse poliitilist populaarsust tigedate dogmaatliste inimeste hulgas. Nii fashistlik kui kommunistlik rezhiim kasutas just seda nn. "autoritaarsete isiksuste" gruppi võimule pürgimisel. Sellise grupiga manipuleerides pole vaja vaeva näha et selgitada ja inimestel ise otsustada lasta. Piisab kui juht reegli ütleb.
Nii et antud juhul on riigi ja politsei juhtkond teinud oma poliitilise populaarsuse huvides eksperimendi seades ohtu tavalised liiklejad. See kas politseijuhid ise sellest aru saavad on muidugi sõltuv nende kooliharidusest ja vaimsest võimekusest. "0"tolerantsi kampaania ei ole preventiivsete, vaid repressivsete meetodite rakendamine inimeste käitumise muutmisel. Igatahes on politsejuhid lihtsate ja terve mõistusega politseinike elu selle "0"tolerantsi kampaaniaga hullult keeruliseks teinud, sest aprillisündmustega teenitud austus politsei vastu on juba ära raisatud.
Vabandan et pikaks läks, aga nohh - pole kaks päeva kiivrit pähe saanud.
Millegipärast käsitleb aga Eesti riigi sotsiaaldemokraatlik (sic!)siseministeeriumi juht oma kodanikke just puberteedikutena - selle asemel, et moraalset kaalutlust luua ja täiskasvanud inimeste teadlikkust juhtida asutakse otsekohe reeglitega rünnakule. Ühe päevaga muudetakse väljakujunenud kokkuleppelist reeglistikku ja hakatakse formaalset paragrahvi teisiti rakendama kui eelnevalt aastatega välja kujunenud üldtunnustatud tava. Eeldatakse, et reeglite karmistamine on ainus võimalus - ei mingit ettevalmstavat faasi, ei mingit dialoogi. Ühtlasi kümnekordistatakse karistusi. Kes mäletab, siis veel eelmine aasta määrati 150 kroonine trahv liiklusõnnetuse põhjustajale pealinna munitsipaalpolitseist, nüüd aga lajatatakse ka 5 km tunnis ületamise eest ikka tuhandetes.
Aga see mida nad sisuliselt selle pressinguga teevad, on rahva kallal EKSPERIMENTEERIMINE. Kui üldkehtivad reeglid kiiresti muutuvad, siis muutub elamine riskantsemaks, sest osad inimesed on vanas koodeksis kinni, samas kui teine osa on juba uue omandanud.
Ehk siis kui enne sõitis 95% juhtidest 90 tsoonis 105 km tunnis ja igast 20ndast autost tuli möödasõit sooritada, siis nüüd sõidetakse enam-vähem pooleks: 50% endiselt 105 ja 50% 92km/h. Möödasõitude arv kümnekordistati selle "0" tolerantsi kampaaniaga ja seeläbi muudeti liiklemine ohtlikumaks.
See oli ennustatav tulemus, aga nagu siin foorumis juba eelnevalt sai öeldud - selliste "0" tolerantsi kampaaniatega lõigatakse poliitilist populaarsust tigedate dogmaatliste inimeste hulgas. Nii fashistlik kui kommunistlik rezhiim kasutas just seda nn. "autoritaarsete isiksuste" gruppi võimule pürgimisel. Sellise grupiga manipuleerides pole vaja vaeva näha et selgitada ja inimestel ise otsustada lasta. Piisab kui juht reegli ütleb.
Nii et antud juhul on riigi ja politsei juhtkond teinud oma poliitilise populaarsuse huvides eksperimendi seades ohtu tavalised liiklejad. See kas politseijuhid ise sellest aru saavad on muidugi sõltuv nende kooliharidusest ja vaimsest võimekusest. "0"tolerantsi kampaania ei ole preventiivsete, vaid repressivsete meetodite rakendamine inimeste käitumise muutmisel. Igatahes on politsejuhid lihtsate ja terve mõistusega politseinike elu selle "0"tolerantsi kampaaniaga hullult keeruliseks teinud, sest aprillisündmustega teenitud austus politsei vastu on juba ära raisatud.
Vabandan et pikaks läks, aga nohh - pole kaks päeva kiivrit pähe saanud.
Usinus-Kasinus-Cosinus
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.