load

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

hei5
Postitusi: 161
Liitunud: 08 Juul 2005, 12:57
Tsikkel: 4 olnud, unistustes järgmine..
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas hei5 »

Jah kuidas ma saan üldse õppida hargile tõmbamist kui kooli tsiklil puudub selline asi?Kas peaks kellegilt laenama ja katseid tegema hakkama?sama rattaga pidi eksam ka olema,kuidagi ebaloogiline.. :oops:

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Meil motokoolituses küll tehti platsi ja linna erinevate tsiklitega.Aga hark neil oli.Eksami tegin enda tsikliga ja sellel pole tehasevarijandi puhul harki ette nähtud.Vaadati ja siis öeldi ok sellga on lood siis niimoodi ja linnuke läks kirja.Kui sa kooli tsikliga eksamile lähed siis saab sul see järjekordade paika ajamine keeruline olema.Pead saama vaba hetke kooli tsiklil ja siis see hetk peab ka sobima ARK ajaga.Kuna vältisin seda sain load 2 kuuga aga oleks ootama jäänud oleks läinud vist kui hästi mäletan 6 kuud.

Kasutaja avatar

Kännu
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Mär 2007, 17:51
Tsikkel: Honda Shadow 750
Asukoht: Berliin

Lugemata postitus Postitas Kännu »

dimi1974 kirjutas:

Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.

Kas viitaksid vastavale punktile seaduses. Just sellele punktile kus on kirjas, et tsiklil peab üldse hark olema ja küljejalga ei või kasutada ning tsikkel tuleb hargile TÕMMATA. Samasugune linnalegend nagu see, et tuleb eksamil tsikkel külili panna ja püsti tõsta.

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Kännu kirjutas:
dimi1974 kirjutas:

Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.

Kas viitaksid vastavale punktile seaduses. Just sellele punktile kus on kirjas, et tsiklil peab üldse hark olema ja küljejalga ei või kasutada ning tsikkel tuleb hargile TÕMMATA. Samasugune linnalegend nagu see, et tuleb eksamil tsikkel külili panna ja püsti tõsta.

http://www.ark.ee/atp/?id=286
Tõsised vead, mille puhul loetakse sõidueksam koheselt mittesooritatuks:

1) liiklusohtliku olukorra tekitamine ja eksamineerija sekkumine juhtimisse;
2) keelava fooritule või reguleerija keelava märguande eiramine;
3) jalakäija või mõne teise liikleja ohustamine;
4) sõiduraja vahetamine ilma liiklusolukorda jälgimata;
5) enda, eksamineerija, eksamiauto või eksamiautos viibivate isikute ohtu seadmine;
6) sõidueesõiguse andmise kohustuse eiramine;
7) möödasõidu sooritamine kohas, kus see pole lubatud ning millega võib kaasneda reaalne oht;
8) vastassuunavööndisse reastumine vasakpöörde sooritamisel.

Pole siin ka kaheksate ja slaalomisõidust midagi, aga need on ilmselt välja kujunenud testimismeetodid.

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Ega ma ei õpeta kedagi tean lihtslt,et see on nii.Minuga koos eksamil olles kukkus venelane läbi kui võttis sõidu õpetajalt tsikli lükkas selle käekõrval eksamitegija juurde.See palus tsikkel ilusti ära parkida ja tulla autojuurde.Jäin ise ootama oma toiminguid ARKis.Nemad tulid oma eksamiringilt kui ARK tegelane ütles pane hargile ja tule sisse.Vend ei saanud sellega kohe hakkama.Siis öeldi kuldsed sõnad 3 viga.1sõitsid parklast välja aga mitte ei tõmmanud tsiklit käekõrval välja
2viga ei ületanud raudteed risti rööbastega ega vaadanud rongi
3.oli see kas siis nüüd viga seda ma ei usu aga ütles,et harjuta hargile tõmbamist nii see lihtsalt ei lähe.Oleks sa hargile saanud oleks veel kuidagi aga kohtume järgmine kord.


Holms
Postitusi: 311
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Vidget
kirjutas:

Pole siin ka kaheksate ja slaalomisõidust midagi, aga need on ilmselt välja kujunenud testimismeetodid

On nii "kaheksad" kui ka "slaalomid" ja parkimine tugihargile, ei ole öeldud, et keskhargile, seega peaks ka küljejalast piisama.
Täpsemalt on kõik kenasti lahti seletatud ja piltlikult näidatud :

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 29. juuli 2004. a määruse nr 169 «Mootorsõidukijuhi eksamineerimise ja juhtimisõiguse andmise eeskiri ning juhiloa vormid»
lisa 3

Lisa 3 punkt 1 seletab lahti mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu ülesanded ja harjutused, lisa 3 punkt 3 Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu harjutuste skeemid, selgitus ja hindamine.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12848029

Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kännu kirjutas:
dimi1974 kirjutas:

Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.

Kas viitaksid vastavale punktile seaduses. Just sellele punktile kus on kirjas, et tsiklil peab üldse hark olema ja küljejalga ei või kasutada ning tsikkel tuleb hargile TÕMMATA. Samasugune linnalegend nagu see, et tuleb eksamil tsikkel külili panna ja püsti tõsta.

See ei ole ju linnalegend,oled sa load ostnud.Sa ei saa platsilt minemagi kui ei jõua tsiklit püsti hoida jah kui on need erit rasked siis küll.Nendega ongi nii,et tulevad tehasest püsti välja pannakse kasti siis poodi poest kastist välja ja sulle ja kui küllili käid siis jälle poodi... :D .Paraku lastakse teatud kukkedel platsil tsikkel küllili.Oli meilgi neid mehi kes tulid sinna hüppama,et sõitnud ja teinud kas ilma platsita ei saa.Kurat need vennad on veel siiamaani ilma lubadeta.Selliseid kepitakse igal pool.Hargile tõmbamise põhimõte on selles,et kui sul jõud üle ei käi siis sõida vähe aega väiksema tsikliga aga ära hakka kohe ennast ohtu seadma.Kõik tuleb ajapikku.Noortel on häbi sõita 250ga.Kuulen kui 500se kohta ütlevad hernepüss.On muidugi erandeid aga kas see väärib siis ohvreid mida näete meie liikluses.Surevad ju 20-25 aastased oma 1000 kuubikuste baikide seljas.

Kasutaja avatar

Kännu
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Mär 2007, 17:51
Tsikkel: Honda Shadow 750
Asukoht: Berliin

Lugemata postitus Postitas Kännu »

Ei ole mitte mingit seaduslikku põhjendust nõuda tsikli just keskhargile tõmbamist. Sell kukkus läbi ilmselt sellepärast, et oli ise loll ja hakkas keskhargile üldse sikutama. Oleks võinud lihtsalt külgjala alla LÜKATA ja poleks keegi midagi öelda saanud.

Ei ma pole lube ostnud vaid täiesti ausal teel välja teeninud. Pole mõtet endajaoks välja mõelda kõikvõimalikke ja võimatuid asju mis eksamil nõutakse. Eelkirjutajad on siin juba viidanud punktidele kus on TÄPSELT kirjas mida ja kuidas eksamil teha tuleb. Mis seos on tsikli püstihoidmisel keskhargile tõmbamisega?

Kui kusagil kästakse teha harjutusi mida kirjas ei ole, on see ebaseaduslik aga eksamineerijad tunnevad seadusi piisavalt hästi ja vaevalt, et selliseid korraldusi andma hakatakse. Kui seda tehakse on sul õigus kaebus esitada. Pigem asi selles, et eksamineeritav valesti aru saab, ise üle pingutab ja seetõttu asja tuksi keerab. Kui eksamineeritav peaks laskma tsiklil külili kukkuda, ei ole kusagil kirjas, et ta selle ISE ilma kõrvalise abita püsti peaks saama. Võiks ja peaks on natuke teine asi kui see mis on kohustuslik.

1.5. Eksam loetakse mittesooritatuks, kui juhikandidaat tekitab harjutuse sooritamisel liiklusohtliku olukorra, sõidab kujundit tähistavasse piirdesse, ohustab inimest või sõidukit või KUKUB.
Kui on juba kukkunud pole nagunii enam midagi teha ja tõstku või kraanaga püsti.
Muidugi jutt on siin sellest, et kui juhikandidaat kukub, kui kukub ainult tsikkel, on korduskatse aga ikkagi ei ole kusagil kirjas, et ta peab selle üksi püsti tõstma, sest tõstmine ei ole harjutus ja siin võib kõrvalist abi kasutada.

Jõu ja ilu numbritest saab nõuda ainult käekõrval lükkamist ja see on ka kõik.

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Kännu'l täitsa õigus, samahästi võiks autojuhtidelt nõuda auto avariikorral oskust/jõudu, et auto lükata ära lähimasse parklasse. Eriti tore oleks bussijuhte ja rekamehi selles olukorras näha :wink:

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1282
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Lugemata postitus Postitas isakene »

IMHO, minu meelest ei saa mitte kuidagi hargile tõmbamist seaduslikult kohustuslikuks teha, selleks peaks kõigepealt olema seadus, mis teeb keskhargi mootorrattal kohustuslikuks. Põhivarustuses on keskhark ehk classic ratastel, ülejäänutel kuidas kunagi. Sakslastel on hauptständer müügikuulutustes pea alati lisana välja toodud.

Aga selle poolt olen kahe käega, et sõita tuleks selle rattaga, millest jõud üle käib. Ise olen paari õige margi otsija jaoks pannud ratta külili ja lasknud püsti tõsta, nii saab asja kõige paremini teada. :D

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Politsei, miilits, ARK, Autoinspektsioon, Vane, Rumvolt ja muu seadusandlik pool ei ole tsikklimehi kunagi seedinud. Pidevalt proovitakse välja mõelda uusi asju, millega peedistada.
Kas noored ja algajad juhid peavad sõitma ainult madala KW näitajaga autodega?

Hundiralli
Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Dimi1974, ei ole mingit tsiklihargitamist.
Peale sõitu lükkad küljejala alla ja ongi pargitud. Ja kui hirm on tõesti suur siis võtke ARKi eksami jaoks tsikkel millel polegi harki.
Ära aja inimestele kärbseid pähe.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Keegi ei aja kellelegi kärbseid pähe.Platsil tegin oma ringid kohe ära kuna tsikli kogemus olemas,aga teised lausa harjutasid seal seda hargile tõmbamist.Kus juures kogu aeg selatati suurt jõudu me ei kasuta,kasutame mõistust.Tuleb ja tegelikult hargile tsikkel kergelt.Aga kas kellelgi on siin hargile tõmbamise osas foobiad.Kui sul tugi jalga pole või on peetis.Tundub küll,et hirm siin paljudel selle keskhargi pärast.Kui sul teepeal kumm katki läheb teed ta tugijalal toetades korda või,vaja ketti määrida pikkadel sõitudel ja palju muudki.Mõelge milleks seda siis lastakse harjutada.Tean ka kus ühel motokoolitusel polnud tsiklitki,seal ei saanud ju tugijalgagi harjutada.Kui sa ikka tõsises motokoolituses käid siis saad ka teada asjadest,mitte ei pea kuulama linnalegende.Kas te lube tehes saite ka tsikli tehnoseisundit kontrollida kui ei siis loomulikult pääsesite hargile tõmbamisest.Mul hark puudus ja tsikkel tuttikas nii,et piirduti rehvi ja tulede kontrolliga.Teistel kästi ikka peale rehvirõhu kontrollimist näidata hargile tõmbamist.Ja siis seletama keti pingutamisest ja lõtkudest.Mis kärbestest siin juttu on.Usun,et pooled ei tea siin ka vastukeeramisest ja kummi kestvusest ka midagi.

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

dimi1974 kirjutas:

.Kui sul teepeal kumm katki läheb teed ta tugijalal toetades korda või,vaja ketti määrida pikkadel sõitudel ja palju muudki.Mõelge milleks seda siis lastakse harjutada. Usun,et pooled ei tea siin ka vastukeeramisest ja kummi kestvusest ka midagi.

Selle KUMMI jutuga ehmatad sa küll paljud algajad ära...

Hundiralli
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Sebar kirjutas:
dimi1974 kirjutas:

.Kui sul teepeal kumm katki läheb teed ta tugijalal toetades korda või,vaja ketti määrida pikkadel sõitudel ja palju muudki.Mõelge milleks seda siis lastakse harjutada. Usun,et pooled ei tea siin ka vastukeeramisest ja kummi kestvusest ka midagi.

Selle KUMMI jutuga ehmatad sa küll paljud algajad ära...

Paraku sain ise traadi kummi ja oi oi kui lõbus oli kuna mul pole kesk harki.Autoabi aitas rasvanööri panna.Aga ratta alt saamine osutus pea võimatuks ja alla saamine samuti kui üksi oled.

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Mees, ümber...... on kumm, vajadusel.
Velgede ümber on rehvid.

Hundiralli
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Ok,Ok! Tavott on ka labidas ja hari

Kasutaja avatar

Kännu
Postitusi: 66
Liitunud: 18 Mär 2007, 17:51
Tsikkel: Honda Shadow 750
Asukoht: Berliin

Lugemata postitus Postitas Kännu »

dimi1974 kirjutas:

Keegi ei aja kellelegi kärbseid pähe.Platsil tegin oma ringid kohe ära kuna tsikli kogemus olemas,aga teised lausa harjutasid seal seda hargile tõmbamist.Kus juures kogu aeg selatati suurt jõudu me ei kasuta,kasutame mõistust.Tuleb ja tegelikult hargile tsikkel kergelt.Aga kas kellelgi on siin hargile tõmbamise osas foobiad.Kui sul tugi jalga pole või on peetis.Tundub küll,et hirm siin paljudel selle keskhargi pärast.Kui sul teepeal kumm katki läheb teed ta tugijalal toetades korda või,vaja ketti määrida pikkadel sõitudel ja palju muudki.Mõelge milleks seda siis lastakse harjutada.Tean ka kus ühel motokoolitusel polnud tsiklitki,seal ei saanud ju tugijalgagi harjutada.Kui sa ikka tõsises motokoolituses käid siis saad ka teada asjadest,mitte ei pea kuulama linnalegende.Kas te lube tehes saite ka tsikli tehnoseisundit kontrollida kui ei siis loomulikult pääsesite hargile tõmbamisest.Mul hark puudus ja tsikkel tuttikas nii,et piirduti rehvi ja tulede kontrolliga.Teistel kästi ikka peale rehvirõhu kontrollimist näidata hargile tõmbamist.Ja siis seletama keti pingutamisest ja lõtkudest.Mis kärbestest siin juttu on.Usun,et pooled ei tea siin ka vastukeeramisest ja kummi kestvusest ka midagi.

See jutt läheb siin juba väga metsapoole. Platsil ei harjuta sa enam midagi ja ei seleta ka keegi sulle midagi, seal teed oma asjad ära ja linna sõitma. Mitmekesi te eksamit siis tegite, ikka väga segaseks kisub.

Räägid sa üldse eksamist või sellest mis koolis esimeses tunnis räägiti? Oled üldse ARKi eksamil käinud?

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Eksami tegijaid oli palju.Ise jäin sinna jobutama kuna paberite allakirjutamiseks seisin vales järjekorras ja tänu sellele nägin teiste eksamineerist ja tundsin ka huvi kuidas läheb.Endale tundus asi lihtne ja minu tsikkliga tegi veel 1 inimene eksami.Passimine oli paratamatus.Eksami tegin Jõhvis.Pool juttu on siin Tallinna Motokoolituse platsilt.Harjutamise teema on siis Tallinnas kui koolitati.

Viimati muutis dimi1974, 17 Sept 2007, 13:15, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tea, kas talverehvidega võiks ka talvel eksamit teha?

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

ARK eksamil polegi sul midagi rääkida.Teed platsi kui ära teed saad linna.Kui linna olen taibukas saad läbi.Juttu räägitakse sinuga ja sa ainult noogutad käskude arusaamisest ja lõpus saad teada oma vead kui neid on.Koolitusel harjutad ja harjutad.Tegelt selleks hetkeks kui mul load käes olid käisin seal vaatamas osa ikka veel harjutasid.Neid oli küll linna sõitma lastud aga linnas ei saanud hakkama ju siis ütles närv ülesse ja saadeti platsile tagasi.Harjutasid seal koos uute gruppidega.Ja need keda ma seal ära tundsin neil oli b-kat olemas kuna olid minu rühmas.

Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Tsikklil ei nõuta eraldi talverehve

Hundiralli
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Õppe- ja eksamisõidu mootorratas peab olema võimsusega vähemalt 35 KW.

Õpetamiseks nii platsil kui linnas kasutame Yamaha XJ-600 seeria mootorrattaid võimusega 45 KW ja tühimassiga 200 kg. Nimetatud mootorrattad on õppesõiduks sobivad eeskätt väga hea manööverdusvõime ja vastupidavuse poolest.

Juhiloa taotleja peab omama ükskõik millise kategooria juhiluba (mitte esmast) ja olema vähemalt 21 a vana.

Juhiloa saamiseks tuleb läbida koolitus ja sooritada ARK-s teooria – ja sõidueksam. Sõidueksamile lubatakse peale teooriaeksami edukat sooritamist.

Kuna ARK Tallinna bürool puudub mootorratas, tuleb kasutada kas enda või kooli mootorratast.

Sõidueksam tuleb sooritada hiljemalt 6 kuu jooksul alates teooriaeksami sooritamise päevast. Kui juhiloataotleja ei ole selle aja jooksul sooritanud sõidueksamit, peab teooriaeksami uuesti sooritama.

Sõidueksam algab mootorratta ja kaitsevarustuse ettevalmistamisest ja kontrollimisest liiklusohutuse seisukohast lähtudes. Ka peab oskama parkida mootorratast tugihargile ja sellelt maha võtma. Peab suutma mootorratast käekõrval lükates vabalt kõndida.

Sõidueksam koosneb kahest osast. Esimese osa ülesanded sooritatakse platsil. Sõidueksami teine osa sooritatakse asula- ja asulavälistel teedel. Eksami teise osa kestuson vähemalt 35 minutit.

Kui juhikandidaadil on eelnevalt A1 või A2 alamkategooria juhiluba, siis koolitust läbima ei pea. Sooritada tuleb ainult sõidueksami teine o
Tugihark ongi teisi sõnu keskhark.Tugijalg on küljel olev toetus jalg.


Mõuki
Postitusi: 182
Liitunud: 21 Apr 2006, 13:29
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Mõuki »

Noored, noored. Ma ei esineks nii julgelt igasugu väidetega enne kui asja olete põhjalikumalt uurinud.

Jah dimi1974 mootorratas tuleb eksami käigus panna tugihargile, seda tõestab ka allolev määrusejupp:

Majandus- ja kommunikatsiooniministri 29. juuli 2004. a määruse nr 169 «Mootorsõidukijuhi eksamineerimise ja juhtimisõiguse andmise eeskiri ning juhiloa vormid»
lisa 3

SÕIDUEKSAMI ESIMESES JÄRGUS EKSAMINEERITAVALE ESITATAVAD NÕUDED JA TEMA TEGEVUSE HINDAMINE

  1. Mootorrattajuhi sõidueksami esimese järgu ülesanded

1.1. Sõidueksami esimeses järgus peab eksamineeritav oskama valitseda mootorratast väikesel kiirusel (edaspidi sammukiirusel) või harjutuse sisus näidatud kiirusega, parkida mootorratast tugihargile ja sellelt maha võtta ning sooritada ülesandes nõutud harjutused.

_______________________

Kuid on vara rõõmustada. dimi1974, Sa tegid selle tavalise vea, mida teeb iga nurgaadvokaat või hobijurist. Unustasid kontrollida kas äkki on sõna tugihark näol tegemist legaaldefinitsiooniga ehk on juriidiliselt ära määratletud selle sisu.

Tugihargist räägitakse eesti õiguses pisut siin:

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded
Kood 120. Kaherattalise mootorsõiduki tugihark

Nõuded: 1) kaherattalisel mootorsõidukil peab parkimiseks olema tugihark. 1996. a või hiljem valmistatud kaherattalisel mootorsõidukil peab tugihark vastama direktiivi 93/31/EMÜ nõuetele;

2) paarisratastega/rattaga sõidukilt ei nõuta tugiharki, kui sõiduk täidab parkimisel direktiivi 93/31/EMÜ nõudeid.

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega;

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt direktiivi 93/31/EMÜ (paranduste direktiiv 2000/72/EÜ) metoodikale.

____________________

Eelmises suurepärases õigusaktis viidati allnimetatud määrusele, kust leiame ka suurepärase lisa 1:

NÕUKOGU DIREKTIIV 93/31/EMÜ,

  1. juuni 1993,
    kaherattaliste mootorsõidukite tugiharkide kohta

LISA 1. MÕISTED
Käesolevas direktiivis kasutatakse järgmisi mõisteid:
1.1. tugihark – seade, mis on kindlalt sõiduki külge kinnitatud ning hoiab sõidukit vertikaalses (või peaaegu vertikaalses)
seisuasendis, kui sõidukijuht ei ole kohal;
1.2. külgtugihark – tugihark, mis väljasirutatud või avatud asendis toetab ainult sõiduki ühte külge, kusjuures mõlemad
rattad jäävad toetuspinnaga kokkupuutesse;
1.3. kesktugihark – tugihark, mis avatud asendis toetab sõidukit ühes või mitmes sõiduki ja toetuspinna kokkupuutepunktis
mõlemal pool sõiduki keskpikitasapinda;

Järeldus:

Kuivõrd eksami kord kohustab paigutama mootorratta tugihargile, mitte külgtugihargile siis on antud situatsioon nii ja naa. Kui eksamineerija ütleb, et tuleb panna kesktugihargile siis tuleb seda teha ja kui ütleb, et külgtugihargile siis tuleb seda teha. Kui ütleb tugihargile, siis otsustad ise.

Viimati muutis Mõuki, 17 Sept 2007, 14:35, muudetud 1 kord kokku.
Küsija suu pihta ma ei löö!
________
FJ 1100 -->Kawasaki GPZ 1100

Teema algataja
Bernard

Lugemata postitus Postitas Bernard »

Pagan, Mõuki jõudis oma seletusega seadusandluse osas ette - aga tänud talle ikkagi.

---

Algajad - ärge paanitsege

On kaks täiesti erinevat asja, üks on autokooli sõidueksam, teine on ARK'i sõidueksam.

Esimesel võidakse teid ratta seljas pea peal seisma kaa panna, teisel võib teha ainult seda mida seadus ette näeb. Seega ärge pablage kui koolis teid hirmu ja õuduslugudega rataste kahe käega peakohale tõstmisest ja "halleluuja" karjumisest ARK'i eksamil hirmutatakse.

Minu soovitus on, et pöörake ennekõike tähelepanu sõidukindlusele, liikluseeskirjale ja enesekindlusele - tehke kõvasti tööd endaga, jääge rahulikuks siis ei koti suurt kedagi kui paar pisiasja vähe puudulikud on.

Mis hargile tõmbamist puudutab siis, kui te seda tõesti kardate, siis uurige netist või minge tuttava tsiklimehe juurde ja õppige ära. Minu 50kg ja lühike-kleenuke ratturist naine tõmbab rattad kenasti hargile ja jõudu jääb üle kaa, kuna ise kangesti sõita tahtis, siis õppis ära - tehnika, mitte jõu küsimus.

Püsti ei tõsta ta iseseisvalt isegi 250nest mitte - ainus mida see tähendab, on, et ta ei tohi olla nii kuradima loll, et läheb üksipäini sõitma kuhugi pärapõrgusse.

Ja kui juhtub, siis linnas pole abikätest kunagi puudu ning maanteel peatad kellegi kinni ja palud appi (minu praktika näitab, et kui tsikkel on külili ja juht pöial püsti, kiiver näpus tee ääres seisab, peab kinni pea iga autojuht, ratturitest rääkimata).

Soovitan kõigil (endasugustel) asjapliiatsitel enne lühikestele ja nõrkadele sõitjatele õpetuse jagamist, ise ennast sellel teemal veidi harida.

Näiteks:
http://www.nebcom.com/noemi/moto/sbl.faq.html

Alla 160cm on see motomaailm ikka hoopis teistsugune kui meie kahe-jalaga-sadulast-paterdades-ratta-edasi-lükkajad harjunud oleme.

Viimati muutis Bernard, 17 Sept 2007, 14:35, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kui sa tuled tsikliga sõidust paned ju külje tugihargi loomulikust inteligentsist.Kui oled seda teinud ja sul kästakse hargile panna siis ei ole ju enam valikuid.Seisma jäädes panen ma automaatselt toe alla teisiti lihtsalt ei saa.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Tsiklisõit ei ole klähvimine aga foorumis klähvides võiks kirjavahemärkidega tutvust teha :) Kui abi vaja, võin grammatikatunde anda 18€/h.

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Piipz kirjutas:

Tsiklisõit ei ole klähvimine aga foorumis klähvides võiks kirjavahemärkidega tutvust teha :) Kui abi vaja, võin grammatikatunde anda 18€/h.

Vaatasin su postitusi ja sinu tundidega vist targaks ei saa.Pead ka ise vähe harjutama,sellegi poolest tänan tähelepanu eest. :D

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Küll nüüd ütles :P

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Normaalne ju.Pole ju hullu kui inimene eksib.Aga pada sõimab katelt...see on ju jama. :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”