load
Moderaator: Moded
-
dan3k
Teema algataja
load
Tervist. Selline küsimus, et kui on autojuhi load olemas olnud juba mingi 20 aastat ja on kõik load auto load olemas, et kas sis peab autokoolis õppesõitu kaa tegema kui tahad motikalube kaa või saab ainult eksamiga hakkama?
Ja üks soovitus,ära mine mütsiga lööma.Neid oli meil Motokoolituses küllaga.Usun,et veel siiamaani.Ise tegin 2 kuuga ära.Õppesõitu tehes tegin kohe ühe tüüp vea ühesuunalise teel vasak pööret sooritades,oi oi oi kui häbi oli.Endal load 10 aastat ja sõidustaazi ka 10 aastat.Nii,et alustad seal küll tsikli õpet aga teooria soovitan kodus tugevalt läbi vaadata.Inimene lihtsalt unustab aga koguaeg liikluses olles peaad end kõvaks meheks,aga siin on palju agasid.
Siiski jõudu,võtad asja tõsiselt siis ka asjad laabuvad.
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Teooria osas soovitan võtta b-kategooria testid ette ja kui väheke pööningul pidamist on, siis piisab ka ühest korrast testide läbimisest. Paar tunnikest ka arki demo testide kallal ja teooria peaks olema tehtud.
Praktilise osa puhul on ainult üks soovitus: Hoia külma närvi!
Kuna Tartu arkis oli ilge järjekord, siis soovitan, enne ark'i sõitu võtta üks tunnike platsisõitu. 200kr ja 25 minutit, saad tunnetuse kätte. Mul oli üle kuu aja pausi ja väga nurgeline oli sõit.
See teooria ülekordamine peaks olema kohustuslik ka staazhikatele juhtidele. Selline nö teatud aja tagant teooriaeksami sooritamine, et pädevus säiliks. Mina näiteks polnud 13 aasta jooksul LE-sse süüvinud ning nii mõnigi asi tuli üllatuseks. Ma ei tea olen ma ainuke loll, kes liikluses on peale kooliskäimist tunduvalt korralikumaks läinud (vähemalt tähelepanelikumaks, arvestavamaks, tagajärgedele mõtlevamaks)? Või on see ajutine nähtus?
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
lynxitar kirjutas:See teooria ülekordamine peaks olema kohustuslik ka staazhikatele juhtidele. Selline nö teatud aja tagant teooriaeksami sooritamine, et pädevus säiliks. Mina näiteks polnud 13 aasta jooksul LE-sse süüvinud ning nii mõnigi asi tuli üllatuseks. Ma ei tea olen ma ainuke loll, kes liikluses on peale kooliskäimist tunduvalt korralikumaks läinud (vähemalt tähelepanelikumaks, arvestavamaks, tagajärgedele mõtlevamaks)? Või on see ajutine nähtus?
See on ajutine
Ma hakkasin isegi jalakäiaid vahtima, kui autokoolis sahmisin ![]()
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk
veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub ![]()
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
lynxitar kirjutas:Seda ma ju räägingi, et tuleks siis koolitada ka staazhikaid juhte teatud aja tagant, et tekiks see tahtmine vahtida ka jalakäijaid
Ära nüüd üle ka pinguta, mõni riigimees äkki kirjutab selle kohustuslikuks nagu libedasõidu. Seal saad küll libiseda, aga mingit erilist tunnetust ei saa, samas 1-2h jäärajal annab nii adrenaliini kui ka tunnetust.(uups, jutt läks autode peale üle
)
Üldiselt võiks olla mingi simulaator arkis, kus saad enamlevinud situatsioone proovida. Nagu näiteks: Istud teises reas uimava auto taga kinni, ei lasta sul teha ümberreastumist jne.
Samas vaadates liikluskultuuri, oleks vaja rohkem psühholoogilist lähenemist ja viha kontrollimist ![]()
mototydruk kirjutas:ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk
veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub
See on sitasti proportsioonis. Liiga palju tuleb platsil keerutada ja linnas suht vähe. Algaja jaoks on see ilmselt hea, kuid reeglina on pooled õppurid platsipeal igavlemas.
Ise tegin 2h vältavate tsüklitega ja jube kiirelt sai läbi autokooli osa.
Muideks see 25 minutit on sõitu ja 5 minutit õpetaja juhendamist, vähemalt selles autokoolis oli, kuhu mina trehvasin.
mototydruk kirjutas:ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk
veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub
Ega see on siis kui sa oskad tsiklit käsitleda aga kui sa tsiklit pukile ei saa siis tulb sul veel 3 kuud jõusaali
.Nii,et ärge eeldage midagi,kui ikka sõita ei oska ei saa sa ka koolis platsilt väljagi tänavale sõitma.
-
Õnnekas
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Vidget kirjutas:Ise just tegin samadel eeldustel load. Lisaks eelmisele postile lisaks ka natuke täpsustavaid detaile: Maksma läheb see umbas 7K kanti, olenevalt autokoolist. Aega kulub 1-2kuud olenevalt arki järjekorrast.
"Selges" kursusue hind 4300 EEK
Riigilõiv 1140 EEK
Vajadusel Esmaabi kursus 400 EEK
Seega summa on 5840 EEK
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
nu jõusaalistaazi on mul juba paar aastat, platsil kõik sujub..ainult aeglane sõit on raske, kuna ei ole omal seda tasakaalu...ja siduripoissi tuleb ka veel õppida õrnalt käsitlema..linnasõit? kui autoga sõidad juba 5 aastat, kas siis tsiklisõit erineb kategooriliselt? kindlasti jah, on nats teine tunne, kui roolis oled aga muidu teoreetiliselt sama ju???
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Õnnekas kirjutas:Vidget kirjutas:Ise just tegin samadel eeldustel load. Lisaks eelmisele postile lisaks ka natuke täpsustavaid detaile: Maksma läheb see umbas 7K kanti, olenevalt autokoolist. Aega kulub 1-2kuud olenevalt arki järjekorrast.
"Selges" kursusue hind 4300 EEK
Riigilõiv 1140 EEK
Vajadusel Esmaabi kursus 400 EEKSeega summa on 5840 EEK
Minu puhul siis:
Kursuse hind: 4500.-
Esmaabi: 500.-
Riigilõiv: 1140.-
Autokooli tsikli kasutamien arkis: 800.-
Kokku: 6940.-
(Põhimõtteliselt omale tsiklit enne ei ostnud, kui load käes!)
mototydruk kirjutas:nu jõusaalistaazi on mul juba paar aastat, platsil kõik sujub..ainult aeglane sõit on raske, kuna ei ole omal seda tasakaalu...ja siduripoissi tuleb ka veel õppida õrnalt käsitlema..linnasõit? kui autoga sõidad juba 5 aastat, kas siis tsiklisõit erineb kategooriliselt? kindlasti jah, on nats teine tunne, kui roolis oled aga muidu teoreetiliselt sama ju???
Sama erinevus nagu jala käimine ja jalgrattaga sõitmine. Ehk siis väga suur erinevus välja arvatud põhilised liiklemise alused.
Saavad ka need tehtud, kel jõusaalis pole tundigi käidud
Kuigi jah platsitrikid peavad enamvähem selged olema, enne linna ei saa. Mina olin ikka enamuse sellest 20st tunnist platsil. Aga inimesed ja nende võimed on erinevad. Vastavalt võimetele kujuneb lõpuks ka sõiduõppe maksumus.
Ja need kes platsil igavlevad, imelik et õpetaja neid linna ei lase: ju siis pole selge see trikitamine ja igavledes seal vaid oma raha raiskavad. Tund ju harjutamiseks ja õppimiseks ette nähtud.
Nägin pealt kuidas platsil tõusul tsikkel kummuli läks ja tüdruk ei saanud seda püstiTsikkliks oli 250.Ise aga tahtis saada suure ratta lube.Mees käsib või midagi sellist.Ma ei saa aru kui on vaja naisest lahti saada siis lahuta ära aga ära lase tal ennast tsikliga ära tappa.Tõmmati siis tsikkel püsti aga ei saanud pukile.Ise pisar silmi tõestab,et ta oskab sõita.Sõita oskame me kõik aga seista on ka vahest ikka vaja.
Seismist tuleb ka õppida ja harjutada. Mul ka kolmel korral vähemalt on ratas seismise ajal külili vajunud. Viga selles, et ratas suur ja ise väike ja tunnetust ka veel pole. Ega see külilivajumine pole ju normaalne ja igapäevane asi. Eks õpetaja aitas mindki ratta püstisaamisel. Tuleb lihtsalt sõitmiseks valida sellise suurusega ratas, millel pole ohu, et seistes ei jõua püsti hoida. Koolides õppides kahjuks valikut suurt pole. Peab hakkama saama etteantud riistaga. Ja tublid naised kes asja selgeks saavad ja peale esimest külilikukkumist pooleli ei jäta.
Kasuks tuleb füüsiline valmisolek (musklite jms näol) kindlasti. ![]()
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
lynxitar kirjutas:Seismist tuleb ka õppida ja harjutada. Mul ka kolmel korral vähemalt on ratas seismise ajal külili vajunud. Viga selles, et ratas suur ja ise väike ja tunnetust ka veel pole. Ega see külilivajumine pole ju normaalne ja igapäevane asi. Eks õpetaja aitas mindki ratta püstisaamisel. Tuleb lihtsalt sõitmiseks valida sellise suurusega ratas, millel pole ohu, et seistes ei jõua püsti hoida. Koolides õppides kahjuks valikut suurt pole. Peab hakkama saama etteantud riistaga. Ja tublid naised kes asja selgeks saavad ja peale esimest külilikukkumist pooleli ei jäta.
Kasuks tuleb füüsiline valmisolek (musklite jms näol) kindlasti.
Soovitan soojalt jalgrattaga harjutada söitu, see ei maksa midagi ja jalgratas on kellelgi tuttaval ikka. See, et tsikkel ümber läheb ei oma mitte mingit pistmist jõu või lihastega, tegu on puhtalt tasakaalu hoidmisega.
Jajah aga kui jalad vaevu maha ulatuvad, eks ole suht raske algajal tõusul pööret oodates just see õige jalg maha upitada
ning kui ikka hakkab teisele poole kiskuma siis see teine jalg maha saada, samas mitte unustada et tõusul oled ja veel seda, et kellegile ette ei sõida jms...Samas kogemused ja läbielamised vaid õpetavad. Need, kel kogemusi, ei saa sellest aru. Meibi on see vaid mu isiklik tragöödia ![]()
Muuseas eksamil kukud kohe läbi kui jalg maad puudutab.Tasakaal ka ikka jah.Ja harjutage ikka pukile tõmbamist.Sa võid kõike osata,seista võidu,sõita ja hoida tasakaalu aga parklas on vaja tsikkel ka pukile panna.Ega te ei arva,et vastu seina lenksuga nagu jalgrattad,ei nii ei lähe,
kus sul parklas see sein on?
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
mototydruk
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
-
Vidget
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
lynxitar kirjutas:Jajah aga kui jalad vaevu maha ulatuvad, eks ole suht raske algajal tõusul pööret oodates just see õige jalg maha upitada
ning kui ikka hakkab teisele poole kiskuma siis see teine jalg maha saada, samas mitte unustada et tõusul oled ja veel seda, et kellegile ette ei sõida jms...Samas kogemused ja läbielamised vaid õpetavad. Need, kel kogemusi, ei saa sellest aru. Meibi on see vaid mu isiklik tragöödia
No kui pikk sa siis oled, et jalg maha ei ulatu? Enamasti on õppesõidu jaoks tsiklid, mis ei ole just eriti suured(Honda cb, Yamaha diversion). Võrreldes minu varasema väheste kogemustega sitarataste(loe:krossirataste ) osas, siis on need ikka üsna madalad ja kui ikka jalg maha ei ulata, siis tasuks tagumikku nihutada mitte hädaldada, et kõrge on. Oma koolis viibitud aja jooksul nägin isegi rataste kukkumist ja põhjuseks oli ka siis mitte lühike jalg vaid hoopis ratta kallutamine teisele poole, kus jalga polnud. Minu puhul tuli kindlasti kasuks rattaga sõitmine, mida ma ka ennist soovitasin, see annab taskaalu ja ka kurvis kallutamist.
dimi1974 kirjutas:Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.
Minu teada seda harjutuste nimekirjas pole, sain seda teha vaid bensiinijaamas korra õppesõidul.
-
dan3k
Teema algataja
no ikka olen (1.60) Vaata praegu see enam ei tundu probleemina aga päris alguses ikka oli küll. Mitte kõik ei tule kooli vaid pabereid vormistama. Mina näiteks alustasin täiesti nullist. Eelteadmised(praktilised) tsiklijuhtimisest puudusid. Kasutada sain vaid liiklusalaseid teadmisi.
Ma ei tea kuidas statistika näitab, et palju on selliseid kes alustavad nullist? palju selliseid, kes varem lubadeta aastaid sõitnud? palju selliseid, kel autosõidukogemus jms? Samas ega seda õiget statistikat vist ei saagi, sest keegi ei julge ametlikult (oma pärisnime all) tunnistada, et tema on sõitnud juba aastaid lubadeta.Koolis kui õpetaja küsib kogemuse kohta siis muiatakse ja vaikitakse. Foorumites nickneimide all ollakse julgemad.
Ja sellel hargile tõmbamise kohta olen kuulnud, et see pidi Tallinnas mõnedes autokoolides olema juba mitteametlik eksamitrikk. Ise õpetaja ka lasi seda harjutada. Pigem pole tegu jõunumbriga, kuivõrd hoopis tehnilise trikiga. Venelastel hea ütlus: Siila jest, uma ne naada
![]()
-
MareS
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.