load

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
dan3k

load

Lugemata postitus Postitas dan3k »

Tervist. Selline küsimus, et kui on autojuhi load olemas olnud juba mingi 20 aastat ja on kõik load auto load olemas, et kas sis peab autokoolis õppesõitu kaa tegema kui tahad motikalube kaa või saab ainult eksamiga hakkama?

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Aga mõtle nüüd ise, kas autojuhilubade olemasolu kindlustab selle, et sa oskad ka mootorrattaga sõita? :shock:
Täiesti kindlasti tuleb sul läbida A-kat kursus, mis koosneb 10. teooriatunnist ja 20. sõidukorrast (20 x 25 min.)
Terv. :)

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Ise just tegin samadel eeldustel load. Lisaks eelmisele postile lisaks ka natuke täpsustavaid detaile: Maksma läheb see umbas 7K kanti, olenevalt autokoolist. Aega kulub 1-2kuud olenevalt arki järjekorrast.

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Ja üks soovitus,ära mine mütsiga lööma.Neid oli meil Motokoolituses küllaga.Usun,et veel siiamaani.Ise tegin 2 kuuga ära.Õppesõitu tehes tegin kohe ühe tüüp vea ühesuunalise teel vasak pööret sooritades,oi oi oi kui häbi oli.Endal load 10 aastat ja sõidustaazi ka 10 aastat.Nii,et alustad seal küll tsikli õpet aga teooria soovitan kodus tugevalt läbi vaadata.Inimene lihtsalt unustab aga koguaeg liikluses olles peaad end kõvaks meheks,aga siin on palju agasid.
Siiski jõudu,võtad asja tõsiselt siis ka asjad laabuvad.

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Teooria osas soovitan võtta b-kategooria testid ette ja kui väheke pööningul pidamist on, siis piisab ka ühest korrast testide läbimisest. Paar tunnikest ka arki demo testide kallal ja teooria peaks olema tehtud.
Praktilise osa puhul on ainult üks soovitus: Hoia külma närvi!
Kuna Tartu arkis oli ilge järjekord, siis soovitan, enne ark'i sõitu võtta üks tunnike platsisõitu. 200kr ja 25 minutit, saad tunnetuse kätte. Mul oli üle kuu aja pausi ja väga nurgeline oli sõit.

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

See teooria ülekordamine peaks olema kohustuslik ka staazhikatele juhtidele. Selline nö teatud aja tagant teooriaeksami sooritamine, et pädevus säiliks. Mina näiteks polnud 13 aasta jooksul LE-sse süüvinud ning nii mõnigi asi tuli üllatuseks. Ma ei tea olen ma ainuke loll, kes liikluses on peale kooliskäimist tunduvalt korralikumaks läinud (vähemalt tähelepanelikumaks, arvestavamaks, tagajärgedele mõtlevamaks)? Või on see ajutine nähtus?

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

lynxitar kirjutas:

See teooria ülekordamine peaks olema kohustuslik ka staazhikatele juhtidele. Selline nö teatud aja tagant teooriaeksami sooritamine, et pädevus säiliks. Mina näiteks polnud 13 aasta jooksul LE-sse süüvinud ning nii mõnigi asi tuli üllatuseks. Ma ei tea olen ma ainuke loll, kes liikluses on peale kooliskäimist tunduvalt korralikumaks läinud (vähemalt tähelepanelikumaks, arvestavamaks, tagajärgedele mõtlevamaks)? Või on see ajutine nähtus?

See on ajutine :wink:
Ma hakkasin isegi jalakäiaid vahtima, kui autokoolis sahmisin 8)

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Seda ma ju räägingi, et tuleks siis koolitada ka staazhikaid juhte teatud aja tagant, et tekiks see tahtmine vahtida ka jalakäijaid :D

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk :) veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub :)

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

lynxitar kirjutas:

Seda ma ju räägingi, et tuleks siis koolitada ka staazhikaid juhte teatud aja tagant, et tekiks see tahtmine vahtida ka jalakäijaid :D

Ära nüüd üle ka pinguta, mõni riigimees äkki kirjutab selle kohustuslikuks nagu libedasõidu. Seal saad küll libiseda, aga mingit erilist tunnetust ei saa, samas 1-2h jäärajal annab nii adrenaliini kui ka tunnetust.(uups, jutt läks autode peale üle :) )
Üldiselt võiks olla mingi simulaator arkis, kus saad enamlevinud situatsioone proovida. Nagu näiteks: Istud teises reas uimava auto taga kinni, ei lasta sul teha ümberreastumist jne.
Samas vaadates liikluskultuuri, oleks vaja rohkem psühholoogilist lähenemist ja viha kontrollimist :!:

mototydruk kirjutas:

ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk :) veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub :)

See on sitasti proportsioonis. Liiga palju tuleb platsil keerutada ja linnas suht vähe. Algaja jaoks on see ilmselt hea, kuid reeglina on pooled õppurid platsipeal igavlemas.
Ise tegin 2h vältavate tsüklitega ja jube kiirelt sai läbi autokooli osa.
Muideks see 25 minutit on sõitu ja 5 minutit õpetaja juhendamist, vähemalt selles autokoolis oli, kuhu mina trehvasin.

Viimati muutis Vidget, 15 Sept 2007, 10:20, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

mototydruk kirjutas:

ma ka teen hetkel nii et Bkat olemas, teooriosas üllatusi palju ning nii mõnigi küss vaja lausa pähe õppida, sest ma ei jaga mõnda asja nagu mingi kummirõhk jne:) aga õnneks on neid selle küsimuste hulgapeale vaid 1-3tk :) veel tuli mulle üllatuseks(üleval keegi mainis) et 20 sõitu, kus tegelikult on ühe tunni pikkus 25 mintsa aga ma käin alati 50 mintsa niiet järelikult tuleb mul sõitmas käia vaid 10x...nueitea kas sellest jagub :)

Ega see on siis kui sa oskad tsiklit käsitleda aga kui sa tsiklit pukile ei saa siis tulb sul veel 3 kuud jõusaali :D .Nii,et ärge eeldage midagi,kui ikka sõita ei oska ei saa sa ka koolis platsilt väljagi tänavale sõitma.

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

Vidget kirjutas:

Ise just tegin samadel eeldustel load. Lisaks eelmisele postile lisaks ka natuke täpsustavaid detaile: Maksma läheb see umbas 7K kanti, olenevalt autokoolist. Aega kulub 1-2kuud olenevalt arki järjekorrast.

"Selges" kursusue hind 4300 EEK
Riigilõiv 1140 EEK
Vajadusel Esmaabi kursus 400 EEK

Seega summa on 5840 EEK

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

nu jõusaalistaazi on mul juba paar aastat, platsil kõik sujub..ainult aeglane sõit on raske, kuna ei ole omal seda tasakaalu...ja siduripoissi tuleb ka veel õppida õrnalt käsitlema..linnasõit? kui autoga sõidad juba 5 aastat, kas siis tsiklisõit erineb kategooriliselt? kindlasti jah, on nats teine tunne, kui roolis oled aga muidu teoreetiliselt sama ju???

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

mina käin Wärdi Lexis, kus hind 3500.- ja esmaabi läheb sealt maha 200.- kuna omal oli ülikoolis see tehtud suures mahus...+ riigilõiv...

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Õnnekas kirjutas:
Vidget kirjutas:

Ise just tegin samadel eeldustel load. Lisaks eelmisele postile lisaks ka natuke täpsustavaid detaile: Maksma läheb see umbas 7K kanti, olenevalt autokoolist. Aega kulub 1-2kuud olenevalt arki järjekorrast.

"Selges" kursusue hind 4300 EEK
Riigilõiv 1140 EEK
Vajadusel Esmaabi kursus 400 EEK

Seega summa on 5840 EEK

Minu puhul siis:
Kursuse hind: 4500.-
Esmaabi: 500.-
Riigilõiv: 1140.-
Autokooli tsikli kasutamien arkis: 800.-
Kokku: 6940.-
(Põhimõtteliselt omale tsiklit enne ei ostnud, kui load käes!)

mototydruk kirjutas:

nu jõusaalistaazi on mul juba paar aastat, platsil kõik sujub..ainult aeglane sõit on raske, kuna ei ole omal seda tasakaalu...ja siduripoissi tuleb ka veel õppida õrnalt käsitlema..linnasõit? kui autoga sõidad juba 5 aastat, kas siis tsiklisõit erineb kategooriliselt? kindlasti jah, on nats teine tunne, kui roolis oled aga muidu teoreetiliselt sama ju???

Sama erinevus nagu jala käimine ja jalgrattaga sõitmine. Ehk siis väga suur erinevus välja arvatud põhilised liiklemise alused.

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Saavad ka need tehtud, kel jõusaalis pole tundigi käidud :lol:
Kuigi jah platsitrikid peavad enamvähem selged olema, enne linna ei saa. Mina olin ikka enamuse sellest 20st tunnist platsil. Aga inimesed ja nende võimed on erinevad. Vastavalt võimetele kujuneb lõpuks ka sõiduõppe maksumus.

Ja need kes platsil igavlevad, imelik et õpetaja neid linna ei lase: ju siis pole selge see trikitamine ja igavledes seal vaid oma raha raiskavad. Tund ju harjutamiseks ja õppimiseks ette nähtud.

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Nägin pealt kuidas platsil tõusul tsikkel kummuli läks ja tüdruk ei saanud seda püstiTsikkliks oli 250.Ise aga tahtis saada suure ratta lube.Mees käsib või midagi sellist.Ma ei saa aru kui on vaja naisest lahti saada siis lahuta ära aga ära lase tal ennast tsikliga ära tappa.Tõmmati siis tsikkel püsti aga ei saanud pukile.Ise pisar silmi tõestab,et ta oskab sõita.Sõita oskame me kõik aga seista on ka vahest ikka vaja.

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Seismist tuleb ka õppida ja harjutada. Mul ka kolmel korral vähemalt on ratas seismise ajal külili vajunud. Viga selles, et ratas suur ja ise väike ja tunnetust ka veel pole. Ega see külilivajumine pole ju normaalne ja igapäevane asi. Eks õpetaja aitas mindki ratta püstisaamisel. Tuleb lihtsalt sõitmiseks valida sellise suurusega ratas, millel pole ohu, et seistes ei jõua püsti hoida. Koolides õppides kahjuks valikut suurt pole. Peab hakkama saama etteantud riistaga. Ja tublid naised kes asja selgeks saavad ja peale esimest külilikukkumist pooleli ei jäta.
Kasuks tuleb füüsiline valmisolek (musklite jms näol) kindlasti. :P

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

jah ma arvan ka et naised kes lõppude lõpuks saavad tsikliload kätte on väga tublid:) mina kaasaarvatud, sest ma ei kavatsegi loobuda, isegi mitte siis kui kukun kasvõi 100x...vottt-aga nüüd ma hakkan end sättima Tartu Rock&Art murufestivalile...tulge kaaaaa

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

lynxitar kirjutas:

Seismist tuleb ka õppida ja harjutada. Mul ka kolmel korral vähemalt on ratas seismise ajal külili vajunud. Viga selles, et ratas suur ja ise väike ja tunnetust ka veel pole. Ega see külilivajumine pole ju normaalne ja igapäevane asi. Eks õpetaja aitas mindki ratta püstisaamisel. Tuleb lihtsalt sõitmiseks valida sellise suurusega ratas, millel pole ohu, et seistes ei jõua püsti hoida. Koolides õppides kahjuks valikut suurt pole. Peab hakkama saama etteantud riistaga. Ja tublid naised kes asja selgeks saavad ja peale esimest külilikukkumist pooleli ei jäta.
Kasuks tuleb füüsiline valmisolek (musklite jms näol) kindlasti. :P

Soovitan soojalt jalgrattaga harjutada söitu, see ei maksa midagi ja jalgratas on kellelgi tuttaval ikka. See, et tsikkel ümber läheb ei oma mitte mingit pistmist jõu või lihastega, tegu on puhtalt tasakaalu hoidmisega.

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Jajah aga kui jalad vaevu maha ulatuvad, eks ole suht raske algajal tõusul pööret oodates just see õige jalg maha upitada :lol: ning kui ikka hakkab teisele poole kiskuma siis see teine jalg maha saada, samas mitte unustada et tõusul oled ja veel seda, et kellegile ette ei sõida jms...Samas kogemused ja läbielamised vaid õpetavad. Need, kel kogemusi, ei saa sellest aru. Meibi on see vaid mu isiklik tragöödia :lol:

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Muuseas eksamil kukud kohe läbi kui jalg maad puudutab.Tasakaal ka ikka jah.Ja harjutage ikka pukile tõmbamist.Sa võid kõike osata,seista võidu,sõita ja hoida tasakaalu aga parklas on vaja tsikkel ka pukile panna.Ega te ei arva,et vastu seina lenksuga nagu jalgrattad,ei nii ei lähe, :) kus sul parklas see sein on?

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

palun väga vabandust aga rumalust ma ei häbene-mis pukile tõstmisest jutt on? kas parklas nagu jalast ei piisa... :shock:

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

selge, kas seda peetakse siis üheks raskemaks harjutuseks? ja mina arvasin et aeglane sõit iccc

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

lynxitar kirjutas:

Jajah aga kui jalad vaevu maha ulatuvad, eks ole suht raske algajal tõusul pööret oodates just see õige jalg maha upitada :lol: ning kui ikka hakkab teisele poole kiskuma siis see teine jalg maha saada, samas mitte unustada et tõusul oled ja veel seda, et kellegile ette ei sõida jms...Samas kogemused ja läbielamised vaid õpetavad. Need, kel kogemusi, ei saa sellest aru. Meibi on see vaid mu isiklik tragöödia :lol:

No kui pikk sa siis oled, et jalg maha ei ulatu? Enamasti on õppesõidu jaoks tsiklid, mis ei ole just eriti suured(Honda cb, Yamaha diversion). Võrreldes minu varasema väheste kogemustega sitarataste(loe:krossirataste ) osas, siis on need ikka üsna madalad ja kui ikka jalg maha ei ulata, siis tasuks tagumikku nihutada mitte hädaldada, et kõrge on. Oma koolis viibitud aja jooksul nägin isegi rataste kukkumist ja põhjuseks oli ka siis mitte lühike jalg vaid hoopis ratta kallutamine teisele poole, kus jalga polnud. Minu puhul tuli kindlasti kasuks rattaga sõitmine, mida ma ka ennist soovitasin, see annab taskaalu ja ka kurvis kallutamist.

dimi1974 kirjutas:

Eksamil tuleb tsikkel hargile tõmmata külje jalg siin ei aita.

Minu teada seda harjutuste nimekirjas pole, sain seda teha vaid bensiinijaamas korra õppesõidul.

Viimati muutis Vidget, 15 Sept 2007, 11:45, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Ei usu,et ta raske on.Aeglane sõit ei ole ju ka raske,sidur pidur ja gaas maas vaikselt kulged.Ei vaata tsikli ette aga vaatad kaugele ette kuhu sõidad.Siis tunned kuidas tasakaal tuleb.Kurvis sama ei vaata kuhugile mujale kui sinna kuhu sõita tahad.Paraku on nii.


Teema algataja
dan3k

Lugemata postitus Postitas dan3k »

aitäh abi eest, ma küsisin seda sest mu isa uuris seda minu käest ja mai osanud vastata ja arvasin, et selle foorumi kasutajad kindlasti teavad.
Aitäh!

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

no ikka olen (1.60) Vaata praegu see enam ei tundu probleemina aga päris alguses ikka oli küll. Mitte kõik ei tule kooli vaid pabereid vormistama. Mina näiteks alustasin täiesti nullist. Eelteadmised(praktilised) tsiklijuhtimisest puudusid. Kasutada sain vaid liiklusalaseid teadmisi.

Ma ei tea kuidas statistika näitab, et palju on selliseid kes alustavad nullist? palju selliseid, kes varem lubadeta aastaid sõitnud? palju selliseid, kel autosõidukogemus jms? Samas ega seda õiget statistikat vist ei saagi, sest keegi ei julge ametlikult (oma pärisnime all) tunnistada, et tema on sõitnud juba aastaid lubadeta.Koolis kui õpetaja küsib kogemuse kohta siis muiatakse ja vaikitakse. Foorumites nickneimide all ollakse julgemad.

Ja sellel hargile tõmbamise kohta olen kuulnud, et see pidi Tallinnas mõnedes autokoolides olema juba mitteametlik eksamitrikk. Ise õpetaja ka lasi seda harjutada. Pigem pole tegu jõunumbriga, kuivõrd hoopis tehnilise trikiga. Venelastel hea ütlus: Siila jest, uma ne naada :lol: :lol:


Teema algataja
MareS

Lugemata postitus Postitas MareS »

Hargile tõmbamises pole midagi keerulist, lihtsalt enda massi peab olema. Võin öelda 50 kg jääb tõrtsu väheks :shock: ... aga hääästi vähe jäi puudu :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”