Jawa 638 mõne tuhande eest?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Jawa 638 mõne tuhande eest?
Tere
Loodame, et algajat nii lolli küsimusega mättasse ei taota
Tekkis mõte soetada endale mingi odavama otsa ratas, millega võiks suviti maal sõidu/parandamise selgeks õppida ning siis endale a-kati hankida.
Lapsepõlve nostalgiast tuli silma ette muidugi Jawa 638, punane, sõelad väljas, mosse kandiline esituli ja nii edasi.
Selliseid rattaid, väljalaskeaastaga 80ndate lõpp-90ndate algus pakutakse ka a'la 5 000 krooni eest. Kas sellise raha eest on üldse lootust midagi sõitvat osta või tuleb kohe arvestada kapremont jne?
Kobedamad tükid on 10-20k vahel. Samas 20K kisub juba odavamate jaapani kahetaktiliste manu.
On see mõistlik mõte, et seda edasi arendada? Milliste remondirahadega tuleb seal arvestada (ütleme nt autoga võrreldes)?
Tänan ette.
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
no sellise raha eest peaks ikka saama sõidukorras 638.
autoga võrreldes on loomulikult odavam ülal pidada ,varuosad odavamad jne.
esimeseks tsikliks on see täitsa mõnus,natuke võibolla isegi äkiline
-
- Postitusi: 1022
- Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
- Tsikkel: old oilboiler
- Asukoht: Järvamaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
kui on huvi selle pilli järgi : http://www.minupildid.ee/main.php/users ... 1.JPG.html siis võin sulle selle omaniku kontaktid anda. dokumentidega pill, hinnasoov peaks kolme tuhande tuuri jääma.
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Olen ise natuke aega JAWAga sõitnud, ja ei saa nende hindadest aru. Sotsialismileeri ebakindla tehnika kohta tundub hind natuke kõrge.
Kui just nostalgiat vm. sellist põhjust pole just JAWA ostmiseks, võib vaadata alguseks väiksemakubatuurilisi jaapani rattaid. Ei ole nende hind kuigi kõrge ja suht odavad pidada samuti.
See kõigest minu arvamus, igaüks vaatab lõpuks ikka oma maitse järgi mida ostab.
-
Teema algataja
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
motors24-s küsib üks vana 89 638 eest 15 000 , tõsi, koos külgkorviga ja riistal klaimitakse olevat vaid 1300 km läbisõitu (mis natuke autosid jagava inimesena paneb muidugi õlgu kehitama, liigagi palju neid 120 000 sõitnud Sierrasid nähtud.
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
proovi parem mõnda odavamat lääne ratast, nt suzu gs 500 hinnad algavad 15k. vene rattad ( või siis tsehhi) on ajast ja arust. vaheta pukse ja pinguta kodaraid palju tahad, ikka on nad teepeal ühed ohtlikult vedelad võrrid.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
- Tsikkel: Honda CB400T ´80
- Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Oleneb mida sa tahad rohkem teha, kas sõitu õppida või siis remonti teha. Ise omasin ka 638 -t, minul olnud isend oli küll sihuke kannatusterada, et anna olla Aga ega siis teised pea samasugused olema. Lõppkokkuvõttes jääb see viimane otsus ikkagi sinu teha.
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
agent007 kirjutas:Oleneb mida sa tahad rohkem teha, kas sõitu õppida või siis remonti teha. Ise omasin ka 638 -t, minul olnud isend oli küll sihuke kannatusterada, et anna olla
Aga ega siis teised pea samasugused olema. Lõppkokkuvõttes jääb see viimane otsus ikkagi sinu teha.
Sama siin! Esimeseks rattaks oli samuti 638, mis veel oli vähe "tuunitud" ja no seal oli ikka rohkem seda lükkamise ja "näpud õlised" rõõmu kui sõitmist. Sai see pill suht ruttu maha müüdud..
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
pyramiid kirjutas:Sama siin! Esimeseks rattaks oli samuti 638, mis veel oli vähe "tuunitud" ja no seal oli ikka rohkem seda lükkamise ja "näpud õlised" rõõmu kui sõitmist. Sai see pill suht ruttu maha müüdud..
Mõistlikum lahendus oleks olnud ehk mootorile põhjalik kapremont teha ja seejärel mitu hooaega ainult sõitu nautida. Idapoole tehnika ei ole just töökindlamate hulgast, aga ka nende puhul kehtivad kaks olulist faktorit- millises seisus rattaga sõitu alustad ning kuidas sa temaga sõidad. Kui ratas on korralikult korda tehtud ja sõitja ei püüa igale vastutulijale nokatõstmist demonstreerida (või põldu künda), siis sõidad mootori enne kohviks kui näppu õlitama pead.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
- Tsikkel: Honda CB400T ´80
- Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
ishijupp kirjutas:pyramiid kirjutas:Sama siin! Esimeseks rattaks oli samuti 638, mis veel oli vähe "tuunitud" ja no seal oli ikka rohkem seda lükkamise ja "näpud õlised" rõõmu kui sõitmist. Sai see pill suht ruttu maha müüdud..
Mõistlikum lahendus oleks olnud ehk mootorile põhjalik kapremont teha ja seejärel mitu hooaega ainult sõitu nautida. Idapoole tehnika ei ole just töökindlamate hulgast, aga ka nende puhul kehtivad kaks olulist faktorit- millises seisus rattaga sõitu alustad ning kuidas sa temaga sõidad. Kui ratas on korralikult korda tehtud ja sõitja ei püüa igale vastutulijale nokatõstmist demonstreerida (või põldu künda), siis sõidad mootori enne kohviks kui näppu õlitama pead.
Täiesti õige jutt sinu poolt. Kui sa masinat ostma lähed siis kindlasti tähelepanelikumalt kuula mootori häält. Kui ei käivitu hästi veendu, et karteripoolte vahel olev "pukk" ei klõbiseks. Kui see seal sees loksub siis on mootor enamvähem mahakandmisele. Kolve, silindreid jms... ülemist otsa on lebo vahetada ja remontida. Kindlasti vajab ka tähelepanu käigukast. Ise ma jamasin päris tükk aega ennem kui käiguosa uuesti korda sain. See tundub olema 638 nõrk koht. Masin ei salli suitsetamist ja üldse sihukest ringitõmblemist. Rahulik sõit siis kestab ka. Elektrisüsteem on masinal enamvähem, loogiline ning hea asendada ning remontida. Endale tegin uue juhtmestiku peale kuna vana oli nii lapitud ja otseses mõttes põles kohati maha. Kontaktsüüde võimalusel minema visata ning elektronsüüde asemele kruvida. Edu otsustamisel, võibolla ka ostmisel.
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Are kirjutas:motors24-s küsib üks vana 89 638 eest 15 000
, tõsi, koos külgkorviga ja riistal klaimitakse olevat vaid 1300 km läbisõitu (mis natuke autosid jagava inimesena paneb muidugi õlgu kehitama, liigagi palju neid 120 000 sõitnud Sierrasid nähtud.
Are palun vaiksemalt ja rahulikult too omale külmkapist külm õlu.
Selle jawa elulugu tean ma väga hästi, mis on 1300km sõitnud (samas ta on 90a masin:)). Ja see on täitsa reaalne läbisõit kuna masin seisis AASTAID kasutult garaazis, kuna omanikul polnud lubasid. Teisalt on tegu väga korraliku masinaga kellel on olnud hea omanik ja masin käib kui kellapill. Teisalt selle hinna mõtlesin mina välja - kas seda palju on- ei usu.
(hetkeks on see masin juba maha müüdud, kas hind oli kallis hmm- arvan et ei. 24.07.2008)
Ise müüsin enda korviga jawa mis oli üle 10tuh sõitnud ka kevadel (2008a algul) maha 12tuh ja oli ka korviga. ja huvilisi oli ikka ca 20. Sest korviga 638id on Eestis alla 50ne. Enamik korviga masinaid olid kas vanad jawad(nb korralik vana jawa korviga maksab alates 20st kg) või 634(enamik neist rondid pole ühtegi korraliku kohanud.
Hindadest. 5k eest saad 99,99% vaid peavalu ja suuri väljaminekuid. Korruta see summa kahega siis vast saad juba mingi hea masina. MIngit ülevärvitud ja kapremonditud (tundmatute tegelaste poolt) masina poole ei tasu üldse kaedagi. Ma olen nende lammutamisega tegelenud ja ausalt sellist paska ei ole ma veel näinud kui mõne odava jawa puhul. Esmalt on ta käinud 10 omaniku poolt läbi. kilometraaz on seetõttu 30-40kilo samas jawa 638 mootori ressurss on vaid 25tuh-30tuh. Peale seda vajab ta juba remonti. ja jutt et jawa jupid on odavad see vastab tõele. Samas neid läheb 4x rohkem kui muidu. See kas sa teed kapremondi ise ei anna sulle veel mingeid eeliseid, et masin ka vastu peab. Suutsin enda masinal alla tuhane km sõitnud mootori kokku jooksutada - tehase praak väntvõllilaagri tõttu.
Ühtegi näpunäidet ei oska ma küll ostmisel anda. Kui tõsine huvi on võib mulle kirja saata postkasti masina pildiga ja ma võin oma arvamuse öelda, mis on muudetud ja mis mitte. Tartu kandis võib ka masinat üle kaeda. (kuigi siinkandi häid masinaid suudan ma vaid kahekäe näppudel üles lugeda -kahjuks)
Kuid siinjuures paar vihjet annan sulle. Mis tingimused võid seada masinale.
a) Originaal värvi all- vihjab et masinal on olnud vähe omanike. Sest iga teine "ohmu" tahab kohe masinat üle värvida.
b) Keskmine kilometraaz heal masinal on 10-15tuh km Üle selle oleneb masinast kui hea ta on- hea õnn peab olema et sealt head leida.
c) Kui mootori on laiali käinud kindlasti jälgida et meislijälgi poleks kui on meisliga avatud keskelt näpud jätta masinast. Kui mootori keskmised poldid on "ära näritud" siis on teda 20x laiali võetud ja sellest ka enam ei saa elulooma. Kõige parem mootor on ikkagi mitte lahtivõetud mootor.
d)Vähe omaloomingut. (iste üles tõstetud, tagatuli sisse veetud, juppe puudu(ketikaitsmed))
e) ja palun ära võta esimest ettejuhtuvat masinat kohe. Oota kannata häid masinaid liigub iga aastaga muutkui vähem. Kui ma 2000a ostsin esimese jawa638 oli neid 10-20 valida nüüd vaid paar tk aastas on HÄID masinaid mida tasub üldse mõelda endale soetada.
Samas üleskutse. Kui keegi müüb originaalkorras kuni 10tuh km sõitnud masinat 5000eegiga võib koheselt minule ka pakkuda.
Unimüts on omanud 11 jawa 638t ja neist vaid 6 olid mille puhul võisin kindel olla et jõuan ka kodu ja ei pea teepeal remontma. Neist 8 olid originaalvärvi all ja tehase mootoriga(ei olnud lahti võetud)
Isegi hetkel on mul üks 638 "seinamakett" kuna tuleb reaalne olla, nende eluaeg on läbi. Vaatamiseks nad sobivad sõitmiseks mitte. Ebamugav jäik ja muud vead.Viimaste aastatega olen sõitnud vaid 00907km spidole ja sedagi enamjaolt ülevaatuspunkti ja kodu vahet. Tänapäeva masinad on ikka väga palju töökindlamad. Näitena fzs600 puhul pole ma veel muud teinud kui õli vahetanud iga 5tuh tagant ja kütet kallanud- remonti ei tunne tema puhul vaid hooldus.
Isiklikult soovitan tõsiselt jawa ostjatel mõelda, kas nad tahavad seda masinat. Vastasel korral juba osta kas gs500e või XJ600divekas.
Sellega päästad end tõsisest peavalust.
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Hoiatus: Siit tuleb OT!
Ise ostsin kunagi Põlva kandist Jawa 634, 78.a 2300 krooniga.
Ülevaatust polnud, registreerimist ega kindlustust polnud. Ainult vene dokumendid.
Mina olen üks neist "ohmudest" kes otsustas masina kohe üle värvida - miks? Sest see eelnev värv, roosteuss ja üleüldine raami seisukord nõudsid hoolikat puhastamist ja värvimist. Masin on projekt. Teha s****t saia. Ehk siis teha masin selliseks, et ma võiksin temaga sõita Tartust Pärnu ja tagasi nii, et ma ei pea käekõrval lükkamise pärast muretsema.
Natuke asjast ka:
Ostes ja kohapeal vaadates oli masin igati ok. Silindrid ja leegikad olid külmad ning 2-st vändalöögist läks käima. Kodus garaashis hakkasin masinat lahti lammutama. Sumpa sõeladeks olid metallitreilaastud (algsel vaatamisel tähele ei pannud, kuna sõelte otsakaaned varjasid ära). Kompressioon oli alla igasuguse arvestuse (imestasin, kuidas ma sellega 140 km/h üldse kätte sain), enne silindri mahavõtmist vaatasin kas kolb loksub ka... Kolb loksus väga vabalt seal sees. Jne. Selliseid üllatusi tuleb vältida hoolika kontrollimise teel. Mida odavam on vene tehnika, seda rohkem on seal omaloomingut tehtud.
Mina ostsin masina projektiks ning olen väga rahul.
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Mul endal seisab 634 garaažis, konditsioon selline, et iga kell võin minna ja umbes neljanda vända peale ärkab ellu. See oli mu esimene tsikkel. Aga ma ei sõida selle tsikliga rohkem kui garaaži ees kaks tiiru aastas pluss mõnikord veel paar kilti. Sest Jawa on enda olemuselt väga-väga eelmise sajandi keskpaik. Ta on raske aga kohamakas, mootor on tuim aga nõrk, pidurid on lödid aga tundetud, sidur ja käimakast on igapäevaseks kasutamiseks tõeliselt ebameeldivad, rääkimata veel üldisest madalast kvaliteedist.
Kui sa ei taha tsiklit, mis teleka kõrval elutoas meenutab noorust ja millelt on hea tolmu pühkida, kui sa tahad kas siis igapäevaseks või nädalavahetuse sõitmiseks mõnusat tsiklit, siis ära võta Jawat. Müügis olevad Jawad on 99% viimsed rondid, kuhu sa pead meeletult oma aega ja raha sisse panema, aga ikka ei saa asja või siis pigem juba collector's item'id, mis maksavad päris palju (Jawa kohta ) ja millega lihtsalt ei läbe sõitma minna.
Võta mingi vana japs, mille välimus meenutab Jaffi ja naudi seda, oleks mu lühike ettepanek.
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=167569
Vot siin on Sulle Jawat küllaga mõne tuhande eest
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 17 Apr 2005, 20:28
- Tsikkel: Honda CB400T ´80
- Asukoht: -- Tartumaa -- Tel: 58454535
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Panthera kirjutas:http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... &id=167569
Vot siin on Sulle Jawat küllaga mõne tuhande eest
Tahtsin osta seda masinat. Aga siis tekkis probleem dokkidega. Jäigi võtmata selle asemel ostsin hoopis Honda CB400T ´80. Algul ei pannud tähelegi, et masin välimuselt nagu Jawa 640. Tegelikult ega ei otsinudki sama välimusega masinat.
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
OT.
Ilmselt venelased kopisid Jawa välimuse samamoodi nagu vana Volga omagi
Või siis tegid Jaapani spioonid head tööd
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
OT2. Jawa on Tšehhi toode.
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
OT 4. Vahet pole kas venemaa või tšehhi, üks pask kõik

Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Panthera kirjutas:OT3.
Vana Nõukogude Liit ... aka Venemaa.
OT XXX
Tsehhi pole kunagi kuulunud N-Liitu
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Jawa 638 mõne tuhande eest?
Ja OT 5 - Tšehhoslovakkia ei olnud Nõukogude Liidu osa.
EDIT: Ishijupp jõudis ette
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.