Tsikkel paugub
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
Re: Tsikel paugub
Paugub ja kiirus eriti suureks ei lähe Vaheta süütepool ära, see on ilmselt õhtal. Mul oli autoga selline seis et edasi ei saanud ja plärises. Läbi olid kat ja süütepool. Pärast vahestust lippab kui ennemuiste ja vaikselt.
Re: Tsikel paugub
Ma kahtlustasin oma juhtumi puhul nõelklappi. Jäingi arvama, et see ei lase piisavalt peale ja samas ka ei sulgu tihedalt. Mootoril läks lõpuks õlisurve niruks ja tõstsin teise mootori peale ning vaevused kadusid. Jäigi teadmata mis siis ikkagi toimus.
Re: Tsikel paugub
Tegelt see on jah hea lahendus, et kui mootor paugub siis tuleb lihtsalt mootor ära vahetada...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Re: Tsikel paugub
Rat-Roy kirjutas:Tegelt see on jah hea lahendus, et kui mootor paugub siis tuleb lihtsalt mootor ära vahetada...
Vahetatud sai ikka seetõttu, et armatuuris kippus sooja mootoriga ja tühikäigul õlisurve lambike põlema minema mitte paukumise ja hakkimise pärast. Kammooon...
Laiskusest on muidugi esimene mootor alles lahkamata
Ja seda enam olen huvitatud et kõnealune probleem siin lahenduse leiab. Ma kardan, et oma muremootorist ei leia ma muud häda, kui et starterihammakate kunagise purunemise tagajärjel on kuskile nuka taha metallisodi jäänud ja see on omakorda häda teinud või on õli sisse bensiini imbunud ja laagritega sel põhjusel lõpp. Õli see mootor karterist ära ei söönud, see võis kujuneda ka nii, et sõi küll aga sai bensiini asemele näiteks. Või on lihtsalt õlipump kulunud, reduktsiooniklapp ebatihe jne. Ju millalgi paistab... Pea võtsin maha, klappidel silmaga nähtavat häda pole, nukkvõllil kah mitte, vahed olid õiged.
Võiks ikka nats huumorisoont ka olla
Laadna, laadna
Re: Tsikel paugub
Võiks ikka nats huumorisoont ka olla
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikel paugub
Huvitav, et ta käigu lõpuni kiirendades ära ei sure, vaid ainult suurel kiirusel. Tsikkel paugub endiselt ja läheb aina hullemaks, nüüd teeb seda ka vaikselt tühikäigul töödates. Hommikul pidin iga valgusfoori taga tsiklit natukene gaasiga turgutama Kahjuks pole mul enne reedet võimalik midagi lahti kiskuda. Endiselt sooviks teada Yamaha XT600 91´ klapivahe mõõte ja karpa nõela sulgumis mõõte, või oskab keegi ehk viidata Inglise keelsele manualile, siiani olen leidnud ainult saksa keelseid manuale, saksakeeles olen nõrk.
Aitäh!
Re: Tsikel paugub
janis kirjutas:Huvitav, et ta käigu lõpuni kiirendades ära ei sure, vaid ainult suurel kiirusel.
No TÄPSELT sama jama mis minu rattalgi oli. Mul ei olnud võimalik nõelklappi vahetada. Nõela sain vahetatud, aga pesa oli mingi omamoodi ja kuskilt ei leidnud. Mine näiteks streetmotost läbi ja lase kogu nõelklapp ära vahetada või osta see vidin ja vaheta ära. Nõel+pesa. Vaata mis juhtub. Need ei tohiks kallid asjad olla. Ma usun, et Streetmotos on need jubinad riiulis kohe võtta. Mulle nõel oli küll ja terve valik erinevaid lisaks kui ma oma poisi jutust õigesti aru sain. Ta käis ostmas ja lammutas ka ratta kallal usinasti viga otsides.
Re: Tsikel paugub
Sul võib siin olla mitu viga, kusjuure ühe vea ilmnemine tõi teravamalt välja ka teise.
Kui mootori käigul on probleeme ainult kõrge käiguga JA kõrgetel pööretel, siis on probleem piisava koguse bensu jõudmises karpasse ja/või sealt edasi mootorisse. Kontrolli üle bensukraan (selle sees võib olla sõel), bensuvoolikud (kui on vanad, siis pigem vaheta välja, ka väikeseimad praod on probleemiks), vaheta filter (kui on), vaata üle bensu pealevoolukanal karpasse (mõnel Yamul on ka karpa sees väike sõelapoiss). Ei tee paha ka karpa alumise, ujukiosa, lahtivõtmine ja vajadusel sodist puhastamine.
Samuti võib olla probleem sportsumpa paigutamisega. Sain ma õigesti aru, et karpas seetõttu mingeid muutusi ei tehtud? Üldiselt eeldab vabamalt käiv sumps natuke avaramat düüsi ja nõela asendi muutust. Kui seda ei tee, jääb segu lahjaks. [Järgnev spekulatsioon põhineb kunagisel auto-põhisel kogemusel, nii et võtkem seda kui teooriat, mitte kui tõenäolikku olukorda.] Kui segu on lahja, siis ta põleb aeglasemalt, st bens põleb veel päris teravalt, kui väljalaskeklapp avaneb. Kui nüüd lisada skeemi veel (1) paigast ära klapivahed ja (2) mingil põhjusel veelgi hõredamaks jääv st veel pikemalt põlev segu (vt eelmine lõik), võib juhtuda, et väljalaskeklappide tööpinnad on ajapikku ära põlenud ning klapid ei sulgu enam korralikult. Mis omakorda on viinud selleni, et mootoril on juba jama igasugustel pööretel.
Samas võib aga küss olla ka karpa regullis. Kas ma mäletan õigesti, et XT600 karpa on kahelõõriline? Selle regull erineb tavapärasest ja kahjuks ei oska juhiseid anda.
Re: Tsikel paugub
Teeme väikse vahetäpsustuse:
Sumps vahetati aasta tagasi ja viga tekkis aasta pärast sumpsi vahetust - välistame sumpsi ja sellega seonduvad tegemised.
Kiirendus toimib, aga mõnda aega suurel kiirusel sõites hakkab hakkima. Kusjuures vea tekkimise algperioodil roimib hakkimise ajal kiirendus ikka veel endiselt ( viitab pigem rikka segu probleemile, eks? ). Hiljem hakkab seal ka jama pihta. Küünal ei ole eriti hullu nägu. Sama jama jah?
Ulme..
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikel paugub
spinna kirjutas:Teeme väikse vahetäpsustuse:
Sumps vahetati aasta tagasi ja viga tekkis aasta pärast sumpsi vahetust - välistame sumpsi ja sellega seonduvad tegemised.
Kiirendus toimib, aga mõnda aega suurel kiirusel sõites hakkab hakkima. Kusjuures vea tekkimise algperioodil roimib hakkimise ajal kiirendus ikka veel endiselt ( viitab pigem rikka segu probleemile, eks? ). Hiljem hakkab seal ka jama pihta. Küünal ei ole eriti hullu nägu. Sama jama jah?Ulme..
Käisin täna streetmotost läbi ja Neeme märkas, et mul summuti ots liiga tahmane, viitab liiga rikkale segule. Ma nüüd üritan muuta nõela asendit, sooritan elementaarse karpa puhastuse, vahetan küünla, reguleerin klapivahed(Neeme aitas mind nende mõõtudega) ja kontrollin küünla juhet ja piipu. Kui ma nende töödega ühelepoole saan, eks siis annan teada kas mõjus või mitte.
Re: Tsikkel paugub
Jep. Mul oli kah sumps tahmasevaata ja mootoripidurduse ajal käis sumpsi otsas "sõda". Kui peale toiminguid asi ei muutu, siis nõelklapi kallale. Ma jõudsin oma järeldustega sinnani aga katsetada ei õnnestunud kuna sellele Mikunile juppe pole(polnud?) kuskilt võtta. Pesa oli koos ujuki ja kablaga ühe suht keerulise plastmassist sõlmena.
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Re: Tsikkel paugub
Endal hakkas ratas paukuma peale yoshimura sportsumpa paigaldamist.
Nüüd on nii, et kui gaasi suurel pöördel poole peale maha lasen, siis hakkab paukuma ja podisema.
Jõunäitajad ja muud asjad muutunud pole.
Endale see paukumine ja podisemine meeldib, aga küsimus, et kas see rikub või lõhub ka midagi?
Kui mitte, siis las podiseda
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Postitusi: 557
- Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
- Tsikkel: v2
- Asukoht: westestonia ....finland
- Tänatud: 1 kord
Re: Tsikkel paugub
endal hakkas paukuma vaakumi pimeda puudumise pärast
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikkel paugub
Nii sai siis täna terve päev töökojas veedetud. Tulemuseks see, et ratas käivitub kõvasti paremini kui enne ja paugub natuke vähem. Uus küünal ei mõjutanud midagi. Leidsin paar pistikut mis olid oksüdeerunud, sai puhastatud kõik süütesüsteemi pistikud ja juhtmed. Puhastasin karburaatorid, langetasin segu nõela ja reguleerisin sisselaske klappe mis olid veidikene paigast ära. Avastasin, et karburaatorist silindrisse viiv kummist vahejupp oli natukene kahjustunud, see sai parandatud väga võimsa klaasiliimiga ja jäi väga tihe. Kahtlustan, et viga on süüte moodulis või süütepoolis, sest generaatori juures asuv pöörete andur oli ilusti kinni ja korras, see on nii lollikindla süsteemiga, et seal ei saagi midagi juhtuda. Väntvõlli otsas lõtku ei olnud ja see ka ei saa kuidagi rolli mängida selles paukumises. Ma pole veel maanteele testima jõudnud, üritan seda varsti teha ja siis oskan öelda kas ta nüüd suurtel kiirustel jamab või mitte. Ühesõnaga tühikäigul töödates natukene puterdab ja käiguga pidurdades vahel teeb ühe või paar pauku.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikkel paugub
Maanteel on olukord natukene parem kuid siiski sureb suurtel kiirustel ära, segu on endiselt liiga rikas, kuigi segunõel on kõige madalamas asendis. Kas selle ratta krburaatoritel on segu reguleerimis kruvi? Kui ma karpasid puhastasin siis üks kruvi seal all peidus oli. Oletame et see on segu kruvi, siis kuidas ma tean palju ma seda keerama pean? Kuskil interneti avaruses mingist väljamaa foorumist lugesin et tuleb tühikäigul töödates keerata niikaua kuni pöörded üles lähevad siis pool tiiru sisse tagasi ja siis reguleerida tühikäik jälle normaalseks. On see loogiline?
Re: Tsikkel paugub
Klassikaline segukruvi regullimise juhis on: lõpuni sisse, hakka järjest välja keerama (1/2 pöörde kaupa) kuni leiad asendi, kus pöörded kõige kõrgemal. Seejärel regulli tühikäik parajaks (tavaliselt gaasitrossi kaudu). Ei ole kindel, et sama protseduur töötab ka selle karpa puhul.
Aga tippkiirusel ja kõrgetel pööretel puhul pole segukruvist midagi, selle asend reguleerib vaid madalaid pöördeid. Kõrgetel pööretel juhib bensu kogust peadüüs (main jet). Nõela asend reguleerib keskmisi pöördeid. Ausaltöelda, sinu asemel paneks ma nõela jälle keskmisse asendisse tagasi, sest nõela äärmine kõrgus on ekstreemne serv ja kui sellest ei piisa, on viga siiski mujal. Keskmisi pöördeid reguleerib lisaks nõelale pilot jet ja segu lahjaks/rikkaks jäämisel soovitaks mõelda selle vahetusele.
Aga enne ei tormaks ma düüse ostma, kui teeks kindlaks, mis põhjustab muutuse segu koostises. Sumpsi vahetuse oled sa välistanud, mis veel võiks olla faktoriks? Kas düüside kulumine (ehk auk on suurem kui algselt mõeldud) on võimalik? Mingi tihend ei pea ja seetõttu saab mootor rohkem bensu kui vaja? Tihendid on ujukinõela pesal, segunõela otsas, need võivad olla väsinud/kulunud/katki. Või siis miski muu pisiasi, mis lööb normaalse segumoodustamise sassi. Selle uurimiseks on jätkuvalt parim meetod karpa laialivõtmine ja rahulik võrdlemine manuaalis näidatuga, et kas kõik on omal kohal, õiges järjekorras ja asendis ning aktsepteeritavas kvaliteedis.
Suurtel kiirustel väljasuremist põhjustab bensu mittepiisav pealevoolamine. Otsi ummistust, puhastamata sõela, vana filtrit vms.
-
- Postitusi: 3229
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Tsikkel paugub
On küll loogiline.Lugesin kogu selle litaania läbi,päris huvitav lugemine.Avaldan siinkohal kah oma arvamust .Süütevärk mu meelest kas töötab või ei tööta.Ise mässan siiani umbes samade probladega.Tsikkliks VTR.Küll ma vahetasin düüse ja langetasin-tõstsin nõelu,ühesõnaga,tegin kõike mida sinagi.Tolku mitte muffigi.Sumpadeks Wileyco sportpütid.Paigaldasin lairiba lambda,siis hakkasin nägema mis toimub.Asi oli nagu kogu aeg selles et madalatel pööretel mega lahja ,kõrgetel mega rikas et lämmatas mootori.Mul olid karpades tundmatud düüsid ja nõelad.Ostsin originaalid,tolku midagi sama jama.Nüüd hankisin Dynojetid,ikka sama jama,kusjuures düüside originaal mõõdud on 175 ja 178 ma paigaldasin mõlemad 170 ja ikka jooksis täis kõrgetel ja lahja madalatel pööretel.Ainuke asi mida ma mitte kunagi ei teinud oli ÕHUFILTRI vahetus Ei teinud ma seda sellepärast et see oli K&N pestav sport filter,millele antakse mingi miljon miili garantiid.Eile viskasin selle vahelt välja jakõrgetel pööretel minekut mis jube.Ehk siis ma arvan et nüüd on minu probleemid lahendatud,ehk siis uus filter,sobivad düüsid ja õige nõela kõrgus.Mis puutub paukumisse ühtlasel sõidul siis lambda näitas et segu lahja.Äkki oli abi.P.S.Ma pesin filtrit kogu see aeg korralikult!
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikkel paugub
Aitäh Sang, sain kõvasti targemaks. Kusjuures mul on kaks karburaatorit ja üks on see nii öelda suurtel pööretel rakenduv, millal see karburaator rakenduma peaks? Kas umbes poole gaasi peal või veel hiljem?
to franz125
Õhufilter on hooaja alguses vahetatud, ja see pole pestav. Kõik on õhuvõtu kohapealt originaal .
Re: Tsikkel paugub
Kusjuures mul on kaks karburaatorit ja üks on see nii öelda suurtel pööretel rakenduv, millal see karburaator rakenduma peaks? Kas umbes poole gaasi peal või veel hiljem?
Ma tean, et XT600 karpa on kahe lõõriga ehk tavapärasest teistmoodi, see on ka kõik, mis ma sellest karpast tean . Soovitan Interneeduse seest otsida selle tsikli tehasemanuaali (olen kunagi peale sattunud, kuskil ta on) ning sealt karpa regullimist uurida. Või siis vaata http://www.xt-foren.de/forum.htm (saksakeelne, aga nad on ingliši suhtes sõbralikud, kui viisakalt küsid. Enne uuri arhiive kah) ja siis loomulikult http://www.horizonsunlimited.com/hubb/, kus on ilgelt palju XT600 gurusid koos.
Muide, ega sul juhuslikult ei ole Tenere/XTZ mudel? Neil on alates mingist aastast madalsurve bensupump vahel, mida tavalisel XT-l vist pole.
Re: Tsikkel paugub
Traali-vaali! Sa käid täpselt samad teed läbi mis minagi käisin ja 90% tõenäosusega jõuad sama tulemuseni kuhu minagi: mitte kuhugi Tuvasta ära kütuse tase ujukikambris ning veendu, kas see püsib või muutub nagu jumal juhatab. Ma saaks kah siis oma probleemile lõpliku lahenduse ehk. Siiani saime asja küll teise mootoriga tööle, kuid ideaalne ta ei ole. Kahtlustan endiselt, et mu nõelklapp ei toimi sugugi mitte ideaalselt kuna nõel sai vahetatud aga pesa mitte.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tsikkel paugub
Nii, reedel viisin ratta talvekorterisse, ühes autotöökojas, kus hea ehitada. Lõpuks oli paukumine küll vähenenud aga mitte täielikult, kahtlustasin karpat ja tellisin sinna uued tihendid, et äkki kuskilt saab lisaõhku. Nüüd täna läksin töökotta mõttega, et käin kogu elektrisüsteemi üle ja joodan üksikud pistikud uued ( igasugused tuled jamasid pidevalt hooaja keskel), lõpuks jõudsin otsapidi süüteluku juurde, kuna otsisin viga miks pargid ei tööta, vool käis lülitist läbi ja läks süütelukku, edasi aga oli tühjus, süüteluku juhet liigutades hakkas tagatuli põlema. Nüüd ma siis kahtlustan ,et see sama süütelukk tekitas süütekatkestust ja mootor hakkas paukuma. Avasin summuti, kogu vill oli paukumise tõttu põlenud, nii et see võis ka segu mõjutada. Aga maantee peal ära koolemine ei ole täielikult kadunud, kuid on juba parem. Kiirenduspumba membraani üks serv oli viltu jäänud ja kahjustada saanud, tellisin uue. Jama ainult see, et ma ei saa päris 100% kindel olla et just see membraan seda põhjustas. Eks järgmine hooaeg ole näha kuidas töötab, üritan kõik võimalikud tekkivad rikked talve jooksul välistada, aega ju on =)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.