Raskele endurole rehviotsing
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Raskele endurole rehviotsing
creativ kirjutas:ei ei ole tubeless. vähemalt 2003 aastakäigul. pole osanud vaadata kas uuematel on.
Otsi netis ringi - suht palju on 950/990 matkamehi, kellel siiber pidevast aukude lappimisest (kisu rattad alt ära, rehvid maha - lapi lohvi, siis vastupidi järjekorras jälle kokku) ja on ise oma n.ö. tubless veljed valmis teinud lihtsate meetoditega. Üks näide siin:
http://www.wilddog.za.net/forum/index.p ... 9#msg18079
Ise samuti arvan, et suurte raskete endurode puhul on tubless üldjuhul õigustatum (v.a. erandina võibolla tõesti ekstreem-versioonid HP2 või 950SE mammut-enduurodest, millega tõesti võib tõsisemat tehnilist sõitu teha väga madalate rehvirõhkude juures ja kui sangas on mees kes ka vastavalt sõita oskab, on ilmselt tube-type õigustatum).
Tubelessi häda on see, et kui väga madalatel rõhkudel tehnilist offroadi sõita tahad, siis riskid veljelt mahatulekuga. Samuti kui oled velje äärele tõsisemalt liiga teinud (sälk vms), siis ei pea enam õhku (tubless veljele saab muidugi teekonna jätkamiseks alati panna siselohvi).
rebaseonu
Rebaseonu kirjutas:tsiklonaut kirjutas:Tubeless'il pole hõõrdumist sise- ja väliskummi vahel. Teisisõnu - ta töötab madalama temperatuuri juures ja seega kestab tavaliselt circa 2X rohkem kui sama rehvi tube-type versioon. Samuti tubeless oma mitmekihilise paksu seinaga on oluliselt kindlam igasugu aukude suhtes, ja kui auk tekibki, siis üldjuhul ei lähe erinevalt tube-type'st kiiresti tühjaks, vaid vaikselt (turvalisem).
Et tahaks uskuda, et see vahe 2 korda on.
K60 puhul on, kui isegi mitte üle 2 korra. Teel olen kohanud vanu airhead BMW-ga matkamehi, kellel all siselohviga versioonid K60-st ja keegi pole neist kätte saanud väga üle 10Kkm ei esimesest ega tagumisest. Siin mainitud ka üks KLE 500 näide, kellel umbes sama tulemus. Samas tubless K60 on mul ratta all kestnud keskeltläbi 25-30Kkm esirehv (seda ma sõidustiiliga väga muuta ei saa), tagarehv keskmiselt 12-15Kkm kandis (seda saab kardinaalselt muuta, väga rahuliku sõidustiiliga saab tagumisest ka üle 20Kkm kätte) - seda siis ligi 450kg kaaluva rattaga (kaks inimest ja täislast) - circa 30% kruusa, 70% asfaldit, mõni protsent tehnilisemat offroadi-ronimist. Muidugi kulutan nad ka suht viimaseni läbi. Rõhkusid matkal olles kruusalt asfaldile minnes üldiselt ei muuda - 2,5AT ees ja 2,8-2.9AT taga, ilmselt ka see on üks pika kestvuse valem.
Huvitav on ka see, et ma pole üle 100Kkm, mis ma Heidenau K60-tega kahe R1100GSiga kokku sõitnud olen (keskeltläbi 50/50 kruus/asfalt), mitte ühtegi auku saanud (tõsi, korra kulus rehv tekstiilini läbi, aga see oli ka üle normi). Samas teiste rehvidega olen samades tingimustes sõites auke üles korjanud küll. Võib-olla on Heidenaudega mul lihtsalt vedanud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.