Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Tegelikult, tavalised tsiklisaapad ei ole ju ka terasninaga ja seega oleksid varba siniseks saanud ka nendega. Sedapidi surve eest kaitseb matkasaabas isegi paremini.
Mina näiteks sõidan hoopis töösaabastega, nendel on terasnina. Jalalaba on väga hästi kaitstud, samas pahkluu mitte nii hästi, kui oleks tsiklisaapal (st kui jalg küljetsi masina alla peaks jääma).
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Homme plaanis minna sõiduvarustust ostma, poodi nimega Louis (Hamburg).
Ale on kuni 60% nii et peaks saama suht mõistliku hinnaga kätte asjad.
Ratas on ka plaanis homme osta (kui kohapeal just ei selgu, et tegemist
on ilge panniga).
Kahjuks tuleb osta ratas ennem, kui varustus, sest nad panevad oma poe varakult kinni.
Seega tuleb üks sõit ainult kiivri ja kinnastega läbi ajada
marku, kui küsida tohib, siis kes su õpetajad on koolis (autokoolis siis),
ma käisin vist samas koolis eelmine suvi
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Mina sain paar aastat tagasi samast poest kätte Shark kiivri, mis maksis algselt suts enam kui 5000 eeku, 2600ga. Lisaks sain suure soodukaga kindad ja veel igast pudipadi, ainuke jama oli kogu selle kama koju transportimisega, kuna liikusin häälega ning tassisin kõike ilusti oma seljas
Aga jah, ei ole head ilma halvata. Ennem sinna minekut ma kontakteerusin Hamburgi poega meili teel ja palusin omale konkreetse Shoei kiivri kindlalt ära broneerida. Vastati positiivselt. Kohale jõudes aga ütles teenindaja huhuhuuu, et nojah, oli selline, aga hommikul müüdi ära ja võib-olla Münhenis on ja selle tellimisega läheb aega päevi Bronnimise ja minu saabumise vahel oli aega 1 päev. Samas kohapeal oli mõnus suur valik kiivreid ja tehing sai siiski tehtud.
http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee
You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
-
Teema algataja
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Kui teinekord pidurdad, siis vaata, et tsikli lenks oleks otse, siis ei kaldu tsikkel ei ühele ega teisele poole ning lühikesel naisterahval on seda mugav püsti hoida (üldiselt oleks pidanud sellist elementaarset asja sulle tsiklisõiduõps selgitama).
Kui lenks on kasvõi natukene kuhugi poole kaldu, siis tsikkel ka sinnapoole vajub (lühikesed juba teavad seda, pikad ei saa suure tõenäosusega sellest arugi )'
Kui tsiklisaapaid ostad, siis osta pikasäärega, hoiab jalga rohkem
marku kirjutas:Argh. Kuna artikkel on toimetamisel, siis lingi postitamise asemel dubleerin natuke juttu siin =)
Nimelt juhtus see, mis vahel sõidutunnis ikka juhtub (ja ma pakun, juhtub eriti nende tegelastega, kel jalad korralikult kandadega maha ei ulatu - mina saan tsikli seljas olles ainult kikivarvul olla), et käisin käna koos tsikliga, põhimõtteliselt seismise pealt: hakkasin ristmikult vasakule keerama, nina oli juba ristuva sõidutee servas, kui märkasin äkki ähmiga vasakult lähenevat autot.
Pidurdasin kiiresti, nii käe kui jalaga, ja tsikli vasakule vajudes ei toetanud jalga korralikult maha. Järgmisel hetkel olime nii mina kui ka masin pikali.
Lahe oli sealjuures see, et mul õnnestus oma labajalaga täpselt selle "laibaraua" alla jääda. Teate ju küll neid kaitseraudasid, mis õppesõidumotikatele külgedele pannakse? Neid, mille mõte on just selles, et kui tsikliga käna käid, oleks mootor retsimata ja inimene ka päris kinni ei jääks? Vot selle raua ja asfaldi vahel mu jalg oligi.
Tsikli 240+ kg toetus ilusasti kolmele punktile: esirattale, tagarattale ja paarile ruutsentimeetrile minu suure varba juures. Haarasin küll kätega õigest suunast, aga ta, raibe, oli nii raske, et ma ei suutnud ei motikat tõsta, eemale lükata ega isegi jalga omal jõul kätte saada. Jalas olid aga siuksed kerged matkasaapad, millel paelad konksudega külge käivad.
Sõiduõpetaja jooksis kohale, tõstis tsikli pealt, sain oma jala kätte ja nii umbes minuti pärast saabast jalast võttes oli koht juba sinine. Kondid-luud on terved, aga muljumist omajagu - ega selle matkasaapa point ei olegi jalga mingi siukse asja eest kaitsta...
Irooniline on seal ainult see, et saapad on AINSAD asjad, mis mul varustusest puudu olid. Nagu päriselt - isegi seljakaitse on mul jakil. Nii et nii palju siis tsikliõppest ilma varustuseta
PS. selles valguses näeb minu kõige esimese postituse lause "...ja olles üldiselt väga suure kalduvusega kõikvõimalikesse kohtadesse kinni jääda, alla sadada ja üleüldiselt ennast igalt poolt vigastada" eriti sümboolne välja
või siis meenutades tsikliõpetaja juttu, kui ma seal teeserval istusin ja saabast jalast ukerdasin: ta ei ole seni veel näinud, et keegi kukkudes laibaraua alla kinni jäänud oleks
-
Teema algataja
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Milline on kõige suurem Louis Saksamaal?
Mulle jäi silma http://www.louis.de/_309bb6e301c98a7df4 ... iale&ID=66
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Ma ei tea, milline kõige suurem on. Ise olen Hamburgis praegu ja käisin selles "Louis Giga Store Hamburg-Hammerbrook".
Müüjad on väga abivalmis ja räägivad ka inglise keelt.
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
andrest kirjutas:Milline on kõige suurem Louis Saksamaal?
Mulle jäi silma http://www.louis.de/_309bb6e301c98a7df4 ... iale&ID=66
Berliinis on suht suur, isegi tuuletunnel on olemas http://www.louis.de/_10248db402ff78cde3 ... liale&ID=2
Hans
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Hetkel endal sõidukool läbi ja ARKi mineku kuupäev paigas. Varustusest läksin enne esimest tundi kufti ja kindaid tahtma. Sai hooga Tartu poed läbi kapatud ja just Lõuna-Keskuse Autoringist ma viimaks endale viisaka jope saingi. Niipalju oli mul lihtsam, et üsna kindel arusaamine olemas, et just kroom saab olema minu tulevase ratta üheks indikaator-elemendiks. Kiiver sai Kaplanilt laenatud - olen mõned korrad tal sabapeal sõitnud ja teadsin, et ta varukiiver mulle mugavalt pähe istub. Kindad on elementaarnevajadus ja saapaid on minusugusel pühapäeva-sõduril piisavalt valida. Ainus, mida ma koolist laenasin, olid põlvekaitsmed. Hea oli et korralikd jäigad kaitsmed peal olid. Oskasin linnavahel korralikult ähmi täis minna ja klassikalisel 'pöördel gaas peale ja esipidur plokki' stiilis küllili visata. Tsiklil suurt häda polnud, kuid põlvekaitsmele said korralikud kriimud peale ja endal südame puperdama. Ajajooksul olen aru saanud, et elus tehakse kõik läbi, nii et on oodata ka pikemat asfaldil liulaskmist. Seks puhuks peaks viisakad kaitsmetega püksid ka hankima.
-
Teema algataja
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
marku kirjutas:
(tollal nägi jalg välja nii)
Kukkumisest on möödas pool aastat ja tollane muljumiskoht annab siiamaani tunda. Mitte kõvasti, aga piisavalt, et saada kirja veel üks põhjus kontsakingade mittekandmiseks . Pärast kuuma dushi või pikka kõndimist läheb jalg kenasti punaseks selle koha pealt.
Nii et valikud on ikka veel: 1) mitte kukkuda, 2) kui kukkuda, siis mitte tsikli alla, 3) saapad jalga.
Tulevastele sõitjatele tervist ja pikka iga!
-
- Postitusi: 731
- Liitunud: 30 Juul 2008, 15:21
- Tsikkel: Ducati
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Auts Peaks vist oma saapad kriitilise pilguga üle vaatama.
marku kirjutas:Kukkumisest on möödas pool aastat ja tollane muljumiskoht annab siiamaani tunda. Mitte kõvasti, aga piisavalt, et saada kirja veel üks põhjus kontsakingade mittekandmiseks
. Pärast kuuma dushi või pikka kõndimist läheb jalg kenasti punaseks selle koha pealt.
Nii et valikud on ikka veel: 1) mitte kukkuda, 2) kui kukkuda, siis mitte tsikli alla, 3) saapad jalga.
Tulevastele sõitjatele tervist ja pikka iga!
-
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
aga korra teadjamatele selline küsimus, et kas on keegi kes pole ennast ja motot poolvigaseks kukkund???
mul isa sõitis omal ajal pool ilma moto seljas läbi kuna autod olid nagu raske saada ja mingi 20 a jooksul kukkus ühe korra.
eeem, see oli räme kukkumine muidugi, mingi 70ga sõitis kruusateelt asfaldile ja mütaki külili kraavi ja motikas selga. Aga ma mõtlen enda järgi lihtsalt, et kui nüüd on autokooli minek ja koguaeg seal kukkumine käib, sis eriti tore küll pole. Mul niigi üks põlv titaanist, krt teist selliseks või seda sama hullemaks küll ei taha. Ise kipun selline rahulikum tüüp olema, mul kursavend on igati paugutaja ja ta sõitnud vist 2a ja pole kordagi kukkund... kas siis lihtsalt tal on joppand???
bike sai muidugi endale raske ja kõrge ja kiire. Kuigi, kannad maha normaalasendis oli mul üks põhilisi aluseid moto valikul. Kunagi proovisin tuttava isa suurt Kawa-t ja seal olid pooleldi ainult päkad maas. Jube ebakindel tunne, eriti seisma jäämisel ja kohalt minekul.
Aga kindel on see, et ilma kaitsmeteta sõitma - reaalselt sõitma - ei hakka kindlasti minema. Esialgu on olemas paks nahkjope ja kindad ja välja on vaadatud kiiver.
Kiiver!!! mille kohta tahtsingi küsida, et kas need odavama otsa kiivrid - ka näiteks need mida Motodep müüb, on ellu jätvad või mis neid nagu 6k kiivritest eristab???
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
kallim kiiver on kindlasti mugavam ja vaiksem. turvalisuse kohapealt ei oska kommenteerida kui palju parem või halvem see kallim on aga eks see odavam peaks ju ka teoreetiliselt piisavalt turvaline olema
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6805
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 700 korda
- Tänatud: 461 korda
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
chaga kirjutas:kallim kiiver on kindlasti mugavam ja vaiksem. turvalisuse kohapealt ei oska kommenteerida kui palju parem või halvem see kallim on aga eks see odavam peaks ju ka teoreetiliselt piisavalt turvaline olema
Eelmine aasta oli Saksa "Motorrad"ajakirjas alla 100€ kiivrite test ja enamus said ohutuses hindeks "hea" või "väga hea"
Ülejäänud on juba mugavuse ja stiili küsimus.
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
kõik E märgistusega kiivrid on MIINIMUM NÕUDED täitnud, sealt edasi enam asju ei mõõdeta tavaliselt. Neid igasugu erinevaid "võtsime 1000 kiivrit ja hakkasime testima ja tulemus on siin" ei maksa ka nüüd väga kinnisilmi uskuda, nagu viimane Sharki test oli, et siis Roofi Boxer V oli suhteliselt esimeste otsas (sry ei mäleta enam täpset kohta) samas kui kõigile teada tuntud head brändid olid oluliselt taga pool.
-
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
see viimane post on suht rahustav.
Endal varsti saksa minek ja vb toon ka sealt endale varustust hoopis.
Veits teistsugune maitse kui see mis siin olen näinud pakkumistes.
Aga kolba koorikut lähen homme proovima.
Ahjaa selline küsimus veel, et kas kiivri sukka valget ka motomeestele müüakse või peab laskma stiilis "emal teha".
nu jah, variant veel see, et autokiivri sukka kasutada. phmt
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Snowhite kirjutas:Mul niigi üks põlv titaanist
Väheke OT ...aga p6lvesliderite raha hoiad kokku
-
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
13reede kirjutas:Snowhite kirjutas:Mul niigi üks põlv titaanist
Väheke OT ...aga p6lvesliderite raha hoiad kokku
Krt sa ää tee nalja,
mine sellise põlvega reisile. Üks asi on see, et see ei kannata sitta ilma eriti,
teine asi see, et kui lennujaamas oled ja räme kiire on ja iga üks Gate hakkab piiksuma ja sa juba püksata teiste ees higistad ja ikka piiksub sis krt on nõmbs. Eriti kui mingi jäme vend hakkab kummikindaid kätte tõmmama.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
...ja see paks nahkjope ei lahenda neid probleeme ,mida sa tahaksid vältida. Pigem osta korralik kaitsmetega täiskombe pluss parem seljakaitse lisaks kombesisesele...ja korralikud saapad. Eelmisel suvel lajatas üks daam autoga küljelt sisse ja täpselt saapasse.Jalg sinine aga terve... Siinkohal kummardus Sidi tehaste poole...
-
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Küsimus selline,
kas lahendus " nahk jope ja gore tex püksid" on väga kehv kombinatsioon?
Point selles, et nahk pükse ei kannata. Ja sis selline asi nende samade kohta, et kui on eraldi püksid ja jope - kas neil on tavaliselt ühendamise võimalus ka olemas? Nuh, et saab lukuga või takjaribaga kokku panna, et bike peal olles selg paljaks ei jää...
Krt jutt läheb juba nagu eidel pittu minnes riietevalimise peale. No offence ladybikers, only defense.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Point selles, et nahk pükse ei kannata.
no kui nii, siis võib ka palja p..ga ringi uhada. kui pidasid midagi muud silmas, siis kirjutagi nii, et ka teised aru saaksid. suht kehva on lugeda ja koguaeg mõelda, mida keegi öelda on tahtnud.
-
- Postitusi: 731
- Liitunud: 30 Juul 2008, 15:21
- Tsikkel: Ducati
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Snowhite kirjutas:Ja sis selline asi nende samade kohta, et kui on eraldi püksid ja jope - kas neil on tavaliselt ühendamise võimalus ka olemas? Nuh, et saab lukuga või takjaribaga kokku panna, et bike peal olles selg paljaks ei jää...
Ikka on ühendamise võimalus olemas, aga mitte kõigil pükstel/jopedel. Samas vajadusel saab ka velcro riba juurde lasta õmmelda või siis trukiga süsteem aretada.
Mul peaks trukiga ühendamise võimalus olema, aga siiani pole kasutanud, sest jope piisavalt pikk ja ümber, et ei kaku selga paljaks.
-
- Mode
- Postitusi: 892
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Käisin ja ostsin motodepoost kogu kupatuse.
Ös tüüüüpiline. Lähed kohale hakkad proovima ja sis pole enam miskit pääsu.
Aga tehti normaalne hind ja usun, et kannatavad sõita kah. Võtsin siis kõik riidest lahenduse ja vaja lukusüsteem ringi veits teha seljapealt. Aga soovitajatele tänks kõige eest.
Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
-
Teema algataja
Re: Kuidas algaja sõiduriietust otsib
Omale ostsin Bikeworldist mõni aeg tagasi STR tekstiilist püksid ja jope. Ei olnud täpselt samas sarjast. Ühendus lukuga ja väga ok. Kõik normull. Peab vihma, tuult, on palju tuulutusavasid, mis on suvel eriti kasulikud...
Isa ostis aga IXS-i tekstiilid ja seal lukud küll sobivad aga lukkude pikkused miskipärast erinevad. Et lõpus jääb ühel poolel siis suts üle lukuosa... Sari oli täpselt sama...
Aga kindlasti on omavahel ühendatavad riided paremad ja kindlamad. Tuul ei tõmba läbi ja kujutan, ette, et ka kukkudes on asi kindlamini seljas.....
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.