sõit kruusal


Teema algataja
atmospheric

Re: sõit kruusal

Lugemata postitus Postitas atmospheric »

Kõlab loogiliselt, ole tänatud asjaliku kommentaari eest (w)

davidsoniharald kirjutas:

Et siis kruusal sõitmine on nagu tantsimine suuuure tüdrukuga :D .

Kõik liigutused sujuvalt ja rahulikult, las ratas ujub ja udjab all, füüsika seadused hoiavad seda ise püsti. Pöörlevatel kehadel (rattad!) on väga suur güroeffekt ja nt kui hüppaksid tsiklilt maha, siis veereks tsikkel pikalt veel edasi ja kukuks pikali alles vahetult ennem peatumist. Selle pärast ongi kruusasirgetel väga kiiresti sõites hoopis kindlam tunne, kui vaikselt popsutades.

Kurvid on alguses oijoomaijoo kui rasked, lähed krampi ja värised ja kivid tunduvad juba hammaste vahel. Rahulikult, pidureid ei puuduta mingil juhul. Kui asi hakkab hapuks minema, siis ikkagi ei tohi pidureid näppida, oled otse (tähendab siis külili lohisedes) ja raginal võsas. Võimalus on ratas kaldest välja tõsta ja otse sõita, kui on kuhu eksole (heinamaadel on ka kiva krt võtaks :cry: ). :evil: Heinamaale otse on parem variant kui külili mööda kruusa lohiseda ja ikkagi heinamaal lõpetada. Kui aga otsesõitmise võimalus puudub, siis igal juhul proovida kurv välja võtta. "Gaasi, GAASI!!"! kõlab mu kiivris tihti kui ma ennast sõiman sõiduvigade eest. Sujuv vedu ja sujuv kiirendus on võtmesõnad. Las see tagaratas natuke sudib külgedele, selle pärast veel ei kuku. Güroeffekt, mäletad? Alguses on hirmus aga mõne aja pärast saad aru, et mida rohkem gaasi, seda paremini asi sujub. Kui gaasi maha lased, hakkab raskus vajuma esirattale ja oled käpuli. Kui liiga palju peale keerad, saad ka külje maha aga see juhtub pigem siis kui arvad, et oled kõva kõva sõitja, ehk siis mitte väga algaja probleem. Mõistlikult gaasi ühesõnaga on parim soovitus :D . Tagarattaga driftimine on järgmine tase ja sealt alles see õige adrekas hakkab :twisted: .

Pidurdamine: mõlema piduriga ja siis kui tsikkel ei ole kaldes. Harjutamise asi, blokeerumise piir on vaja ära tunnetada. Seisma tuleb jääda nii, et killupilv lendab sinust veel ette poole :mrgreen: .

Ulmekiirused kruusa sirgetel on lihtne, anna gaasi ja niipalju kui tuleb. Isegi klassikalise tsikliga sai 160+kmh kruusal sõita.
Ulmekiiruse kurvides aga on oi milline adrekas. Neljas piirajasse tagumas ja killupilv lendamas :twisted:

Loe läbi Randmevääne 2, seal on väga palju tarka juttu tsikli käitumisest, füüsikaseadused on nii asfaldil kui kruusal (ja ka jääl!) samad.

Edu kruusateede avastamisel. Mina olen neisse siiani armunud :wink:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”