keti eluiga ja kuluvus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
- Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: keti eluiga ja kuluvus
tramm66 kirjutas:Sain kätte.... 3 tükki lausa... uskumatu, et kellelgi on seda kasutut asja niiväga vaja. Ärkan kenal reedesel päeval ja pistan posti. Jää moodsaks
Uskumatu, et kellelegi on vaja nõnda kasutut asja nagu baik ja viitsib sellega veel ringiratast tiirutada kah...
Mul on scottoiler ja väga abiks asi, ei pea ketti puhastama ega määrima.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: keti eluiga ja kuluvus
Mis sa tögad, sittusin hinge või? Mul seda olilerit vaja ei olnud ja andsin selle inimesele kellel oli vaja - täts it
Muuhulgas isiklikult ma ketti ei õlitagi - uuel ketil tehasest määre peal ja kuniks see sealt jõuab ära kaduda on ka kett ise läbi. 2tk on hooaja ketikulu ehk siis ca. 2k ja see mind nutma ei aja
-
- Postitusi: 557
- Liitunud: 09 Juun 2004, 14:44
- Tsikkel: v2
- Asukoht: westestonia ....finland
- Tänatud: 1 kord
Re: keti eluiga ja kuluvus
kett kestab tänaval sitax..kui vahest pingutada ja õlitada...ja õlisex ikka läheb ....poh...tsikel sõitmisex mitte lakkumisex
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1968
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 186 korda
Re: keti eluiga ja kuluvus
Äi teagi mida kosta sellepeale, õlitan tavaliselt siis kui meelde tuleb või on näha et väga kuiv juba. Samas kui määrimise tuhin tuleb siis WD 40 - ga puhtaks ja pihustatav õli peale ( mingisugune Motip´i oma on ) Aastas läheb tavaliselt 2 ketti minema, kuna põristan talvelgi.
Re: keti eluiga ja kuluvus
Tere.Honda manuaal aasatast 90 annab soovituse kasutada käigukastiõli SAE80 või 90, sama annab ka Haynesi kataloog. See käib Transalpi kohta ,millel on O-ringidega kett. Motomaanias ka kettidest pikk jutt.
Re: keti eluiga ja kuluvus
Lugesin aga ei leia oma küsimusele vastust.Kas benziiniga tohib ketti pesta.Ega see ei kahjusta kummirõngaid ketti sees.Pesin ka ketti puhastus aerosooliga aga lisaks pintseldasin benziiniga ka üle ja seda sitta sealt tuli peale aerosooliga tegemist veel benziiniga pestes juurde.
-
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Re: keti eluiga ja kuluvus
dimi1974 kirjutas:Lugesin aga ei leia oma küsimusele vastust.Kas benziiniga tohib ketti pesta.Ega see ei kahjusta kummirõngaid ketti sees.Pesin ka ketti puhastus aerosooliga aga lisaks pintseldasin benziiniga ka üle ja seda sitta sealt tuli peale aerosooliga tegemist veel benziiniga pestes juurde.
Üldiselt bensiin kummidetailidele väga hästi ei mõju. Ehk kui siis tegemist tihenditega ketiga ei maksa selle pesemisega väga üle pingutada.
Re: keti eluiga ja kuluvus
Eks näis kuda toimib, aga hetkel kasutan määrimiseks järgmist taktikat - tõmban praktiliselt enne igat sõitu pintsli ja SAEKETI õliga keti seest poolt üle (too õli peaks olema spetsiaalselt metall-metall vastu määrmiseks mõeldud) .. kett püsib kenasti õline ja üllatavalt puhas (suht-koht "osakeste" vaba). Eks saeketi õli ole ka mõnusalt kleepuv ja samas parajalt vedel, nii et ägedal tsentrifuugimisel kaob ketilt ikkagi ära.
Kui tagaratast hargi peal liigutada kett natuke mängib küll, aga sellist suurt liikumist tagahammakal pole. Lõtk on ka 3..4 cm (peaks olema mudelile vastav). Ei tea kas see on keti kulumisest tingitud, aga kui pilk ja kõrvad keti peale suunata on sahinat kuulda, seda siis kiirendamisel, kui gaas maha võtta jääb vakka (tal on 5..8 cm kummist/plastist riba mille peal kett libiseb .. ehk too!?).
Keti läbisõitu kahjuks ei tea.
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: keti eluiga ja kuluvus
Kett teeb häält, see on normaalne. Kõriseb, sahiseb jms. Kui tagahammakalt tõstes liiga palju üles ei tule ja hammakad poolkuud pole, on kõik OK. See, et kett hargipeal viskab kui käik sees, on tingitud ebaühtlasest veost, kuna koormust pole ju taga. Kui näpuga lõtku katsud ja see kogu keti ulatuses enamvähem sama tundub, on kõik jällegi OK.
Villem aka Villu aka Madis

Re: keti eluiga ja kuluvus
Le Inc kirjutas:...tõmban praktiliselt enne igat sõitu pintsli ja SAEKETI õliga keti seest poolt üle...
No kui tõepoolest "enne igat sõitu" - siis ehk tõesti. Isiklikult pean seda juba päris hulluks fanatismiks ketihoolduse alal.
Samas sellistel tingimustes ehk ainult ongi võimalik "saeketi" õli kasutada. No ja kui sõitudega püsitakse veel asfaldil ka, siis on edu kindel.
Olen ka kord ammu-ammu saeketi õliga tsikliketti õlitanud... Ja tõotasin enesele, et enam iial elus ma seda ei tee! Just selle hüper-super kleepiva omaduse tõttu. Ratas on mul tarbeasi, sõidan iga päev ja ikka on olnud asja ka kruusateedele sattuda. Samas iga päev ketti õlitada - no nii kõva mees ma küll pole! Oma lolli mõistuse najal arvates "vastupidavat" saeketi õli kasutades just lootsingi pikemat hooldusvälpa saavutada. Tulemuseks oli, et pärast pikemat kruusateedel sõitu nägi kett välja kui karvane takuköis. Kõik värk oli täis kinnikleepunud kruusasodi, heinapepreid ja üldse kõikke mida maateel ja -õhus leida võis. Hullem oli aga see, et selle keti puhastamine oli ikkagi hull töö. Leotamist, pintseldamist, pühkimist ja harjamist ja pärast enese küürimist jätkus pooleks päevaks. Ka oli mootori karteris vedava hammasratta ümbrus hullult ära reostatud ja selle rookimine oli samuti hirmus piin. Mina ei julgeks kellelegi enam soovitada saeketi õli muuks, kui saeketi õlitamiseks...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8873
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 380 korda
- Kontakt:
Re: keti eluiga ja kuluvus
minu kett on praegu 19k sõitnud ja vajab vahetamist. seda siis peale igasugust matka, vett, muda, liiva ja muid trikke. mis on tegelt päris hea tulemus.
iga ütleme paagitäie või kahe järgi olen ketti õlitanud, iga paarituhande kiltsi tagant ka ketti pesnud sellega - http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcy ... prod/30891 <<-suht mugav riistapuu... kuna originaalvedelik, mis kaasa tuli, sai otsa, lasen lihtsalt diislit voolikutest sisse.
Re: keti eluiga ja kuluvus
Ma pole nagu igasugu "osakeste" kinnijäämist täheldanud. Märksa hullemad on need sifoonis olevad õlid mis vahakihi ketile jätavad. Kruusa jah praktiliselt pole .. kui mõelda tegin just paarikildise kruusa lõigu ja kett oli pärsi kena. Õli mis peale läheb on väga vähe, pigem ta puhastab (pintsel) kui sinna jätab mingi mögase kihi. Esimest hammakat pole piilunud, ehk on sinna tõesti juba sodi kogunenud.
Enne ratta välja ajamist garaažist 30 sek raisata väiksele pintslitõmbele pole väga suur aeg .. igapäevaselt ma muidugi ka ei sõida.
PS! Kuigi õli on kleepuvam kui tavaline mootoriõli, kaob ta üsna kenasti ketilt ära .. võimalik tõesti et kruus vs. asfalt on see mis omad piirangud seab!
Re: keti eluiga ja kuluvus
Tavalise õli probleem ketil on see, et vihmaga tuleb see loetud minutitega maha. Samas on tal hea ketti puhastav toime, paned veits rohkem peale ja kogu saast lendab keti küljest minema. Alati mitte küll kõige sobivamasse kohta aga noh...
Re: keti eluiga ja kuluvus
Tere, kui kett loksub vasakule - paremale siis oleks ka soovitatav ketti vahetada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.