keti eluiga ja kuluvus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
keti eluiga ja kuluvus
Niisiis lugesin siin ca tund aega keti kohta, kuid vajlikku infot ei leidnud.
Sai reede ostetud selline ratas naga Yamaha YZF Thundrace, omanik kellelt ostsin ei teadnud millal kett vahetatud ja väitis, et tema sõitnud
rattaga ca 2000-3000 km.
Minu kui võhiku arvamus ketist tundus hea, pisut lõdva. Tagumise hammaka otsad polnud teravad ja ei tundunud kulunud olevat (tean et kui jalgrattal ära kuluvad
siis lähevad teravaks ja üks külg kulub ära)
Algelist loogikat kasutades peaks mootorattal sama lugu olema
Keegi äkki teab mis viitaksid kindlasti sellel, et kett ja hammakad tahaksid vahetust
Olen autokoolis kuulnud et keti läbisõidu lävi on nii 5000-6000 aga siin osad kodanikud räägivad midagi 15-20 000 km. Mida nüüd uskuda või sõltub see vaid sõidustiilist ja keti firmast?
Äkki on mingid kindlad tunnused enne keti purunemist (keegi kodanik rääkis, et hakkab väga kiireti venima)
Selline küsimus huvitab ka kus saab klaasfiibrit
Ette tänades asjakohaste nõuannete eest!
bbbbb
mul siuke s**t et kiirendan ja siis lasen gaasi lahti ja kohe on tunda et kett nagu kisuks või ratas, kohati nagu tõrgub, ma arvan et see on kulund ketist, kindel ma pole aga olen kuulnud et siuke asi on tüüpiline ketile mis on ebaühtlaselt kulund,
Kett ja ketirattad vajavad sis vahetust, kui ketti enam peale ei saa pingutada. Soovitav on vahetada kett ja ketirattad koos. On ketil pikem eluiga.
Kui kett on uus, siis esimesed kümned tuhanded kilomeetrid ei peagi teda hea hoolduse juures ehk pingutamagi. Mida vanemaks kett muutub, seda tihedemalt peab teda pingutama.
Soovitav on endale soetada O-Ring kett. Kestab kauem, kui tavaline X-ring kett. Kindlasti lase Baigi puhul kett vahetada teeninduses. Soovitan Streetmotod. Olen ise üdini rahul olnud nende töö kvaliteediga.
Re: bbbbb
Tiit Berg kirjutas:mul siuke s*** et kiirendan ja siis lasen gaasi lahti ja kohe on tunda et kett nagu kisuks või ratas, kohati nagu tõrgub, ma arvan et see on kulund ketist, kindel ma pole aga olen kuulnud et siuke asi on tüüpiline ketile mis on ebaühtlaselt kulund,
Keera taguratas kuidagi moodi üles, et saaksid tagumist ratast vabalt liikudada. Ja siis vaata, et ketil ei oleks selliseid jõnkse sees.
Samuti võid vaadata, ega kett ja ketirattad vahetust ei nõuaks.
Ja kindlasti tasuks ka ketti õlitada iga 500km järel.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
kui on keskhark, siis muidugi veel lihtsam, kui aga pole siis lükka lihtsalt käe kõrval siklti tühikäigul, nii palju, et kett täis ringi ära teeks, jälgi keti lõtku- kui siis vahepeal kett suht pingule läheb, vahepeal aga jummala lõtv on (ehk siis keti lõtk väga ebaühtlane) siis paras aeg kett vahetada.
Teises postis toodud sümptomile sarnast pulli tegi mul üks bike siis ka, kui keti väga kakaseks lasin- vb lahendab sul ka olukorra üks korralik keti pesu.
-
- Postitusi: 854
- Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
- Tsikkel: TDM 850
- Asukoht: mets, karjäär
- Tänatud: 1 kord
Klaasfiibri kohta ei tea, aga pakuks veel lugemist mitmeks tunniks:
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... va&t=35054
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... va&t=34548
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... va&t=19072
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... dva&t=6275
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... ul&t=19091
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... ul&t=25146
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... gul&t=6594
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... gul&t=5432
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?hig ... gul&t=5828
joel kirjutas:Siller kirjutas:Soovitan on endale soetada O-Ring kett. Kestab kauem, kui tavaline X-ring kett.
Oled sa kindel, et just täpselt seda tahtsidki öelda??
Mul tekkis ka sama küsimus. Asi peaks ikka nagu vastupidi olema.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
vanakooli viis ketikuluvuse määramiseks on selline: pingutad keti ära. 1. tõmbad tagaratta kammaka keskelt ketti hambast välja ja vaatad palju kett hammakast eemale tuleb. kui poole hamba peale venitad on mõistlik hakata uut ketti vaatama. 2. ajad ratast ringi ja kontrollid et kett oleks ühtlaselt pingul. kui kohati lõdvemaks läheb või pingumale on kett venind.
BS suhu tagasi, rääkides tänavasõidust.
Kui enam pingutada ei anna, siis saab lüli vahel välja võtta.
Aga tegelikult on IMHO normaalne keti läbisõit 50k km.
Tõsi küll minu kogemuste põhjal 1000cc rattaga millel 96 kw.
Seda siis parimate DID X-ring kettidega.
Mul umbes 10k km tagant tekib vajadus ketti pisut pingutada.... tegelikult isegi harvem.
Noh ma olen selline keti hoolduse ***e kah, iga tankimise järel määrin, vihmas sõites määrin ka tihedamini ja survepesuriga ei pese KUNAGI ketti.
Seda ka, et esimene hammakas kulub oluliselt kiiremini, kui tagumine, seega oleks vast mõistlik see 200 eeku kulutus umbes paari hooja tagant teha, kuigi soovitatakse vahetada hammakaid koos ketiga.
Kriitliseks muutub ketivahetusega siis, kui tagumise hammaka keskelt tõmmates venib kett pea-aegu hamba tipuni. Kuni sinnani pole mõtet paanitseda.
Kui aga ketti määrida-vahatada nii 500-1000km tagant, nagu siin paljud targad soovitavad, siis tulebki keti elueaks 15-20k km.
Scottoilerid peaks siiski laisale inimesele nii 30-35k läbisõitu andma, st et ei pea määrimisega vaeva nägema.
Raitz kirjutas:Kriitliseks muutub ketivahetusega siis, kui tagumise hammaka keskelt tõmmates venib kett pea-aegu hamba tipuni. Kuni sinnani pole mõtet paanitseda..
No kas nüüd paanitseda, aga minu arust poolde hambasse venitamise koha peal võiks küll juba muretsema hakata. Eks ta sõltub muidugi sellest ka, et kui ebaühlaselt kett kulunud on. Ühte üritasin viimase piisani läbi sõita, sõidu ajal oli hääl nagu oleks keegi saunalaval usinasti vihtlemas.
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Hmmm... Ulme numbritest räägitakse siin, üle 30K sõitvatest kettidest
Eks see sõltub kindlasti ka käe asendist ja sõidustiilist.
Tegin katse omal ajal, 60kW GSX-Figa sain lagi c.a. 25Kkm parimast DID X-ring ketist, õlitasin pea iga päev kui sõitmist oli ja kontrollisin järjepidevalt lõtku. Ühe DID-X ketisetikomplektiga katse mõttes ei olnud nii hoolas, c.a. 500-1000km ja rohkemgi järel sai õlitus, siis kestis circa 20K kandis. Ehk kestvuse vahe tuli ootamatult väike kõige selle hooldamise töö juures. Ketid olen alalti komplektis koos hammasratastega ostnud.
Siitläbi ütleks, et pigem tasub Scottoilerit või analoogilist ise-õlitit kasutada, et see suhteliselt väike lisa kilomeeter kätte saada, mugavalt - vähemalt ei pea ise seda hooldust pidevalt korraldama. Silma peab lõtkul ja üleüldisel seisukorral muidugi ikkagi järjepidevalt peal hoidma.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
tsiklonaut kirjutas:Hmmm... Ulme numbritest räägitakse siin, üle 30K sõitvatest kettidest
Eks see sõltub kindlasti ka käe asendist ja sõidustiilist.
.
Eks üks ulmevend siis mina ka...??? 40K esimene keti vahetus... 25K juures hakkasin vaatama, et kohe-kohe tuleks ära vahetada, oma kiire elutempo (loe: laiskuse) juures aga ketras veel 15K otsa, tuli ainult tihedamini määrida. Hea indikaator määrimise juures oli see, kui hakkasid gaasi maha lastes jalaraudades väikest vibra tundma, oli aeg määrimiseks, lõpus tahtis juba nii 250km tagant väikest õlitust.
Survepesuriga pole kunagi ketti pesnud...
D.I.D 530 X-ring
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Kommenteeriks siis ka oma kogemusi. Neid kriipsuke alla 20k. Eks ma nüüd muidugi tulevikku ennustan, aga pakun, et 30K ja üle pole mingi probleem. Kasutan automaatõlitajat ning 10W40 poolsünt mootoriõli. Vähemalt siiani küll kett mingeid peatse suremise märke ilmutanud pole ja tagumise hammasratta pealt sikutamise test annab ka veel täiesti OK tulemuse. Samuti pole viimase 5-6k jooksul teda pingutanud, kuigi peaaegu oleks vist juba aeg küll. Rattaks seesama eelmainitud 60kW Gixxef ja sõidustiil rahulikumapoolne. Kett on DID O-ring ja mina teda vahetanud pole ning ei oska arvata, palju ta enne mind juba sõitnud oli.
Küll aga peab paika see Ratizi väide, et esimene hammakas kulub tagumisest oluliselt rutem. Loogiline kah - vähem hambaid ja väiksem toetuspind. See oli küll üsna kulunud väljanägemisega, kui kevadel siduritrossi purunemise tõttu olin sunnitud tal katte eest ära võtma. Sõites samas ei anna ta küll veel mitte mingisugusel viisil endast märku.
EDIT: 530 mõõdus kett peaks olema, kui mälu ei peta
-
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Tre,
Ise vahetasin kevadel CBR1000F-il keti koos hammasratastega. Sai soetatud DID 525 ZVM 114 lüli(X-Ring, Heavy Duty, 1000cc ratastele), hind suht krõbe. Olen siiani positiivselt üllatunud. Selle hooaja läbisõit 10k km ja ma pole kordagi pidanud ketti pingutama. Olen pikalt oma kogemustele tuginedes ketti ja temaga seotud hooldusi kirunud ning mõelnud kardaani peale üle minekut. Aga tundub, et kui võtta korralik kett siis pole see asi hull ühti. Lihtsalt õlita iga paarisaja km tagant ning kord suve jooksul pingutada ei võta tükki küljest.
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
See keti-asi on jah... nii ja naa. Mul mäletatavasti ekspluatatsioonis ka vana Jawa. Tõsi ta on, et selle ratta kett on tervenisti kaetud ja selle määrimisega on nii, et paarist korrast aastas paksema määrdega jätkub küll ja veel. Sodi ja vesi ketile ju ei satu. Selge ka see, et see rattakene pole just ülivõimas. Samas aga on tal ka täiesti tavaline tihenditevaba kett. Ja mingi 30 000 sellega läbi aurutada pole olnud ÜLDSE mingi küsimus. Ma arvan, et mu läbisõit sama komplektiga (kett + hammakad) on oma 50 000 küll. Ja ei näe põhjust veel vahetada.
Tegelikult ei või ma kurta ühegi oma masina kestvuse üle. Tavakasutuses viitab kiire kulumine siiski puudujääkidele enda käitumises masinaga. Kas siis tahtlikult (ülekoormamine) või tahtmatult (liigne laiskus, rõhuga sõnal "liigne" (laiskus iseenesest on progressi vedur ))
Minu arvamus.
minu kogemus oli selline-
sain R1 kui km oli ees 12tuh-keti vahetasin 50tuh,
seega 38tkm, tglt ei usu et enne mind oli ketti vahetatud,
määrisin suht tihti tavalise autoõliga tagapukil ratast liigutades,
ikka suht palju pöörasin ratast et ikka yhtlaselt läheks,
viskas kyll tagavelje õliseks sisepinnalt sõites--puhastasin ka tihti,
peale õlitust tegin väikse ringi ja suurem ylejääk tuli ära,
4 aastat tsikkel oli ,iga talv pesin disla ja pintsliga keti puhtaks,
tgarattal sõitsin aint gaasiga ja palju oli ka matka kilomeetreid.

Üks huvitav tähelepanek - kui vahetasin tagatähiku laagrit, siis loomulikult pesin kogu laialivõetud sõlme piinlikult puhtaks. Ja mis ma märkasin? Tagumise hammasratta hammaste tööpinnad olid nö. veo poole pealt selgelt ära needitud. Tugevad kraadid kummalgi pool hammasratta tööpinda. Vaat siis 63 kW....
minu kogemused pole kül head nende kettidega. Momendil rattaks vtr1000 ja kui selle ostsin oli spidol näit 27tuh. ja ilmselt veel peal tehase kett mis tagahambast kerkis ca. millimeetri ja hammakas olid nagu uued. nüüd on lisandunud läbisõidule 4tuh. ja kett tuleb juba tagahammaka poole hambani ja pingutada tuleb juba paarisaja kildi tagant. Njah loomulikult mul omajagu sõitu kruusal mis ilmselt sellele ketile saatuslikuks saigi.
mina kirjutas:Njah loomulikult mul omajagu sõitu kruusal mis ilmselt sellele ketile saatuslikuks saigi.
Lasin ka ühe keti sahinal läbi, imestasin veel, et miks mul ketirattad nii ära ei kulunud nagu mõnel teisel kamraadil. Põhjus lihtne - kasutasin mingeid kleepuvaid ketiõlisid mis kruusateede tolmu kõik keti külge ladustasid ja küllap see sealt ka edasi pääses kuhu teda mitte vaja poleks olnud. Probleem lahenes siis, kui loobusin keti pesust ja hakkasin kasutama suhteliselt tihti mootoriõliga määrimist. Määrimisel lasen küll keti enne ja pärast läbi kaltsunutsaku puhtaks. Toimib.
Nüüd nuputan, kas äkki katsetaks järgmise keti puhul mingi krossimeeste ketihoolduskomplektiga. Päris kindel veel oma tulevases otsuses ma ei ole. Mul puudub selgus, kas krossiratstele mõeldud asjad on üleüldse ette nähtud pikema perioodiga kasutuseks kui üks võidusõit ja kas nad suudavad vähemalt mootoriõliga võrdset või paremat efekti anda, kui kettajam suurtel kiirustel töötab. Ehk pudeneb kuskilt veel infokilde mis otsust langetada aitavad. Üks on selge: igasugused tänavaratastele ja baikidele mõeldud imehead ketihooldusvahendid on kruusateede puhul ketile selgelt karuteene osutajateks. Pole vähimatki kahtlust.
Muidugi on veel teine variant : Kett hakkabki lõpus progresseeruva kiirusega kuluma. Ilmselt tihendid enam ei pea vms ja mustus ning vesi lähevad lülide vahele.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Spinna, mina soovitan kasutada Off-Road ketiõli. Panin selle suurepärast toimimist tähele juba maastiku-jalgrattal. Ja kuivõrd ka tsikliga pööran kõhklematult kruusateele (kuigi on vana kooli touring-bike), kinnitan, et toimib priimalt. Tal on selline omadus, et sodi ei jää keti külge, vaid lendab minema. Ja kett on puhas. Selge, et peale kruusasõitu on tark kett üle õlitada, aga tõepoolest piisab ka sel juhul eelnevalt lihtsalt keti läbi lapi tõmbamisest. Seal lihtsalt pole sodi, mida tuleks leotada või pintsliga jamada.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: keti eluiga ja kuluvus
Lõin otsingusse "Scottoiler" ja sattusin siia teemasse. Krutin üht ratast rinkale ja seal oli see junn küljes. Minu arust ERAKORDSELT tarbetu asi... no nagu gixxerile kohver või mungale m... Kes tahab omale, saatku aadress kuhu saata.
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: keti eluiga ja kuluvus
Sain kätte.... 3 tükki lausa... uskumatu, et kellelgi on seda kasutut asja niiväga vaja. Ärkan kenal reedesel päeval ja pistan posti. Jää moodsaks
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: keti eluiga ja kuluvus
Minul on arusaam, et see automaatõlitaja rohkem enduurodele ja krossikatele (harrastajad) mõeldud. Baigil viskab kogu tagumise porika ja velje seda õli täis ja selle küürimine pole just meeldiv. Samas ei võta mul tükki küljest kui kodus enne pikemat sõitu kett ära õlitada..
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: keti eluiga ja kuluvus
sarnases teemas on olnud juttu et liivas kruusas sõites on isegi parem ja odavam kui ketti pigem vähe kui palju määrida. kuiv kett ei võta liiva külge mis iseenesest on ju kõige suurem metalli kulutaja. niet. uskuda või mitte uskuda ketiõli tootjate ilusat juttu.
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: keti eluiga ja kuluvus
makuke kirjutas:Minul on arusaam, et see automaatõlitaja rohkem enduurodele ja krossikatele (harrastajad) mõeldud. Baigil viskab kogu tagumise porika ja velje seda õli täis ja selle küürimine pole just meeldiv. Samas ei võta mul tükki küljest kui kodus enne pikemat sõitu kett ära õlitada..
Maitse asi. Mulle meeldib küll kord 3kkm tagant mootoriõli vahetusest kanku põhja jäänud ülejääke juurde valada ja rohkem mitte keti pärast pead valutada. Mustaks saab ratas sõites niikuinii, seega see mind ka eriti ei kõiguta. Vahel harva kui pesta viitsin, siis paariks minutiks pigieemaldajaga likku ja pole see velje ning kiige pesemine ka mingi probleem.
EDIT: Keti õlitamine on nii rutiinne tegevus, et seda võib küll masin vabalt teha. Või viskaks suunatulerelee minema ja klõpsiks suunatuld ka ise sisse-välja?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.