Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Firma?


tanel-

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas tanel- »

Motip.

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Raiki »

on olemas ka spets plasti pahtel ja värvifoorum müüb seda. http://www.varvifoorum.ee/
tollel pahtlil on selline koostis , et kui isegi pärast pahtli pealekandmist ja kivistumist võtta see plast tükk ja otsad kokku painutada, siis pahtel lahti ei lase ;)

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Mis asi on sportkarburaator :wack: ? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 370 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mhhh kirjutas:

Mis asi on sportkarburaator :wack: ? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?

Päris sellist asja, nagu sportkarburaator polegi, tegelikult. Samamoodi nagu pole ka olemas "sportautot". Kui miski on millegi jaoks mõeldud, siis see ei eelda et teda selle jaoks kasutatakse.
Ehk siis, sportkarbussi all mõeldakse vast järeleaidatud karbussi, suuremad düüsid/muud avad.


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas 4cl »

Kiirenduspumbaga karpa??

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas bitter »

OMG herneajud. Sportkarburaator on iseenesestki mõista selline, mis evib silmatorkavat tähistust - SPORT 8). Teatud tingimustel võib kvalifitseeruda ka selline, millel lühend RR (soovitavalt punase värviga). Kui on vaid üks R, siis on mingi poolkõva asi, tervisespordi oma vms.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Noh, on ju ikka olemas küll, kas just sport (see assotseerub rohkem sörkjooksu ja kepikõnniga) aga ütleme siis racing.
Tuletage meelde autospordist tuntud topletlõõridega Weber DCOE-d ja DellOrtod ja jänkiraudadele ehitas
edelbrock karpasid, mis need autod veidi teistmoodi käima panid.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Rollerimaailma noored tuuningufännid tituleerivad mistahes originaalist suurema lõõriga karpa automaatselt sportkarpaks ja kogu moos. Kes ei usu võib otsida mahlakamaid palasid Rolleriklubi foorumist. :mrgreen:

...nad oskavad ka velgede järgi öelda, kui kõva pill on.

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas MarekM »

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

フーリガン
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas makuke »

Võimsust mõõdetakse Wattides ja kui mõlemal on 72 Kw siis võimsus on sama, kuid reaalselt see, mis sind tsikli pealt minema sikutab on vääne ja seda on teoreetiliselt 1000cc teasmootoril rohkem kui 600cc reasmootoril. V-tüüpi mootoritel on asjalood "väändelisemad"


HAA
Postitusi: 69
Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 53 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas HAA »

käib jutt mingitest kongreetsetest mootoritest või pakkud huupi,mootori mahu poolest võib suuremal pöördemoment suurem olla,ja ressurssi ka rohkem ei oska kuidagi nii kosmilisele küsimusle vastada :wack:

We are motorcyclist, masters of measured risk.

Kasutaja avatar

justcraizy
Postitusi: 513
Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
Asukoht: Tallinn, Tartu

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas justcraizy »

MarekM kirjutas:

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

Pole see midagi nii lihtne tegelt :)
Oluline pole mitte pöördemoment ise, vaid pöördemomenti graafik ehk pöörded, millal pöördemoment ära kukub ning momendi joone käitumine erinevatel rpmidel.

Sinu võrdlus, nii ja naa, oleneb palju mootorid pöördeid arendavad ja jällegi huvitaks max pöördemoment/rpm. Kui sa viitsid otsida, siis netis on freeware simulaator olemas kiirendusaegade analüüsiks just vastavalt momendi ja hp graafikute alusel. Saad graafikut vabalt ise muuta ja vaadata kuidas see ajale mõjub. Vaatan kui leian üles, postitan siia.

Stock masinate puhul(ärme arvesta ülekannet, rehve ja tihendit, jne ...) üldjuhul võidab alati masin, millel max pöördemoment(näiteks 70nm ühel 10 000 pööret ja teisel 70nm 11 000 pööret) kõrgematel pööretel.

Viimati muutis justcraizy, 11 Nov 2009, 21:56, muudetud 1 kord kokku.
zx6r(04)->zx6r(06)->zx10r(08)-> cbr600rr(07)
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reinz »

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)

Pilt
Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Boobush »

MarekM kirjutas:

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

Võimsus a.k.a POWER on sama aga vahe tuleb sisse selles, mismoodi (ja millistel pööretel) see võimsus omandatakse. Enamasti on 600-ne 72kw reasneljane suhteliselt lühikese kolvikäiguga ja suudab ning arendab rohkem pöördeid. Kogu võimsus tuleb suurtest pööretest, mida masin arendada suudab. Seega sa saad seda võimsust kasutada ainult mingi 14000 rpm juures. Enne 10 000 rpm on sul vast healjuhul pool sellest võimsusest (optimaalne üldistus). Igasugustel pööretel on väänet ehk jõudu 600-sel vähem(silindri ruumala ja kolvikäigu erinevus). 1000-sel seevastu on (oleneb muidugi mootori ehitusest) pikem kolvikäik, palju väänet madalatel pööretel ning seetõttu julgeks mina nimetada seda võimsamaks. Kasutatud ratta puhul on kindlasti ressursikam 1000-ne kuna mootor ei ole mõeldud töötama nii kõrgetel pööretel, seevastu 600-stel baikidel, mida igal väiksemal sirgel peeneks lastakse, on mootor ratta loomusliku kasutamise tõttu enamasti rohkem kilowatte kaotanud.
Võrdluseks võiks tuua 125-sed R1 2t ja 4t aparaadid. 2t töötas normaalselt vaid kõrgetel pööretel, nii kui oma pööretevahemikust väljas oli, pidid 2 käiku alla lappama, et asi jälle liikuma saada (samuti tahtis kohapealt ärasõitmiseks kõvasti rohkem pöördeid saada). 4t saad seevastu põristada rahulikult madalatel pööretel (on rohkem väänet) ning sõit on sujuvam.

Ärge näkku lööge, kui midagi valesti sai. Sedaviisi olen mina siiamaani asjadest aru saanud. :bsmile:

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas MarekM »

tänud silmaringi laiendajatele. aga (togi) märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace

フーリガン
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas spinna »

reinz kirjutas:

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)

Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata :!:
Eks umbes nii on nende võimsuste ja pöördemomentidega kah ;)

Suzuki GSX 750 Inazuma

puch

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas puch »

miks on USA filmides kiirabi autodel sõna "ambulance" peegelpildis ?


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Ees sellepärast et ees sõitja tahavaatepeeglist seda õiget pidi lugeda saaks.

Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas reinz »

MarekM kirjutas:

tänud silmaringi laiendajatele. aga (togi) märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace

nothing personal, lihtsalt tuli isu natuke nokkida ;) :bsmile: :wack:

Pilt
Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Mis asi on "toores" (Midagi süütega seotud?)? :wack:

NOWITZKI kirjutas:
madjs kirjutas:

Toores ikka toimib?

Toores toimib.

Teema ise siin: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

tanel-

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas tanel- »

Segurikasti.

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Ja see on õhuklapp?

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

tanel-

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas tanel- »

Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas petz »

spinna kirjutas:
reinz kirjutas:

sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda (togi)

Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata :!:

pressi kilo udusulgi kokku sama suureks tükiks, nagu on kilo rauda, siis pole enam vahet, mis varba peale kukub. :D

küsimus kah...mitu hobujõudu on hobusel :?:

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

Aa jah (lol)

Ma lugesin, et Seguri kast (kuidagi imelik sõna tundus :wack: ), aga tegelikult hoopis SeguRikasti

tanel- kirjutas:

Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas petz »

puch kirjutas:

miks on USA filmides kiirabi autodel sõna "ambulance" peegelpildis ?

kumb on kiirem abi, kas ambulance või emergency (lol)


tanel-

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas tanel- »

petz61 kirjutas:

mitu hobujõudu on hobusel :?:

Mis marki hobune on?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas petz »

tanel- kirjutas:
petz61 kirjutas:

mitu hobujõudu on hobusel :?:

Mis marki hobune on?

tori eesti tõugu jämejalgne veoloom :mrgreen:

Kasutaja avatar

Mhhh
Postitusi: 809
Liitunud: 14 Sept 2009, 22:57
Tsikkel: Mini&GPZ305
Asukoht: Tartumaa

Re: Linke ja pilte

Lugemata postitus Postitas Mhhh »

jegesmesh kirjutas:
canyondrift kirjutas:

Kuradi äge video!

+1...

Üks rumal küsimus siia juurde :wack: , kas gondlid on need plastkatted või need mustad (raam vms?)?

Mini (Riga 30) chopper & Kawasaki GPZ305->
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”