Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
on olemas ka spets plasti pahtel ja värvifoorum müüb seda. http://www.varvifoorum.ee/
tollel pahtlil on selline koostis , et kui isegi pärast pahtli pealekandmist ja kivistumist võtta see plast tükk ja otsad kokku painutada, siis pahtel lahti ei lase
Re: Rumalad küsimused
Mis asi on sportkarburaator ? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 370 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Mhhh kirjutas:Mis asi on sportkarburaator
? Mille poolest see erineb tavalise karbussist?
Päris sellist asja, nagu sportkarburaator polegi, tegelikult. Samamoodi nagu pole ka olemas "sportautot". Kui miski on millegi jaoks mõeldud, siis see ei eelda et teda selle jaoks kasutatakse.
Ehk siis, sportkarbussi all mõeldakse vast järeleaidatud karbussi, suuremad düüsid/muud avad.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
OMG herneajud. Sportkarburaator on iseenesestki mõista selline, mis evib silmatorkavat tähistust - SPORT . Teatud tingimustel võib kvalifitseeruda ka selline, millel lühend RR (soovitavalt punase värviga). Kui on vaid üks R, siis on mingi poolkõva asi, tervisespordi oma vms.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Noh, on ju ikka olemas küll, kas just sport (see assotseerub rohkem sörkjooksu ja kepikõnniga) aga ütleme siis racing.
Tuletage meelde autospordist tuntud topletlõõridega Weber DCOE-d ja DellOrtod ja jänkiraudadele ehitas
edelbrock karpasid, mis need autod veidi teistmoodi käima panid.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
Rollerimaailma noored tuuningufännid tituleerivad mistahes originaalist suurema lõõriga karpa automaatselt sportkarpaks ja kogu moos. Kes ei usu võib otsida mahlakamaid palasid Rolleriklubi foorumist.
...nad oskavad ka velgede järgi öelda, kui kõva pill on.
-
- Postitusi: 1022
- Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
- Tsikkel: old oilboiler
- Asukoht: Järvamaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rumalad küsimused
esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
- Tsikkel: enduro ja asfalt
- Asukoht: Anija vald
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Võimsust mõõdetakse Wattides ja kui mõlemal on 72 Kw siis võimsus on sama, kuid reaalselt see, mis sind tsikli pealt minema sikutab on vääne ja seda on teoreetiliselt 1000cc teasmootoril rohkem kui 600cc reasmootoril. V-tüüpi mootoritel on asjalood "väändelisemad"
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 10:05
- Tsikkel: Bmw K 1200 RS ,Bmw F 800 S
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 53 korda
Re: Rumalad küsimused
käib jutt mingitest kongreetsetest mootoritest või pakkud huupi,mootori mahu poolest võib suuremal pöördemoment suurem olla,ja ressurssi ka rohkem ei oska kuidagi nii kosmilisele küsimusle vastada
We are motorcyclist, masters of measured risk.
-
- Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: Rumalad küsimused
MarekM kirjutas:esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?
Pole see midagi nii lihtne tegelt
Oluline pole mitte pöördemoment ise, vaid pöördemomenti graafik ehk pöörded, millal pöördemoment ära kukub ning momendi joone käitumine erinevatel rpmidel.
Sinu võrdlus, nii ja naa, oleneb palju mootorid pöördeid arendavad ja jällegi huvitaks max pöördemoment/rpm. Kui sa viitsid otsida, siis netis on freeware simulaator olemas kiirendusaegade analüüsiks just vastavalt momendi ja hp graafikute alusel. Saad graafikut vabalt ise muuta ja vaadata kuidas see ajale mõjub. Vaatan kui leian üles, postitan siia.
Stock masinate puhul(ärme arvesta ülekannet, rehve ja tihendit, jne ...) üldjuhul võidab alati masin, millel max pöördemoment(näiteks 70nm ühel 10 000 pööret ja teisel 70nm 11 000 pööret) kõrgematel pööretel.
Re: Rumalad küsimused
sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Rumalad küsimused
MarekM kirjutas:esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?
Võimsus a.k.a POWER on sama aga vahe tuleb sisse selles, mismoodi (ja millistel pööretel) see võimsus omandatakse. Enamasti on 600-ne 72kw reasneljane suhteliselt lühikese kolvikäiguga ja suudab ning arendab rohkem pöördeid. Kogu võimsus tuleb suurtest pööretest, mida masin arendada suudab. Seega sa saad seda võimsust kasutada ainult mingi 14000 rpm juures. Enne 10 000 rpm on sul vast healjuhul pool sellest võimsusest (optimaalne üldistus). Igasugustel pööretel on väänet ehk jõudu 600-sel vähem(silindri ruumala ja kolvikäigu erinevus). 1000-sel seevastu on (oleneb muidugi mootori ehitusest) pikem kolvikäik, palju väänet madalatel pööretel ning seetõttu julgeks mina nimetada seda võimsamaks. Kasutatud ratta puhul on kindlasti ressursikam 1000-ne kuna mootor ei ole mõeldud töötama nii kõrgetel pööretel, seevastu 600-stel baikidel, mida igal väiksemal sirgel peeneks lastakse, on mootor ratta loomusliku kasutamise tõttu enamasti rohkem kilowatte kaotanud.
Võrdluseks võiks tuua 125-sed R1 2t ja 4t aparaadid. 2t töötas normaalselt vaid kõrgetel pööretel, nii kui oma pööretevahemikust väljas oli, pidid 2 käiku alla lappama, et asi jälle liikuma saada (samuti tahtis kohapealt ärasõitmiseks kõvasti rohkem pöördeid saada). 4t saad seevastu põristada rahulikult madalatel pööretel (on rohkem väänet) ning sõit on sujuvam.
Ärge näkku lööge, kui midagi valesti sai. Sedaviisi olen mina siiamaani asjadest aru saanud.
-
- Postitusi: 1022
- Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
- Tsikkel: old oilboiler
- Asukoht: Järvamaa
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rumalad küsimused
tänud silmaringi laiendajatele. aga märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace
Re: Rumalad küsimused
reinz kirjutas:sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda
Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata
Eks umbes nii on nende võimsuste ja pöördemomentidega kah
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
MarekM kirjutas:tänud silmaringi laiendajatele. aga
märgi postitajatele... topicu nimi on ju "rumalad küsimused"... niiet, peace
nothing personal, lihtsalt tuli isu natuke nokkida
Re: Rumalad küsimused
Mis asi on "toores" (Midagi süütega seotud?)?
NOWITZKI kirjutas:madjs kirjutas:Toores ikka toimib?
Toores toimib.
Teema ise siin: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... ead#unread
Re: Rumalad küsimused
Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
spinna kirjutas:reinz kirjutas:sama põhimõtteline küsimus et kumb on raskem, kas kilogramm sulgi või kilogramm rauda
Annan sulle sama põhimõttelise vastuse sellele küsimusele kah : mõlemad on ühe raskused, aga proovi varba peale pillata
pressi kilo udusulgi kokku sama suureks tükiks, nagu on kilo rauda, siis pole enam vahet, mis varba peale kukub.
küsimus kah...mitu hobujõudu on hobusel
Re: Rumalad küsimused
Aa jah
Ma lugesin, et Seguri kast (kuidagi imelik sõna tundus ), aga tegelikult hoopis SeguRikasti
tanel- kirjutas:Oleneb karbussist. Põhimõte on üks: segu rikkamaks teha. On kaks võimalust, kas vähendada õhukogust, või suurendada kütte kogust. Õhuklapp piirab õhuhulka.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
puch kirjutas:miks on USA filmides kiirabi autodel sõna "ambulance" peegelpildis ?
kumb on kiirem abi, kas ambulance või emergency
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
tanel- kirjutas:petz61 kirjutas:mitu hobujõudu on hobusel
Mis marki hobune on?
tori eesti tõugu jämejalgne veoloom
Re: Linke ja pilte
jegesmesh kirjutas:canyondrift kirjutas:Kuradi äge video!
+1...
Üks rumal küsimus siia juurde , kas gondlid on need plastkatted või need mustad (raam vms?)?