Rumalad küsimused

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 914
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Boobush »

MarekM kirjutas:

esmalt mainin et olen mootoriasjanduses suht võhik. võimsuse näitajaks peaks siis mootoril olema kilovatid, saan ma õieti aru? ning siit siis küsimus, kumb on võimsam, kas 1000cc mootor, millel on 72kw või kuuesajane, samade kilovattidega mootor?

Võimsus a.k.a POWER on sama aga vahe tuleb sisse selles, mismoodi (ja millistel pööretel) see võimsus omandatakse. Enamasti on 600-ne 72kw reasneljane suhteliselt lühikese kolvikäiguga ja suudab ning arendab rohkem pöördeid. Kogu võimsus tuleb suurtest pööretest, mida masin arendada suudab. Seega sa saad seda võimsust kasutada ainult mingi 14000 rpm juures. Enne 10 000 rpm on sul vast healjuhul pool sellest võimsusest (optimaalne üldistus). Igasugustel pööretel on väänet ehk jõudu 600-sel vähem(silindri ruumala ja kolvikäigu erinevus). 1000-sel seevastu on (oleneb muidugi mootori ehitusest) pikem kolvikäik, palju väänet madalatel pööretel ning seetõttu julgeks mina nimetada seda võimsamaks. Kasutatud ratta puhul on kindlasti ressursikam 1000-ne kuna mootor ei ole mõeldud töötama nii kõrgetel pööretel, seevastu 600-stel baikidel, mida igal väiksemal sirgel peeneks lastakse, on mootor ratta loomusliku kasutamise tõttu enamasti rohkem kilowatte kaotanud.
Võrdluseks võiks tuua 125-sed R1 2t ja 4t aparaadid. 2t töötas normaalselt vaid kõrgetel pööretel, nii kui oma pööretevahemikust väljas oli, pidid 2 käiku alla lappama, et asi jälle liikuma saada (samuti tahtis kohapealt ärasõitmiseks kõvasti rohkem pöördeid saada). 4t saad seevastu põristada rahulikult madalatel pööretel (on rohkem väänet) ning sõit on sujuvam.

Ärge näkku lööge, kui midagi valesti sai. Sedaviisi olen mina siiamaani asjadest aru saanud. :bsmile:

Mine “Ajaviiteks...”