Rumalad küsimused
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Rumalad küsimused
Whitebalance kirjutas:et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?
Algatuseks, nii populaarteaduslikult, kui eeldada et vaadeldavad mootorid on sama tehnilise tasemega, siis V-l on tihti vähem kilovatte = võibolla väiksem kütusekulu kuna kilovatid tulevad tarbitud kütuse hulgast... Samuti on pöördeid vähem tänu tihti pikemale kolvikäigule. Vääne on samuti seotud kolvikäigu pikkusega, ehk kepsutapi kaugusega vända tsentrist = tavaline jõuõla teema nagu pikema varrega mutri pingutamisel. Ehk siis lihtsalt ülekandesuhe - kolvi liikumsel alla nt 1cm teeb pikema kolvikäigu puhul (tinglikult V-mootori) vänt väiksema pöörde kui R-mootori oma. Ses mõttes ei saa ka kindlalt öelda, et V nii ja R naa - mootoreid igasuguseid, ka R võib olla pikema kolvikäiguga (mõni mittebike).