Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 231
- Liitunud: 27 Juun 2007, 21:18
- Tsikkel: ---
- Asukoht: Tallinn
Re: Rumalad küsimused
nelesk kirjutas:madjs kirjutas:Kas taimetoitlased piima vms produkti tarbivad?
Lahkelt osaliselt tsiteerides Mihkel Zilmeri & co teost "Normaalne söömine", tuntud lahterdused "taimetoitlastest":
1) Lakto-vegetaarlased: kasutavad lisaks taimsele kraamile piima, juustu, jogurteid jt piimaprodukte.
2) ovo-vegetaarlased: lubavad endale ainult muna ainsa loomse valgu allikana lisaks taimsetele produktidele.
3) lakto-ovovegetaarlased - ülemised kaks kokku.
4) preskovegetaarlased: taimne toit ja kala.
5) pollovegetaarlased: taimne toit + linnuliha.
6) "punasest lihast loobujad": nimi räägib enda eest.
7) veeganid: toituvad ainult teradest, kaunviljadest, juur- ja puuviljadest, pähklitest, seemnetest.
fruitariaanid: värsked ja kuivatatud puuviljad, pähklid, mesi, oliiviõli
9) toortaimetoitlased: toituvad taimsest toortoidust, eitavad toidu termilist töötlemist.Rangelt võttes on taimetoitlased nimetatute seas kaks, seitsmendad ja üheksandad. Kaheksandad ei lähe väga rangelt võttes arvesse, kuna ka mesi on põhimõtteliselt "loomne" produkt (mesilastele tünga tegemine
), samuti on suisa omaette klass seened.
Kõik ülejäänud on tegelikult piiratud söömisega segatoidulised, kes on ise kitsendanud oma toiduvalikut.
Igavesti vahvad terminid või mis!
N.
Kodune töö korralikult tehtud!
Mikk
Honda CB500 -- Yamaha XJ 600 S -- Kawasaki KL650 A -- Yamaha XTZ 660
-
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Kipsi kirjutas:Soovitage head riiki, kuhu lend oleks odav, kohapealne elu ja asjad odavad, loodus ilus ja soe
.Egiptust palun mitte pakkuda
Lennu kohta ei ta, aga elu Rumeenia oleks hinna poolest väga bro sihtkoht. Liiter veini alla € sama kehtib toobi õlle koha.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Rumalad küsimused
mux2hot kirjutas:Kipsi kirjutas:Soovitage head riiki, kuhu lend oleks odav, kohapealne elu ja asjad odavad, loodus ilus ja soe
.Egiptust palun mitte pakkuda
Lennu kohta ei ta, aga elu Rumeenia oleks hinna poolest väga bro sihtkoht. Liiter veini alla € sama kehtib toobi õlle koha.
Et ei tekiks rumalat küsimust, et kui palju on 1 toop siis...1 toop on:
tallinna toop = 1,1864 liitrit
vene toop = 1,23 liitrit.
uus riia toop = 1,28 liitrit. Kasutusel alates aastast 1833.
riia toop = 1,3216 liitrit.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Rumalad küsimused
ohhooo.. seal polegi väga vahet ju... soovitage veel riike, kust ükskõik millise neist toopidest alla euroga kätte saab
-
- Postitusi: 192
- Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
- Tsikkel: VFR800
- Asukoht: Uugametsa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Loff kirjutas:mux2hot kirjutas:Kipsi kirjutas:Soovitage head riiki, kuhu lend oleks odav, kohapealne elu ja asjad odavad, loodus ilus ja soe
.Egiptust palun mitte pakkuda
Lennu kohta ei ta, aga elu Rumeenia oleks hinna poolest väga bro sihtkoht. Liiter veini alla € sama kehtib toobi õlle koha.
Et ei tekiks rumalat küsimust, et kui palju on 1 toop siis...1 toop on:
tallinna toop = 1,1864 liitrit
vene toop = 1,23 liitrit.
uus riia toop = 1,28 liitrit. Kasutusel alates aastast 1833.
riia toop = 1,3216 liitrit.
Korrektsuse mõttes olgu ära märgitud, et pidasin silmas kogust 0,5l. Kuigi jah toopi õlut ühe € eest kätte ei saa, siis väga palju ka puudu ka ei jää, pool liitrit kohalikku õlut maksab ca 0.6€ poest ostes ja ca 0.9€ kõrtsis. See-eest importõlled maksavad ca 4€.
Jälle targem kui palju on üks toop tegelikult
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7421
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1097 korda
- Tänatud: 1117 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Vaadates remonidtöökodade hinnakirju torkab pea-aegu kõikjal silma fraas:
"Kliendi juuresolekul teostatud teenustööd on topelt hinnaga! " (Hüüumärgiga versioon pärineb Motodepoo leheküljelt).
Küsimus mis minul sellega seoses tekkis: kas töökoda peab küsima topelttasu seeetõttu, et lollgi saab aru, et tegelikult kulus enamus mehhaaniku aega kohvijoomisele ja selle viimasele kaanele unustas tegelikult ikkagi mehhaanik tihendi tagasi panemata? Ehks siis teisiti öeldes, kas töökoda saab oma 3 tunni tasu nii või teisiti kätte sõltumata sellest kas tööd tehakse 3 tundi või 1.5 tundi?
Re: Rumalad küsimused
macintosh kirjutas:Vaadates remonidtöökodade hinnakirju torkab pea-aegu kõikjal silma fraas:
"Kliendi juuresolekul teostatud teenustööd on topelt hinnaga! " (Hüüumärgiga versioon pärineb Motodepoo leheküljelt).Küsimus mis minul sellega seoses tekkis: kas töökoda peab küsima topelttasu seeetõttu, et lollgi saab aru, et tegelikult kulus enamus mehhaaniku aega kohvijoomisele ja selle viimasele kaanele unustas tegelikult ikkagi mehhaanik tihendi tagasi panemata? Ehks siis teisiti öeldes, kas töökoda saab oma 3 tunni tasu nii või teisiti kätte sõltumata sellest kas tööd tehakse 3 tundi või 1.5 tundi?
See on seal selleks et igasugune "kodusõppinud mehaanik" ei hakkaks töömehele õpetama kuidas asju teha, olenemata et viimane on oma tööd kaua ja korralikult teinud. Ma ei tea küll kuidas motodepoos tööd tehakse, kuid niipalju kui mina motopoodide remondipoolel olen viibinud, siis tehakse suitsu ja kohvi ikka siis kui töö valmis. Loomulikult on erandeid pikemaid remonttöid tehes. Ja rattaid on samuti erinevaid, seega mõnel rattal olen näinud kuidas piduriklotsid vahetatakse 5 minutiga ja on ka vastavalt raha küsitud ning kuidas mõnel costumil on rehvi 2 tundi vahetatud ja ikka küsitud hinnakirja järgi tavahind. Vastupidised tööd on need, millega see raha tagasi teenitakse(rehvivahetus hinnakirja(mitte tunnihinna) järgi, kuid meister teeb paari minutiga ära).
-
- Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Rumalad küsimused
See on sellepärast, et paljud kliendid on tüütud ja väga targad ja teavad ise paremini kuidas tööd teha, targutavad ja õpetavad kõrval. See segab oluliselt töötegemist ja töötegija jaoks ka tüütu. Targem ja ka tööohutuse suhtes mõistlikum on kliendid töökojast eemal hoida, sest need on tööruumid. Kui ta tahab niiväga kõrval olla, õppida ja õpetada, tuleb selle eest juurde maksta.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Rumalad küsimused
tartu depoos küsisin küll ilusti,kas võin kõrvalt vaadata,ütlesin,et targutama ja õpetama ei hakka(kuna niikuinii ei oska ) ja lubati kenasti
Re: Rumalad küsimused
Mul ühtegi lolli küsimust ei ole praegu
Aga ühes kohas nägin veel ägedamat silti:
Töötunni hind kliendi juuresolekul KAHEKORDNE!
Töötunni hind kliendi juhendamisel KOLMEKORDNE!
see oli linnu teel ja mustamäe tee risti juures.
Re: Rumalad küsimused
seni, kuni tühjaks saab.
Äännn kirjutas:Kui kaua aku peaks töötama? Tavaline, mitte geel, tavakasutajal.
Re: Rumalad küsimused
mella kirjutas:seni, kuni tühjaks saab.
Äännn kirjutas:Kui kaua aku peaks töötama? Tavaline, mitte geel, tavakasutajal.
V.a. siis kui akut vahepeal laadida*
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Ma ei tea küll kuidas motodepoos tööd tehakse,
tartu omas kevade poole ei tehtud küll mingil põhjusel väga hästi. tundub et vend kes kallale oli lastud, polnd mootorratast paagi alt varem näindki ja värvipime oli ta ka. samas ei tea, võis olla mingi õpilane või krt teab kes mingil x põhjusel seal töökojas koolivenna tsikli kallal mämmerdamas. ühendada genekast tulevad 2 sarnast pistikut jõuga omavahel ja juhtmestikust tulevad 2 vastet nendele ka jõuga omavahel, no t***, kes selle mehe üleüldse töökotta sisse lasi?!?
-
- Postitusi: 45
- Liitunud: 19 Apr 2008, 09:44
- Tsikkel: BMW 1150GS Adventure
- Asukoht: Rapla/Tallinn
Re: Rumalad küsimused
Mis on osade autojuhtide tagamõte, kui nad foori taha seisma jäädes jätavad fooriga/ees seisva autoga arutult pika pikivahe ning mingil suvalisel hetkel, kui roheline tuli on veel mägede taga, sõidavad eelseisva auto sabasse?
BMW 1150GS Adventure
Re: Rumalad küsimused
crazy83 kirjutas:Mis on osade autojuhtide tagamõte, kui nad foori taha seisma jäädes jätavad fooriga/ees seisva autoga arutult pika pikivahe ning mingil suvalisel hetkel, kui roheline tuli on veel mägede taga, sõidavad eelseisva auto sabasse?
See on väljaravimata hüperaktiivsus. Ei suudeta piisavalt pikka aega ühe kohapeal passida.
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
mart1n kirjutas:crazy83 kirjutas:Mis on osade autojuhtide tagamõte, kui nad foori taha seisma jäädes jätavad fooriga/ees seisva autoga arutult pika pikivahe ning mingil suvalisel hetkel, kui roheline tuli on veel mägede taga, sõidavad eelseisva auto sabasse?
See on väljaravimata hüperaktiivsus. Ei suudeta piisavalt pikka aega ühe kohapeal passida.
Samasse auku kirjutaks autojuhid, kes tükk aega enne takistust ( punane foor, pidurdav auto vms) vajutavad õrnalt piduri peale, just nii, et tuli põlema hakkab, kuid auto tegelikult ei pidurdagi.
Ja siis veerevad sama hooga, pidurituli särades.
Väikestest autodest olen enamasti mööda sõitnud teise rea kaudu, kuid suuremate autode taga on päris ebamugav nii kulgeda.
Aru ma ei saa miks see vajalik on.
-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Rumalad küsimused
Ära siis parempoolse rea kaudu mööda sõida. Seda loetakse kehtiva Liiklusseaduse järgi möödasõiduks, möödasõit vasakult aga ei ole lubatud.

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Re: Rumalad küsimused
Thesaarlane kirjutas:mart1n kirjutas:crazy83 kirjutas:Mis on osade autojuhtide tagamõte, kui nad foori taha seisma jäädes jätavad fooriga/ees seisva autoga arutult pika pikivahe ning mingil suvalisel hetkel, kui roheline tuli on veel mägede taga, sõidavad eelseisva auto sabasse?
See on väljaravimata hüperaktiivsus. Ei suudeta piisavalt pikka aega ühe kohapeal passida.
Samasse auku kirjutaks autojuhid, kes tükk aega enne takistust ( punane foor, pidurdav auto vms) vajutavad õrnalt piduri peale, just nii, et tuli põlema hakkab, kuid auto tegelikult ei pidurdagi.
Ja siis veerevad sama hooga, pidurituli särades.
Väikestest autodest olen enamasti mööda sõitnud teise rea kaudu, kuid suuremate autode taga on päris ebamugav nii kulgeda.Aru ma ei saa miks see vajalik on.
Äkki nende pärast, kes sõidavad nende taga pea olematu pikivahega?
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
zx12r kirjutas:Äkki nende pärast, kes sõidavad nende taga pea olematu pikivahega?
Katsun oma pikivahe ikka linnakiirustele piisavana hoida. Piisavana pean silmas, et ise pidama saaks ja, et mulle vahele ei reastutaks.
Järvevanal hetkel näeb seda väga hästi kus on vaja 30 ja 50 km/h neid põikeid teha.
Enne seda põiget hoitakse piduripedaalil, et põlema hakkaks ja siis võetakse see põige ikka sama kiirusega.
Ja järvevanal kohtub ka neid, kes arvavad, et 50km/h see põige ei ole lihtsalt võimalik ja võtavad seda põiget väga aeglaselt ( ok, vb on ta seal esimest korda )
Nüüd läks vb liiga suureks vingumiseks
Igatahes, mõtlesin selle piduri tule asja peale ja mõtlesin, et kolmandast piduritules ( mis on enamasti tagumise akna taga) võiks teha selleks nö "status bar".
Kui inimene vajutab õrnalt hakkab vasakult äärest põlema mingi 2-3 LED ja mida tugevamini vajutada, seda rohkem LED põleb. Ning kui tehakse äkk pidurdus ja tööle hakkab ABS siis võiks eredalt põleda või vilkuma hakata. Sellest saadava info põhjal oleks võimalik liiklust palju rohkem sujuvaks teha. VIST
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Mingi aeg tagasi oli kuskil just vingumine nende peale kes käiguga pidurdavad/aeglustavad. Keegi tark lubas kommentaariumis isegi kõigist sellistest üle sõita. Paljud ka sõidavad sedasi tagant sisse kui piduritulesid ei näe. Eessõitja ju ei oska kuidagi hinnata milliste oskustega sõitja tagant tulija on.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
...mingi aeg tagasi oli vingumine nende juhtide kallal, kes liiga järsult hoo maha võtavad
Re: Rumalad küsimused
Thesaarlane kirjutas:mart1n kirjutas:crazy83 kirjutas:Mis on osade autojuhtide tagamõte, kui nad foori taha seisma jäädes jätavad fooriga/ees seisva autoga arutult pika pikivahe ning mingil suvalisel hetkel, kui roheline tuli on veel mägede taga, sõidavad eelseisva auto sabasse?
See on väljaravimata hüperaktiivsus. Ei suudeta piisavalt pikka aega ühe kohapeal passida.
Samasse auku kirjutaks autojuhid, kes tükk aega enne takistust ( punane foor, pidurdav auto vms) vajutavad õrnalt piduri peale, just nii, et tuli põlema hakkab, kuid auto tegelikult ei pidurdagi.
Ja siis veerevad sama hooga, pidurituli särades.
Väikestest autodest olen enamasti mööda sõitnud teise rea kaudu, kuid suuremate autode taga on päris ebamugav nii kulgeda.Aru ma ei saa miks see vajalik on.
tegemist on automaatkastiga autodega selliseid on ka olemas--ausalt

Re: Rumalad küsimused
Kas krossika pleekinud plastikuid saab kuidagi värskendada? et värv ei oleks nii tuhm vms
-
- Postitusi: 674
- Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
- Tsikkel: Kawasaki 636
- Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Cool 2000 mis sa sellega öelda tahad ?
Et manuaal kastiga auto piduripedaalil ja automaat kastiga piduripedaalil on erinev otstarve ?
Kui välja jätta see, et automaadil peab koha peal pidurit vajutama, et käike vahetada.
Automaatidel ei olegi see möeldud pidurdamiseks ?
Ma hetkel ei järgi so loogikat
Re: Rumalad küsimused
Thesaarlane kirjutas:Cool 2000 mis sa sellega öelda tahad ?
Et manuaal kastiga auto piduripedaalil ja automaat kastiga piduripedaalil on erinev otstarve ?
![]()
Kui välja jätta see, et automaadil peab koha peal pidurit vajutama, et käike vahetada.
Automaatidel ei olegi see möeldud pidurdamiseks ?Ma hetkel ei järgi so loogikat
Mõnedele meeldib käik välja võtta lihtsalt selle asemel, et mootoriga pidurdada olukorras, kus pole otseselt hoogu juurde vaja. Seda ka automaat kastiga (Olen kohanud küll selliseid). Ma ei tea, kuidas küll sõites, aga seistes peab ju pidurit all hoidma, et käigukang üldse liiguks. Ju siis sealt see harjumus samal ajal pidurit all hoida, et vajadusel kohe käigu sisse saaks panna uuesti.
(Üks võimalik seletus)
-
- Postitusi: 1189
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Rumalad küsimused
Thesaarlane kirjutas:mis sa sellega öelda tahad ?
Seda, et manuaalil toimib mootoripidurdus ja hoog raugeb mõistlikult, enamusel automaatidel on aga pidev vedu taga (ka tühikäigul) ja hoog ei rauge niigi kiiresti kui vabakäigul veeredes... Ja seetõttu imiteeritakse kerge pidurivajutusega mootripidurdust. Pole ju mõistlik 50kmh pealt teisele perse alla lasta ja siis pea plokki pidurdada kui kohekohe on roheline sütimas.
(Sõltuvalt mudelist) sõidupealt saab automaati neutraalile ja tagasi vahetada küll.
Re: Rumalad küsimused
Minu autoga kuskil linnas ummikutes 0...30kmh liikudes ei saagi eriti teisiti kui jalg peaaegu kogu aeg õrnalt piduril. Automaatkasti võlud. Ma pole küll proovinud, aga kui pidur lahti lasta ja masinavärki töötamast mitte segada, siis tundub, et ketrabki endale pikapeale lõpuks mingi 20...30kmh ise vaikselt sisse. Vaiksel kulgemisel tulebki pidurit kiiruse ja veo reguleerimiseks kasutada umbes nagu tsiklil mõnedel puhkudel tagapidurit ( U pöörded, nokatõsted jms). Eks neid piduriklotse ja kettaid on ka mehelt rohkem kulunud 200K läbisõidu peale kui manuaalmasinatega vanasti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6802
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 699 korda
- Tänatud: 460 korda
Re: Rumalad küsimused
petz61 kirjutas:...mingi aeg tagasi oli vingumine nende juhtide kallal, kes liiga järsult hoo maha võtavad
Ühe korra "vingusin" mina!
On ikka tobe küll, sõidad suurema auto taga ühtlases tempos, koos üldise vooluga ja siis kuskil kiirusepiirangu juures (nt. 90-70 või 70- 50 kmh) surutakse täiega pedaale, selle asemel, et rahulikult hoog maha võtta ja sobivasse kiirusesse veereda.
edu
Re: Rumalad küsimused
yeekim kirjutas:petz61 kirjutas:...mingi aeg tagasi oli vingumine nende juhtide kallal, kes liiga järsult hoo maha võtavad
Ühe korra "vingusin" mina!
On ikka tobe küll, sõidad suurema auto taga ühtlases tempos, koos üldise vooluga ja siis kuskil kiirusepiirangu juures (nt. 90-70 või 70- 50 kmh) surutakse täiega pedaale, selle asemel, et rahulikult hoog maha võtta ja sobivasse kiirusesse veereda.edu
Mu meelest on ka eriti tobe selline olukord. Samas mõni sõidabki suure auto taga nii väikese pikivahega, et mööda peab sõitma mõlemast korraga. Või siis sõidan mööda ja reastun südamerahuga suure auto taha ning tallan pidurit, sest mulle ei meeldi sõita ohtlikult lühikese pikivahega, eriti talvise teega.
Tsikliga möödasõit no problemo aga auto mul nii äkiline ei ole.