tooreklapp
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: tooreklapp
Tooreklapi mõte on muuta segu rikkamaks. Külm mootor vajab rikkamat segu vaid selle pärast, et madalal temperatuuril bensiin aurustub kehvemini ja seda korvatakse siis rikkama seguga. Sooja mootoriga tähendab liigrikas segu seda, et õhku ei jätku kogu kütuse põletamiseks ja see põleb siis vaid osaliselt, põlemisproduktideks siis normaalse CO2 kõrval vingugaas CO (mis normaalsel juhul põleks edasi CO2-ks) ja puhas tahm, mis sisuliselt on põlemata süsinik.
Tagajärjed: kõrgem kütusekulu, mootori liigne kuumenemine (kuivõrd põlemisrežiim on kehv ja mootori kasutegur madalam), paukumine summutis (heitgaas ju puha põlevmaterjal), mootori ja väljalasketrakti ja ka mootoriõli saastumine nõega (siit siis võimalik hõõgsüüde - ärge seda detoneerimisega segi ajage, need on erinevad asjad. Detonatsioon ei tohiks eriline tegija rikka segu puhul olla.)
Mootori soojenemise kiirust tooreklapp küll ei mõjuta. Seda mõjutab siiski peamiselt koormus, st ärge soojendage mootorit kohapeal minutite kaupa. Mida väiksema loetud pöörete arvuga mootor soojaks saab, seda vähem ta kulub, seega - kui juba kannatab, hakake vaikselt (ST MADALATE PÖÖRETEGA) liikuma, koormuse all soojeneb mootor kiiremini. Ja samade pöörete juures ei avalda koormuse tõstmine kulumisele sisuliselt mingit erilist mõju.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.