tooreklapp

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8799
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 334 korda
Kontakt:

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mitte ainult, vähemalt ühte apriliat tean ka selle kangiga :)


reimps

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas reimps »

No on jah sissepritse ja tooreklapp, kadedad olete vä mu ratta lisafuntsioonide pärast? :mrgreen:

Manual soovitab muide mu rollut käivitada tühikäigukruvi kruttides, lihtsalt tooreklappi kasutada kas jaheda ilmaga või pikalt seisnud ratta käivitamsel. Ütleme nii, et tänahommikuse temperatuuriga - mingi +12? - oleks nagu juba küsinud choke'i..


mart211

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas mart211 »

reimps kirjutas:

No on jah sissepritse ja tooreklapp, kadedad olete vä mu ratta lisafuntsioonide pärast? :mrgreen:

Manual soovitab muide mu rollut käivitada tühikäigukruvi kruttides, lihtsalt tooreklappi kasutada kas jaheda ilmaga või pikalt seisnud ratta käivitamsel. Ütleme nii, et tänahommikuse temperatuuriga - mingi +12? - oleks nagu juba küsinud choke'i..

No aprilial on tõesti seda vaja, täpselt nagu IŽ56 ja muud koledad masinad :mrgreen: Mul gixxeril oli see kang, kawal samuti. Choke on kirjas, kuid käitub kui käsigaas. Tõmbab sama ketast ringi mis gaasitrossid :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7219
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1877 korda
Tänatud: 521 korda

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul käivitub TDM ilma tooreta ka miinus temperatuuri juures.Kasutan toorest vahel harva ,et tühikäigul pöördeid suuremana hoida kuni mootor veits soojeneb(kuni panen kiivri pähe ja kindad kätte).Seguga on mul kõik korras ja kulu on kui säästusõitu teha alla 5l/100km,muidu nii 5,5-6.Varadero tahab külmalt natuke toorest saada,aga mitte suviste temperatuuride juures.Varaderol 3 korda suurem läbisõit ka,ilmselt see mõjutab veidi.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas ratas »

mella kirjutas:

Misajast tooreklapi asend mootori soojenemisele kaasa aitab?

rinx85 kirjutas:

mõtlen pigem et kas peaksin hommikuti käivitades klapi näiteks osaliselt sulgema (mida siiamaani olen teinud), et mootor kiiremini soojeneks?

Mingil määral mõjutab tooreklapi asend soojenemiskiirust kindlasti aga tekibki küsimus et kuidas täpsemalt, võibolla on keegig kes viitsiks laiemalt seletada?
Sooja mootoriga peaks olema nii et kui segu rikas siis töötemp vähe jahedam võrreldes lahja seguga mis eri probleeme võib tekitada nagu detonatsioon jne.
Aga kuidas on külma mootoriga?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Tooreklapi mõte on muuta segu rikkamaks. Külm mootor vajab rikkamat segu vaid selle pärast, et madalal temperatuuril bensiin aurustub kehvemini ja seda korvatakse siis rikkama seguga. Sooja mootoriga tähendab liigrikas segu seda, et õhku ei jätku kogu kütuse põletamiseks ja see põleb siis vaid osaliselt, põlemisproduktideks siis normaalse CO2 kõrval vingugaas CO (mis normaalsel juhul põleks edasi CO2-ks) ja puhas tahm, mis sisuliselt on põlemata süsinik.
Tagajärjed: kõrgem kütusekulu, mootori liigne kuumenemine (kuivõrd põlemisrežiim on kehv ja mootori kasutegur madalam), paukumine summutis (heitgaas ju puha põlevmaterjal), mootori ja väljalasketrakti ja ka mootoriõli saastumine nõega (siit siis võimalik hõõgsüüde - ärge seda detoneerimisega segi ajage, need on erinevad asjad. Detonatsioon ei tohiks eriline tegija rikka segu puhul olla.)
Mootori soojenemise kiirust tooreklapp küll ei mõjuta. Seda mõjutab siiski peamiselt koormus, st ärge soojendage mootorit kohapeal minutite kaupa. Mida väiksema loetud pöörete arvuga mootor soojaks saab, seda vähem ta kulub, seega - kui juba kannatab, hakake vaikselt (ST MADALATE PÖÖRETEGA) liikuma, koormuse all soojeneb mootor kiiremini. Ja samade pöörete juures ei avalda koormuse tõstmine kulumisele sisuliselt mingit erilist mõju.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas 426f »

st ärge soojendage mootorit kohapeal minutite kaupa.
see ei kehti krossi mootori kohta

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2022
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas bitter »

Seletage naiivsele ktm-i-omanikule, mis mõttes "kui juba kannatab"? Kohe siis ei kannatagi või? :shock: Minu ühesilindriline pole kunagi üle 1 minuti, mis kulub kiivri, prillide ja kinnaste paigaldamisele, paigal soojenenud. Aga kuna ta külmalt suht suremise äärel käib, siis enamasti panen end enne valmis, siis nuppu ja minek (esialgu viisakalt, tiheasustus). Ma olin ilmselt 15-16, kui sain teada, et sisepõlemismootorid soojenevad kõige kiiremini mõõdukalt koormates.

Ohoo, 426, kas sinu rattal on ka krossi mootor? Mis seal teistmoodi on? Küll on hea, et ma enduro ostsin :D.


Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas ratas »

Mingil määral peaks vast tooreklapi asend ikka soojenemise kiirust mõjutama, kindlasti natuke erinevalt 4 ja 2 t masinatel, aga see polegi vast oluline , eks igal ühel tehnikast oma ettekujutlus ja vastavalt sellele ka saavad mootorid olema eri kätes erinevalt käsitletud...
Et vahetult peale kerget soojenemist vaikselt sõitma hakata võib tõesti mootori eluiga pikendada.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas 426f »

miks krossi tsiklid pannakse 5 minutiks käima toores peal ja alles siis toores maha ja minnakse rajale ja seal sõidetakse paarsada meetrit väga rahulikult ja alles siis hakatakse gaas põhjas sõitma,jutt 4 taktilisest,pole kedagi näinud kui ratas käru pealt maha aetud ja peale 60 sekundit kohapeal käimist kohe põhjagaasiga rajale lendaks,seda teemat siin lugedes jääb mulje nagu neil oleks mootorist täiesti pohh ja kulutavad ilmaasjata kalliste juppide väga lühikest eluiga

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas mella »

Krossitsiklit EI PANDA 5-ks minutiks käima toorega. See kehtib nii krossiratta kui tavalise tsikli kui auto kohta. Sõitma võib hakata KOHE. Kas siis toores peal või ilma tooreta vastavalt sellele, kuidas konkreetne masin töötada viitsib.
Sõitmine ei tähenda täisgaasil andmist. Sõidetakse rahulikult mootor soojaks ja siis antakse (täis)koormus peale.
Mõõdukal koormusel soojeneb mootor märksa kiiremini kui tühikäigul. Lisaks sellele on tühikäik ebaökonoomsem ning saastab rohkem.

Tooreklapp on ainult selleks, et külma mootori jaoks segu õigeks keerata. Toore võib maha võtta kohe kui mootor suudab ilma selleta töötada. Sõltub ilmast, välistemperatuurist jne. Mõnel masinal pole suviti üldse toorest vaja.

Soojenemise kiirust tooreklapp tuntavalt ei mõjuta.

426f kirjutas:

st ärge soojendage mootorit kohapeal minutite kaupa.
see ei kehti krossi mootori kohta

426f kirjutas:

miks krossi tsiklid pannakse 5 minutiks käima toores peal ja alles siis toores maha ja minnakse rajale ja seal sõidetakse paarsada meetrit väga rahulikult ja alles siis hakatakse gaas põhjas sõitma,jutt 4 taktilisest,pole kedagi näinud kui ratas käru pealt maha aetud ja peale 60 sekundit kohapeal käimist kohe põhjagaasiga rajale lendaks,seda teemat siin lugedes jääb mulje nagu neil oleks mootorist täiesti pohh ja kulutavad ilmaasjata kalliste juppide väga lühikest eluiga

ratas kirjutas:

Mingil määral peaks vast tooreklapi asend ikka soojenemise kiirust mõjutama, kindlasti natuke erinevalt 4 ja 2 t masinatel, aga see polegi vast oluline

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ilmselt valan õli tulle aga näiteks Honda tehasepoolsed juhised krossika õigeks kasutamiseks on justnimelt sellised, et külmast peast käima pannes on rangelt soovituslik mitte midagi puutuda kolme minuti jooksul peale käivitamist. Eriti soovitatakse eemale hoida käigu sissepanekust enne kui mootor kohapeal käies soojenenud. See, kas toores peaks olema peale tõmmmatud või mitte sõltub ilmselt natuke ka ilmast. Minul ei käi küll ei CRF450 ega KX250F külmast peast ilma tooreta. Ja olgem ausad - selleks, et nad toorest maha lastes tühikäigul käima jääksid peangi ma umbestäpselt 2-3 minutit neil toorega käia laskma. Seega - mina olen seda meelt, et karpapillid siiski külmast peast toorega soojaks lastaks ja siis juba toores maas iga käiguga kenasti kulgeda saaks.

Kui kellelgi on rattad, mis töötavad ka külmalt ilma tooreta, siis ütleksin, et seal seadistuses miskit paigast ära on. Ja toores peal sõitma minna on ka väha imelik, sest soojenedes muutuvad pöörded vaikselt ja vahepealne seis peaks olema toores pooles vinnas, mida krossikatel reeglina ei eksisteeri. Seega - ka minu soovitus on siiski kohapeal krossikas soojaks lasta ja siis alles sõitma. Kas soojenemine on 1, 3 või 5 minutit - see on rohkem konkreetse eksemplari ja omaniku koostöö tulemus.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

maiko93
Postitusi: 125
Liitunud: 10 Jaan 2007, 22:13
Tsikkel: tonnine võrr
Asukoht: Tartu ligidal

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas maiko93 »

Huvitav kuna siis loetakse, et mootor on soe? (minu husy näiteks ei taha toorega kuigi kaua käia, aga võibolla on ka veits teine rikas... :wack: )

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas mella »

Honda poolt huvitav teooria. Vähemalt selles valguses, et tal käimakasti õli on eraldi ning seetõttu ainult karteriseina kaudu soojeneks. Kui palju muutub käigukastis seisva õli temperatuur 3 min. jooksul? ;)
KTM tehasejuhendis pole mitte midagi ligilähedastki. Lihtsalt soovitatakse mitte külmalt kõrgeid pöördeid kasutada ning sõites mõned miilid rahulikult võtta, kuniks radikad on soojad. Mootor loetakse soojaks, kui radikad on soojad (just nii juhend ütlebki).
Minu SX-F läheb suvel ilma tooreta kenasti. Kevadel ja sügisel üle paari minuti toorest ei vaja.

StreetMoto kirjutas:

oIlmselt valan õli tulle aga näiteks Hnda tehasepoolsed juhised krossika õigeks kasutamiseks on justnimelt sellised, et külmast peast käima pannes on rangelt soovituslik mitte midagi puutuda kolme minuti jooksul peale käivitamist. Eriti soovitatakse eemale hoida käigu sissepanekust enne kui mootor kohapeal käies soojenenud. See, kas toores peaks olema peale tõmmmatud või mitte sõltub ilmselt natuke ka ilmast. Minul ei käi küll ei CRF450 ega KX250F külmast peast ilma tooreta. Ja olgem ausad - selleks, et nad toorest maha lastes tühikäigul käima jääksid peangi ma umbestäpselt 2-3 minutit neil toorega käia laskma. Seega - mina olen seda meelt, et karpapillid siiski külmast peast toorega soojaks lastaks ja siis juba toores maas iga käiguga kenasti kulgeda saaks.

Kui kellelgi on rattad, mis töötavad ka külmalt ilma tooreta, siis ütleksin, et seal seadistuses miskit paigast ära on. Ja toores peal sõitma minna on ka väha imelik, sest soojenedes muutuvad pöörded vaikselt ja vahepealne seis peaks olema toores pooles vinnas, mida krossikatel reeglina ei eksisteeri. Seega - ka minu soovitus on siiski kohapeal krossikas soojaks lasta ja siis alles sõitma. Kas soojenemine on 1, 3 või 5 minutit - see on rohkem konkreetse eksemplari ja omaniku koostöö tulemus.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Lihtsalt teooria, aga kas krosserite puhul ei või see pika soojendamise teema olla seotud hoopis sellega, et mootor ühtlaselt soojeneks? Krosser saab sihtotstarbelisel kasutusel hoopis rohkem vatti ja seal loeb iga asi.
Mul Jawa ajastust näiteks selline kummaline kogemus: jahe ilm ja kõva vastutuul ning vastumäge, pressisin kõva gaasiga tulla (enne seda olin sõitnud juba ca 60 km), no ja mäepeal jooksis kokku. Kuna sõitsin klaasiga, siis selle taga alati kuuled seda õnnetut häält enne, kui päris laks ära käib, st gaas maha, mootor jääb kinni, aga ilma eriliste kahjustusteta. Katsusin mootorit, see oli jääkülm! St probleemiks ebaühtlane mootori soojus (antud juhul kolb paisus, aga silinder oli liiga külm ja ei paisunud piisavalt.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas mella »

Pigem ma kahtlustan tootja mõtlemist sõitja eest, et garanteerida tsikli soojenemine enne täiega peale keeramist.
Võistlusel sa ei saa ju sõita mitu miili enne puu taha minekut.
Enduros selline võimalus üldse puudub. Võtad kinnisest pargist seal öö läbi (vahel ka 0-i lähedasel temperatuuril) seisnud tsikli, veeretad estakaadile ning oma minutil võid käivitada ning sama minuti sees pead olema stardikoridorist kadunud.

Tsikkelröövel kirjutas:

Lihtsalt teooria, aga kas krosserite puhul ei või see pika soojendamise teema olla seotud hoopis sellega, et mootor ühtlaselt soojeneks? Krosser saab sihtotstarbelisel kasutusel hoopis rohkem vatti ja seal loeb iga asi.


Teema algataja
ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: tooreklapp

Lugemata postitus Postitas ratas »

StreetMoto kirjutas:

Ilmselt valan õli tulle aga näiteks Honda tehasepoolsed juhised krossika õigeks kasutamiseks on justnimelt sellised, et külmast peast käima pannes on rangelt soovituslik mitte midagi puutuda kolme minuti jooksul peale käivitamist. Eriti soovitatakse eemale hoida käigu sissepanekust enne kui mootor kohapeal käies soojenenud. See, kas toores peaks olema peale tõmmmatud või mitte sõltub ilmselt natuke ka ilmast. Minul ei käi küll ei CRF450 ega KX250F külmast peast ilma tooreta. Ja olgem ausad - selleks, et nad toorest maha lastes tühikäigul käima jääksid peangi ma umbestäpselt 2-3 minutit neil toorega käia laskma. Seega - mina olen seda meelt, et karpapillid siiski külmast peast toorega soojaks lastaks ja siis juba toores maas iga käiguga kenasti kulgeda saaks.

Kui kellelgi on rattad, mis töötavad ka külmalt ilma tooreta, siis ütleksin, et seal seadistuses miskit paigast ära on. Ja toores peal sõitma minna on ka väha imelik, sest soojenedes muutuvad pöörded vaikselt ja vahepealne seis peaks olema toores pooles vinnas, mida krossikatel reeglina ei eksisteeri. Seega - ka minu soovitus on siiski kohapeal krossikas soojaks lasta ja siis alles sõitma. Kas soojenemine on 1, 3 või 5 minutit - see on rohkem konkreetse eksemplari ja omaniku koostöö tulemus.

Siis karburaatorid ilmale/kliimale vast häälestatud või tehase düüsid?
Vaevalt et igale kliendile viitsiks või oleks vaja karburaatoreid häälestada, see vist üsna aegavõttev tegevus või saab ka kiiresti?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”