Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Lisaks märgsiduri muredele ei ole kannata odavama otsa autoõlid pahatihti nii kõrgeid temperatuure, mis tsikli mootoris võivad tekkida.
Vanemad mootorid on reeglina õli suhtes vähenõudlikumad. Sidur enamasti läheb jah veidi vedelamaks, aga muud suurt midagi juhtuda ei tohiks. Aga vanemates mootorites võib kasutada ka vähe odavamat tsikliüli (mineraal või poolsünt), mis juba iseenesest peaks piisavalt odav olema.
-
- Postitusi: 2043
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 178 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Väljamaa foorumites lahatud teema. Asi pole autoõlis, vaid lisandites selle sees, nagu ütles ka Oldmoped. Õlil ei tohi olla EC ehk energy conserving märget. Laias plaanis ei saa seda märget õlid, mis on 10W30 (nii ja naa) või paksemad.
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Midagi ei juhtu kui kasutad vanemat mineraali. Mina otsisin odavat õli sissesõiduks, selleks kasutasin kõige odavamat mannol mineraali 10w-40 mis täitis API SG nõudmisi. Sissesõitu tegin kolvigruppile ja täpsemalt siis kolvirõngastele. See sissesõit oli mitte tavapärane vaid vastupidine! Pöörded punasesse ja mootoriga pidurdus, ja nii võimalikult erinevate käikudega. Sidur ei teinud teist nägu! Ei täheldanud ka mingit pehmumist ega libisemist. 200km õli vahetusse. Ja siis sõitsin 1000 veel otsa juba igapäeva reziimis ja siis vahetasin tsikli õli vastu. See oli siis 850cc TDM'i mootor. Kuni mootori müügini sõitsin veel ca 20000km grammigi õli ei võtnud.
Ütleme nii et kallan siiski ikka tsikli õli just siduri pärast, et vältida seda probleemi.
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Mis vene aega ja vene ratastesse puutub, siis mäletamist mööda oligi neile avtool (M8V) ehk tavaline automootoriõli ette nähtud. Mootorrattaõli tollal olemas ei olnud. Kui tähte närida, siis oli, aga mitte NLiidus.
Ja selles olen ma ka üsna kindel, et kui kaasaja tsiklimootorisse tolleaegset avtooli kallata, siis sidur ei libise. Sellepärast, et kaasaegstest hõõrdumist vähendavatest lisanditest ei osanud keegi tollal undki näha.
...a see on juba kolmas küsimus, mida ülejäänud mootor sellest kraamist arvab. See on koht, kus võib eksperimenteerida... kui mootorist kohe üldse mitte kahju ei ole...

-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Palju neid karteris õliga vene tsikleid ikka oli? Mootorisse käis koos bensuga ja kasti sisse eraldi. 4-taktilistel oli kuivsidur ja eraldi kast.
-
- Postitusi: 1825
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 221 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
eerikkarts kirjutas:Midagi ei juhtu kui kasutad vanemat mineraali.
/.../
Mõnes olukorras isegi vastupidi. Mul on näiteks 1987.a. Kawasaki Vulcan ja kui sinna sünti valada, hakkab asi tossama ning õli saab suht kähku otsa. Õlikulutus on üldse vanade Vulcanite probleem, seda juba tehasest pärit ebatäpse kolvigrupi tõttu ja kui sünti kasutad, siis probleem süveneb.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 3238
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 226 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Oma rattal üks aasta panin castroli 10w40 magnateci, sügisepoole tundus et kõvasti hagu andes kõrgemate käikudega nagu oleks tahtnud nats libiseda.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 259
- Liitunud: 30 Mai 2008, 10:01
- Tsikkel: Yamaha XT600
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Eelnevatele siitpoolt kah üks lugu lisaks - olude sunnil sõitsin 5000 km tossava mootoriga kaugelt maalt koju, iga 100 km tagant kallasin sisse pool liitrit jumala suvalist õli, mida tee äärest kätte sai. Enamasti Lukoili 10W-40, aga sekka juhtus jumal teab, mis solki. Sidur ei libisenud. Mootor laiemalt tuntud kui Honda Dominator 650.
-
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Mis õli ikka? kui panen tavalise autoõli mis siis juhtub
Black kirjutas:Palju neid karteris õliga vene tsikleid ikka oli? Mootorisse käis koos bensuga ja kasti sisse eraldi. 4-taktilistel oli kuivsidur ja eraldi kast.
Nonoh
Kuiv sidur oli ainult emmilistel ja sääreväristajal. Ülejäänutel kõigil õli sees.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.