Kui palju sidur tohib kleepuda
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Kui palju sidur tohib kleepuda
Kui ratas on keskhargil, 1 käik sisse, sidur alla, tagaratta keeramiseks on vaja märkimisväärset jõudu. Kas astuda jalaga kodara peale või kui käega, siis ikka peab korralikult sikutama. See on külmalt, sama harjutus soojalt on oluliselt parem, suht paari näpuga jõuab ratast liigutada. Aga mingi takistus on ikka olemas, ei ole nagu auto sidur, et ei pane isegi õhus rippuvat ratast keerlema.
On see normaalne?
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Kui palju sidur tohib kleepuda
Kui sa nüüd võtad auto siduri koos käigukastiga ja mootorratta siduri, ning süvened korra nende erinevustesse..
Üks on ühekettaline ja kuiv, teine mitmekettaline ja märg.
Mis juhtub sooja õliga?
-
- Postitusi: 1041
- Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
- Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Kui palju sidur tohib kleepuda
Mul on külma mootoriga ühel rattal nii ka olnud, et sidur alla, käik sisse ja sureb välja, sest ei lahutagi. Teisel katsel juba toimetab ilusti ja mootori soojenedes muidugi jääbki toimima.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7358
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1078 korda
- Tänatud: 1060 korda
- Kontakt:
Re: Kui palju sidur tohib kleepuda
Kui peal istud ja siduri alla tõmbad, siis ei tohiks edasi sõita. Külma mootoriga võib igasugu vigureid teha aga sooja mootoriga ei tohi enam edasi vedada. Kas jutt käib Enfieldist?
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Kui palju sidur tohib kleepuda
Kauri kirjutas:Kui sa nüüd võtad auto siduri koos käigukastiga ja mootorratta siduri, ning süvened korra nende erinevustesse..
Üks on ühekettaline ja kuiv, teine mitmekettaline ja märg.
Mis juhtub sooja õliga?
Kõik arusaadav, minu küsimus oli võrdlusmomendi kohta, et kui palju on normaalne.
sinilind123 kirjutas:Mul on külma mootoriga ühel rattal nii ka olnud, et sidur alla, käik sisse ja sureb välja, sest ei lahutagi. Teisel katsel juba toimetab ilusti ja mootori soojenedes muidugi jääbki toimima.
Midagi sellist mul ei ole, see kleepumine on isegi külmalt sellisel tasemel, et töötava mootoriga peal istudes midagi ei tunne.
Macintosh kirjutas:Kui peal istud ja siduri alla tõmbad, siis ei tohiks edasi sõita. Külma mootoriga võib igasugu vigureid teha aga sooja mootoriga ei tohi enam edasi vedada. Kas jutt käib Enfieldist?
Peal istudes midagi tunda ei ole, sellesmõttes ikkagi väga nõrk vedu on siduriga.
Enfield jah ja ma juba tean, kuidas see siduri reguleerimine ja kõik välja näeb. Lihtsalt ma ei tea, kust jookseb piir, et kas mul üldse on probleem või on kõik normi piires.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Kui palju sidur tohib kleepuda
Kiire vastus peale selle teksti lugemist, kõik on parimas korras.
Autol jääb peale siduri vahetamist hooratta, ketta ja sidurikorvi vahele ainult õhk. Ainus takistus on nüüd käigukastis sees olevate hammasrataste ja laagrite hõõrdumine.
Mootorratta sidur koosneb mitmetest eri friktsioonkettast ja vahetkettast. Nende kõigi vahel on õli ja kogu seda pakki liigutatakse lahti kokkuvõttes vähem kui auto ühte ketast.
Peale lahutamist eelpool nimetatud viisil korvi välimine osa seisab, ja ringi aetakse korvi sisu. Ehk siis tuleb keti/kardaani/rihma takistus + käigukast+ kogu õli mis seisva ja külma mootoriga ei taha ketaste vahelt ära valguda ja moodustab kogu sellest takistusest julgelt 90%
Kui mootor töötab, toimib kogu protsess teistpidi, ehk sisu seisab ja välimine osa koos friktsioonidega käib ringi. Tsentrifuugi põhimõttel visatakse suurem osa õlist hetkeks välja, samuti aitab kettaid eraldada detailide omavaheline pikisuunas liikumine.
Mõnel rattal on käimalükkaminegi peavalu lahutatud siduri ja käiguga. Peale käigu sisselülitamist on osasid rattaid ikka kuradi keeruline edasi tõugata.
Kui sa suudad käega asja ringi ajada ning tööoludes sidur ei libise, siis on eriti hästi kõik.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.