Talvine mootorrattasõit


Teema algataja
andu
Postitusi: 340
Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
Tsikkel: dr800, fjr1300p
Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 47 korda
Kontakt:

Re: Talvine mootorrattasõit

Lugemata postitus Postitas andu »

kui keegi viitsib/tahab mu teksti veidi paremini ja lihtsamini sõnastada siis abikäsi kuluks küll ära, ma pole kirjutades kõige osavam :) praegu kirjutan lihtsalt ülesse mis eile öösel rattaga lõbutsedes meenus
üldjoones käivad need asjad tehnilise osa alla

pidurid- sõites peab veidi aegajalt õrnalt pidureid peal hoidma et lörtsist ja jääst puhtaks saada, erinevalt autost koguvad motika pidurisadulad väga hästi lume ja jää enda peale. tulemuseks on kinni jäätunud sadulad ja vahel ka õrn jääkiht ketastel. pidurdamised enne kurvi pole kõige meeldivamad kui avastad et pidurid kinni jäätunud

tagaamort- teine koht mis paljudel ratastel on katmata ja sinna koguneb lund ja jääd, enda ratastel olen kasutanud kas amordi kotti. pannud kummilapi ette et otse amordile ei koguks sodi. sõiduajal väljendub see ülijäigas tagaotsas ja pideva tagaotsa pidamise kaotamisega.
tagavedrustuse lingisüsteem ja kondid- mitte kõigil ratastel aga millel on lahti võtta, puhastada ja ära määrida, külmaga kinni kiiludes murrab kondid katki või painutab kokku.

esiamort- see on algul puuvanker kuid läheb päris kiiresti phmeks tagasi, vahepeal pesen veidi amorditorud üle ja kerge õlikirme pärast peale neile

karpad/gaasiklapid- need olenevad samuti rattast. eelmine talv gsx-f kippus pikematel sõitudel kinni jäätuma ühte asendisse. mitte ära ehmatada vaid sidur põhja, seisma jääda ja mootor välja lülitada, mootori soojusega sulab paari minutiga lahti tagasi. praegune fazer korra ehmatas sama asjaga kuid lammutades selgus et karpade jahutusvedeliku soojendus kanalid olid ära ummistanud ja peale puhastamist on praeguste ilmadega eeskujulikult käitunud.

kett- igasugu ketimäärded ja spets ketiõlid on suvel head aga talvel on need vaid nuhtluseks, atf ja muud sellised kerged õlid on head. lihtne kontrollida jäta õli millega soovid määrida õue, kui hommikul külmaga on kallatav siis sobib. kellel rattad aastaläbi väljas on ja puudub ketikaitse mis varjaks seda peale langeva lume eest siis peale tuisku jäätub kett õues seisma jäädes väga hästi kinni kui kahtled tõmba ratas keskhargile ja proovi käega keerata ratast ringi muidu oht sidur libisema lasta kui väga hoogu satud. need kellel varju all või sees neil väga muret ei ole sellega

trossid- nende puhul õlisid talvel ei kasuta, pigem olen brake cleaneriga puhtaks lasknud ja kevadel soojaga alles õlitanud uuesti. siin oli hädaks jälle see va külm mis peale väikest sõitu tähendas et peab kaasa aitama et gaas maha tuleks ja sidur lahutaks uuesti....

lukud- elementaarne õlitus ja enne sõitma minekut katsetus et paagi kork lahti tuleks. tanklas seda avastada et kork ei tule lahti ja kaassõitja murrab jõuga süütevõtme ka paagi korki katki on ette tulnud ...

elektroonika- tekitab igasuguseid vahvaid anomaaliaid vahel. ise peale minevad kaugtuled, täielik pimedus tulede poolelt, tühja paagi korral täis paaki näitav kütuseseier, 180km/h näitav spido seisval rattal jne. peale ülessoojenemist on enamik asju uuesti normis. enamik hädasid yamudel ja suzudel on olnud seotud süütelukuga kui see läheb soojaks siis on mured murtud. osade pistikute puhul oli abiks ka tagumiste külgede silikoonitamisest :)

pesemine- aegajalt võiks sooladest ikka puhtaks pesta, see keemia mis teedel on paneb igasugu poldid mutrid pistikud korrodeeruma paari talvega

matkamise poolelt oli hea lisa need atv paagi kotid mis külgedele käisid, kasutasin neid ees paagi peal ja nad varjasid jalgu ja põlvi hästi tuule eest

rekkade ja muude suurte masinate taga sõit ei ole eriti lõbus nad varjavad ette nähtavuse ning loobivad parajalt peenikest lund ülesse mis kohe üritab kiivrile jäätuda

kui natukene püsivam lumi tuleb siis üritan paari tuttavaga platsile jõuda harjutama siis saab tekst sõiduvõtete osas täiendust kuna palju asju toimub enda jaoks automaatselt siis ise ei oska nendele enam tähelepanu pöörata :)

dare to dream…
eksarmukesed: thunderace, er6n, k1200rs, gsxf600, fjr1300(gen2), r6, fz6, dr650, vtr1000, f650gs, vfr800, fjr1300(gen1), fzs600, fjr1300p(gen1), ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125, sv1000
hetkel südant soojendamas: dr800, fjr1300p(gen3)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ajaviiteks...”