Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
-
Teema algataja - Postitusi: 405
- Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
- Tsikkel: DL1000 / KTM 690 / Beta 125
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 43 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Jesper kirjutas:Mis puudutab teemat "eelmine omanik on käest ära lasknud", siis ma isiklikult vist ei julgeks teemaalgatajale mitte midagi müüa - pärast saan foorumist lugeda milline kabi ma ikka olen, sest ei võtnudki 16 aasta kaugusele ette mõeldes iga talv TB-sid maha, ei puhastanud pihusti auke ja määrinud keermeid hellalt vasemäärdega
Eeldan, et see ei olnud minule suunatud. Enda arust ei ole selliseid kivisid eelmise omaniku kapsaaeda visanud. Tegemist tõesti vanema rattaga kui mõnel kasutajal siin foorumis eluaastaid.
Asjad kuluvad, roostetavad jne. UK ajalooga ratas mis seletab ka suuremat korrosiooni hulka.
Minu kivid läksid vassimise ja valetamise pihta. Inimene kes toob rattaid maale, seletab mulle mida tuleks tähele panna UK rataste puhul (raami numbrite algused) ei tea, et ees on UK tuli jms (üleelmine omanik väitis muud)? Räägib mulle, et paak on 2 korda maha käinud värvimise ja puhastamise jaoks ning siis järsku ei tea, et see on mõlkis? "Ratas ei ole kukkunud ega osalenud avariides!" No lubage naerda. Paak mõlkis ja seest roostestab (paagisisese bensiinipumba kõrgsuvefilter maksab 280€ ), plastikud teibi ja nipukatega kinni tõmmatud jne. Mootori kinnitus kukkumisest mõrades - laibakad peale ja mure lahendatud. Kõik kuluosad 200-300km tagasi vahetatud ja õhufiltrist leidsin mesilasi, parme ja kärbseid. On vahe sees kas vana ja hooldamata ratas või hunniku varjatud vigadega ratas millest eelmine omanik pidi olema teadlik ning lihtsalt suu ja silmad täis valetas.
Ei olnud mul plaani nii detailseks minna. Ostsin kasutatud vana ratta teadmisega, et tuleb mõned sajad eurod alla panna. Natuke väsinud olemisega aga muidu hooldatud ja hoitud (inimestel sellest erinevad arusaamad ja kõik ei ole nii pedantsed kui mina).
Paraku nii ei läinud. Aga kuna juba lahti kiskumiseks läks siis otsustasin üle vaadata antud mudelit vaevavad murekohad.
Ei olnud mul plaanis ka TB-sid maha kakkuda ja iga tihendi alla piiluda. Aga kuna need masinad pidid väga tundlikud olema ja süngist väljas TB'de tõttu alla 4000 pöörde tagumist TB'd kummilutist välja suruma siis otsustasin üle vaadata. Reguleerimis kruvi tahtsin ristpea asemel väliskuuskandiga asendada, TPS'id üle kontrollida aga nende poldid kinni roostatanud (ei olnud võimalik reguleerida) jne. Kuna esmapilgul suht kesises seisus ja mitte normaalselt reguleeritav kompott ning juhuslikult telefonikõnes teisi teemasid arutades pakuti UH puhastust siis otsustasin elektroonika maha kiskuda ja lasta selle ka ära teha.
Minu aeg maksab ka midagi. Pakkusin tüübile esimesel nädalal võimalust ratas tagasi osta kui suuremad/kallimad asjad välja tulid kuid sellest keelduti. Oleks läinud bikepointi ja sealt järgmise ratta ära ostnud ning praegusesk rattale kulutatud aja pere seltsis veetnud.
Aga see selleks. Võin öelda, et kogu selle protsessi käigus olen väga palju õppinud ja kindlasti õpin veel. Kuna korraliku proovisõitu teha ei saanud siis vaatan üle kõik millest jõud üle käib. Olen saanud teada palju murekohti ja tean nüüd kuidas neid likvideerida või ära tunda/ennetada. Loodetavasti vurab uuel aastal paremas seisus mööda meie ja naaber riikide teid kui enne ostu.
Natuke progressist ka. Eile sai mootorisse murtud polt lõplikult välja puuritud ja M12x1.75 pulgaga üle keermestatud.
Klapivahed mõõtsin ka ära aga siin kohal vajan natuke nõu.
Klapivahed peaksid olema:
Väljalase 0.20 - 0.30 mm
Sisselase 0.10 - 0.20 mm
Ei ole varem selle teemaga kokku puutunud. Kuskilt on kõrvade vahele jäänud, et parem kui vahed jääksid pigem nö teise poolde (>0.15 ja 0.25).
Samas manualis näited:
Intake
Tappet clearance is 0.23 mm
Present shim size 2.70 mm
Shim size to be used 2.80 mm
Ehk siis uus klapivahe oleks 0.13 mm
Sama teema väljalaskega kus näite põhjal (0.38/2.90/3.05) tuleks minu arusaamade järgi uueks klapivaheks 0.23mm
Ühtlasi on manualis kirjas, et reguleerimise seibid on 2.30-3.50, 0.05 sammuga.
Mootorist leidsin seibe numbritega 272, 278. Need siis tehasest tulnud ja analoogseid ei olegi saada?
Peaksin siis arvestama 0.05 sammuga ja pigem sättima vahed lubatud skaala alumisse otsa?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.