Zx-6R uus omanik. Algaja

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 01 Apr 2019, 23:19

reimps kirjutas:
01 Apr 2019, 23:03
Tänane päev pole mingi naljapäev. Iseasi, et solvumist ja hingevõtmist pole nagu olnud, aga noh, eks iga nikastanu teab ise, mis tal nihkes on :)
Mul on kõik korras, xanax keele all ja makaronid keevad :)


Rahu lapsed (togi)


Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6136
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 789 korda
Tänatud: 657 korda
Kontakt:

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 02 Apr 2019, 07:48

No mis imet siin. Võtad hooldusjuhendi ette ja talitad täpselt nii nagu seal kirjas on. Minusugune saab seibidega reguleeritava mootori klapid sedasi regullitud. Keti vahetamine on selle kõrval lihtsalt 1. aprilli nali. Kaasajal on enamuste asjade jaoks olemas juhendid ja DIY videod. Tehase juhendi järgi oskab iga loll teha, kui vajalikud riistad olemas. Ja kui ei oska, siis pole enam korralik loll ka.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 02 Apr 2019, 20:40

Täna lasin mootori keema, avastasin õnneks õigel ajal.

Lahti oli põrunud radika regulaatori andur ja vent ei käinud. Juhtme otsad on muidugi ka oksuteerunud.

Nädalavahetusel ilmselt hakkan lammutama, Vaatan juhtmed,pistikud ja asjad üle. Kus jama, seal puhastan ära või vahetan välja.

Aku oli ka hommikul suht kottis nii see tahab ka vahetust.


Aga noh mul 2 kuud aega lammutada :)


will111
Postitusi: 3381
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas will111 » 02 Apr 2019, 20:55

sellise ilmaga lasid mootori keema mittetöötava ventika tõttu? ...kahtlane

reimps

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas reimps » 02 Apr 2019, 21:00

Tsiteerides "klassikuid":
Macintosh kirjutas:
02 Apr 2019, 07:48
No mis imet siin. Võtad hooldusjuhendi ette ja talitad täpselt nii nagu seal kirjas on.

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 02 Apr 2019, 21:02

will111 kirjutas:
02 Apr 2019, 20:55
sellise ilmaga lasid mootori keema mittetöötava ventika tõttu? ...kahtlane
Jup, ja mega vaikselt veel sõites. Siis pmst üle 3k pöördeid ei andud üldse(naine õpis sidurdamist) . Lihtsalt juhe kukkus ära.

Vendikas tööle hakkas jahtus ilusti asi maha ja mingeid probleeme rohkem polnud.Isegi nõks alla min tosooliga hoidis kohapeal poole peal ja sõites lõpuks minimaalse peal näidikul


Ma kahtlen et midagi muud olla saab.
Oleks midagi muud siis oleks mul sõites hullemaks läinud ja vendi ikka lülitas ilusti välja peale paari minutit :bsmile:

will111
Postitusi: 3381
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas will111 » 02 Apr 2019, 21:31

Selle mootori spetsiifikat ei tea aga ise sõitsin eelmine nädal umbes sellise 5/6 kinni kaetud radikaga, ja ikka korralikult maanteekiirusel ning pikalt. ventikas loomulikult tööle ei hakanud...point siis pigem selles, et puhtalt avatud radika pind jahutab praegu liigagi maha mootorit.

samas kui pöristasid väga aeglase kiirusega siis mine tea jah. sel juhul ei teki tõsist jahutavat õhu liikumist läbi radika.
jahutusvedeliku siiski ilmselt vahetaksin välja sinu asemel. seda tasuks tegelikult vast nagunii teha sest ega sa ei tea kui vana see seal sees on

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 02 Apr 2019, 21:34

will111 kirjutas:
02 Apr 2019, 21:31
Selle mootori spetsiifikat ei tea aga ise sõitsin eelmine nädal umbes sellise 5/6 kinni kaetud radikaga, ja ikka korralikult maanteekiirusel ning pikalt. ventikas loomulikult tööle ei hakanud...point siis pigem selles, et puhtalt avatud radika pind jahutab praegu liigagi maha mootorit.

samas kui pöristasid väga aeglase kiirusega siis mine tea jah. sel juhul ei teki tõsist jahutavat õhu liikumist läbi radika.
jahutusvedeliku siiski ilmselt vahetaksin välja sinu asemel. seda tasuks tegelikult vast nagunii teha sest ega sa ei tea kui vana see seal sees on


Jup. Seda ma plaanin teha.

Asi läheb kallimaks tunduvalt kui arvasin :)

kaheksa
Postitusi: 116
Liitunud: 19 Nov 2017, 21:42
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas kaheksa » 02 Apr 2019, 21:57

Mul näitas laupäeval mnt peal mootoritemp 70 kraadi, aga linnas fooride taga tõusis ilusti 102 peale ja vendid töötasid.
Nii, et võib vabalt keema lasta sellise ilmaga
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2088
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas ranel » 02 Apr 2019, 22:38

Wusses kirjutas:
02 Apr 2019, 21:34
will111 kirjutas:
02 Apr 2019, 21:31
Selle mootori spetsiifikat ei tea aga ise sõitsin eelmine nädal umbes sellise 5/6 kinni kaetud radikaga, ja ikka korralikult maanteekiirusel ning pikalt. ventikas loomulikult tööle ei hakanud...point siis pigem selles, et puhtalt avatud radika pind jahutab praegu liigagi maha mootorit.

samas kui pöristasid väga aeglase kiirusega siis mine tea jah. sel juhul ei teki tõsist jahutavat õhu liikumist läbi radika.
jahutusvedeliku siiski ilmselt vahetaksin välja sinu asemel. seda tasuks tegelikult vast nagunii teha sest ega sa ei tea kui vana see seal sees on


Jup. Seda ma plaanin teha.

Asi läheb kallimaks tunduvalt kui arvasin :)
ranel kirjutas:
01 Apr 2019, 08:11
Ma soovitaks tegelt see ratas maha müüa ja mingi pritsega asemele vaadata :D
Juba praeguse info põhjal näen kuskil ~350 eur väljaminekut.
:lol:
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 02 Apr 2019, 22:45

ranel kirjutas:
02 Apr 2019, 22:38
Wusses kirjutas:
02 Apr 2019, 21:34
will111 kirjutas:
02 Apr 2019, 21:31
Selle mootori spetsiifikat ei tea aga ise sõitsin eelmine nädal umbes sellise 5/6 kinni kaetud radikaga, ja ikka korralikult maanteekiirusel ning pikalt. ventikas loomulikult tööle ei hakanud...point siis pigem selles, et puhtalt avatud radika pind jahutab praegu liigagi maha mootorit.

samas kui pöristasid väga aeglase kiirusega siis mine tea jah. sel juhul ei teki tõsist jahutavat õhu liikumist läbi radika.
jahutusvedeliku siiski ilmselt vahetaksin välja sinu asemel. seda tasuks tegelikult vast nagunii teha sest ega sa ei tea kui vana see seal sees on


Jup. Seda ma plaanin teha.

Asi läheb kallimaks tunduvalt kui arvasin :)
ranel kirjutas:
01 Apr 2019, 08:11
Ma soovitaks tegelt see ratas maha müüa ja mingi pritsega asemele vaadata :D
Juba praeguse info põhjal näen kuskil ~350 eur väljaminekut.
:lol:
Enam pole midagi teha.
500eur olen juba sisse lappinud :)
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas srx » 03 Apr 2019, 10:49

Ma panen hommikuti nulli kandis (vahel ka kerge miinus) temperatuuriga ratta käima ja juba mõne minutise kohapeal käimisega tõmbab ventikad käima.
Linnas 102 kraadi on ka tavaline nähtus stop-start liikluses, sõltumata välistemperatuurist.
Liikudes hoiab ~70 kraadi peal.

Muidu autodega kahtlustaks küll, et jahutussüsteemis on kuskil õhk sees, termostaat kinni või veel hullem, plokikaanega on probleem.

will111
Postitusi: 3381
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Apr 2019, 18:04

"Ma panen hommikuti nulli kandis (vahel ka kerge miinus) temperatuuriga ratta käima ja juba mõne minutise kohapeal käimisega tõmbab ventikad käima." ma ei taha teada, mis su ratta kütusekulu on kui asi tõesti nii käib :lol: eriti siis madala pöörde ja tühikäigu kulu.
eks need ventikad sinna radikate taha sellepärast installitud ole jah, et kõrge välistempiga kohapeal tiksudes jahutust pakkuda või siis näiteks suure loadi aga väikse kiiruse reziimis (lõunamaad, a'la järsust kurvilisest mäest üles veninime tihedas ja aeglases liikluses) õhku liigutada. aga null kraadi ambient ja paar minutit tühikäiku ei tohiks küll mitte mingi valemiga tempi saja kanti ajada. tervel mootoril, õlil, jahutusvedelikul on siiski päris arvestatav thermal mass. suuremal rattal kokku ilmselt ligi 80kg. umbes sellise massi tempi tõstmiseks 100 kraadi võrra kulub ikka päris räige kogus soojusenergiat, õige mitu kilowatt tundi...TUNDI! ja ega kogu mootori poolt kulutatav kütus ei lähe ka tühikäigul mootorisse akumuleeritud soojuseks. väga suur osa läheb otse sumpsist kuumade gaasidena välja.

aga noh, eelis on siis vast see, et mootor saavutab vähemalt ülikiirelt töötemperatuuri :D
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas srx » 03 Apr 2019, 20:38

Ei ole mingit hullu kütusekulu. Enamasti 5-6 kandis.
Ma ei tea, kas see paar minutit on 2 minutit täpselt. Võib ka rohkem olla, näiteks 5min.
Panen mootori käima, lähen teen paar kiiret toimetust mis võib üksi selle 2 minutit ära võtta, avan värava, panen kiivri pähe, kindad kätte ja selle ajaga vahel juba ventikas käib.

Kilovattides ma pole kindel. Kooli füüsikas õpetati, et 1 kalor on energiaühik, mis kulub ühe grammi vee temperatuuri tõstmiseks ühe kraadi võrra.
Jahutussüsteemis on 2-2.5L vist. Ütleme 2300 grammi. 0 pealt 80 kraadi peale näiteks. 2300x80=184000 kalorit või 184kcal.
1 kcal = 1.163 Wh, 184 kcal = 214Wh = 0.214 kWh. Ei ole õige mitu kilovatttundi, ainult veidi rohkem kui 1/5 kWh. Ehk siis 214W küttekeha tõstaks vee temperatuuri nii kõrgeks ühe tunniga. 5min on 12x lühem aeg, võimus peab siis olema 12x suurem. 214x12=2.56kW, ei ole nii väga palju. Eriti kui mootor ise on 75kw ja arvestada, et külmkäivitus ja külmalt hoiab ta pöördeid kõrgel ka. Lisaks automaatselt süttivad tuled jms mis kõik ka energiat tahab.
Ega ma igal hommikul jahutussüsteemi temperatuuri ei mõõda enne käivitamist. Vabalt võis mõnel päeval algtemperatuur vähe kõrgem ka olla kui null. Üldiselt just väga soe pole hommikuti olnud ja igal hommikul vent käima ei hakka ka. Võimalik, et mõnel päeval olen pikemalt venitanud ka enne liikuma hakkamist, ei võta täpselt kellaga aega. Agu suht kiirelt see vent käima hakkab.

Või võtame teistpidi, 2L veekann, mis on tavaliselt 2kW ei keeda sul seda vett tunde vaid mõned minutid. Suht sama vedeliku kogus ja võimus.

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 03 Apr 2019, 22:09

Täna tegin veel paar tiiru.
Kõik oli ok ja toimis. Seekord julgesin isegi 12 000rpm ka korra lasta :D :D:D

Nüüd viisin garaazi ära hakkab vaikselt siis nokitsema

will111
Postitusi: 3381
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas will111 » 03 Apr 2019, 22:30

Sa ei soojenda selle tiksumise ajal mitte ainult jahutussüsteemis olevat jahutusvedelikku, vaid tervet mootorit + veel mootoriõli, mida on ka oma 3-4kg. Täpset massi on raske öelda, kuid kui tsikkel ise kaalub kokku ~180kg siis pakun, et umbes 80kg on seal seda mootorit + vedelikke ja muid soojendatavaid asju. Ühtlasi, 80 kraadi peal ei tohiks veel ükski ventikas käima minna. ~90c peaks olema alles tavaline mootori töötemperatuur. Seega eeldan, et kui vendid uhama hakkavad siis mootori juhtaju on ikkagi juba välja lugenud, et mootor hakkab üle kuumenema...ehk temp läheneb pigem 100 kraadile. niisama nalja pärast neid ventikaid tööle ei panda.
Arvutuse juures pead arvestama ka sellega, et väga suur osa põletatud kütuse poolt toodetavast soojast läheb väljalaske kaudu otse torust välja. Vähemalt kolmandik, see soojushulk ei akumuleeru ei mootoris ega jahutusvedelikus. Veekannuga vee keetmise puhul on selline "tühja" minev võimsus peaaegu olematu ja suurem osa sellest 2kw'st lähebki vette. Samaaegne jahutusefekt on samuti olematu sest kann ise ei lähe väljast keetmise ajal kuigi tuliseks ning toas on sul tavaliselt mitte 0 kraadi, vaid 25. Võrdle seda nüüd alumiiniumist mootorikorpuse pindalaga ning arvesta sinna juurde välistemperatuuri 0 kraadi.

Muidugi eks kütusekulu külma mootori käivitamisel ongi suur, kuid sinu mootoril tundub olevat siis väga kehva thermal efficiency kui see tõesti paari minutiga külma ilmaga keema läheb. Võrdluse mõttes, mul ei tõuse külmal ajal (~+7) kohapeal tiksudes temp mitte kunagi (loe: pika aja jooksul, vähemalt 10min) isegi 70 kraadini, sõites sai enamvähem töötemperatuuri kätte siis kui radikas peaaegu täielikult kinni katta.
Muide, võimsusest rääkides siis cruising speedi juures näiteks kuskil nii 60-70kmh arendab keskmine tsiklimootor vaid ligikaudu 5kw võimsust. Nii et ka 2.6kw koha peal tiksumise mõttes oleks päris suur number :D
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas srx » 04 Apr 2019, 00:09

Võibolla mõne ratta jahutussüteem on parem kui teisel?
Selle asemel, et sadu kilosid metalli tuliseks ajada, jahutatakse kõik kiiresti maha. Ja võibolla on mõnel kordades rohkem jahtusvedelikku kui teisel.

Tahtsin ainult öelda, et see võib täiesti normaalne olla, et kiirelt kuumaks ja isegi keema läheb, kui ventikaid pole ja vaikselt töristad.
Rohkem sellel teemal sõna võtta ei soovi. Olen öelnud kõik mis mul öelda on.

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Zx-6R uus omanik. Algaja

Lugemata postitus Postitas Wusses » 17 Apr 2019, 05:34

Pilt

Uued papud, hooldused ja asjad kõik tehtud :D

Tuleb veel üks 23w 12v suunatule pirn leida.


Üks imelik asi ka, lasin sõbral koju viia ja 2 käiguga 4000rpm pealt käis nagu kerge jõnks läbi (nagu tombas tagumise ratta kinni) ja viskas käigu välja.

Samas sõber aravas et kuna võõras ratas siis vb läks käik valesti lihtsalt sisse. Või oli seoses uue õliga mis just oli sees.


Selle peale palusin tal teha ühe pikema linna ringi (nii 30min umbes) ja rohkem seda probleemi ei esinenud.


Loodab et oli sõitja viga ja ei ole käigukasti remonti ees (samas 4a tagasi vahetati alles 2 käigu hammakas välja)


Kui on käik, noh mis siis ikka. Vahetab välja ja teeb korda :D



Hetkel tänasega on läinud siis 800eur remonti/hooldusesse.
Ratas ise oli 850eur.


Ootan nüüd pikki silmi lube :)


E: ahjaaa. Homme peaksin saama 50eur eest zx6R 2003 summuti täis pikkuses, see tühi sumps on vist liiga vali ikka ja vahetan kohe ka välja et mingeid probleeme võimudega ei tuleks :D



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”