Turist T200 1974
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Turist T200 1974
Loen ja loen, et kütet ei tule korralikult...
OK võta KÕIK filtrid vahelt välja - kas siis tuleb?
Kui ei, siis ehk tuleb kütuse voolikule kuskilt sisse murdumise koht. Külmast peast ei pruugi tulla, kuid mootori soojenedes muutub voolik pehmemaks ja siis võib see murde koht tulla küll. Kasuta armeeritud kütusevoolikut või pane järsematele pöördekohtadele nurküleminek.
oluline on, et voolik ei teeks kütusekraani tasapinnast kõrgemale oma paindumise pauna... allapoole karpat on paindumine talutav.
Kui paak on karpast kõrgemal, siis ega see kõrguste +5...20cm vahe nüüd bensiini juurdevoolule väga intensiivselt ei mõju (ühendatud anumad - you know)... pumbaga pigem püüad lahendada asja, mida saab ökonoomsemalt teha.
Vanal tehnikal on oluline, et kõik asjad töötaksid lihtsalt ja loodusjõudude poolt - mida vähem pumpasid jms kontrollivat elektroonikat seda parem.
Loomulikult tahan loota, et karpa ujukikamber on puhas, ning ujuk saab vabalt liikuda (vist mainisid, et oled puhastanud aga igaks juhuks küsin ikka) On ka juhuseid, kus ujuki nõela alumine pesa on natuke jama täis ja see hakkab pooma e. ei lase ujulik vabalt alla vajuda. Surudes e. ujutades kuidagi läheb aga raskusjõuga ei lähe.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Vaatasin, et e-bay ja amazon on täis üsna sarnase välimusega, aga natuke erinevate hindadega odavaid hiinakaid, neid väga ei usalda. Loosi läks hoopis: https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/fa ... 04-fep04sv
hmm kirjutas: ↑03 Veebr 2021, 13:50Loen ja loen, et kütet ei tule korralikult...
OK võta KÕIK filtrid vahelt välja - kas siis tuleb?
Kui ei, siis ehk tuleb kütuse voolikule kuskilt sisse murdumise koht. Külmast peast ei pruugi tulla, kuid mootori soojenedes muutub voolik pehmemaks ja siis võib see murde koht tulla küll. Kasuta armeeritud kütusevoolikut või pane järsematele pöördekohtadele nurküleminek.
oluline on, et voolik ei teeks kütusekraani tasapinnast kõrgemale oma paindumise pauna... allapoole karpat on paindumine talutav.
Kui paak on karpast kõrgemal, siis ega see kõrguste +5...20cm vahe nüüd bensiini juurdevoolule väga intensiivselt ei mõju (ühendatud anumad - you know)... pumbaga pigem püüad lahendada asja, mida saab ökonoomsemalt teha.
Vanal tehnikal on oluline, et kõik asjad töötaksid lihtsalt ja loodusjõudude poolt - mida vähem pumpasid jms kontrollivat elektroonikat seda parem.Loomulikult tahan loota, et karpa ujukikamber on puhas, ning ujuk saab vabalt liikuda (vist mainisid, et oled puhastanud aga igaks juhuks küsin ikka) On ka juhuseid, kus ujuki nõela alumine pesa on natuke jama täis ja see hakkab pooma e. ei lase ujulik vabalt alla vajuda. Surudes e. ujutades kuidagi läheb aga raskusjõuga ei lähe.
Kui lisafiltri vahelt ära võtan, eks siis muutub ka vooliku pikkus ja võibolla voolik paindub natuke teisiti kui praegu. Ei välistaks üldse seda varianti (õigemini, see on üsna tõenäoline), et voolik on jäänud kuidagi ebasoodsasse asendisse praegu kui kapott on alla lastud. Praegu on suhteliselt paksu seinaga bensiinivoolik (kummist) Hydroscandist võetud.
Ujukikambrit suvel vaatasin, oli puhas ja lisafilter on ka üsna tihe, et arvatavasti sealt midagi probleeme tekitavat läbi ei lähe. On olnud ka nii, et isegi käsitsi ujutades ei tule kütust.
Eks selle pumba kätte saamisega läheb natuke aega, võibolla jõuan enne sel nädalavahetusel proovida ilma filtrita ja pöörata tähelepanu voolikule, kusagilt vist peaks saama vooliku kulgemist paagist alates saama piiluda ka kui kapott on alla lastud, ei ole sellele teadlikult väga suurt tähelepanu pööranud veel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Pane läbipaistev bena voolik,mis on võimalikult suure sise läbimõõduga. Vooliku kulgemine ei mõjuta asja. Ühendatud anumate seadus
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6694
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 673 korda
- Tänatud: 430 korda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
jah läks lappama bernoulliga-ju siis oli see midagi muud Peast pannes ikka juhtub, aga ühised anumad ikka suruvad ka keeruga voolikust bensu läbi kui paak natukenegi kõrgemal ja seda ta ju on sel apraadil.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1818
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 220 korda
- Tänatud: 90 korda
Re: Turist T200 1974
Aga kui voolik vahepeal teeb mõne ringikese paagis olevast bentsu tasapinnast kõrgemalt, siis hakkab bents ainult siis jooksma, kui voolik on täis. Muidu jääb sinna kõrgema koha ette toppama. Sama värk, nagu paagist voolikuga bentsu välja imemisel.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Sellel rolleril peab selle siis sinna käega üles tõmbama ja voolik peab mingi poole meetrine vähemalt olema,muul juhul ei ole see võimalik
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Varem oli voolik selle risti jooksva pleki alt, voolikul näha ka kulumise koht, millega oli pleki vastu hõõrunud.
Ei näinud nii täpselt kui suur vahe seal pleki ja porika vahel on, äkki siis pigistas vooliku kokku seal. See võis ka nii napilt olla, et peal istudes surus plekki mõne mm võrra allapoole ja poos vooliku kinni ning pealt ära tulles jälle voolas piisavalt peale. Tegelikult panin selle vooliku üle pleki juba eelmisel korral ja lõikasin ka mõne cm lühemaks, et ei saaks kusagil mingit suurt kaart teha. Samas valasin veel 5 L bensiini ka juurde, seega kokkuvõttes 10 L sees ja sai enam-vähem täis. Kahjuks nüüd ei mäleta enam täpselt kas peale nende kõikide (või ainult mõne) asjade tegemist veel probleem esines, aga igatahes masin pidas seekord end täiesti eeskujulikult üleval ja probleemi polnud. Lasin ikka päris kaua käia nii tühikäigul kui pööretega. Eks näeb kuidas siis lugu on kui bensiin alla poole paagi langeb, aga tahaks loota, et on OK.
Masin seisab külmas plekkgaraažis, öösel oli -20 C olnud, käivitamise hetkel oli u. -10 C kandis. Käivitus väga hästi.
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Turist T200 1974
Seal kraani juurest võib vabalt vooliku kinni vajutada - ka tulevikus.
Pigem paneks sinna nurk ülemineku või kui KR12 kraani laadset toodet tahad kasutada, siis sobiks ka analoog, millel kaks väljundit. Ühe paned pimedaks ja kasutad teist. Sellel kraanil on juba mõnus nurk sees, et vooliku kinnivajutamist igal juhul vältida.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
See filter sealt maha ja osta läbipaisev voolik,mis seest ilmselt palju suurema läbimõõduga kui see filtrist edasi minev auto bensa voolik. Seal ju pole survet ja seega ka armeeritud vooliku järgi vajadus puudub. Kraani saab võibolla just need paar mm ka porikast eemale keerata või siis porikat sättida ,et nad kokku ei käiks. Need lihtsad asjad, millest võiks alustada ja kui siis ka veel poob peab edasi mõtlema.
[mention]hmm[/mention] see paak ning porikas ei liigu omavahel vaid on ühe ja sama raami küljes kinni ehk kui kraan on õigesti paigaldatud ja porikas ka, siis pole sinna midagi vaja vahele panna.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Turist T200 1974
Minu kogemuses sellised filtrid, nagu fotol, ei toimi. Takistavad voolu.
Nagu tellitud hakkas selle vestluse peale nädalavahetusel Jawa suurematel kiirustel (korviga 80+) pooma. Kiirus vajus 60 peale ja mõne aja pärast sai jälle 70+ kiirustel ilusti edasi lasta - kuniks kiirus juba jälle suur ja siis uuesti ring otsast peale... (GPSi kiirust mõtlen).
Suht kindel, et kütus ei tulnud läbi (viimati oli sama jama mitu aastat tagasi).
Aga arvestades, et vahepeal oli -20 ja isegi taskusse sooja pandud pisike klaaspudel külmus lõhki, siis ei saa välistada, et anomaalia suvel enam ei esine... Ise mõtlesin, et äkki oli ujukipotis vett ja see jäätus ära... Igaljuhul tagasi koju sõites oli umbes 10 miinuskraadi või rohkemgi - ei hakand tee ääres remontima, sõitsin lõpuni ära.
-
- Postitusi: 449
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Turist T200 1974
Kui sa ütled, et poos just kütuse puudujäägist... ma ise ei oleks selles 100% kindel enne kui kindlad faktid sellele viitavad (nt jäätükike kuskilt välja võetud). See sõidab ja ei sõida on pigem ikkagi õhust seotud, mis oma korda mõjutab küttesegu koostist. Aga see pole siinse masina teema.
Sarnane kirjeldus oli meil Tatrates sõites - seal polnud külm aga näe kohati poos ja siis jälle laulis (ei olnud, et tõusudel poos ja langustel laulis - no seda ka aga pigem kohati laulis tõusudel ja poos langusel).
Kindlasti sättisid JAWA karpa just -20-ga sõitmisele e. muutsid nõela asendit 1 sälk madalamaks.
aga jah sellist filtrit väldiks - äärmisel juhul peensõel metallfilter.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Ilmselt viskan vahelt välja kuna paak tundub üsna puhas olema ja sinna filtrisse pole midagi tulnud ja piisab vast kraanis olevast sõelast küll.
hmm kirjutas: ↑08 Veebr 2021, 08:06Seal kraani juurest võib vabalt vooliku kinni vajutada - ka tulevikus.
Pigem paneks sinna nurk ülemineku või kui KR12 kraani laadset toodet tahad kasutada, siis sobiks ka analoog, millel kaks väljundit. Ühe paned pimedaks ja kasutad teist. Sellel kraanil on juba mõnus nurk sees, et vooliku kinnivajutamist igal juhul vältida.
Tundub selline kahtlane koht küll. Seetõttu paningi varasemalt sealt pleki alt, et siis poleks nii järsk keeramine.
Kraan võiks sama jääda, vaatan äkki on kusagilt saada mingit sellist põlve, mis selle vooliku mõõduga sobib (mõlemalt poolt läheks voolk põlvele peale), siis lõikaks kraani küljes oleva voolikulõigu nii lühikeseks kui saab, et sinna kohe põlv külge panna.
Siin vist on mingitel aastakäikudel erinevusi- vanematel paak ei tõusnud koos kapoti tõstmisega? Mul tõuseb (ikka seda paaki koos nn. kapotiga mõtlen )
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Paak võis olla raami küljes vist sellel vanemal Tuula rolleril,täpselt ei teagi. Minul on nö esimese facelifti roller 1973 vl ja nii sellel, kui ka kõige esimesel, on paak kapoti küljes kinni ja tõuseb sellega koos. Ja see vist käib kuni lõpuni nii. Selle esimese faceliftiga muutus sumpa pikaks(enne oli lapik jalaastme all),piduri pedaal tuli alumiiniumist ja vist mootor sai ka mingi hobujõu juurde(aga selles 100% kindel pole). Ehk bensu paak ja bensuvoolik on mul ikka täpselt sama moodi nagu sinu omal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1814
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 115 korda
Re: Turist T200 1974
Jah, Tuulal on paak raami küljes. Mootorile ligipääsuks käivad kahelt poolt küljeplekid maha.
-
- Postitusi: 1436
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 280 korda
- Tänatud: 225 korda
Re: Turist T200 1974
Kaudselt on antud teemaga täitsa seotud, kuna Turist siin ka päris hästi ei käinud ja ega päris kindel olla ei saa, et on siis kütuse viga või mis.
Jawal ma jah, tegin ühe klõksu võrra tavapärasest rikkamaks (ehk siis tõstsin nõela, ehk panin klambri ühe vahe võrra alumisse astmesse). Oleks võinud vist veel ühe astme võrra panna. Ma saan aru, et mägedes vahetati lausa düüse, et käiks... Teised Jawad käisid nädalavahetusel tehaseseades probleemideta (634 ja 638, mul endal on 634). Ja Uralid ja Izh ja Dnepr, need käisid ka ilma karpat näppimata. Ma kardan, et mul ikka mingi ikaldus seal oli. Nagu öeldud, siis sarnane asi on varem ka olnud ja viga oli paagi korgis ning kraanis.
See on ka põhjus, miks ma siin teemaalgatajat filtritest loobuma utsitan jne... Sain jälle ise tunda kah, kuidas on sõita, kui masin õigelt ei käi.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
urmas66 kirjutas: ↑08 Veebr 2021, 20:30Paak võis olla raami küljes vist sellel vanemal Tuula rolleril,täpselt ei teagi. Minul on nö esimese facelifti roller 1973 vl ja nii sellel, kui ka kõige esimesel, on paak kapoti küljes kinni ja tõuseb sellega koos. Ja see vist käib kuni lõpuni nii. Selle esimese faceliftiga muutus sumpa pikaks(enne oli lapik jalaastme all),piduri pedaal tuli alumiiniumist ja vist mootor sai ka mingi hobujõu juurde(aga selles 100% kindel pole). Ehk bensu paak ja bensuvoolik on mul ikka täpselt sama moodi nagu sinu omal.
Ma mõtlesin, et sa pidasid sellega silmas seda, et paagi ja porilaua omavaheline asend ei saa muutuda (paak ja porikas on mõlemad raami küljes kinni).
paak ning porikas ei liigu omavahel vaid on ühe ja sama raami küljes kinni
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Võibolla väljendusin suts kehvasti, aga kui kapott kinni, siis on asend ikka paigas, seal ei saa enam midagi muutuda. Paak on kapoti küljes kinni ja kapott raami küljes. Aga proovi ikkagi kraani natuke vastupäeva keerat,kasvõi mõni millimeeter. See seda avamise võlli ei tohiks hullusti mõjutada,see annab panduma natuke.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Peale filtri eemaldamist ja vooliku pikkuse muutmist ei ole veel sõites proovida saanud, kohapeal töötades probleeme pole olnud.
Kuna eelistaksin enne lahti võtmist vajalikud asjad valmis varuda, äkki keegi on neutraalkäigu märguandetule lüliti juurest õli lekkega kokku puutunud ja teab öelda (või infot leida) millega see tihendatud on, mida sinna uut vaja oleks?
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Ise küsin, ise vastan.
Sain ühe pooliku mootori pealt järgi vaadata, aga kahjuks polnud nihikut kaasas ja tihend peale käeulatuses olnud vahenditega eemaldamist ei olnud enam päris täpselt mõõdetav. Lootsin, et peal olevast tähistusest on abi, aga mingi huvitav tähistus on, 10 võib seal siseläbimõõtu näidata, aga 17 väljast küll ei ole (on u. 20-22) ja paksust see 17 ka ei saa näidata (alla 10 on). Ju siis pean teinekord võlli ja ava nihikuga üle mõõtma.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Ukraina lehelt kus on tihendi komplekt müügil on sellised mõõdud. Samas millises kohas see sul on? Käiguvahetusvõll? Saad vene keelest aru, et numbrid välja võtta? Või tee suurem pilt ,et millises kohas see täpselt asub?
сальник коленчатого вала (левый) 25x42x8 (087010020) -Väntvõll vasak
сальник коленчатого вала (правый) 23x52x11 (087010040) - Väntvõll parem
сальник заводного вала 15x30x7 (000260879) - Käivitusvända võll
сальник вала переключения передач 13x25x7 - Käiguvahetus võll
сальник вторичного вала 28x48x10 (071017050) - need kaks järgmist peaks siduri ja käigukasti võllid olema
сальник промежуточного вала 10x29x8
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Nii hästi ei saa aru, et nende järgi täpselt aru saaks milline see õige on. Asub see paremal pool, ketti vedavast hammasrattast veidi ees ja all. Käiguvahetusvõlli nime võiks kanda, aga sel vist on vasakul pool ka simmer (võibolla ka mõlemal pool käivad samasugused, siis võiks seal komplektis olla neid 2 tk).
Pigem tahaks öelda, et seal komplektis ei ole sellist, sest sisemõõt nii suur nagu 13 mm ei ole ja väljast oli alla 25 mm (13x25x7 ja 10x29x8), aga saan järgmisel nädalal täpselt järgi vaadata.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Sain nüüd üle mõõta: seest 11 mm, väljast 22 mm. Ei ole väga levinud mõõt simmeri jaoks ja suurt valikut ei olnud, originaali paksuseks mõõtsin 9 mm, poest võtta oli 7 mm paksusega (antud kohas ei peaks see mõni mm paksuse erinevus rolli mängima).
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Neutraalkäigu märgutule lüliti on see kahe poldiga kinnitatud karp, millest juhe alt välja läheb.
Ligi pääsemiseks oli vaja lisaks ketiratast/spidomeetriajamit katvale väikesele kattele eemaldada ka suur kate, mis ümbritseb jahutustiivikut ja silindrit.
Üsna kehv on seda vasakul asuvat lapiku peaga kruvi lahti keerata, et see vasest kontaktiga plaat sealt võlli pealt kätte saada. Võibolla oleks natuke parem keerata tagant, keti poolt, aga ei viitsinud ketti ja ketikaitsmeid maha võtta (ei olnud päris kindel, kas sellest ikka oleks ka rohkem abi olnud) ja keerasin võlli sellisesse asendisse, et kruvi jäi alla (vist oli vaja 4. käik sisse panna selleks) ja sai keerata sealt kohast kust lüliti juhe välja läheb. Kruvikeeraja ei jää kruvi peale täie pinnaga toetuma ja üsna kehv oli keerata, kruvi käis kohati ka raskelt, aga kuidagi lahti sai.
Seal see simmer asub.
Uus simmer: 11x22x7
See lüliti on selline, et tegelikult on sinna võimalik külge joota ka teiste käikude märgutulede jaoks juhtmed, kasvõi kõigi 4 käigu jaoks. Ei ole küll proovinud, kas see liikuv kontakt iga käiguga läheb ka täpselt nende lüliti küljes olevate teiste kontaktide vastu, aga ilmselt läheb, miks ta muidu selline on.
Kui seni oli külgjalal seistes (ratas paremale poole, just sinna neutraalkäigu märgutule lüliti poole kaldu) õliloik pidevalt maas, siis loodetavasti enam mitte.
-
Teema algataja - Postitusi: 1266
- Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 191 korda
Re: Turist T200 1974
Kui kõige suurem leke sai kõrvaldatud, siis oli märgata veel ühte natuke väiksemat- käiguhoova vahelt (vasakul), sinna läheb simmer mõõtudega 14x25x8
Kuna varem oli üsna korralik leke ja ei teadnud palju õli veel sees on (ei ole viitsinud uurida, äkki on ka mingi kontrollava kusagil, mille järgi kontrollida kas on piisav kogus sees?), siis läks vana õli välja ja uus õli sisse.
Klaasi võtsin eest ära, tundub et see mõjutas juhitavust negatiivselt, ilma selleta on natuke stabiilsem.
Täna sai tehtud seni kõige pikem sõit järjest, ilma ühegi vahepeatuseta: 117 km. Enamik ajast kiirus 60-70 km/h vahel, vahepeal lühiajaliselt ka 90-95 km/h. Kusagil 60 ja 70 km/h vahel on see piir, millest alates vibratsioon teeb peegli uduseks, eriti midagi ei näe, püüdsin enamasti hoida kiirust sellisena et ikka näeks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
Turist kirjutas: ↑30 Mai 2021, 21:16Kui kõige suurem leke sai kõrvaldatud, siis oli märgata veel ühte natuke väiksemat- käiguhoova vahelt (vasakul), sinna läheb simmer mõõtudega 14x25x8
Kuna varem oli üsna korralik leke ja ei teadnud palju õli veel sees on (ei ole viitsinud uurida, äkki on ka mingi kontrollava kusagil, mille järgi kontrollida kas on piisav kogus sees?), siis läks vana õli välja ja uus õli sisse.
Klaasi võtsin eest ära, tundub et see mõjutas juhitavust negatiivselt, ilma selleta on natuke stabiilsem.
Täna sai tehtud seni kõige pikem sõit järjest, ilma ühegi vahepeatuseta: 117 km. Enamik ajast kiirus 60-70 km/h vahel, vahepeal lühiajaliselt ka 90-95 km/h. Kusagil 60 ja 70 km/h vahel on see piir, millest alates vibratsioon teeb peegli uduseks, eriti midagi ei näe, püüdsin enamasti hoida kiirust sellisena et ikka näeks.
Minu mäletamist mööda oli õige õlitasapind sidurikaanes oleva ära keeratava luugi alumise servani. Ehk luuk lahti ja valad peale kuni selle alumise servani.
Vanem kaan
Uuem kaan
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7311
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1946 korda
- Tänatud: 554 korda
Re: Turist T200 1974
@[mention]kalju1[/mention] Motti on küll, oleks vaid kõiki osasid saada
See videos olev ei saa 1971 olla,sest siis oli veel esiporikas tööriista laekaga ja kontrolltulesid oli 2- laadimine ja neutraal. Selline porikas ja kaugtule märgutuli tulid hiljem.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Turist T200 1974
Ma ei tea vene rolleritest eriti midagi. Kuskil 80-date alguses naabri Andrus üritas oma vanamehe Turisti elustada. Sõitma selle kuidagi saime, aga eks ta rohkem niisama lollitamiseks oli. Õiged mehed sõitsid ikka Jawadega. Turistil oli hüüdnimi ka: Lendav Pesumasin.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.