Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
- Tsikkel: Honda XR
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 83 korda
Re: Suzuki V-Strom DL1000 '02 - Martinez
Mina olen sellest laadimise teemast aru saanud niimoodi:
- Paned tsikli käima, vahetult peale käivitamist jaksab ära toita kõik tarbijad. Tühikäigul mitte ideaalselt, aga pööret andes ilusti.
- Kui on mõnda aega töötanud, siis kaob laadimine ära ja voolu jääb väheks.
Magnetvälja effektide osas ma väga tugev ei ole, aga ma siitkaudu siiki eeldan, et sul ei ole mingit sellist situatsiooni, kus 109mm staator on 112mm rootori sees, ehk magneti ja staatori vaheline pilu on disainiparameetritest märksa suurem.Samas pidi olema ka ka diameetri erinevus. K2 väidetavalt 109 mm ja K3 112 mm, ehk siis tuleks vahetada ka staator kui võtta kasutusse 2003+ aasta rootor - https://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=18450
Ilma koormuseta testimisest on natuke kasu ikka. See näitab näiteks seda, et magnetid ei ole pilbasteks ja mähistes ei ole lühiskeerde. Lühiskeerud võivad küll soojenedes tekkida, aga uue mähise puhul võib ilmselt selle tõenäosuse pigem väikseks võtta.
Kui generaator (ehk siis ainult see osa, mis on mootori sees) annab tühikäigul ilma koormuseta välja 22V ja panna talle külge 11A koormus, siis 0,9 oomi mähiste takistuse juures on täitsa normaalne, et generaatori väljundpinge langeb sinna 12V kanti. Pingelang generaatori mähistel on siis ca 9,9V
Kui seesama generaator annab 5000 rpm'i juures ilma koormuseta välja 75V, siis 11A voolu juures peaks (vahelduv)pinge generaatori väljundis olema ca 65V. Aga loen välja, et sellisel testil oli pinge ainult 2,8V ehk siis kuhugi "kadus ära" ligi 700W ((65-2,8)x11 )potensiaalset võimsust.
Ainuke generaatori sees toimuv taastuv muutus, mis saaks sellise suurusjärguga ärakukumist põhjustada, on minuarust lühiskeerud mähises, millede esinemise tõenäosus on uue staatorimähisega viidud suhteliselt miinimumi lähedale. Seega, mina pakun, et kuna kohe peale käivitumist laeb, siis viga ei ole generaatoris, vaid süsteemi mingi muu komponent põhjustab mittelaadimist. Kas pingergu on mõeldud 3 juhtmega genekale? Kindel, et seal mingit ülekuumenemise/termokaitsme teemat ei ole?
Pingeregulaator võib olla mitut erinevat tüüpi ja ma ei tea, missuguse tööpõhimõttega pingeregulaatorit sa kasutad. Mosfet on ainult transistori tüüp ja see ei selgita, missuguses lülitusskeemis ta on.
Paljudel mootorratastel on selline pingeregulaator, mis generaatori väljundist tuleva võimsuse ja tarbitava võimsuse vahe pingeregulaatori sees soojuseks muudab. Sellisel juhul lisatarbijate lisamine pigem vähendab koormust pingeregulaatorile. Sellist tüüpi pingeregulaator tahab päris suurt radikat või väga hea soojusjuhtivusega ühendust suure metallist asja külge (raam)
Sinul paistis generaatori staatorist tulema kolm juhet, ehk generaatori mähised on "delta" skeemis ühendatud. Sellisel juhul ei tule staatorist "0" juhet ja osadel pingeregulaatoritel on skeemi sees koht, kus reguleerimiseks võetakse referentspinge "0" korpusest. Seepärast ma pakkusingi, et proovi, kas lisamass parandab midagi. Äkki koormuse all või soojenedes kaob mingil asjal hea massisignaal ära ja seetõttu hakkab pingeregulaator reguleerima mingit muud pinget.
Samas on ka võimalus, et äkki pole pingeregulaatoril piisavalt head jahutust ja rakendub mingi ülekoormuskaitse. Sellisel juhul peaks laadimise kadudes pingeregulaator päris kuum olema.
Kui puuduolev võimsus muutub soojuseks kusagil mootori sees, siis seda ilmselt ei näe. Samuti on üsna raske leida seda, kui kusagil vooluringis on kehva elektriühendusega polt, mis näiteks paarisaja vatiga raami soojendab.
Kindlasti on võimalik ka mingeid palju põnevamaid pingeregulaatori skeeme välja mõelda. Näiteks selline, kus generaatorite mähiselt võetakse kuni 14.5V väljundpingeni pidevalt voolu ja edasi ainult osa ajast. A'la, kui geneka mähiste väljundpinge tahaks ilma reguleerimiseta olla 29V, siis on mähised tarbimisega ühendatud ainult 1/2 ajast. Kas selliseid pingeregulaatoreid päriselt ka olemas on ja mis numbreid näitab vahelduvvoolu mõõtma pandud multimeeter sellises reziimis ühendatud geneka mähise otstelt, ei oska mina küll pakkuda. Vast mõni targem aitab siin.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.